2.1.1. Použitie a význam
Použitie prezentačných pomôcok „len tak“ je nemysliteľné.
Prezentujúci musí:
- mať dopredu jasný cieľ prezentácie
- presne ovládať použitie pripravených pomôcok
- vedieť aj to, kde a ako ich najlepšie do prezentácie začleniť
Samotný význam prezentačnej pomôcky spočívav tom, že by mali poslucháča informovať a formovať.
Vhodné prezentačné pomôcky musia spĺňať funkcie:
- inštrumentálna funkcia: byť nástrojom k získaniu nových vedomostí
- motivačná funkcia: vzbudzovať záujem o prezentované informácie
- systematizujúca funkcia: spresňovať prezentované informácie, zaraďovať a triediť informácie do určitého systému
- názorná funkcia: výhodou pomôcok je pôsobenie na viaceré zmysly súčasne
- racionálna a ekonomická funkcia: zefektívňovať a racionalizovať výklad (vyučovanie, prednáška, školenie,...)