3.1. -3.2. Zásady

Zásada, vyjadrujúca požiadavku, aby obsah a rozsah prezentácie, ale aj použité prostriedky zodpovedali a boli primerané fyziologicko-psychologickým schopnostiam poslucháčov (ich reálnym učebný mmožnostiam, aktuálnym vedomostiam, zručnostiam, schopnostiam a záujmom).
Prezentujúci by mal rešpektovať tieto metodické odporúčania:
- postupovať podľa pravidiel:
– od blízkeho k vzdialenému
– od konkrétneho k abstraktnému
- rešpektovať a uplatňovať primeranosť vo všetkých fázach (v rámci motivácie, expozície, fixácie)
- uplatňovať primerané metódy výučby vo vzťahu k prezentačnému materiálu a k poslucháčom
- nachádzať vzťahy a súvislosti (nové a staré vedomosti, schopnosti, zručnosti)
- sústrediť sa v prezentácii na podstatné veci
- mať spätnú väzbu

Zásada, ktorá si vyžaduje definovanie účelu zvolenej pomôcky a jejnadväznosť na doterajšie poznatky poslucháčov.