Simulácia prezentuje nájdenie najmenšieho/najväčšieho prvku. Prvý prvok sa skopíruje do premennej min/max a v ďalšom kroku postupne porovnáva s jednotlivými prvkami v poli. Ak algoritmus nájde iný menší/väčší prvok, skopíruje ho do premennej min/max a pokračuje v prehľadávaní, dokedy neprehľadá celé pole.
Simulácia prezentuje bublinkové triedenie. Poháre s číslami sa usporadúvajú od toho s najmenším po ten s najväčším číslom, teda vzostupne. Vykonávajú sa dva cykly – vonkajší a vnútorný. Počas iterácií vnútorného cyklu sa porovnáva najskôr prvý prvok v poli s druhým, v ďalšej iterácii druhý prvok s tretím atď.
Simulácia prezentuje výmenu hodnôt v poli tak, aby boli po skončení simulácie„zrkadlovo obrátené“, čiže prvý prvok bude mať po vykonaní hodnotu posledného, druhý predposledného a tak ďalej. Vykonáva sa jeden cyklus, počas ktorého sa postupne vymenia prvky poľa.
Simulácia prezentuje nájdenie najmenšieho/najväčšieho prvku v dvojrozmernom poli. Prvý prvok sa skopíruje do premennej min/max a v ďalšom krok sa postupne porovnáva s ostatnými prvkami poľa. Ak algoritmus nájde iný vhodný – menší/väčší prvok, tak ho skopíruje do premennej min/max a pokračuje v prehľadávaní dokedy sa neprehľadá celé pole.
Simulácia prezentuje výpočet súčtu prvkov v dvojrozmernom poli. K premennej súčtu (súčet) sa postupne pripočítajú hodnoty prvkov na pohári.