Upozornenie
Toto je pôvodné prvé vydanie dokumentácie pre verziu knižnice grafického robota 1.0 beta. V súčasnosti už nie je aktuálne.
Novšie vydanie dokumentácie pre verziu 1.50 je publikované na nasledujúcej adrese:
http://cec.truni.sk/horvath/GRobot/
public static class Robot.Písmo extends Font
Font. Zatiaľ kopíruje
jej správanie, ale je možné, že časom bude funkcionalita tejto triedy
rozšírená. Veľa užitočných informácií o písmach nájdete pri
podrobnostiach konštruktora Písmo(názov, štýl, veľkosť).| Modifikátor a typ | Atribút a opis |
|---|---|
static int |
kurziva
Alias pre kurzíva. |
static int |
kurzíva
Konštanta označujúca písmo kurzívy.
|
static int |
normalne
Alias pre obyčajné. |
static int |
normálne
Alias pre obyčajné. |
static int |
obycajne
Alias pre obyčajné. |
static int |
obyčajné
Konštanta označujúca obyčajné písmo.
|
static int |
sikme
Alias pre kurzíva. |
static int |
silne
Alias pre tučné. |
static int |
silné
Alias pre tučné. |
static int |
šikmé
Alias pre kurzíva. |
static int |
tucne
Alias pre tučné. |
static int |
tučné
Konštanta označujúca tučné písmo.
|
BOLD, CENTER_BASELINE, DIALOG, DIALOG_INPUT, HANGING_BASELINE, ITALIC, LAYOUT_LEFT_TO_RIGHT, LAYOUT_NO_LIMIT_CONTEXT, LAYOUT_NO_START_CONTEXT, LAYOUT_RIGHT_TO_LEFT, MONOSPACED, name, PLAIN, pointSize, ROMAN_BASELINE, SANS_SERIF, SERIF, size, style, TRUETYPE_FONT, TYPE1_FONT| Konštruktor a opis |
|---|
Robot.Písmo(Font font)
Vytvorí nové písmo z jestvujúceho objektu typu
Font. |
Robot.Písmo(Map<? extends AttributedCharacterIterator.Attribute,?> attributes)
Vytvorí nové písmo s atribútmi určenými v parametri
attributes. |
Robot.Písmo(String názov,
int štýl,
int veľkosť)
Vytvorí nové písmo s určeným názvom, štýlom a veľkosťou.
|
| Modifikátor a typ | Metóda a opis |
|---|---|
boolean |
kurziva()
Alias pre kurzíva. |
boolean |
kurzíva()
|
String |
nazov()
Alias pre názov. |
String |
názov()
Vráti názov tohto písma.
|
boolean |
normalne()
Alias pre obyčajné. |
boolean |
normálne()
Alias pre obyčajné. |
boolean |
obycajne()
Alias pre obyčajné. |
boolean |
obyčajné()
|
boolean |
sikme()
Alias pre kurzíva. |
boolean |
silne()
Alias pre tučné. |
boolean |
silné()
Alias pre tučné. |
boolean |
šikmé()
Alias pre kurzíva. |
boolean |
tucne()
Alias pre tučné. |
boolean |
tučné()
|
int |
velkost()
Alias pre veľkosť. |
int |
veľkosť()
Vráti veľkosť písma v bodoch, zaokrúhlenú na celé číslo.
|
canDisplay, canDisplay, canDisplayUpTo, canDisplayUpTo, canDisplayUpTo, createFont, createFont, createGlyphVector, createGlyphVector, createGlyphVector, createGlyphVector, decode, deriveFont, deriveFont, deriveFont, deriveFont, deriveFont, deriveFont, equals, getAttributes, getAvailableAttributes, getBaselineFor, getFamily, getFamily, getFont, getFont, getFont, getFontName, getFontName, getItalicAngle, getLineMetrics, getLineMetrics, getLineMetrics, getLineMetrics, getMaxCharBounds, getMissingGlyphCode, getName, getNumGlyphs, getPeer, getPSName, getSize, getSize2D, getStringBounds, getStringBounds, getStringBounds, getStringBounds, getStyle, getTransform, hashCode, hasLayoutAttributes, hasUniformLineMetrics, isBold, isItalic, isPlain, isTransformed, layoutGlyphVector, toStringpublic static final int obyčajné
Písmo(názov, štýl, veľkosť).public static final int obycajne
Alias pre obyčajné.public static final int normálne
Alias pre obyčajné.public static final int normalne
Alias pre obyčajné.public static final int tučné
Písmo(názov, štýl, veľkosť).public static final int tucne
Alias pre tučné.public static final int silné
Alias pre tučné.public static final int silne
Alias pre tučné.public static final int kurzíva
Písmo(názov, štýl,
veľkosť).public static final int kurziva
Alias pre kurzíva.public static final int šikmé
Alias pre kurzíva.public static final int sikme
Alias pre kurzíva.public Robot.Písmo(Font font)
Font.font – objekt Font, z ktorého má byť vytvorené
nové písmopublic Robot.Písmo(Map<? extends AttributedCharacterIterator.Attribute,?> attributes)
attributes. Ak je tento parameter rovný null, písmo bude
vytvorené s predvolenými hodnotami.attributes – atribúty, ktoré majú byť priradené novému písmu,
alebo nullpublic Robot.Písmo(String názov, int štýl, int veľkosť)
Názov písma môže byť (z technického pohľadu) buď názov rodiny
písiem (anlg. font family name; ten je vo svete robota kvôli
zjednodušeniu považovaný za názov písma),
alebo názov rezu písma (ang. font face name), čo je užšia
špecifikácia (príklad: Helvetica Bold, Arial Italic). Pri vytváraní
písma je názov kombinovaný so štýlom, aby bolo nájdené vyhovujúce
písmo. Ak napríklad zadáme názov písma ako "Arial Bold"
(čo znamená tučné písmo z rodiny písiem Arial) a za štýl dosadíme
Písmo.kurzíva (anglicky „italic“), systém
spravujúci písma vyhľadá písmo v rodine Arial, ktoré bude aj tučné
aj šikmé – "Arial Bold Italic". Názov je so štýlom
zlučovaný, nie sčítavnaný, ani odčítavaný. Ak určíme názov písma
"Arial Bold" a štýl Písmo.tučné,
nezískame dvojnásobne tučné písmo, ale iba tučné, rovnako písmo nebude stenčené ak určíme názov "Arial Bold" a štýl Písmo.obyčajné. Názov
môže byť aj názov logického písma v angličtine: Dialog,
DialogInput, Monospaced, Serif alebo SansSerif. Logické
názvy[1] určujú všeobecný typ písma – písmo pre dialógy,
vstupné dialógy, s pevnou šírkou znakov, serifové (pätkové) alebo
bezserifové (bezpätkové).
Ak nie je možné nájsť konkrétny rez písma, systém na správu písiem môže algoritmicky písmo vyrobiť. Ak napríklad požadujeme šikmé písmo, ale v danej rodine taký rez nejestvuje, systém môže jednotlivé znaky obyčajného písma zošikmiť. Ak systém písmo nedokáže nájsť vôbec, vytvorí písmo typu Dialog (čiže vytvorí logické písmo).
[1] – termín „logický“ je v počítačovej terminológii často používaný ako opak „fyzického“; logický môže znamenať všeobecný, nekonkrétny, patriaci do istej množiny, vytvorený na istý účel… naopak fyzický znamená kokrétny, pevný, daný…
názov – názov písma (názov rezu alebo rodiny písiem) alebo
logického písma; ak zadáme null systém vytvorí písmo,
ktorému priradí logický názov "Default"štýl – konštanta štýlu písma – Písmo.obyčajné, Písmo.tučné, Písmo.kurzíva alebo kombinácia Písmo.tučné | Písmo.kurzíva; pri
nesprávne zadanom štýle je vytvorené obyčajné písmoveľkosť – veľkosť písma v bodochpublic int veľkosť()
public int velkost()
Alias pre veľkosť.public boolean obyčajné()
public boolean obycajne()
Alias pre obyčajné.public boolean normálne()
Alias pre obyčajné.public boolean normalne()
Alias pre obyčajné.public boolean tučné()
public boolean tucne()
Alias pre tučné.public boolean silné()
Alias pre tučné.public boolean silne()
Alias pre tučné.public boolean kurzíva()
public boolean kurziva()
Alias pre kurzíva.public boolean šikmé()
Alias pre kurzíva.public boolean sikme()
Alias pre kurzíva.public String názov()
(Poznámka: ešte rozlišujeme názov rezu písma (angl. font face name), čo môže byť napríklad Arial Bold, Verdana Italic a podobne.)