IKT a vyučovací proces

Ikona prostriedku iDevice Využívanie IKT vo vzdelávaní
Otázka vhodnosti využitia IKT vo výučbe závísíod viacerých faktorov, na ktoré je možné nazerať z troch hľadísk (didaktické, technické a organizačné hľadisko).

Kedy je využitie IKT pre danú tému a cieľ prínosom?

  • zvolíme tému, pre ktorú je používanie IKT primerané a presvedčivé
  • zvolíme tému, pre ktorú platí, že vďaka použitiu IKT je práca na nej efektívnejšia
  • žiaci / študenti môžu prezentovať výsledky svojej práce

 

Pred integráciou konkrétnych IKT do výučby je potrebné si ozrejmiť zmysel ich samotnej implementácie (o.i. aj nasledovným):

  • Ako mi IKT pomôžu splniť môj didaktický cieľ?
  • Ako IKT v tejto téme odbremenia študentov od nepotrebnej technickej práce?
  • Ako IKT podporia zvedavosť a tvorivosť?
  • Ako podporia schopnosť verbalizovať, kooperovať a komunikovať?
  • Čo už musia študenti vedieť? Čo sa naučia?

 

Pri uplatňovaní IKT vo vyučovaní sú rozhodujúcimi faktormi:

  • existencia vhodného softvéru,
  • technické vybavenie počítačových učební,
  • ľudský potenciál, t.j. znalosť a schopnosť učiteľa používať dostupné IKT.

 

Využitie vybraných IKT prostriedkov v predprimárnom a primárom vzdelávaní:

  • Digitálne kamery a foroaparáty
  • Programovatelné hračky
  • Multimediálne počítače
  • Interaktívne virtuálne tabule

Informačná gramotnosť © 2012 PaedDr. Stanislav Javorský all rights reserved