2. Digitálna kompetencia

Ikona prostriedku iDevice Ciele kapitoly

Požiadavky na budúcich učiteľov týkajúce sa využívania informačných a komunikačných technológií (IKT) rastú. Pedagóg ich má v zásade poznať a efektívne využívať. Spektrum digitálnych technológií otvára otázku špecifikácie spôsobilostí (komplexne nazývanými digitálna kompetencia) učiteľov. Cieľom kapitoly je:

  1. oboznámiť sa s pojmom digitálnej kompetencie učiteľa,
  2. vymedziť základné oblasti digitálnej kompetencie učiteľa,
  3. predstaviť reflektovať potrebu digitálnej kompetencie učiteľov v praxi.

Ikona prostriedku iDevice Čo je digitálna kompetencia?
Digitálna kompetencia ako jedna z kľúčových kompetencií (podľa Európskeho referenčného rámca, o. i. www.ec.europa.eu) v sebe zahŕňa súbor vedomostí, zručností a postojov obsahovo zameraných na využívanie technológií informačnej spoločnosti na prácu, voľný čas a komunikáciu. 

Informačná gramotnosť © 2012 PaedDr. Stanislav Javorský all rights reserved