public static class GRobot.Písmo extends Font
Font
. Táto trieda kopíruje
najdôležitejšie vlastnosti pôvodnej triedy. Veľa užitočných informácií
o písmach nájdete pri podrobnostiach konštruktora
Písmo(názov, štýl, veľkosť)
.
Príklad:
Výsledkom kreslenia tohto príkladu sú nápisy napísané rôznymi veľkosťami a rezmi písma z rodiny písiem Arial (pozri zoznam zmien: poďakovanie uvedené pri verzii 1.35):
skočNa
(0
,-
200
);for
(int
i =0
; i <10
; ++i) {int
a = (int
)Svet
.náhodnéCeléČíslo
(10
,55
);if
(a <=25
)písmo
(new
Písmo
("Arial"
,Písmo
.OBYČAJNÉ
, a));else if
(a <=40
)písmo
(new
Písmo
("Arial "
,Písmo
.TUČNÉ
, a));else
písmo
(new
Písmo
("Arial"
,Písmo
.TUČNÉ
|Písmo
.KURZÍVA
, a));text
("Zmena písma"
);skoč
(0
,40
); }
Font
,
SerializovateľnosťModifikátor a typ | Atribút a opis |
---|---|
static int |
KURZIVA
Alias pre
KURZÍVA . |
static int |
KURZÍVA
Konštanta označujúca písmo kurzívy.
|
static int |
NORMALNE
Alias pre
OBYČAJNÉ . |
static int |
NORMÁLNE
Alias pre
OBYČAJNÉ . |
static int |
OBYCAJNE
Alias pre
OBYČAJNÉ . |
static int |
OBYČAJNÉ
Konštanta označujúca obyčajné písmo.
|
static int |
SIKME
Alias pre
KURZÍVA . |
static int |
SILNE
Alias pre
TUČNÉ . |
static int |
SILNÉ
Alias pre
TUČNÉ . |
static int |
ŠIKMÉ
Alias pre
KURZÍVA . |
static int |
TUCNE
Alias pre
TUČNÉ . |
static int |
TUČNÉ
Konštanta označujúca tučné písmo.
|
BOLD, CENTER_BASELINE, DIALOG, DIALOG_INPUT, HANGING_BASELINE, ITALIC, LAYOUT_LEFT_TO_RIGHT, LAYOUT_NO_LIMIT_CONTEXT, LAYOUT_NO_START_CONTEXT, LAYOUT_RIGHT_TO_LEFT, MONOSPACED, name, PLAIN, pointSize, ROMAN_BASELINE, SANS_SERIF, SERIF, size, style, TRUETYPE_FONT, TYPE1_FONT
Konštruktor a opis |
---|
Písmo(Font font)
Vytvorí nové písmo z jestvujúceho objektu typu
Font . |
Písmo(Map<? extends AttributedCharacterIterator.Attribute,?> attributes)
Vytvorí nové písmo s atribútmi určenými v parametri
attributes . |
Písmo(String názov,
int štýl,
int veľkosť)
Vytvorí nové písmo s určeným názvom, štýlom a veľkosťou.
|
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
boolean |
kurziva()
Alias pre
kurzíva . |
boolean |
kurzíva()
|
GRobot.Písmo |
načítajZoSúboru(GRobot.Súbor súbor)
Načíta záznam o tomto písme zo zadaného konfiguračného súboru
a vráti inštanciu písma, ktorá sa zhoduje so
záznamom v súbore.
|
static GRobot.Písmo |
načítajZoSúboru(GRobot.Súbor súbor,
GRobot.Písmo písmo)
Načíta záznam o písme zo zadaného konfiguračného súboru a vráti
inštanciu písma vytvorenú podľa záznamu v súbore.
|
String |
nazov()
Alias pre
názov . |
String |
názov()
Vráti názov tohto písma.
|
boolean |
normalne()
Alias pre
obyčajné . |
boolean |
normálne()
Alias pre
obyčajné . |
boolean |
obycajne()
Alias pre
obyčajné . |
boolean |
obyčajné()
|
boolean |
sikme()
Alias pre
kurzíva . |
boolean |
silne()
Alias pre
tučné . |
boolean |
silné()
Alias pre
tučné . |
boolean |
šikmé()
Alias pre
kurzíva . |
boolean |
tucne()
Alias pre
tučné . |
boolean |
tučné()
|
void |
uložDoSúboru(GRobot.Súbor súbor)
Uloží záznam o tomto písme do zadaného konfiguračného súboru.
|
static void |
uložDoSúboru(GRobot.Súbor súbor,
GRobot.Písmo písmo)
Uloží záznam o zadanom písme do zadaného konfiguračného súboru.
|
int |
velkost()
Alias pre
veľkosť . |
int |
veľkosť()
Vráti veľkosť písma v bodoch, zaokrúhlenú na celé číslo.
|
canDisplay, canDisplay, canDisplayUpTo, canDisplayUpTo, canDisplayUpTo, createFont, createFont, createGlyphVector, createGlyphVector, createGlyphVector, createGlyphVector, decode, deriveFont, deriveFont, deriveFont, deriveFont, deriveFont, deriveFont, equals, getAttributes, getAvailableAttributes, getBaselineFor, getFamily, getFamily, getFont, getFont, getFont, getFontName, getFontName, getItalicAngle, getLineMetrics, getLineMetrics, getLineMetrics, getLineMetrics, getMaxCharBounds, getMissingGlyphCode, getName, getNumGlyphs, getPeer, getPSName, getSize, getSize2D, getStringBounds, getStringBounds, getStringBounds, getStringBounds, getStyle, getTransform, hashCode, hasLayoutAttributes, hasUniformLineMetrics, isBold, isItalic, isPlain, isTransformed, layoutGlyphVector, toString
public static final int OBYČAJNÉ
Písmo(názov, štýl,
veľkosť)
.public static final int OBYCAJNE
OBYČAJNÉ
.public static final int NORMÁLNE
OBYČAJNÉ
.public static final int NORMALNE
OBYČAJNÉ
.public static final int TUČNÉ
Písmo(názov, štýl,
veľkosť)
.public static final int TUCNE
TUČNÉ
.public static final int SILNÉ
TUČNÉ
.public static final int SILNE
TUČNÉ
.public static final int KURZÍVA
Písmo(názov, štýl,
veľkosť)
.public static final int KURZIVA
KURZÍVA
.public static final int ŠIKMÉ
KURZÍVA
.public static final int SIKME
KURZÍVA
.public Písmo(Font font)
Font
.font
– objekt Font
, z ktorého má byť vytvorené
nové písmopublic Písmo(Map<? extends AttributedCharacterIterator.Attribute,?> attributes)
attributes
. Ak je tento parameter rovný null
, písmo
bude vytvorené s predvolenými hodnotami.attributes
– atribúty, ktoré majú byť priradené novému písmu,
alebo null
public Písmo(String názov, int štýl, int veľkosť)
Názov písma môže byť (z technického pohľadu) buď názov rodiny
písiem (anlg. font family name; ten je vo svete robota kvôli
zjednodušeniu považovaný za názov písma),
alebo názov rezu písma (ang. font face name), čo je užšia
špecifikácia (príklad: Helvetica Bold, Arial Italic). Pri
vytváraní písma je názov kombinovaný so štýlom, aby bolo nájdené
vyhovujúce písmo. Ak napríklad zadáme názov písma ako "Arial Bold"
(čo znamená tučné písmo z rodiny písiem Arial)
a za štýl dosadíme Písmo.KURZÍVA
(anglicky
„italic“), systém spravujúci písma vyhľadá písmo v rodine Arial,
ktoré bude aj tučné aj šikmé – "Arial Bold Italic"
.
Názov je so štýlom zlučovaný, nie sčítavnaný, ani odčítavaný. Ak
určíme názov písma "Arial Bold"
a štýl Písmo.TUČNÉ
, nezískame dvojnásobne tučné písmo, ale iba
TUČNÉ, rovnako písmo nebude stenčené ak
určíme názov "Arial Bold"
a štýl Písmo.OBYČAJNÉ
. Názov môže byť aj názov logického písma
v angličtine: Dialog, DialogInput, Monospaced, Serif alebo
SansSerif. Logické názvy[1] určujú všeobecný typ písma
– písmo pre dialógy, vstupné dialógy, s pevnou šírkou znakov,
serifové (pätkové) alebo bezserifové (bezpätkové).
Ak nie je možné nájsť konkrétny rez písma, systém na správu písiem môže algoritmicky písmo vyrobiť. Ak napríklad požadujeme šikmé písmo, ale v stanovenej rodine taký rez nejestvuje, systém môže jednotlivé znaky obyčajného písma zošikmiť. Ak systém písmo nedokáže nájsť vôbec, vytvorí písmo typu Dialog (čiže vytvorí logické písmo).
[1] – termín „logický“ je v počítačovej terminológii často používaný ako opak „fyzického“; logický môže znamenať všeobecný, nekonkrétny, patriaci do určitej množiny, vytvorený na určitý účel… naopak fyzický znamená kokrétny, pevný, stanovený…
názov
– názov písma (názov rezu alebo rodiny písiem) alebo
logického písma; ak zadáme null
systém vytvorí
písmo, ktorému priradí logický názov "Default"
štýl
– konštanta štýlu písma – Písmo.OBYČAJNÉ
, Písmo.TUČNÉ
, Písmo.KURZÍVA
alebo kombinácia Písmo.TUČNÉ
|
Písmo.KURZÍVA
;
pri nesprávne zadanom štýle je vytvorené obyčajné písmoveľkosť
– veľkosť písma v bodochpublic int veľkosť()
public int velkost()
veľkosť
.public boolean obyčajné()
public boolean obycajne()
obyčajné
.public boolean normálne()
obyčajné
.public boolean normalne()
obyčajné
.public boolean tučné()
public boolean tucne()
tučné
.public boolean silné()
tučné
.public boolean silne()
tučné
.public boolean kurzíva()
public boolean kurziva()
kurzíva
.public boolean šikmé()
kurzíva
.public boolean sikme()
kurzíva
.public String názov()
(Poznámka: Ešte rozlišujeme názov rezu písma (angl. font face name), čo môže byť napríklad Arial Bold, Verdana Italic a podobne.)
public void uložDoSúboru(GRobot.Súbor súbor) throws IOException
súbor
– inštancia triedy súbor
otvorená na zápisIOException
GRobot.ObsluhaUdalostí.konfiguráciaZmenená()
,
GRobot.Svet.použiKonfiguráciu()
,
GRobot.Svet.načítajKonfiguráciuSveta()
,
GRobot.načítajZoSúboru(Súbor)
public GRobot.Písmo načítajZoSúboru(GRobot.Súbor súbor) throws IOException
this
).
Súbor musí byť otvorený na čítanie. Metóda je používaná
automatickou
konfiguráciou sveta.
súbor
– inštancia triedy súbor
otvorená na čítanieIOException
GRobot.ObsluhaUdalostí.konfiguráciaZmenená()
,
GRobot.Svet.použiKonfiguráciu()
,
GRobot.Svet.načítajKonfiguráciuSveta()
,
GRobot.uložDoSúboru(Súbor)
public static void uložDoSúboru(GRobot.Súbor súbor, GRobot.Písmo písmo) throws IOException
súbor
– inštancia triedy súbor
otvorená na zápisIOException
GRobot.ObsluhaUdalostí.konfiguráciaZmenená()
,
GRobot.Svet.použiKonfiguráciu()
,
GRobot.Svet.načítajKonfiguráciuSveta()
,
GRobot.načítajZoSúboru(Súbor)
public static GRobot.Písmo načítajZoSúboru(GRobot.Súbor súbor, GRobot.Písmo písmo) throws IOException
súbor
– inštancia triedy súbor
otvorená na čítanieIOException
GRobot.ObsluhaUdalostí.konfiguráciaZmenená()
,
GRobot.Svet.použiKonfiguráciu()
,
GRobot.Svet.načítajKonfiguráciuSveta()
,
GRobot.uložDoSúboru(Súbor)