public static class GRobot.Zoznam<Typ> extends Vector<Typ>
Vector
<Typ>
. To znamená, že podobne ako pri pôvodnom vektore, je možné
vytvorený zoznam prechádzať konštrukciou:
for
(Typ prvok : zoznam)
{
prvok.metóda(…
…
}
Napríklad zoznam reťazcov vytvoríme a prejdeme takto:
Zoznamy sú dynamické – prvky je možné ľubovoľne pridávať a odoberať – táto trieda obsahuje širokú skupinu metód pokrývajúcu najdôležitejšie funkcie práce so zoznamom (pridávanie/vkladanie, odoberanie, nahrádzanie a vyhľadávanie…). Vnútorná správa zoznamu je v réžii Javy. Dôležité je upozorniť, že nie je dobré meniť zoznam (pridávať alebo odoberať prvky) počas jeho prechádzania. Mohlo by dôjsť k nepredvídateľným vedľajším efektom alebo by to mohlo viesť ku vzniku výnimky.final
Zoznam
<String
> zoznamMien =new
Zoznam
<String
>(); zoznamMien.pridaj
("Adam"
); zoznamMien.pridaj
("Braňo"
); zoznamMien.pridaj
("Cyril"
); zoznamMien.pridaj
("Daniel"
);Svet
.vypíšRiadok
("Zoznam mien:"
);for
(String
meno : zoznamMien) {Svet
.vypíšRiadok
(" >"
, meno); }
Vector<E>
,
SerializovateľnosťModifikátor a typ | Trieda a opis |
---|---|
static class |
GRobot.Zoznam.ObratenyIterator<Typ>
![]() ObrátenýIterátor . |
static class |
GRobot.Zoznam.ObrátenýIterátor<Typ>
Táto trieda slúži na vytvorenie obráteného iterátora zoznamu.
|
capacityIncrement, elementCount, elementData
modCount
Konštruktor a opis |
---|
Zoznam()
Vytvorí prázdny zoznam.
|
Zoznam(Collection<? extends Typ> c)
Vytvorí zoznam obsaujúci prvky zadanej kolekcie.
|
Zoznam(int počiatočnáKapacita)
Vytvorí prázdny zoznam s určenou počiatočnou kapacitou.
|
Zoznam(int počiatočnáKapacita,
int prírastokKapacity)
Vytvorí prázdny zoznam s určenou počiatočnou kapacitou a zadaným
prírastkom kapacity použitým na zväčšenie kapacity po dosiahnutí
aktuálneho limitu.
|
Zoznam(Typ... prvky)
Vytvorí zoznam obsahujúci zadané prvky.
|
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
boolean |
bolPrejdenyDokola()
![]() prejdenýDokola . |
boolean |
bolPrejdenýDokola()
![]() prejdenýDokola . |
Typ |
citaj()
![]() daj . |
Typ |
citaj(int kde)
![]() daj . |
Typ |
čítaj()
![]() daj . |
Typ |
čítaj(int kde)
![]() daj . |
Typ |
daj()
Vráti prvok na pozícii vnútorného počítadla zoznamu.
|
Typ |
daj(int kde)
Vráti prvok na zadanej pozícii v zozname.
|
Typ |
dalsi()
![]() ďalší . |
Typ |
dalsiPrvok()
![]() ďalší . |
Typ |
ďalší()
Vráti ďalší prvok zoznamu.
|
Typ |
ďalšíPrvok()
![]() ďalší . |
int |
dlzka()
![]() veľkosť . |
int |
dĺžka()
![]() veľkosť . |
int |
hladaj(Typ prvok)
![]() nájdi . |
int |
hľadaj(Typ prvok)
![]() nájdi . |
int |
hladaj(Typ prvok,
int začniOd)
![]() nájdi . |
int |
hľadaj(Typ prvok,
int začniOd)
![]() nájdi . |
int |
hladajOdzadu(Typ prvok)
![]() nájdiPosledný . |
int |
hľadajOdzadu(Typ prvok)
![]() nájdiPosledný . |
int |
hladajOdzadu(Typ prvok,
int začniOd)
![]() nájdiPosledný . |
int |
hľadajOdzadu(Typ prvok,
int začniOd)
![]() nájdiPosledný . |
boolean |
jePrazdny()
![]() prázdny . |
boolean |
jePrázdny()
![]() prázdny . |
int |
kapacita()
Vráti aktuálnu kapacitu zoznamu.
|
Typ |
nahodny()
![]() náhodný . |
Typ |
náhodný()
Vráti náhodný prvok zoznamu.
|
Typ |
nahodnyPrvok()
![]() náhodný . |
Typ |
náhodnýPrvok()
![]() náhodný . |
void |
nahrad(int kde,
Typ prvok)
![]() prepíš . |
void |
nahraď(int kde,
Typ prvok)
![]() prepíš . |
int |
najdi(Typ prvok)
![]() nájdi . |
int |
nájdi(Typ prvok)
Vráti polohu prvého výskytu zadaného prvku v zozname alebo
- 1 ak prvok nebol v zozname nájdený[1]. |
int |
najdi(Typ prvok,
int začniOd)
![]() nájdi . |
int |
nájdi(Typ prvok,
int začniOd)
Vráti polohu prvého výskytu zadaného prvku v zozname počnúc
štartovacou pozíciou zadanou v parametri
začniOd alebo
- 1 ak prvok nebol v zozname nájdený[1]. |
int |
najdiPosledny(Typ prvok)
![]() nájdiPosledný . |
int |
nájdiPosledný(Typ prvok)
Vráti polohu posledného výskytu zadaného prvku v zozname alebo
- 1 ak prvok nebol v zozname nájdený[1]. |
int |
najdiPosledny(Typ prvok,
int začniOd)
![]() nájdiPosledný . |
int |
nájdiPosledný(Typ prvok,
int začniOd)
Vráti polohu posledného výskytu zadaného prvku v zozname počnúc
štartovacou pozíciou zadanou v parametri
začniOd alebo
- 1 ak prvok nebol v zozname nájdený. |
GRobot.Zoznam.ObrátenýIterátor<Typ> |
naopak()
Vytvorí pre tento zoznam prevrátený iterátor.
|
static <Typ> GRobot.Zoznam.ObrátenýIterátor<Typ> |
naopak(List<Typ> pôvodný)
Vytvorí pre zadaný zoznam prevrátený iterátor.
|
void |
nastav(int kde,
Typ prvok)
![]() prepíš . |
boolean |
obsahuje(Typ prvok)
Zistí, či sa zadaný objekt nachádza v zozname[1].
|
void |
odober(int kde)
Odstráni prvok na zadanej pozícii.
|
boolean |
odober(Typ prvok)
Odstráni zo zoznamu prvý výskyt prvku zhodného so zadaným
prvkom[1].
|
GRobot.Zoznam.ObrátenýIterátor<Typ> |
odzadu()
Vytvorí pre tento zoznam prevrátený iterátor.
|
static <Typ> GRobot.Zoznam.ObrátenýIterátor<Typ> |
odzadu(List<Typ> pôvodný)
Vytvorí pre zadaný zoznam prevrátený iterátor.
|
int |
pocet()
![]() veľkosť . |
int |
pocitadlo()
![]() počítadlo . |
void |
pocitadlo(int nováHodnota)
![]() počítadlo . |
void |
pocitadloNaKoniec()
![]() počítadloNaKoniec . |
void |
pocitadloNaZaciatok()
![]() počítadloNaZačiatok . |
int |
počet()
![]() veľkosť . |
int |
počítadlo()
Vráti hodnotu vnútorného počítadla používaného najmä metódami
ďalší a predchádzajúci . |
void |
počítadlo(int nováHodnota)
Nastaví novú hodnotu vnútorného počítadla používaného metódami
ďalší a predchádzajúci . |
void |
počítadloNaKoniec()
Nastaví vnútorné počítadlo zoznamu na polohu za posledným prvkom
(
veľkosť () ), aby najbližšie volanie
metódy predchádzajúci vrátilo posledný
prvok zoznamu. |
void |
počítadloNaZačiatok()
Nastaví vnútorné počítadlo zoznamu na polohu pred prvým prvkom
(
- 1 ), aby najbližšie volanie metódy
ďalší vrátilo prvý prvok zoznamu. |
Typ |
posledny()
![]() posledný . |
Typ |
posledný()
Vráti posledný prvok zoznamu.
|
Typ |
poslednyPrvok()
![]() posledný . |
Typ |
poslednýPrvok()
![]() posledný . |
boolean |
prazdny()
![]() prázdny . |
boolean |
prázdny()
Vráti
true vtedy a len vtedy, keď je zoznam prázdny,
inak vráti false . |
Typ |
predchadzajuci()
![]() predchádzajúci . |
Typ |
predchádzajúci()
Vráti predchádzajúci prvok zoznamu.
|
Typ |
predchadzajuciPrvok()
![]() predchádzajúci . |
Typ |
predchádzajúciPrvok()
![]() predchádzajúci . |
Typ |
predosly()
Zastarané.
|
Typ |
predoslyPrvok()
Zastarané.
|
Typ |
predošlý()
Zastarané.
|
Typ |
predošlýPrvok()
Zastarané.
|
boolean |
prejdenyDokola()
![]() prejdenýDokola . |
boolean |
prejdenýDokola()
|
void |
prepis(int kde,
Typ prvok)
![]() prepíš . |
void |
prepíš(int kde,
Typ prvok)
Nahradí prvok na zadanej pozícii zadaným prvkom.
|
void |
pridaj(int kde,
Typ prvok)
![]() vlož . |
void |
pridaj(Typ prvok)
Pridá zadaný prvok na koniec zoznamu.
|
void |
pridaj(Vector<Typ> inýZoznam)
Pridá zadaný zoznam na koniec tohto zoznamu podľa poradia určeného
zadaným zoznamom (jeho iterátorom).
|
Typ |
prvy()
![]() prvý . |
Typ |
prvý()
Vráti prvý prvok zoznamu.
|
Typ |
prvyPrvok()
![]() prvý . |
Typ |
prvýPrvok()
![]() prvý . |
int |
velkost()
![]() veľkosť . |
int |
veľkosť()
Vráti počet prvkov zoznamu.
|
void |
vloz(int kde,
Typ prvok)
![]() vlož . |
void |
vlož(int kde,
Typ prvok)
Vloží prvok na zadanú pozíciu v zozname.
|
Typ |
vrat()
![]() daj . |
Typ |
vráť()
![]() daj . |
Typ |
vrat(int kde)
![]() daj . |
Typ |
vráť(int kde)
![]() daj . |
void |
vymaz()
![]() vymaž . |
void |
vymaz(int kde)
![]() odober . |
void |
vymaž()
Odstráni všetky prvky zoznamu.
|
void |
vymaž(int kde)
![]() odober . |
void |
vymen(int kde1,
int kde2)
![]() vymeň . |
void |
vymeň(int kde1,
int kde2)
Vymení prvky v zozname nachádzajúce sa na zadaných pozíciách.
|
void |
vymen(int kde,
Typ prvok)
![]() vymeň . |
void |
vymeň(int kde,
Typ prvok)
Vymení prvky v zozname, z ktorých jeden je určený pozíciou
(indexom) a druhý objektom nachádzajúcim sa v zozname.
|
void |
vymen(Typ prvok,
int kde)
![]() vymeň . |
void |
vymeň(Typ prvok,
int kde)
Vymení prvky v zozname, z ktorých jeden je určený pozíciou
(indexom) a druhý objektom nachádzajúcim sa v zozname.
|
void |
vymen(Typ prvok1,
Typ prvok2)
![]() vymeň . |
void |
vymeň(Typ prvok1,
Typ prvok2)
Vymení prvky zoznamu určené objektami nachádzajúcimi sa
v zozname.
|
add, add, addAll, addAll, addElement, capacity, clear, clone, contains, containsAll, copyInto, elementAt, elements, ensureCapacity, equals, firstElement, forEach, get, hashCode, indexOf, indexOf, insertElementAt, isEmpty, iterator, lastElement, lastIndexOf, lastIndexOf, listIterator, listIterator, remove, remove, removeAll, removeAllElements, removeElement, removeElementAt, removeIf, removeRange, replaceAll, retainAll, set, setElementAt, setSize, size, sort, spliterator, subList, toArray, toArray, toString, trimToSize
parallelStream, stream
public Zoznam()
@SafeVarargs public Zoznam(Typ... prvky)
public Zoznam(Collection<? extends Typ> c)
c
– kolekcia, ktorej prvky sú použité na naplnenie zoznamuCollection<E>
public Zoznam(int počiatočnáKapacita)
počiatočnáKapacita
– počiatočná kapacita zoznamupublic Zoznam(int počiatočnáKapacita, int prírastokKapacity)
počiatočnáKapacita
– počiatočná kapacita zoznamuprírastokKapacity
– objem o ktorý sa zväčší kapacita
zoznamu po prekročení aktuálneho limitupublic int kapacita()
public int veľkosť()
public int počet()
veľkosť
.public int dĺžka()
veľkosť
.public int velkost()
veľkosť
.public int pocet()
veľkosť
.public int dlzka()
veľkosť
.public boolean prázdny()
true
vtedy a len vtedy, keď je zoznam prázdny,
inak vráti false
.true
/false
public boolean prazdny()
prázdny
.public boolean jePrázdny()
prázdny
.public boolean jePrazdny()
prázdny
.public void pridaj(Typ prvok)
prvok
– prvok, ktorý má byť pridaný na koniec zoznamupublic void pridaj(Vector<Typ> inýZoznam)
inýZoznam
– zoznam, ktorého prvky majú byť pridané na koniec
tohto zoznamupublic void vlož(int kde, Typ prvok)
kde
– poloha prvku v zozname – poradové číslo väčšie alebo
rovné nule a menšie alebo rovné veľkosti zoznamuprvok
– prvok, ktorý má byť vložený na zadanú pozíciupublic void prepíš(int kde, Typ prvok)
kde
– poloha prvku v zozname – poradové číslo väčšie alebo
rovné nule a menšie než veľkosť zoznamuprvok
– prvok, ktorým má byť určený prvok nahradenýpublic void vymaž()
public void vymaz()
vymaž
.public void odober(int kde)
kde
– poloha prvku odstraňovaného zo zoznamu – poradové
číslo väčšie alebo rovné nule a menšie než veľkosť zoznamupublic void vymaž(int kde)
odober
.public void vymaz(int kde)
odober
.public boolean odober(Typ prvok)
[1] – ak chceme byť úplne presní,
povieme, že metóda odstráni prvý výskyt elementu v zozname, ktorý
voči zadanému prvku spĺňa nasledujúcu podmienku: (prvok ==
null
? element ==
null
:
prvok.equals(element))
(ak taký element
jestvuje); podmienka sa usiluje exaktne vyjadriť to, že ak je nami
zadaný prvok prázdny (null
), tak sa metóda pokúsi
nájsť a odstrániť prvý prázdny element v zozname, inak porovnáva
obsahy jednotlivých elementov zoznamu a odstráni ten, ktorého
obsah (hodnota) je ekvivalentný s obsahom nami zadaného
prvku
prvok
– prvok, ktorý má byť zo zoznamu odstránený (ak sa
v ňom nachádza)true
ak zoznam zadaný prvok obsahovalpublic boolean obsahuje(Typ prvok)
[1] – ak chceme byť úplne presní,
povieme, že metóda vráti logickú hodnotu true
iba
v prípade, že aspoň jeden element zoznamu vyhovuje podmienke
(prvok ==
null
? element ==
null
: prvok.equals(element))
, kde prvok
je
nami zadaný prvok a element
je porovnávaný prvok zoznamu
(metóda postupne prechádza jednotlivé elementy zoznamu
a porovnáva ich s nami zadaným prvkom); podmienka sa usiluje
exaktne vyjadriť to, že ak je nami zadaný prvok prázdny (null
), metóda hľadá výskyt prázdneho prvku v zozname, inak
hľadá taký prvok, ktorého obsah sa zhoduje s obsahom nami
zadaného (neprázdneho) prvku
prvok
– prvok, ktorého výskyt v zozname má byť overenýtrue
public int počítadlo()
ďalší
a predchádzajúci
.
Vnútorné počítadlo používa a nastavuje aj mnoho iných metód triedy
Zoznam
.public int pocitadlo()
počítadlo
.public void počítadlo(int nováHodnota)
ďalší
a predchádzajúci
.
Táto metóda kontroluje hodnotu počítadla tak, aby bola v rozsahu
-
1
až veľkosť
{code ()}, čo sú
hraničné hodnoty vhodné na použitie pri cyklickom prechádzaní
zoznamu. Ak chceme prechádzať zoznam od začiatku metódou
ďalší
, je šikovnejšie použiť metódu
počítadloNaZačiatok
a v prípade
prechádzania zoznamu od konca (metódou predchádzajúci
) zase metódu počítadloNaKoniec
.
Nasledujúci príklad ukazuje, ako prejsť číselný zoznam od konca.
Príklad:
final
Zoznam
<Integer
> čísla =new
Zoznam
<Integer
>(0
,8
,5
,4
); čísla.počítadloNaKoniec
();Integer
i = čísla.predchádzajúciPrvok
();while
(!čísla.prejdenýDokola
()) {Svet
.vypíš
(i," "
); i = čísla.predchádzajúciPrvok
(); }
nováHodnota
– nová hodnota vnútorného počítadlapublic void pocitadlo(int nováHodnota)
počítadlo
.public void počítadloNaZačiatok()
-
1
), aby najbližšie volanie metódy
ďalší
vrátilo prvý prvok zoznamu.public void pocitadloNaZaciatok()
počítadloNaZačiatok
.public void počítadloNaKoniec()
veľkosť
()
), aby najbližšie volanie
metódy predchádzajúci
vrátilo posledný
prvok zoznamu.
(Pri opise metódy počítadlo
je príklad
ukazujúci, ako prejsť zoznam čísel od konca. Príklad využíva aj
túto metódu.)public void pocitadloNaKoniec()
počítadloNaKoniec
.public Typ daj(int kde)
kde
– poloha prvku v zozname – poradové číslo väčšie alebo
rovné nule a menšie než veľkosť zoznamupublic Typ daj()
public Typ prvý()
public Typ posledný()
.
veľkosť
-
1
.) Zároveň nastaví vnútorné
počítadlo prvkov na index posledného
prvku.public Typ ďalší()
prejdenýDokola
vráti true
.@Deprecated public Typ predošlý()
predchádzajúci
.@Deprecated public Typ predosly()
predošlý
.@Deprecated public Typ predošlýPrvok()
predošlý
.@Deprecated public Typ predoslyPrvok()
predošlý
.public Typ predchádzajúci()
prejdenýDokola
vráti true
.
(Pri opise metódy počítadlo
je príklad
ukazujúci, ako prejsť zoznam čísel od konca. Príklad využíva aj
túto metódu.)public Typ predchadzajuci()
predchádzajúci
.public Typ predchádzajúciPrvok()
predchádzajúci
.public Typ predchadzajuciPrvok()
predchádzajúci
.public boolean prejdenýDokola()
true
, keď bol zoznam pri poslednom volaní metódy
ďalší
alebo predchádzajúci
prejdený dokola. Na výslednú hodnotu tejto metódy majú vplyv len
spomenuté dve metódy.
(Pri opise metódy počítadlo
je príklad
ukazujúci, ako prejsť zoznam čísel od konca. Príklad využíva aj
túto metódu.)true
/false
public boolean prejdenyDokola()
prejdenýDokola
.public boolean bolPrejdenýDokola()
prejdenýDokola
.public boolean bolPrejdenyDokola()
prejdenýDokola
.public Typ náhodný()
public int nájdi(Typ prvok)
-
1
ak prvok nebol v zozname nájdený[1].
[1] – ak chceme byť úplne presní,
povieme, že metóda vráti najnižší index i
pre ktorý platí
podmienka (prvok ==
null
? element ==
null
: prvok.equals(element))
(kde element
je prvok zoznamu na
pozícii i
) alebo -
1
ak taký index
nejestvuje;
podmienka sa usiluje exaktne vyjadriť to, že ak je nami zadaný
prvok prázdny (null
), tak sa metóda pokúsi nájsť prvý
prázdny element v zozname, inak porovnáva obsahy jednotlivých
elementov zoznamu s obsahom nami zadaného (neprázdneho) prvku
prvok
– hľadaný prvok-
1
ak prvok nebol nájdenýpublic int nájdi(Typ prvok, int začniOd)
začniOd
alebo
-
1
ak prvok nebol v zozname nájdený[1].
[1] – ak chceme byť úplne presní,
povieme, že metóda vráti najnižší index i
pre ktorý platí
podmienka (i >= začniOd && prvok ==
null
? element ==
null
:
prvok.equals(element))
(kde element
je prvok zoznamu na
pozícii i
) alebo -
1
ak taký index
nejestvuje;
podmienka sa usiluje exaktne vyjadriť to, že ak je nami zadaný
prvok prázdny (null
), tak sa metóda pokúsi nájsť prvý
prázdny element v zozname (počnúc hľadanie od pozície začniOd
), inak porovnáva obsahy jednotlivých elementov zoznamu
s obsahom nami zadaného (neprázdneho) prvku
prvok
– hľadaný prvokzačniOd
– pozícia v zozname od ktorej sa má začať hľadaťzačniOd
alebo
-
1
ak prvok nebol nájdenýpublic int nájdiPosledný(Typ prvok)
-
1
ak prvok nebol v zozname nájdený[1].
[1] – ak chceme byť úplne presní,
povieme, že metóda vráti najvyšší index i
pre ktorý platí
podmienka (prvok ==
null
? element ==
null
: prvok.equals(element))
(kde element
je prvok zoznamu na pozícii i
) alebo
-
1
ak taký index nejestvuje; podmienka sa usiluje
exaktne vyjadriť to, že ak je nami zadaný prvok prázdny (null
), tak sa metóda pokúsi nájsť posledný prázdny element
v zozname, inak porovnáva obsahy jednotlivých elementov zoznamu
s obsahom nami zadaného (neprázdneho) prvku
prvok
– hľadaný prvok-
1
ak prvok nebol nájdenýpublic int najdiPosledny(Typ prvok)
nájdiPosledný
.public int hľadajOdzadu(Typ prvok)
nájdiPosledný
.public int hladajOdzadu(Typ prvok)
nájdiPosledný
.public int nájdiPosledný(Typ prvok, int začniOd)
začniOd
alebo
-
1
ak prvok nebol v zozname nájdený.
[1] – ak chceme byť úplne presní,
povieme, že metóda vráti najvyšší index i
pre ktorý platí
podmienka (i <= začniOd && prvok ==
null
? element ==
null
:
prvok.equals(element))
(kde element
je prvok zoznamu na
pozícii i
) alebo -
1
ak taký index
nejestvuje;
podmienka sa usiluje exaktne vyjadriť to, že ak je nami zadaný
prvok prázdny (null
), tak sa metóda pokúsi nájsť
posledný prázdny element v zozname (počnúc hľadanie od pozície
začniOd
), inak porovnáva obsahy jednotlivých elementov
zoznamu s obsahom nami zadaného (neprázdneho) prvku
prvok
– hľadaný prvokzačniOd
– pozícia v zozname od ktorej sa má začať hľadaťzačniOd
alebo
-
1
ak prvok nebol nájdený (vráti
-
1
), ak je parameter začniOd
záporný)public int najdiPosledny(Typ prvok, int začniOd)
nájdiPosledný
.public int hľadajOdzadu(Typ prvok, int začniOd)
nájdiPosledný
.public int hladajOdzadu(Typ prvok, int začniOd)
nájdiPosledný
.public void vymeň(int kde1, int kde2)
kde1
– pozícia (index) prvkukde2
– pozícia (index) prvkuArrayIndexOutOfBoundsException
– ak je niektorá zo zadaných
pozící mimo rozsahu zoznamuvymeň(int, int)
,
vymeň(java.lang.Object,int)
,
vymeň(int,java.lang.Object)
,
vymeň(java.lang.Object,java.lang.Object)
public void vymeň(int kde, Typ prvok)
kde
– pozícia (index) prvkuprvok
– objekt nachádzajúci sa v zoznameArrayIndexOutOfBoundsException
– ak je zadaná pozícia
rozsahu zoznamu alebo ak sa zadaný prvok v zozname nenachádzavymeň(int, int)
,
vymeň(java.lang.Object,int)
,
vymeň(int,java.lang.Object)
,
vymeň(java.lang.Object,java.lang.Object)
public void vymeň(Typ prvok, int kde)
prvok
– objekt nachádzajúci sa v zoznamekde
– pozícia (index) prvkuArrayIndexOutOfBoundsException
– ak je zadaná pozícia
rozsahu zoznamu alebo ak sa zadaný prvok v zozname nenachádzavymeň(int, int)
,
vymeň(java.lang.Object,int)
,
vymeň(int,java.lang.Object)
,
vymeň(java.lang.Object,java.lang.Object)
public void vymeň(Typ prvok1, Typ prvok2)
prvok1
– objekt nachádzajúci sa v zoznameprvok2
– objekt nachádzajúci sa v zoznameArrayIndexOutOfBoundsException
– ak sa niektorý zo zadaných
prvkov v zozname nenachádzavymeň(int, int)
,
vymeň(java.lang.Object,int)
,
vymeň(int,java.lang.Object)
,
vymeň(java.lang.Object,java.lang.Object)
public void vymen(int kde1, int kde2)
vymeň
.public GRobot.Zoznam.ObrátenýIterátor<Typ> odzadu()
bude vykonaný pre každý prvok zoznamu začnúc od posledného a končiac prvým.Zoznam
<String
> zoznam = …for
(String
prvok : zoznam.odzadu
()) …
pôvodný
– pôvodný zoznampublic static <Typ> GRobot.Zoznam.ObrátenýIterátor<Typ> odzadu(List<Typ> pôvodný)
bude vykonaný pre každý prvok zoznamu začnúc od posledného a končiac prvým. Jednoduchšie je použitie metódyZoznam
<String
> zoznam = …for
(String
prvok : Zoznam.<String
>odzadu
(zoznam)) …
#odzadu
()
, ale tá je použiteľná len
pre inštancie triedy Zoznam
. Táto metóda je
použiteľná pre ľubovoľný zoznam, ktorý je implementáciou
rozhrania List
.
pôvodný
– pôvodný zoznamodzadu()
public GRobot.Zoznam.ObrátenýIterátor<Typ> naopak()
bude vykonaný pre každý prvok zoznamu začnúc od posledného a končiac prvým.Zoznam
<String
> zoznam = …for
(String
prvok : zoznam.naopak
()) …
pôvodný
– pôvodný zoznampublic static <Typ> GRobot.Zoznam.ObrátenýIterátor<Typ> naopak(List<Typ> pôvodný)
bude vykonaný pre každý prvok zoznamu začnúc od posledného a končiac prvým. Jednoduchšie je použitie metódyZoznam
<String
> zoznam = …for
(String
prvok : Zoznam.<String
>naopak
(zoznam)) …
#naopak
()
, ale tá je použiteľná len
pre inštancie triedy Zoznam
. Táto metóda je
použiteľná pre ľubovoľný zoznam, ktorý je implementáciou
rozhrania List
.
pôvodný
– pôvodný zoznamnaopak()