public static class GRobot.Zvuk extends Object
načítajZvuk.
Príklad:
ZvukmôjZvuk =Svet.načítajZvuk("zvuk.wav"); môjZvuk.prehraj();// …
GRobot.Svet.priečinokZvukov(String),
GRobot.Svet.priečinokZvukov(),
GRobot.Svet.načítajZvuky(Object[]),
GRobot.Svet.načítajZvuky(String[]),
GRobot.Svet.načítajZvuk(String),
GRobot.Svet.zvuk(String),
GRobot.Svet.zvukNaPozadí(String),
GRobot.Svet.zastavZvuky(Object[]),
GRobot.Svet.hlasitosťPreZvuky(double, Object[]),
GRobot.Svet.váhaPreZvuky(double, Object[]),
GRobot.Svet.zastavZvuky(String[]),
GRobot.Svet.hlasitosťPreZvuky(double, String[]),
GRobot.Svet.váhaPreZvuky(double, String[])| Modifikátor a typ | Metóda a opis |
|---|---|
void |
cyklickyOpakovat()
Alias pre prehrávaťDookola. |
void |
cyklickyOpakovať()
Alias pre prehrávaťDookola. |
double |
hlasitost()
Alias pre hlasitosť. |
double |
hlasitosť()
|
void |
hlasitost(double miera)
Alias pre hlasitosť. |
void |
hlasitosť(double miera)
|
boolean |
hlasitostNepodporovana()
Alias pre hlasitosťNepodporovaná. |
boolean |
hlasitosťNepodporovaná()
Zistí, či je (resp. nie je) týmto objektom podporovaná schopnosť
zmeny hlasitosti.
|
void |
opakovatDookola()
Alias pre prehrávaťDookola. |
void |
opakovaťDookola()
Alias pre prehrávaťDookola. |
void |
pauza()
Alias pre pozastav. |
void |
pokracuj()
Alias pre pokračuj. |
void |
pokračuj()
Spustí pozastavené prehrávanie zvuku.
|
double |
poloha()
Zistí polohu prehrávania zvuku v sekundách (vzhľadom od začiatku).
|
void |
poloha(double poloha)
Nastaví polohu prehrávania zvuku v sekundách (vzhľadom od začiatku).
|
void |
pozastav()
Pozastaví prehrávanie zvuku.
|
void |
prehraj()
Spustí prehrávanie zvuku.
|
boolean |
prehravaSa()
Alias pre prehrávaSa. |
boolean |
prehrávaSa()
Zistí, či sa zvuk práve prehráva alebo nie.
|
void |
prehravatDookola()
Alias pre prehrávaťDookola. |
void |
prehrávaťDookola()
Spustí prehrávanie zvuku v nekonečnom cykle.
|
double |
trvanie()
Zistí trvanie zvuku v sekundách.
|
double |
vaha()
Alias pre váha. |
double |
váha()
|
void |
vaha(double miera)
Alias pre váha. |
void |
váha(double miera)
|
boolean |
vahaNepodporovana()
Alias pre váhaNepodporovaná. |
boolean |
váhaNepodporovaná()
Zistí, či je (resp. nie je) týmto objektom podporovaná schopnosť
zmeny stereo váhy (prehrávania v ľavom alebo pravom kanáli).
|
void |
zastav()
Zastaví prehrávanie zvuku.
|
public void zastav()
public void prehraj()
public void prehrávaťDookola()
public void prehravatDookola()
Alias pre prehrávaťDookola.public void opakovaťDookola()
Alias pre prehrávaťDookola.public void opakovatDookola()
Alias pre prehrávaťDookola.public void cyklickyOpakovať()
Alias pre prehrávaťDookola.public void cyklickyOpakovat()
Alias pre prehrávaťDookola.public void pozastav()
public void pauza()
Alias pre pozastav.public void pokračuj()
public void pokracuj()
Alias pre pokračuj.public double trvanie()
public void poloha(double poloha)
poloha – poloha zvuku v sekundáchpublic double poloha()
public boolean prehrávaSa()
true – zvuk sa prehráva;
false – zvuk sa neprehrávapublic boolean prehravaSa()
Alias pre prehrávaSa.public boolean hlasitosťNepodporovaná()
false. To znamená, že hlasitosť zvuku je
podporovaná.)true – vlastnosť nie je podporovaná;
false – vlastnosť je podporovanápublic boolean hlasitostNepodporovana()
Alias pre hlasitosťNepodporovaná.public double hlasitosť()
Vráti aktuálnu mieru hlasitosti prehrávania tohto zvuku.
Príklad:
ZvukmôjZvuk =Svet.načítajZvuk("zvuk.wav"); môjZvuk.hlasitosť(2.0);Svet.vypíšRiadok("Hlasitosť "+ (int)(môjZvuk.hlasitosť() *100) +"%"); môjZvuk.prehraj();Svet.čakaj(1.0); môjZvuk.hlasitosť(0.5);Svet.vypíšRiadok("Hlasitosť "+ (int)(môjZvuk.hlasitosť() *100) +"%"); môjZvuk.prehraj();Svet.čakaj(1.0); môjZvuk.hlasitosť(-1.0);Svet.vypíšRiadok("Hlasitosť "+ (int)(môjZvuk.hlasitosť() *100) +"%"); môjZvuk.prehraj();Svet.čakaj(1.0);
0.0; 100% – 1.0public double hlasitost()
Alias pre hlasitosť.public void hlasitosť(double miera)
Upraví mieru hlasitosti pri prehrávaní tohto zvuku.
Metóda prijíma reálne číslo vyjadrujúce mieru hlasitosti
v percentách, pričom 100% zodpovedá hodnote 1.0.
Príklad:
ZvukmôjZvuk =Svet.načítajZvuk("zvuk.wav");Svet.vypíšRiadok("Hlasitosť 75%"); môjZvuk.hlasitosť(0.75); môjZvuk.prehraj();Svet.čakaj(1.0);Svet.vypíšRiadok("Hlasitosť 50%"); môjZvuk.hlasitosť(0.5); môjZvuk.prehraj();Svet.čakaj(1.0);Svet.vypíšRiadok("Hlasitosť 25%"); môjZvuk.hlasitosť(0.25); môjZvuk.prehraj();Svet.čakaj(1.0);
miera – miera hlasitosti v percentách – 0% zodpovedá hodnote
0.0, 100% hodnote 1.0public void hlasitost(double miera)
Alias pre hlasitosť.public boolean váhaNepodporovaná()
true – vlastnosť nie je podporovaná;
false – vlastnosť je podporovanápublic boolean vahaNepodporovana()
Alias pre váhaNepodporovaná.public double váha()
-1.0 (ľavý kanál) po
+1.0 (pravý kanál) vyjadrujúce mieru
stereo vyváženiapublic double vaha()
Alias pre váha.public void váha(double miera)
Upraví mieru stereo vyváženia prehrávania
tohto zvuku vzhľadom na ľavý a pravý kanál. Metóda prijíma reálne
číslo vyjadrujúce mieru vyváženia v rozsahu od
-1.0 (ľavý kanál) po
+1.0 (pravý kanál).
Príklad:
ZvukmôjZvuk =Svet.načítajZvuk("zvuk.wav");Svet.vypíšRiadok("Prehraj"); môjZvuk.prehraj();Svet.čakaj(1.0);Svet.vypíšRiadok("Vľavo 50%"); môjZvuk.váha(-0.5); môjZvuk.prehraj();Svet.čakaj(1.0);Svet.vypíšRiadok("Vpravo 50%"); môjZvuk.váha(0.5); môjZvuk.prehraj();Svet.čakaj(1.0);Svet.vypíšRiadok("Vľavo 100%"); môjZvuk.váha(-1.0); môjZvuk.prehraj();Svet.čakaj(1.0);Svet.vypíšRiadok("Vpravo 100%"); môjZvuk.váha(1.0); môjZvuk.prehraj();Svet.čakaj(1.0); môjZvuk.váha(0.0);// na stred
miera – miera stereo vyváženia – reálne číslo od
-1.0 (ľavý kanál) po +1.0
(pravý kanál)public void vaha(double miera)
Alias pre váha.