public static class GRobot.Zvuk extends Object
načítajZvuk
.
Príklad:
Zvuk
môjZvuk =Svet
.načítajZvuk
("zvuk.wav"
); môjZvuk.prehraj
();// …
GRobot.Svet.priečinokZvukov(String)
,
GRobot.Svet.priečinokZvukov()
,
GRobot.Svet.načítajZvuky(Object[])
,
GRobot.Svet.načítajZvuky(String[])
,
GRobot.Svet.načítajZvuk(String)
,
GRobot.Svet.zvuk(String)
,
GRobot.Svet.zvukNaPozadí(String)
,
GRobot.Svet.zastavZvuky(Object[])
,
GRobot.Svet.hlasitosťPreZvuky(double, Object[])
,
GRobot.Svet.váhaPreZvuky(double, Object[])
,
GRobot.Svet.zastavZvuky(String[])
,
GRobot.Svet.hlasitosťPreZvuky(double, String[])
,
GRobot.Svet.váhaPreZvuky(double, String[])
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
void |
cyklickyOpakovat()
Alias pre
prehrávaťDookola . |
void |
cyklickyOpakovať()
Alias pre
prehrávaťDookola . |
double |
hlasitost()
Alias pre
hlasitosť . |
double |
hlasitosť()
|
void |
hlasitost(double miera)
Alias pre
hlasitosť . |
void |
hlasitosť(double miera)
|
boolean |
hlasitostNepodporovana()
Alias pre
hlasitosťNepodporovaná . |
boolean |
hlasitosťNepodporovaná()
Zistí, či je (resp. nie je) týmto objektom podporovaná schopnosť
zmeny hlasitosti.
|
void |
opakovatDookola()
Alias pre
prehrávaťDookola . |
void |
opakovaťDookola()
Alias pre
prehrávaťDookola . |
void |
pauza()
Alias pre
pozastav . |
void |
pokracuj()
Alias pre
pokračuj . |
void |
pokračuj()
Spustí pozastavené prehrávanie zvuku.
|
double |
poloha()
Zistí polohu prehrávania zvuku v sekundách (vzhľadom od začiatku).
|
void |
poloha(double poloha)
Nastaví polohu prehrávania zvuku v sekundách (vzhľadom od začiatku).
|
void |
pozastav()
Pozastaví prehrávanie zvuku.
|
void |
prehraj()
Spustí prehrávanie zvuku.
|
boolean |
prehravaSa()
Alias pre
prehrávaSa . |
boolean |
prehrávaSa()
Zistí, či sa zvuk práve prehráva alebo nie.
|
void |
prehravatDookola()
Alias pre
prehrávaťDookola . |
void |
prehrávaťDookola()
Spustí prehrávanie zvuku v nekonečnom cykle.
|
double |
trvanie()
Zistí trvanie zvuku v sekundách.
|
double |
vaha()
Alias pre
váha . |
double |
váha()
|
void |
vaha(double miera)
Alias pre
váha . |
void |
váha(double miera)
|
boolean |
vahaNepodporovana()
Alias pre
váhaNepodporovaná . |
boolean |
váhaNepodporovaná()
Zistí, či je (resp. nie je) týmto objektom podporovaná schopnosť
zmeny stereo váhy (prehrávania v ľavom alebo pravom kanáli).
|
void |
zastav()
Zastaví prehrávanie zvuku.
|
public void zastav()
public void prehraj()
public void prehrávaťDookola()
public void prehravatDookola()
prehrávaťDookola
.public void opakovaťDookola()
prehrávaťDookola
.public void opakovatDookola()
prehrávaťDookola
.public void cyklickyOpakovať()
prehrávaťDookola
.public void cyklickyOpakovat()
prehrávaťDookola
.public void pozastav()
public void pauza()
pozastav
.public void pokračuj()
public void pokracuj()
pokračuj
.public double trvanie()
public void poloha(double poloha)
poloha
– poloha zvuku v sekundáchpublic double poloha()
public boolean prehrávaSa()
true
– zvuk sa prehráva;
false
– zvuk sa neprehrávapublic boolean prehravaSa()
prehrávaSa
.public boolean hlasitosťNepodporovaná()
false
. To znamená, že hlasitosť zvuku je
podporovaná.)true
– vlastnosť nie je podporovaná;
false
– vlastnosť je podporovanápublic boolean hlasitostNepodporovana()
hlasitosťNepodporovaná
.public double hlasitosť()
Príklad:
Zvuk
môjZvuk =Svet
.načítajZvuk
("zvuk.wav"
); môjZvuk.hlasitosť
(2.0
);Svet
.vypíšRiadok
("Hlasitosť "
+ (int
)(môjZvuk.hlasitosť
() *100
) +"%"
); môjZvuk.prehraj
();Svet
.čakaj
(1.0
); môjZvuk.hlasitosť
(0.5
);Svet
.vypíšRiadok
("Hlasitosť "
+ (int
)(môjZvuk.hlasitosť
() *100
) +"%"
); môjZvuk.prehraj
();Svet
.čakaj
(1.0
); môjZvuk.hlasitosť
(-
1.0
);Svet
.vypíšRiadok
("Hlasitosť "
+ (int
)(môjZvuk.hlasitosť
() *100
) +"%"
); môjZvuk.prehraj
();Svet
.čakaj
(1.0
);
0.0
; 100% – 1.0
public double hlasitost()
hlasitosť
.public void hlasitosť(double miera)
1.0
.
Príklad:
Zvuk
môjZvuk =Svet
.načítajZvuk
("zvuk.wav"
);Svet
.vypíšRiadok
("Hlasitosť 75%"
); môjZvuk.hlasitosť
(0.75
); môjZvuk.prehraj
();Svet
.čakaj
(1.0
);Svet
.vypíšRiadok
("Hlasitosť 50%"
); môjZvuk.hlasitosť
(0.5
); môjZvuk.prehraj
();Svet
.čakaj
(1.0
);Svet
.vypíšRiadok
("Hlasitosť 25%"
); môjZvuk.hlasitosť
(0.25
); môjZvuk.prehraj
();Svet
.čakaj
(1.0
);
miera
– miera hlasitosti v percentách – 0% zodpovedá hodnote
0.0
, 100% hodnote 1.0
public void hlasitost(double miera)
hlasitosť
.public boolean váhaNepodporovaná()
true
– vlastnosť nie je podporovaná;
false
– vlastnosť je podporovanápublic boolean vahaNepodporovana()
váhaNepodporovaná
.public double váha()
-
1.0
(ľavý kanál) po
+
1.0
(pravý kanál) vyjadrujúce mieru
stereo vyváženiapublic double vaha()
váha
.public void váha(double miera)
-
1.0
(ľavý kanál) po
+
1.0
(pravý kanál).
Príklad:
Zvuk
môjZvuk =Svet
.načítajZvuk
("zvuk.wav"
);Svet
.vypíšRiadok
("Prehraj"
); môjZvuk.prehraj
();Svet
.čakaj
(1.0
);Svet
.vypíšRiadok
("Vľavo 50%"
); môjZvuk.váha
(-
0.5
); môjZvuk.prehraj
();Svet
.čakaj
(1.0
);Svet
.vypíšRiadok
("Vpravo 50%"
); môjZvuk.váha
(0.5
); môjZvuk.prehraj
();Svet
.čakaj
(1.0
);Svet
.vypíšRiadok
("Vľavo 100%"
); môjZvuk.váha
(-
1.0
); môjZvuk.prehraj
();Svet
.čakaj
(1.0
);Svet
.vypíšRiadok
("Vpravo 100%"
); môjZvuk.váha
(1.0
); môjZvuk.prehraj
();Svet
.čakaj
(1.0
); môjZvuk.váha
(0.0
);// na stred
miera
– miera stereo vyváženia – reálne číslo od
-
1.0
(ľavý kanál) po +
1.0
(pravý kanál)public void vaha(double miera)
váha
.