Upozornenie
Toto je pôvodné prvé vydanie dokumentácie pre verziu knižnice grafického robota 1.0 beta. V súčasnosti už nie je aktuálne.
Novšie vydanie dokumentácie pre verziu 1.50 je publikované na nasledujúcej adrese:
http://cec.truni.sk/horvath/GRobot/
public static class Robot.Farba extends Color
Trieda zapuzdruje triedu Javy Color. Mierne
rozširuje a upravuje jej správanie, najmä čo sa týka získavania
farieb so svetlejším alebo tmavším odtieňom, kde berie do úvahy aj úroveň
priehľadnosti, ktorú zachováva. Ďalšie vybrané metódy sú k dispozícii
s názvami preloženými do slovenského jazyka. Neceločíselné rozsahy
(0.0 – 1.0) umožňuje zadávať ako údajový typ double, pretože
tento údajový typ je široko používaný grafickým robotom a nevyžaduje
špeciálnu syntax pri zadávaní hodnôt. (Týmto trieda predchádza
nutnosti používania operátora pretypovania: (float).)
Tak ako originálna trieda Color, aj trieda Farba zapuzdruje farby v predvolenom sRGB farebnom priestore,
prípadne vo farebnom priestore definovanom pomocou triedy ColorSpace. Každá farba má vlastnú úroveň
(ne)priehľadnosti, ktorá je predvolene nastavená na „nepriehľadnú“
alebo môže byť určená v rámci povoleného rozsahu (pozri konštruktory
nižšie). V súlade s konvenciou triedy Color znamená
najvyššia hodnota atribútu „priehľadnosti“ (Color.getAlpha())
úplne nepriehľadný bod a naopak.
Množstvo predvolených farieb je definovaných v hlavnej triede
Robot. Nasledujúci príklad ukazuje ich využitie pri
kreslení kruhov vyplnených náhodnou farbou:
// Zoznam fariebfinalFarba[] farby = {svetločervená,červená,tmavočervená,svetlozelená,zelená,tmavozelená,svetlomodrá,modrá,tmavomodrá,svetlotyrkysová,tyrkysová,tmavotyrkysová,svetlopurpurová,purpurová,tmavopurpurová,svetložltá,žltá,tmavožltá,čierna,tmavošedá,šedá,svetlošedá,biela,svetlohnedá,hnedá,tmavohnedá,svetlooranžová,oranžová,tmavooranžová,svetloružová,ružová,tmavoružová, };skry();svet.nekresli();for(inti =0; i <1000; ++i) {// Náhodná poloha kruhudoubleskočNaX =svet.náhodnéReálneČíslo(svet.najmenšieX(),svet.najväčšieX());doubleskočNaY =svet.náhodnéReálneČíslo(svet.najmenšieY(),svet.najväčšieY());// Náhodná farba a veľkosť kruhuintktoráFarba = (int)svet.náhodnéCeléČíslo(farby.length –1);doubleakáVeľkosť =svet.náhodnéCeléČíslo(25,50);// Nakreslenie farebného kruhuskočNa(skočNaX, skočNaY);farba(farby[ktoráFarba]);kruh(akáVeľkosť);// Prekreslenie každú 10-tu iteráciuif(i %10==0) {svet.prekresli();svet.čakaj(0.050); } }svet.kresli();
V príklade je najprv definovaný zoznam farieb v poli, z ktorého sa
neskôr vyberá náhodná farba. Skryje sa
aktuálny kresliaci robot a vypne sa
automatické prekresľovanie (aby bolo vykonanie príkladu rýchlejšie).
Potom sa tisíckrát opakuje sekvencia príkazov na kreslenie kruhu
(for i = … 1000…). Kruh sa má nakresliť na náhodnej pozícii, má byť
vyplnený náhodnou farbou (v rámci spomenutého zoznamu farieb) a má
mať náhodnú veľkosť (s polomerom medzi 25 až 50 bodov) – generovanie
náhodných súradníc, veľkosti a výber náhodnej farby sú kvôli
prehľadnosti oddelené od časti samotného kreslenia kruhu. V cykle sa
nachádza blok príkazov na prekreslenie
s podmienkou určujúcou, že (exaktne povedané) prekreslenie sa má
vykonať vždy, keď je riadiaca premenná cyklu i deliteľná
desiatimi bezo zvyšku (i % 10) – to znamená, že sa
vykoná každý desiatykrát. Pri prekreslení je program zároveň
pozdržaný o 50 milisekúnd – to by
znamenalo, že ak by prekreslenie nezaberalo istý čas, celý program by
sa stihol vykonať za asi 5 sekúnd; v skutočnosti je to viac, pretože
prekresľovanie trvá postrehnuteľne dlhší čas. Nakoniec je opätovne
zapnuté automatické prekresľovanie.
black, BLACK, blue, BLUE, cyan, CYAN, DARK_GRAY, darkGray, gray, GRAY, green, GREEN, LIGHT_GRAY, lightGray, magenta, MAGENTA, orange, ORANGE, pink, PINK, red, RED, white, WHITE, yellow, YELLOWBITMASK, OPAQUE, TRANSLUCENT| Konštruktor a opis | 
|---|
| Robot.Farba(Color c)Vytvorí inštanciu farby z jestvujúcej inštancie triedy  Color. | 
| Robot.Farba(ColorSpace cspace,
			float[] components,
			float alpha)Vytvorí inštanciu farby v určenom farebnom priestore ( ColorSpace). | 
| Robot.Farba(double r,
			double g,
			double b)Vytvorí nepriehľadnú farbu zo zložiek červená (r), zelená (g) a modrá
(b) v rozsahu (0.0 – 1.0). | 
| Robot.Farba(double r,
			double g,
			double b,
			double a)Vytvorí farbu zo zložiek červená (r), zelená (g), modrá (b)
a priehľadnosť (a) v rozsahu (0.0 – 1.0). | 
| Robot.Farba(int rgb)Vytvorí nepriehľadnú farbu vo farebnom priestore sRGB, pričom
jednotlivé farebné zložky tvoria skupiny bitov: červená bity 16 – 23,
zelená 8 – 15 a modrá 0 – 7. | 
| Robot.Farba(int rgba,
			boolean hasalpha)Vytvorí farbu vo farebnom priestore sRGB, pričom jednotlivé farebné
zložky a priehľadnosť tvoria skupiny bitov: červená bity 16 – 23,
zelená 8 – 15, modrá 0 – 7 a priehľadnosť 24 – 31. | 
| Robot.Farba(int r,
			int g,
			int b)Vytvorí nepriehľadnú farbu vo farebnom priestore sRGB zo zložiek
červená (r), zelená (g) a modrá (b) v rozsahu (0 – 255). | 
| Robot.Farba(int r,
			int g,
			int b,
			int a)Vytvorí farbu vo farebnom priestore sRGB zo zložiek červená (r),
zelená (g), modrá (b) a priehľadnosť (a) v rozsahu (0 – 255). | 
| Modifikátor a typ | Metóda a opis | 
|---|---|
| Robot.Farba | bledsia() Alias pre bledšia. | 
| Robot.Farba | bledsia(double faktor) Alias pre bledšia. | 
| Robot.Farba | bledšia()Vytvorí novú bledšiu verziu tejto farby. | 
| Robot.Farba | bledšia(double faktor)Vytvorí novú bledšiu verziu tejto farby. | 
| int | cervena() Alias pre červená. | 
| int | červená() Vráti červenú zložku v rozsahu 0 – 255. | 
| static Robot.Farba | dialogVolbaFarby() Alias pre zvoľFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialógVoľbaFarby() Alias pre zvoľFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialogVolbaFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba) Alias pre zvoľFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialógVoľbaFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba) Alias pre zvoľFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialogVolbaFarby(String titulok) Alias pre zvoľFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialógVoľbaFarby(String titulok) Alias pre zvoľFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialogVolbaFarby(String titulok,
				Robot.Farba počiatočnáFarba) Alias pre zvoľFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialógVoľbaFarby(String titulok,
				Robot.Farba počiatočnáFarba) Alias pre zvoľFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialogVyberFarby() Alias pre vyberFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialógVýberFarby() Alias pre vyberFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialogVyberFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba) Alias pre vyberFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialógVýberFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba) Alias pre vyberFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialogVyberFarby(String titulok) Alias pre vyberFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialógVýberFarby(String titulok) Alias pre vyberFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialogVyberFarby(String titulok,
				Robot.Farba počiatočnáFarba) Alias pre vyberFarbu. | 
| static Robot.Farba | dialógVýberFarby(String titulok,
				Robot.Farba počiatočnáFarba) Alias pre vyberFarbu. | 
| static int | HSBtoRGB(double h,
		double s,
		double b)Vykoná konverziu z farebnej reprezentácie HSB do RGB. | 
| static int | HSVtoRGB(double h,
		double s,
		double v)Vykoná konverziu z farebnej reprezentácie HSV do RGB. | 
| Robot.Farba | menejPriehladna() Alias pre nepriehľadnejšia. | 
| Robot.Farba | menejPriehľadná() Alias pre nepriehľadnejšia. | 
| Robot.Farba | menejPriehladna(double faktor) Alias pre nepriehľadnejšia. | 
| Robot.Farba | menejPriehľadná(double faktor) Alias pre nepriehľadnejšia. | 
| int | modra() Alias pre modrá. | 
| int | modrá() Vráti modrú zložku v rozsahu 0 – 255. | 
| Robot.Farba | nepriehladnejsia() Alias pre nepriehľadnejšia. | 
| Robot.Farba | nepriehladnejsia(double faktor) Alias pre nepriehľadnejšia. | 
| Robot.Farba | nepriehľadnejšia()Vytvorí menej priehľadnú verziu tejto farby. | 
| Robot.Farba | nepriehľadnejšia(double faktor)Vytvorí menej priehľadnú verziu tejto farby na základe zadaného
faktora. | 
| Robot.Farba | priehladnejsia() Alias pre priehľadnejšia. | 
| Robot.Farba | priehladnejsia(double faktor) Alias pre priehľadnejšia. | 
| Robot.Farba | priehľadnejšia()Vytvorí priehľadnejšiu verziu tejto farby. | 
| Robot.Farba | priehľadnejšia(double faktor)Vytvorí priehľadnejšiu verziu tejto farby na základe zadaného
faktora. | 
| int | priehladnost() Alias pre priehľadnosť. | 
| int | priehľadnosť() Vráti úroveň priehľadnosti v rozsahu 0 – 255 | 
| static double[] | RGBtoHSB(int rgb)Vykoná konverziu z farebnej reprezentácie RGB do HSB. | 
| static void | RGBtoHSB(int rgb,
		double[] hsb)Vykoná konverziu z farebnej reprezentácie RGB do HSB. | 
| static double[] | RGBtoHSV(int rgb)Vykoná konverziu z farebnej reprezentácie RGB do HSV. | 
| static void | RGBtoHSV(int rgb,
		double[] hsv)Vykoná konverziu z farebnej reprezentácie RGB do HSV. | 
| Robot.Farba | tmavsia() Alias pre tmavšia. | 
| Robot.Farba | tmavsia(double faktor) Alias pre tmavšia. | 
| Robot.Farba | tmavšia()Vytvorí novú tmavšiu verziu tejto farby. | 
| Robot.Farba | tmavšia(double faktor)Vytvorí novú tmavšiu verziu tejto farby. | 
| static Robot.Farba | vyberFarbu()Otvorí dialóg na výber farby. | 
| static Robot.Farba | vyberFarbu(Robot.Farba počiatočnáFarba)Otvorí dialóg na výber farby. | 
| static Robot.Farba | vyberFarbu(String titulok)Otvorí dialóg na výber farby. | 
| static Robot.Farba | vyberFarbu(String titulok,
		Robot.Farba počiatočnáFarba)Otvorí dialóg na výber farby. | 
| int | zelena() Alias pre zelená. | 
| int | zelená() Vráti zelenú zložku v rozsahu 0 – 255. | 
| static Robot.Farba | zvolFarbu() Alias pre zvoľFarbu. | 
| static Robot.Farba | zvoľFarbu()Otvorí dialóg na výber farby. | 
| static Robot.Farba | zvolFarbu(Robot.Farba počiatočnáFarba) Alias pre zvoľFarbu. | 
| static Robot.Farba | zvoľFarbu(Robot.Farba počiatočnáFarba)Otvorí dialóg na výber farby. | 
| static Robot.Farba | zvolFarbu(String titulok) Alias pre zvoľFarbu. | 
| static Robot.Farba | zvoľFarbu(String titulok)Otvorí dialóg na výber farby. | 
| static Robot.Farba | zvolFarbu(String titulok,
		Robot.Farba počiatočnáFarba) Alias pre zvoľFarbu. | 
| static Robot.Farba | zvoľFarbu(String titulok,
		Robot.Farba počiatočnáFarba)Otvorí dialóg na výber farby. | 
brighter, createContext, darker, decode, equals, getAlpha, getBlue, getColor, getColor, getColor, getColorComponents, getColorComponents, getColorSpace, getComponents, getComponents, getGreen, getHSBColor, getRed, getRGB, getRGBColorComponents, getRGBComponents, getTransparency, hashCode, HSBtoRGB, RGBtoHSB, toStringRobot.Farba(ColorSpace cspace, float[] components, float alpha)
ColorSpace). Pre rôzne farebné priestory
platia rôzne podmienky. Napríklad: RGB vyžaduje tri komponenty, ale
CMYK štyri.
Tento konštruktor bol vytvorený na zabezpečenie plnej
kompatibility s triedou Color.
cspace – farebný priestor použitý na interpretáciu farebných
	zložiekcomponents – potrebný počet farebných zložiek požadovaný
	zadaným farebným priestoromalpha – hodnota priehľadnosti (0.0 – neviditeľná farba; 1.0 –
	nepriehľadná farba)IllegalArgumentException – ak je hociktorá hodnota farebnej
	zložky alebo priehľadnosti mimo povoleného rozsahu 0.0 – 1.0Robot.Farba(double r, double g, double b)
r – červená zložkag – zelená zložkab – modrá zložkaIllegalArgumentException – ak je hodnota r, g alebo b mimo povoleného rozsahu 0.0 – 1.0Robot.Farba(double r, double g, double b, double a)
r – červená zložkag – zelená zložkab – modrá zložkaa – priehľadnosť (0.0 – neviditeľná farba;
	1.0 – nepriehľadná farba)IllegalArgumentException – ak je hodnota r, g, b alebo a mimo povoleného rozsahu 0.0 –
	1.0Robot.Farba(int rgb)
rgb – konbinácia zložiek RGBRobot.Farba(int rgba, boolean hasalpha)
false, je priehľadnosť nastavená na hodnotu 255 (nepriehľadná
farba).rgba – konbinácia zložiek RGBAhasalpha – ak má byť množina bitov priehľadnosti (bity
	číslo 24 až 31) braná do úvahy, musí byť trueRobot.Farba(int r, int g, int b)
r – červená zložkag – zelená zložkab – modrá zložkaIllegalArgumentException – ak je hodnota r, g alebo b mimo povoleného rozsahu 0 – 255Robot.Farba(int r, int g, int b, int a)
r – červená zložkag – zelená zložkab – modrá zložkaa – priehľadnosť (0 – neviditeľná farba;
	255 – nepriehľadná farba)IllegalArgumentException – ak je hodnota r, g, b alebo a mimo povoleného rozsahu 0 – 255public int červená()
 Vráti červenú zložku v rozsahu 0 – 255.
 Vráti červenú zložku v rozsahu 0 – 255.public int cervena()
 Alias pre
 Alias pre červená.public int zelená()
 Vráti zelenú zložku v rozsahu 0 – 255.
 Vráti zelenú zložku v rozsahu 0 – 255.public int zelena()
 Alias pre
 Alias pre zelená.public int modrá()
 Vráti modrú zložku v rozsahu 0 – 255.
 Vráti modrú zložku v rozsahu 0 – 255.public int modra()
 Alias pre
 Alias pre modrá.public int priehľadnosť()
 Vráti úroveň priehľadnosti v rozsahu 0 – 255.
(0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná farba)
 Vráti úroveň priehľadnosti v rozsahu 0 – 255.
(0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná farba)public int priehladnost()
 Alias pre
 Alias pre priehľadnosť.public Robot.Farba bledšia()
Upozornenie: i keď sú operácie bledšia a tmavšia opačné, ich niekoľkonásobné striedavé použitie môže
v dôsledku zaokrúhlení viesť ku získaniu úplne inej farby.
Farba s bledšou verziou
	tejto farbypublic Robot.Farba bledsia()
 Alias pre
 Alias pre bledšia.public Robot.Farba tmavšia()
Upozornenie: i keď sú operácie bledšia
a tmavšia opačné, ich niekoľkonásobné striedavé použitie môže
v dôsledku zaokrúhlení viesť ku získaniu úplne inej farby.
Farba s tmavšou verziou
	tejto farbypublic Robot.Farba tmavsia()
 Alias pre
 Alias pre tmavšia.public Robot.Farba priehľadnejšia()
Farba s priehľadnejšou
	verziou tejto farbypublic Robot.Farba priehladnejsia()
 Alias pre
 Alias pre priehľadnejšia.public Robot.Farba nepriehľadnejšia()
Farba s menej
	priehľadnou verziou tejto farbypublic Robot.Farba nepriehladnejsia()
 Alias pre
 Alias pre nepriehľadnejšia.public Robot.Farba menejPriehľadná()
 Alias pre
 Alias pre nepriehľadnejšia.public Robot.Farba menejPriehladna()
 Alias pre
 Alias pre nepriehľadnejšia.public Robot.Farba bledšia(double faktor)
Upozornenie: i keď sú operácie bledšia a tmavšia opačné, ich niekoľkonásobné striedavé
použitie môže v dôsledku zaokrúhlení viesť ku získaniu úplne inej
farby.
faktor – faktor zosvetlenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
	pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú povolené; čím je
	hodnota faktora nižšia, tým je zmena svetlosti výraznejšiaFarba s bledšou verziou
	tejto farbypublic Robot.Farba bledsia(double faktor)
 Alias pre
 Alias pre bledšia.public Robot.Farba tmavšia(double faktor)
Upozornenie: i keď sú operácie bledšia a tmavšia opačné, ich niekoľkonásobné striedavé použitie
môže v dôsledku zaokrúhlení viesť ku získaniu úplne inej farby.
faktor – faktor stmavenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
	pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú na použitie vhodné
	(0.0 by stmavila farbu do čiernej a 1.0 by nevykonala žiadnu
	zmenu svetlosti); čím je hodnota faktora nižšia, tým je
	úroveň stmavenia výraznejšiaFarba s tmavšou
	verziou tejto farbypublic Robot.Farba tmavsia(double faktor)
 Alias pre
 Alias pre tmavšia.public Robot.Farba priehľadnejšia(double faktor)
faktor – faktor spriehľadnenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
	pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú na použitie vhodné
	(0.0 by nastavila farbu na úplne priehľadnú a 1.0 by nevykonala
	žiadnu zmenu priehľadnosti); čím je hodnota faktora nižšia, tým
	je úroveň zmeny priehľadnosti výraznejšiaFarba s priehľadnejšou
	verziou tejto farbypublic Robot.Farba priehladnejsia(double faktor)
 Alias pre
 Alias pre priehľadnejšia.public Robot.Farba nepriehľadnejšia(double faktor)
faktor – faktor znepriehľadnenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
	pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú povolené; čím je
	hodnota faktora nižšia, tým je zmena nepriehľadnosti výraznejšiaFarba s menej
	priehľadnou verziou tejto farbypublic Robot.Farba nepriehladnejsia(double faktor)
 Alias pre
 Alias pre nepriehľadnejšia.public Robot.Farba menejPriehľadná(double faktor)
 Alias pre
 Alias pre nepriehľadnejšia.public Robot.Farba menejPriehladna(double faktor)
 Alias pre
 Alias pre nepriehľadnejšia.public static Robot.Farba vyberFarbu()
zvoľFarbu. Predvolená farba v otvorenom dialógu bude
farba pozadia sveta. Po zvolení
želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu v novom
objekte typu Farba. Ak používateľ dialóg zruší, metóda
vráti null.nullpublic static Robot.Farba dialógVýberFarby()
 Alias pre
 Alias pre vyberFarbu.public static Robot.Farba dialogVyberFarby()
 Alias pre
 Alias pre vyberFarbu.public static Robot.Farba zvoľFarbu()
vyberFarbu. Predvolená farba v otvorenom dialógu bude
farba pozadia sveta. Po zvolení
želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu v novom
objekte typu Farba. Ak používateľ dialóg zruší, metóda
vráti null.nullpublic static Robot.Farba zvolFarbu()
 Alias pre
 Alias pre zvoľFarbu.public static Robot.Farba dialógVoľbaFarby()
 Alias pre
 Alias pre zvoľFarbu.public static Robot.Farba dialogVolbaFarby()
 Alias pre
 Alias pre zvoľFarbu.public static Robot.Farba vyberFarbu(Robot.Farba počiatočnáFarba)
zvoľFarbu. Otvorený dialóg bude mať predvolenú
zadanú farbu (argument počiatočnáFarba). Po zvolení želanej
farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu v novom objekte typu
Farba. Ak používateľ dialóg zruší, metóda vráti null.počiatočnáFarba – predvolená farba v novo otvorenom dialógunullpublic static Robot.Farba dialógVýberFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba)
 Alias pre
 Alias pre vyberFarbu.public static Robot.Farba dialogVyberFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba)
 Alias pre
 Alias pre vyberFarbu.public static Robot.Farba zvoľFarbu(Robot.Farba počiatočnáFarba)
vyberFarbu. Otvorený dialóg bude mať
predvolenú zadanú farbu (argument počiatočnáFarba). Po
zvolení želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu
v novom objekte typu Farba. Ak používateľ dialóg zruší,
metóda vráti null.počiatočnáFarba – predvolená farba v novo otvorenom dialógunullpublic static Robot.Farba zvolFarbu(Robot.Farba počiatočnáFarba)
 Alias pre
 Alias pre zvoľFarbu.public static Robot.Farba dialógVoľbaFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba)
 Alias pre
 Alias pre zvoľFarbu.public static Robot.Farba dialogVolbaFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba)
 Alias pre
 Alias pre zvoľFarbu.public static Robot.Farba vyberFarbu(String titulok)
zvoľFarbu. Predvolená farba v otvorenom dialógu
bude farba pozadia sveta. Po zvolení
želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu v novom
objekte typu Farba. Ak používateľ dialóg zruší, metóda
vráti null. Programátor má možnosť zvoliť vlastný titulok
dialógového okna.titulok – vlastný titulok dialógunullpublic static Robot.Farba dialógVýberFarby(String titulok)
 Alias pre
 Alias pre vyberFarbu.public static Robot.Farba dialogVyberFarby(String titulok)
 Alias pre
 Alias pre vyberFarbu.public static Robot.Farba zvoľFarbu(String titulok)
vyberFarbu. Predvolená farba v otvorenom dialógu
bude farba pozadia sveta. Po zvolení
želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu v novom
objekte typu Farba. Ak používateľ dialóg zruší, metóda
vráti null. Programátor má možnosť zvoliť vlastný titulok
dialógového okna.titulok – vlastný titulok dialógunullpublic static Robot.Farba zvolFarbu(String titulok)
 Alias pre
 Alias pre zvoľFarbu.public static Robot.Farba dialógVoľbaFarby(String titulok)
 Alias pre
 Alias pre zvoľFarbu.public static Robot.Farba dialogVolbaFarby(String titulok)
 Alias pre
 Alias pre zvoľFarbu.public static Robot.Farba vyberFarbu(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
zvoľFarbu. Otvorený dialóg bude mať
predvolenú zadanú farbu (argument počiatočnáFarba). Po
zvolení želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu
v novom objekte typu Farba. Ak používateľ dialóg zruší,
metóda vráti null. Programátor má možnosť zvoliť vlastný
titulok dialógového okna.titulok – vlastný titulok dialógupočiatočnáFarba – predvolená farba v novo otvorenom dialógunullpublic static Robot.Farba dialógVýberFarby(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
 Alias pre
 Alias pre vyberFarbu.public static Robot.Farba dialogVyberFarby(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
 Alias pre
 Alias pre vyberFarbu.public static Robot.Farba zvoľFarbu(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
vyberFarbu. Otvorený dialóg bude mať
predvolenú zadanú farbu (argument počiatočnáFarba). Po
zvolení želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu
v novom objekte typu Farba. Ak používateľ dialóg zruší,
metóda vráti null. Programátor má možnosť zvoliť vlastný
titulok dialógového okna.titulok – vlastný titulok dialógupočiatočnáFarba – predvolená farba v novo otvorenom dialógunullpublic static Robot.Farba zvolFarbu(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
 Alias pre
 Alias pre zvoľFarbu.public static Robot.Farba dialógVoľbaFarby(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
 Alias pre
 Alias pre zvoľFarbu.public static Robot.Farba dialogVolbaFarby(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
 Alias pre
 Alias pre zvoľFarbu.public static double[] RGBtoHSB(int rgb)
0.0 do
1.0. Ide o:0.0 znamená,
že farba je odtieňom šedej, hodnota 1.0 vyjadruje
plne sýte farby,rgb – farba vyjadrená ako kombinácia zložiek farebného
	priestoru RGBRGBtoHSV(int)public static void RGBtoHSB(int rgb, double[] hsb)
RGBtoHSB(rgb),
ibaže nevracia zložky HSB ako argument, ale očakáva trojprvkové pole
typu double, do ktorého prevedené zložky vloží.rgb – farba vyjadrená ako kombinácia zložiek farebného
	priestoru RGBhsb – pole, do ktorého metóda vloží hodnoty definujúce farbu
	vo farebnom priestore HSBRGBtoHSV(int, double[])public static int HSBtoRGB(double h, double s, double b)
0.0
do 1.0.
Argumenty sú prepočítané na zložky farebného priestoru RGB
a skombinované do celočíselnej hodnoty vrátenej ako výsledok.h – odtieň (hue) farby (vyjadruje farbu v rámci viditeľného
	farebného spektra)s – sýtosť (saturation) farby (0.0 – odtiene
	šedej, 1.0 plne sýte farby)b – jas (brightnes) farbyHSVtoRGB(double, double, double)public static double[] RGBtoHSV(int rgb)
0.0 do
1.0. Ide o:0.0 znamená,
že farba je odtieňom šedej, hodnota 1.0 vyjadruje
plne sýte farby,rgb – farba vyjadrená ako kombinácia zložiek farebného
	priestoru RGBRGBtoHSB(int)public static void RGBtoHSV(int rgb, double[] hsv)
RGBtoHSV(rgb),
ibaže nevracia zložky HSV ako argument, ale očakáva trojprvkové pole
typu double, do ktorého prevedené zložky vloží.rgb – farba vyjadrená ako kombinácia zložiek farebného
	priestoru RGBhsv – pole, do ktorého metóda vloží hodnoty definujúce farbu
	vo farebnom priestore HSVRGBtoHSB(int, double[])public static int HSVtoRGB(double h, double s, double v)
0.0
do 1.0.
Argumenty sú prepočítané na zložky farebného priestoru RGB
a skombinované do celočíselnej hodnoty vrátenej ako výsledok.h – odtieň (hue) farby (vyjadruje farbu v rámci viditeľného
	farebného spektra)s – sýtosť (saturation) farby (0.0 – odtiene
	šedej, 1.0 plne sýte farby)v – valér (value) farby (vyjadruje svetlosť farby)HSBtoRGB(double, double, double)