Upozornenie
Toto je pôvodné prvé vydanie dokumentácie pre verziu knižnice grafického robota 1.0 beta. V súčasnosti už nie je aktuálne.
Novšie vydanie dokumentácie pre verziu 1.50 je publikované na nasledujúcej adrese:
http://cec.truni.sk/horvath/GRobot/
public static class Robot.Farba extends Color
Trieda zapuzdruje triedu Javy Color
. Mierne
rozširuje a upravuje jej správanie, najmä čo sa týka získavania
farieb so svetlejším alebo tmavším odtieňom, kde berie do úvahy aj úroveň
priehľadnosti, ktorú zachováva. Ďalšie vybrané metódy sú k dispozícii
s názvami preloženými do slovenského jazyka. Neceločíselné rozsahy
(0.0 – 1.0) umožňuje zadávať ako údajový typ double
, pretože
tento údajový typ je široko používaný grafickým robotom a nevyžaduje
špeciálnu syntax pri zadávaní hodnôt. (Týmto trieda predchádza
nutnosti používania operátora pretypovania: (
float
)
.)
Tak ako originálna trieda Color
, aj trieda Farba
zapuzdruje farby v predvolenom sRGB farebnom priestore,
prípadne vo farebnom priestore definovanom pomocou triedy ColorSpace
. Každá farba má vlastnú úroveň
(ne)priehľadnosti, ktorá je predvolene nastavená na „nepriehľadnú“
alebo môže byť určená v rámci povoleného rozsahu (pozri konštruktory
nižšie). V súlade s konvenciou triedy Color
znamená
najvyššia hodnota atribútu „priehľadnosti“ (Color.getAlpha()
)
úplne nepriehľadný bod a naopak.
Množstvo predvolených farieb je definovaných v hlavnej triede
Robot
. Nasledujúci príklad ukazuje ich využitie pri
kreslení kruhov vyplnených náhodnou farbou:
// Zoznam farieb
final
Farba
[] farby = {svetločervená
,červená
,tmavočervená
,svetlozelená
,zelená
,tmavozelená
,svetlomodrá
,modrá
,tmavomodrá
,svetlotyrkysová
,tyrkysová
,tmavotyrkysová
,svetlopurpurová
,purpurová
,tmavopurpurová
,svetložltá
,žltá
,tmavožltá
,čierna
,tmavošedá
,šedá
,svetlošedá
,biela
,svetlohnedá
,hnedá
,tmavohnedá
,svetlooranžová
,oranžová
,tmavooranžová
,svetloružová
,ružová
,tmavoružová
, };skry
();svet
.nekresli
();for
(int
i =0
; i <1000
; ++i) {// Náhodná poloha kruhu
double
skočNaX =svet
.náhodnéReálneČíslo
(svet
.najmenšieX
(),svet
.najväčšieX
());double
skočNaY =svet
.náhodnéReálneČíslo
(svet
.najmenšieY
(),svet
.najväčšieY
());// Náhodná farba a veľkosť kruhu
int
ktoráFarba = (int
)svet
.náhodnéCeléČíslo
(farby.length –1
);double
akáVeľkosť =svet
.náhodnéCeléČíslo
(25
,50
);// Nakreslenie farebného kruhu
skočNa
(skočNaX, skočNaY);farba
(farby[ktoráFarba]);kruh
(akáVeľkosť);// Prekreslenie každú 10-tu iteráciu
if
(i %10
==0
) {svet
.prekresli
();svet
.čakaj
(0.050
); } }svet
.kresli
();
V príklade je najprv definovaný zoznam farieb v poli, z ktorého sa
neskôr vyberá náhodná farba. Skryje sa
aktuálny kresliaci robot a vypne sa
automatické prekresľovanie (aby bolo vykonanie príkladu rýchlejšie).
Potom sa tisíckrát opakuje sekvencia príkazov na kreslenie kruhu
(for
i =
… 1000
…). Kruh
sa má nakresliť na náhodnej pozícii, má byť
vyplnený náhodnou farbou (v rámci spomenutého zoznamu farieb) a má
mať náhodnú veľkosť (s polomerom medzi 25 až 50 bodov) – generovanie
náhodných súradníc, veľkosti a výber náhodnej farby sú kvôli
prehľadnosti oddelené od časti samotného kreslenia kruhu. V cykle sa
nachádza blok príkazov na prekreslenie
s podmienkou určujúcou, že (exaktne povedané) prekreslenie sa má
vykonať vždy, keď je riadiaca premenná cyklu i
deliteľná
desiatimi bezo zvyšku (i %
10
) – to znamená, že sa
vykoná každý desiatykrát. Pri prekreslení je program zároveň
pozdržaný o 50 milisekúnd – to by
znamenalo, že ak by prekreslenie nezaberalo istý čas, celý program by
sa stihol vykonať za asi 5 sekúnd; v skutočnosti je to viac, pretože
prekresľovanie trvá postrehnuteľne dlhší čas. Nakoniec je opätovne
zapnuté automatické prekresľovanie.
black, BLACK, blue, BLUE, cyan, CYAN, DARK_GRAY, darkGray, gray, GRAY, green, GREEN, LIGHT_GRAY, lightGray, magenta, MAGENTA, orange, ORANGE, pink, PINK, red, RED, white, WHITE, yellow, YELLOW
BITMASK, OPAQUE, TRANSLUCENT
Konštruktor a opis |
---|
Robot.Farba(Color c)
Vytvorí inštanciu farby z jestvujúcej inštancie triedy
Color . |
Robot.Farba(ColorSpace cspace,
float[] components,
float alpha)
Vytvorí inštanciu farby v určenom farebnom priestore (
ColorSpace ). |
Robot.Farba(double r,
double g,
double b)
Vytvorí nepriehľadnú farbu zo zložiek červená (r), zelená (g) a modrá
(b) v rozsahu (0.0 – 1.0).
|
Robot.Farba(double r,
double g,
double b,
double a)
Vytvorí farbu zo zložiek červená (r), zelená (g), modrá (b)
a priehľadnosť (a) v rozsahu (0.0 – 1.0).
|
Robot.Farba(int rgb)
Vytvorí nepriehľadnú farbu vo farebnom priestore sRGB, pričom
jednotlivé farebné zložky tvoria skupiny bitov: červená bity 16 – 23,
zelená 8 – 15 a modrá 0 – 7.
|
Robot.Farba(int rgba,
boolean hasalpha)
Vytvorí farbu vo farebnom priestore sRGB, pričom jednotlivé farebné
zložky a priehľadnosť tvoria skupiny bitov: červená bity 16 – 23,
zelená 8 – 15, modrá 0 – 7 a priehľadnosť 24 – 31.
|
Robot.Farba(int r,
int g,
int b)
Vytvorí nepriehľadnú farbu vo farebnom priestore sRGB zo zložiek
červená (r), zelená (g) a modrá (b) v rozsahu (0 – 255).
|
Robot.Farba(int r,
int g,
int b,
int a)
Vytvorí farbu vo farebnom priestore sRGB zo zložiek červená (r),
zelená (g), modrá (b) a priehľadnosť (a) v rozsahu (0 – 255).
|
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
Robot.Farba |
bledsia()
![]() bledšia . |
Robot.Farba |
bledsia(double faktor)
![]() bledšia . |
Robot.Farba |
bledšia()
Vytvorí novú bledšiu verziu tejto farby.
|
Robot.Farba |
bledšia(double faktor)
Vytvorí novú bledšiu verziu tejto farby.
|
int |
cervena()
![]() červená . |
int |
červená()
![]() |
static Robot.Farba |
dialogVolbaFarby()
![]() zvoľFarbu . |
static Robot.Farba |
dialógVoľbaFarby()
![]() zvoľFarbu . |
static Robot.Farba |
dialogVolbaFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba)
![]() zvoľFarbu . |
static Robot.Farba |
dialógVoľbaFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba)
![]() zvoľFarbu . |
static Robot.Farba |
dialogVolbaFarby(String titulok)
![]() zvoľFarbu . |
static Robot.Farba |
dialógVoľbaFarby(String titulok)
![]() zvoľFarbu . |
static Robot.Farba |
dialogVolbaFarby(String titulok,
Robot.Farba počiatočnáFarba)
![]() zvoľFarbu . |
static Robot.Farba |
dialógVoľbaFarby(String titulok,
Robot.Farba počiatočnáFarba)
![]() zvoľFarbu . |
static Robot.Farba |
dialogVyberFarby()
![]() vyberFarbu . |
static Robot.Farba |
dialógVýberFarby()
![]() vyberFarbu . |
static Robot.Farba |
dialogVyberFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba)
![]() vyberFarbu . |
static Robot.Farba |
dialógVýberFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba)
![]() vyberFarbu . |
static Robot.Farba |
dialogVyberFarby(String titulok)
![]() vyberFarbu . |
static Robot.Farba |
dialógVýberFarby(String titulok)
![]() vyberFarbu . |
static Robot.Farba |
dialogVyberFarby(String titulok,
Robot.Farba počiatočnáFarba)
![]() vyberFarbu . |
static Robot.Farba |
dialógVýberFarby(String titulok,
Robot.Farba počiatočnáFarba)
![]() vyberFarbu . |
static int |
HSBtoRGB(double h,
double s,
double b)
Vykoná konverziu z farebnej reprezentácie HSB do RGB.
|
static int |
HSVtoRGB(double h,
double s,
double v)
Vykoná konverziu z farebnej reprezentácie HSV do RGB.
|
Robot.Farba |
menejPriehladna()
![]() nepriehľadnejšia . |
Robot.Farba |
menejPriehľadná()
![]() nepriehľadnejšia . |
Robot.Farba |
menejPriehladna(double faktor)
![]() nepriehľadnejšia . |
Robot.Farba |
menejPriehľadná(double faktor)
![]() nepriehľadnejšia . |
int |
modra()
![]() modrá . |
int |
modrá()
![]() |
Robot.Farba |
nepriehladnejsia()
![]() nepriehľadnejšia . |
Robot.Farba |
nepriehladnejsia(double faktor)
![]() nepriehľadnejšia . |
Robot.Farba |
nepriehľadnejšia()
Vytvorí menej priehľadnú verziu tejto farby.
|
Robot.Farba |
nepriehľadnejšia(double faktor)
Vytvorí menej priehľadnú verziu tejto farby na základe zadaného
faktora.
|
Robot.Farba |
priehladnejsia()
![]() priehľadnejšia . |
Robot.Farba |
priehladnejsia(double faktor)
![]() priehľadnejšia . |
Robot.Farba |
priehľadnejšia()
Vytvorí priehľadnejšiu verziu tejto farby.
|
Robot.Farba |
priehľadnejšia(double faktor)
Vytvorí priehľadnejšiu verziu tejto farby na základe zadaného
faktora.
|
int |
priehladnost()
![]() priehľadnosť . |
int |
priehľadnosť()
![]() |
static double[] |
RGBtoHSB(int rgb)
Vykoná konverziu z farebnej reprezentácie RGB do HSB.
|
static void |
RGBtoHSB(int rgb,
double[] hsb)
Vykoná konverziu z farebnej reprezentácie RGB do HSB.
|
static double[] |
RGBtoHSV(int rgb)
Vykoná konverziu z farebnej reprezentácie RGB do HSV.
|
static void |
RGBtoHSV(int rgb,
double[] hsv)
Vykoná konverziu z farebnej reprezentácie RGB do HSV.
|
Robot.Farba |
tmavsia()
![]() tmavšia . |
Robot.Farba |
tmavsia(double faktor)
![]() tmavšia . |
Robot.Farba |
tmavšia()
Vytvorí novú tmavšiu verziu tejto farby.
|
Robot.Farba |
tmavšia(double faktor)
Vytvorí novú tmavšiu verziu tejto farby.
|
static Robot.Farba |
vyberFarbu()
Otvorí dialóg na výber farby.
|
static Robot.Farba |
vyberFarbu(Robot.Farba počiatočnáFarba)
Otvorí dialóg na výber farby.
|
static Robot.Farba |
vyberFarbu(String titulok)
Otvorí dialóg na výber farby.
|
static Robot.Farba |
vyberFarbu(String titulok,
Robot.Farba počiatočnáFarba)
Otvorí dialóg na výber farby.
|
int |
zelena()
![]() zelená . |
int |
zelená()
![]() |
static Robot.Farba |
zvolFarbu()
![]() zvoľFarbu . |
static Robot.Farba |
zvoľFarbu()
Otvorí dialóg na výber farby.
|
static Robot.Farba |
zvolFarbu(Robot.Farba počiatočnáFarba)
![]() zvoľFarbu . |
static Robot.Farba |
zvoľFarbu(Robot.Farba počiatočnáFarba)
Otvorí dialóg na výber farby.
|
static Robot.Farba |
zvolFarbu(String titulok)
![]() zvoľFarbu . |
static Robot.Farba |
zvoľFarbu(String titulok)
Otvorí dialóg na výber farby.
|
static Robot.Farba |
zvolFarbu(String titulok,
Robot.Farba počiatočnáFarba)
![]() zvoľFarbu . |
static Robot.Farba |
zvoľFarbu(String titulok,
Robot.Farba počiatočnáFarba)
Otvorí dialóg na výber farby.
|
brighter, createContext, darker, decode, equals, getAlpha, getBlue, getColor, getColor, getColor, getColorComponents, getColorComponents, getColorSpace, getComponents, getComponents, getGreen, getHSBColor, getRed, getRGB, getRGBColorComponents, getRGBComponents, getTransparency, hashCode, HSBtoRGB, RGBtoHSB, toString
Robot.Farba(ColorSpace cspace, float[] components, float alpha)
ColorSpace
). Pre rôzne farebné priestory
platia rôzne podmienky. Napríklad: RGB vyžaduje tri komponenty, ale
CMYK štyri.
Tento konštruktor bol vytvorený na zabezpečenie plnej
kompatibility s triedou Color
.
cspace
– farebný priestor použitý na interpretáciu farebných
zložiekcomponents
– potrebný počet farebných zložiek požadovaný
zadaným farebným priestoromalpha
– hodnota priehľadnosti (0.0 – neviditeľná farba; 1.0 –
nepriehľadná farba)IllegalArgumentException
– ak je hociktorá hodnota farebnej
zložky alebo priehľadnosti mimo povoleného rozsahu 0.0 – 1.0Robot.Farba(double r, double g, double b)
r
– červená zložkag
– zelená zložkab
– modrá zložkaIllegalArgumentException
– ak je hodnota r
, g
alebo b
mimo povoleného rozsahu 0.0 – 1.0Robot.Farba(double r, double g, double b, double a)
r
– červená zložkag
– zelená zložkab
– modrá zložkaa
– priehľadnosť (0.0 – neviditeľná farba;
1.0 – nepriehľadná farba)IllegalArgumentException
– ak je hodnota r
, g
, b
alebo a
mimo povoleného rozsahu 0.0 –
1.0Robot.Farba(int rgb)
rgb
– konbinácia zložiek RGBRobot.Farba(int rgba, boolean hasalpha)
false
, je priehľadnosť nastavená na hodnotu 255 (nepriehľadná
farba).rgba
– konbinácia zložiek RGBAhasalpha
– ak má byť množina bitov priehľadnosti (bity
číslo 24 až 31) braná do úvahy, musí byť true
Robot.Farba(int r, int g, int b)
r
– červená zložkag
– zelená zložkab
– modrá zložkaIllegalArgumentException
– ak je hodnota r
, g
alebo b
mimo povoleného rozsahu 0 – 255Robot.Farba(int r, int g, int b, int a)
r
– červená zložkag
– zelená zložkab
– modrá zložkaa
– priehľadnosť (0 – neviditeľná farba;
255 – nepriehľadná farba)IllegalArgumentException
– ak je hodnota r
, g
, b
alebo a
mimo povoleného rozsahu 0 – 255public int červená()
public int cervena()
červená
.public int zelená()
public int zelena()
zelená
.public int modrá()
public int modra()
modrá
.public int priehľadnosť()
public int priehladnost()
priehľadnosť
.public Robot.Farba bledšia()
Upozornenie: i keď sú operácie bledšia a tmavšia
opačné, ich niekoľkonásobné striedavé použitie môže
v dôsledku zaokrúhlení viesť ku získaniu úplne inej farby.
Farba
s bledšou verziou
tejto farbypublic Robot.Farba bledsia()
bledšia
.public Robot.Farba tmavšia()
Upozornenie: i keď sú operácie bledšia
a tmavšia opačné, ich niekoľkonásobné striedavé použitie môže
v dôsledku zaokrúhlení viesť ku získaniu úplne inej farby.
Farba
s tmavšou verziou
tejto farbypublic Robot.Farba tmavsia()
tmavšia
.public Robot.Farba priehľadnejšia()
Farba
s priehľadnejšou
verziou tejto farbypublic Robot.Farba priehladnejsia()
priehľadnejšia
.public Robot.Farba nepriehľadnejšia()
Farba
s menej
priehľadnou verziou tejto farbypublic Robot.Farba nepriehladnejsia()
nepriehľadnejšia
.public Robot.Farba menejPriehľadná()
nepriehľadnejšia
.public Robot.Farba menejPriehladna()
nepriehľadnejšia
.public Robot.Farba bledšia(double faktor)
Upozornenie: i keď sú operácie bledšia a tmavšia
opačné, ich niekoľkonásobné striedavé
použitie môže v dôsledku zaokrúhlení viesť ku získaniu úplne inej
farby.
faktor
– faktor zosvetlenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú povolené; čím je
hodnota faktora nižšia, tým je zmena svetlosti výraznejšiaFarba
s bledšou verziou
tejto farbypublic Robot.Farba bledsia(double faktor)
bledšia
.public Robot.Farba tmavšia(double faktor)
Upozornenie: i keď sú operácie bledšia
a tmavšia opačné, ich niekoľkonásobné striedavé použitie
môže v dôsledku zaokrúhlení viesť ku získaniu úplne inej farby.
faktor
– faktor stmavenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú na použitie vhodné
(0.0 by stmavila farbu do čiernej a 1.0 by nevykonala žiadnu
zmenu svetlosti); čím je hodnota faktora nižšia, tým je
úroveň stmavenia výraznejšiaFarba
s tmavšou
verziou tejto farbypublic Robot.Farba tmavsia(double faktor)
tmavšia
.public Robot.Farba priehľadnejšia(double faktor)
faktor
– faktor spriehľadnenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú na použitie vhodné
(0.0 by nastavila farbu na úplne priehľadnú a 1.0 by nevykonala
žiadnu zmenu priehľadnosti); čím je hodnota faktora nižšia, tým
je úroveň zmeny priehľadnosti výraznejšiaFarba
s priehľadnejšou
verziou tejto farbypublic Robot.Farba priehladnejsia(double faktor)
priehľadnejšia
.public Robot.Farba nepriehľadnejšia(double faktor)
faktor
– faktor znepriehľadnenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú povolené; čím je
hodnota faktora nižšia, tým je zmena nepriehľadnosti výraznejšiaFarba
s menej
priehľadnou verziou tejto farbypublic Robot.Farba nepriehladnejsia(double faktor)
nepriehľadnejšia
.public Robot.Farba menejPriehľadná(double faktor)
nepriehľadnejšia
.public Robot.Farba menejPriehladna(double faktor)
nepriehľadnejšia
.public static Robot.Farba vyberFarbu()
zvoľFarbu
. Predvolená farba v otvorenom dialógu bude
farba pozadia sveta. Po zvolení
želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu v novom
objekte typu Farba
. Ak používateľ dialóg zruší, metóda
vráti null
.null
public static Robot.Farba dialógVýberFarby()
vyberFarbu
.public static Robot.Farba dialogVyberFarby()
vyberFarbu
.public static Robot.Farba zvoľFarbu()
vyberFarbu
. Predvolená farba v otvorenom dialógu bude
farba pozadia sveta. Po zvolení
želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu v novom
objekte typu Farba
. Ak používateľ dialóg zruší, metóda
vráti null
.null
public static Robot.Farba zvolFarbu()
zvoľFarbu
.public static Robot.Farba dialógVoľbaFarby()
zvoľFarbu
.public static Robot.Farba dialogVolbaFarby()
zvoľFarbu
.public static Robot.Farba vyberFarbu(Robot.Farba počiatočnáFarba)
zvoľFarbu
. Otvorený dialóg bude mať predvolenú
zadanú farbu (argument počiatočnáFarba
). Po zvolení želanej
farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu v novom objekte typu
Farba
. Ak používateľ dialóg zruší, metóda vráti null
.počiatočnáFarba
– predvolená farba v novo otvorenom dialógunull
public static Robot.Farba dialógVýberFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba)
vyberFarbu
.public static Robot.Farba dialogVyberFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba)
vyberFarbu
.public static Robot.Farba zvoľFarbu(Robot.Farba počiatočnáFarba)
vyberFarbu
. Otvorený dialóg bude mať
predvolenú zadanú farbu (argument počiatočnáFarba
). Po
zvolení želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu
v novom objekte typu Farba
. Ak používateľ dialóg zruší,
metóda vráti null
.počiatočnáFarba
– predvolená farba v novo otvorenom dialógunull
public static Robot.Farba zvolFarbu(Robot.Farba počiatočnáFarba)
zvoľFarbu
.public static Robot.Farba dialógVoľbaFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba)
zvoľFarbu
.public static Robot.Farba dialogVolbaFarby(Robot.Farba počiatočnáFarba)
zvoľFarbu
.public static Robot.Farba vyberFarbu(String titulok)
zvoľFarbu
. Predvolená farba v otvorenom dialógu
bude farba pozadia sveta. Po zvolení
želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu v novom
objekte typu Farba
. Ak používateľ dialóg zruší, metóda
vráti null
. Programátor má možnosť zvoliť vlastný titulok
dialógového okna.titulok
– vlastný titulok dialógunull
public static Robot.Farba dialógVýberFarby(String titulok)
vyberFarbu
.public static Robot.Farba dialogVyberFarby(String titulok)
vyberFarbu
.public static Robot.Farba zvoľFarbu(String titulok)
vyberFarbu
. Predvolená farba v otvorenom dialógu
bude farba pozadia sveta. Po zvolení
želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu v novom
objekte typu Farba
. Ak používateľ dialóg zruší, metóda
vráti null
. Programátor má možnosť zvoliť vlastný titulok
dialógového okna.titulok
– vlastný titulok dialógunull
public static Robot.Farba zvolFarbu(String titulok)
zvoľFarbu
.public static Robot.Farba dialógVoľbaFarby(String titulok)
zvoľFarbu
.public static Robot.Farba dialogVolbaFarby(String titulok)
zvoľFarbu
.public static Robot.Farba vyberFarbu(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
zvoľFarbu
. Otvorený dialóg bude mať
predvolenú zadanú farbu (argument počiatočnáFarba
). Po
zvolení želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu
v novom objekte typu Farba
. Ak používateľ dialóg zruší,
metóda vráti null
. Programátor má možnosť zvoliť vlastný
titulok dialógového okna.titulok
– vlastný titulok dialógupočiatočnáFarba
– predvolená farba v novo otvorenom dialógunull
public static Robot.Farba dialógVýberFarby(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
vyberFarbu
.public static Robot.Farba dialogVyberFarby(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
vyberFarbu
.public static Robot.Farba zvoľFarbu(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
vyberFarbu
. Otvorený dialóg bude mať
predvolenú zadanú farbu (argument počiatočnáFarba
). Po
zvolení želanej farby používateľom, vráti metóda zvolenú farbu
v novom objekte typu Farba
. Ak používateľ dialóg zruší,
metóda vráti null
. Programátor má možnosť zvoliť vlastný
titulok dialógového okna.titulok
– vlastný titulok dialógupočiatočnáFarba
– predvolená farba v novo otvorenom dialógunull
public static Robot.Farba zvolFarbu(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
zvoľFarbu
.public static Robot.Farba dialógVoľbaFarby(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
zvoľFarbu
.public static Robot.Farba dialogVolbaFarby(String titulok, Robot.Farba počiatočnáFarba)
zvoľFarbu
.public static double[] RGBtoHSB(int rgb)
0.0
do
1.0
. Ide o:0.0
znamená,
že farba je odtieňom šedej, hodnota 1.0
vyjadruje
plne sýte farby,rgb
– farba vyjadrená ako kombinácia zložiek farebného
priestoru RGBRGBtoHSV(int)
public static void RGBtoHSB(int rgb, double[] hsb)
RGBtoHSB(rgb)
,
ibaže nevracia zložky HSB ako argument, ale očakáva trojprvkové pole
typu double
, do ktorého prevedené zložky vloží.rgb
– farba vyjadrená ako kombinácia zložiek farebného
priestoru RGBhsb
– pole, do ktorého metóda vloží hodnoty definujúce farbu
vo farebnom priestore HSBRGBtoHSV(int, double[])
public static int HSBtoRGB(double h, double s, double b)
0.0
do 1.0
.
Argumenty sú prepočítané na zložky farebného priestoru RGB
a skombinované do celočíselnej hodnoty vrátenej ako výsledok.h
– odtieň (hue) farby (vyjadruje farbu v rámci viditeľného
farebného spektra)s
– sýtosť (saturation) farby (0.0
– odtiene
šedej, 1.0
plne sýte farby)b
– jas (brightnes) farbyHSVtoRGB(double, double, double)
public static double[] RGBtoHSV(int rgb)
0.0
do
1.0
. Ide o:0.0
znamená,
že farba je odtieňom šedej, hodnota 1.0
vyjadruje
plne sýte farby,rgb
– farba vyjadrená ako kombinácia zložiek farebného
priestoru RGBRGBtoHSB(int)
public static void RGBtoHSV(int rgb, double[] hsv)
RGBtoHSV(rgb)
,
ibaže nevracia zložky HSV ako argument, ale očakáva trojprvkové pole
typu double
, do ktorého prevedené zložky vloží.rgb
– farba vyjadrená ako kombinácia zložiek farebného
priestoru RGBhsv
– pole, do ktorého metóda vloží hodnoty definujúce farbu
vo farebnom priestore HSVRGBtoHSB(int, double[])
public static int HSVtoRGB(double h, double s, double v)
0.0
do 1.0
.
Argumenty sú prepočítané na zložky farebného priestoru RGB
a skombinované do celočíselnej hodnoty vrátenej ako výsledok.h
– odtieň (hue) farby (vyjadruje farbu v rámci viditeľného
farebného spektra)s
– sýtosť (saturation) farby (0.0
– odtiene
šedej, 1.0
plne sýte farby)v
– valér (value) farby (vyjadruje svetlosť farby)HSBtoRGB(double, double, double)