Upozornenie
Toto je pôvodné prvé vydanie dokumentácie pre verziu knižnice grafického robota 1.0 beta. V súčasnosti už nie je aktuálne.
Novšie vydanie dokumentácie pre verziu 1.50 je publikované na nasledujúcej adrese:
http://cec.truni.sk/horvath/GRobot/
protected static interface Robot.VlastnýTvar
Robot.vlastnýTvar(VlastnýTvar)
…
Príklad:
vlastnýTvar
(new
VlastnýTvar
() {public
void
kresli
(Robot
r) {// Vlastné kreslenie (bodka)
r.kruh
(5
); } });
Použitie rozhrania môže vyzerať komplikovane, preto bolo
robotovi umožnené zmeniť tvar aj (z hľadiska začínajúceho
programátora) jednoduchším spôsobom. Metódou Robot
.
kresli
()
(myslíme
tým jej preťažením). Z vnútorného (technického) hľadiska je
však činnosť spomínanej metódy zabezpečovaná komplikovanejším
mechanizmom s mierne vyššími režijnými nákladmi na vykonávanie,
preto skúsenejším programátorom odporúčame využitie tohto
rozhrania.
void kresli(Robot r)
Príklad:
vlastnýTvar
(new
VlastnýTvar
() {public
void
kresli
(Robot
r) {// Kružnica s „nosom“
r.farba
(r.modrá); r.kružnica
(10
); r.dopredu
(20
); } });
Poznámka: niektoré metódy upravujú v rámci
vlastného kreslenia svoje správanie, napríklad skupina metód
domov
vráti a otočí robota do
aktuálnej pozície a smeru (polohy a smeru v čase začatia
vlastného kreslenia) bez ohľadu na to, kde je v skutočnosti
definovaný domov robota.
r
– objekt robota použitý na nakreslenie vlastného
tvaru; je to ten objekt, ktorý požaduje vlastné
kreslenie tvaru (hodnoty kľúčových vlastností ako
poloha, smer, stav pera,a pod., sú pred začatím
kreslenia vlastného tvaru zálohované a po skončení
kreslenia sú vrátené do pôvodného stavu; pero robota je
pri začatí vlastného kreslenia vždy položené bez ohľadu
na skutočný stav)