Upozornenie
Toto je pôvodné prvé vydanie dokumentácie pre verziu knižnice grafického robota 1.0 beta. V súčasnosti už nie je aktuálne.
Novšie vydanie dokumentácie pre verziu 1.50 je publikované na nasledujúcej adrese:
http://cec.truni.sk/horvath/GRobot/
public static class Robot.Zoznam<Typ> extends Vector<Typ>
Vector<Typ> a tak
podobne ako pri pôvodnom vektore je vytvorený zoznam možné prechádzať
konštrukciou:
for (Typ prvok : zoznam)
{
	prvok.metóda(…
	…
}
Napríklad zoznam reťazcov vytvoríme a prejdeme takto:
Zoznamy sú dynamické – prvky je možné ľubovoľne pridávať a odoberať – táto trieda obsahuje širokú skupinu metód pokrývajúcu najdôležitejšie funkcie práce so zoznamom (pridávanie/vkladanie, odoberanie, nahrádzanie a vyhľadávanie…). Vnútorná správa zoznamu je v réžii Javy. Dôležité je upozorniť, že nie je dobré meniť zoznam (pridávanie/odoberanie prvkov) počas jeho prechádzania. Mohlo by dôjsť k nepredvídateľným vedľajším efektom.finalZoznam<String> zoznamMien =newZoznam<String>(); zoznamMien.pridaj("Adam"); zoznamMien.pridaj("Braňo"); zoznamMien.pridaj("Cyril"); zoznamMien.pridaj("Daniel");svet.vypíšRiadok("Zoznam mien:");for(String meno : zoznamMien) {svet.vypíšRiadok(" >", meno); }
capacityIncrement, elementCount, elementDatamodCount| Konštruktor a opis | 
|---|
| Robot.Zoznam()Vytvorí prázdny zoznam. | 
| Robot.Zoznam(Collection<? extends Typ> c)Vytvorí zoznam obsaujúci prvky zadanej kolekcie. | 
| Robot.Zoznam(int počiatočnáKapacita)Vytvorí prázdny zoznam s určenou počiatočnou kapacitou. | 
| Robot.Zoznam(int počiatočnáKapacita,
			int prírastokKapacity)Vytvorí prázdny zoznam s určenou počiatočnou kapacitou a zadaným
prírastkom kapacity použitým na zväčšenie kapacity po dosiahnutí
aktuálneho limitu. | 
| Robot.Zoznam(Typ... prvky)Vytvorí zoznam obsahujúci zadané prvky. | 
| Modifikátor a typ | Metóda a opis | 
|---|---|
| boolean | bolPrejdenyDokola() Alias pre prejdenýDokola. | 
| boolean | bolPrejdenýDokola() Alias pre prejdenýDokola. | 
| Typ | citaj() Alias pre daj. | 
| Typ | citaj(int kde) Alias pre daj. | 
| Typ | čítaj() Alias pre daj. | 
| Typ | čítaj(int kde) Alias pre daj. | 
| Typ | daj()Vráti prvok na pozícii vnútorného počítadla
zoznamu. | 
| Typ | daj(int kde)Vráti prvok na zadanej pozícii v zozname. | 
| Typ | dalsi() Alias pre ďalší. | 
| Typ | dalsiPrvok() Alias pre ďalší. | 
| Typ | ďalší()Vráti ďalší prvok zoznamu. | 
| Typ | ďalšíPrvok() Alias pre ďalší. | 
| int | dlzka() Alias pre veľkosť. | 
| int | dĺžka() Alias pre veľkosť. | 
| int | hladaj(Object prvok) Alias pre nájdi. | 
| int | hľadaj(Object prvok) Alias pre nájdi. | 
| int | hladaj(Object prvok,
	int začniOd) Alias pre nájdi. | 
| int | hľadaj(Object prvok,
	int začniOd) Alias pre nájdi. | 
| int | hladajOdzadu(Object prvok) Alias pre nájdiPosledný. | 
| int | hľadajOdzadu(Object prvok) Alias pre nájdiPosledný. | 
| int | hladajOdzadu(Object prvok,
			int začniOd) Alias pre nájdiPosledný. | 
| int | hľadajOdzadu(Object prvok,
			int začniOd) Alias pre nájdiPosledný. | 
| boolean | jePrazdny() Alias pre prázdny. | 
| boolean | jePrázdny() Alias pre prázdny. | 
| int | kapacita()Vráti aktuálnu kapacitu zoznamu. | 
| Typ | nahodny() Alias pre náhodný. | 
| Typ | náhodný()Vráti náhodný prvok zoznamu. | 
| Typ | nahodnyPrvok() Alias pre náhodný. | 
| Typ | náhodnýPrvok() Alias pre náhodný. | 
| void | nahrad(int kde,
	Typ prvok) Alias pre prepíš. | 
| void | nahraď(int kde,
	Typ prvok) Alias pre prepíš. | 
| int | najdi(Object prvok) Alias pre nájdi. | 
| int | nájdi(Object prvok)Vráti polohu prvého výskytu zadaného prvku v zozname alebo  -1ak prvok nebol v zozname nájdený[1]. | 
| int | najdi(Object prvok,
	int začniOd) Alias pre nájdi. | 
| int | nájdi(Object prvok,
	int začniOd)Vráti polohu prvého výskytu zadaného prvku v zozname počnúc
štartovacou pozíciou zadanou v parametri  začniOdalebo-1ak prvok nebol v zozname nájdený[1]. | 
| int | najdiPosledny(Object prvok) Alias pre nájdiPosledný. | 
| int | nájdiPosledný(Object prvok)Vráti polohu posledného výskytu zadaného prvku v zozname alebo
 -1ak prvok nebol v zozname nájdený[1]. | 
| int | najdiPosledny(Object prvok,
			int začniOd) Alias pre nájdiPosledný. | 
| int | nájdiPosledný(Object prvok,
			int začniOd)Vráti polohu posledného výskytu zadaného prvku v zozname počnúc
štartovacou pozíciou zadanou v parametri  začniOdalebo-1ak prvok nebol v zozname nájdený. | 
| void | nastav(int kde,
	Typ prvok) Alias pre prepíš. | 
| boolean | obsahuje(Object prvok)Zistí, či sa zadaný objekt nachádza v zozname[1]. | 
| void | odober(int kde)Odstráni prvok na zadanej pozícii. | 
| boolean | odober(Object prvok)Odstráni zo zoznamu prvý výskyt prvku zhodného so zadaným
prvkom[1]. | 
| int | pocet() Alias pre veľkosť. | 
| int | pocitadlo() Alias pre počítadlo. | 
| void | pocitadlo(int nováHodnota) Alias pre počítadlo. | 
| void | pocitadloNaKoniec() Alias pre počítadloNaKoniec. | 
| void | pocitadloNaZaciatok() Alias pre počítadloNaZačiatok. | 
| int | počet() Alias pre veľkosť. | 
| int | počítadlo() | 
| void | počítadlo(int nováHodnota) | 
| void | počítadloNaKoniec() | 
| void | počítadloNaZačiatok()Nastaví vnútorné počítadlo zoznamu na polohu pred prvým prvkom
( -1), aby najbližšie volanie metódyďalšívrátilo prvý prvok zoznamu. | 
| Typ | posledny() Alias pre posledný. | 
| Typ | posledný()Vráti posledný prvok zoznamu. | 
| Typ | poslednyPrvok() Alias pre posledný. | 
| Typ | poslednýPrvok() Alias pre posledný. | 
| boolean | prazdny() Alias pre prázdny. | 
| boolean | prázdny()Vráti  truevtedy a len vtedy, keď je zoznam prázdny,
inak vrátifalse. | 
| Typ | predosly() Alias pre predošlý. | 
| Typ | predoslyPrvok() Alias pre predošlý. | 
| Typ | predošlý()Vráti predošlý prvok zoznamu. | 
| Typ | predošlýPrvok() Alias pre predošlý. | 
| boolean | prejdenyDokola() Alias pre prejdenýDokola. | 
| boolean | prejdenýDokola() | 
| void | prepis(int kde,
	Typ prvok) Alias pre prepíš. | 
| void | prepíš(int kde,
	Typ prvok)Nahradí prvok na zadanej pozícii zadaným prvkom. | 
| void | pridaj(int kde,
	Typ prvok) Alias pre vlož. | 
| void | pridaj(Robot.Zoznam<Typ> inýZoznam)Pridá zadaný zoznam na koniec tohto zoznamu podľa poradia určeného
zadaným zoznamom (jeho iterátorom). | 
| void | pridaj(Typ prvok)Pridá zadaný prvok na koniec zoznamu. | 
| Typ | prvy() Alias pre prvý. | 
| Typ | prvý()Vráti prvý prvok zoznamu. | 
| Typ | prvyPrvok() Alias pre prvý. | 
| Typ | prvýPrvok() Alias pre prvý. | 
| int | velkost() Alias pre veľkosť. | 
| int | veľkosť()Vráti počet prvkov zoznamu. | 
| void | vloz(int kde,
	Typ prvok) Alias pre vlož. | 
| void | vlož(int kde,
	Typ prvok)Vloží prvok na zadanú pozíciu v zozname. | 
| Typ | vrat() Alias pre daj. | 
| Typ | vráť() Alias pre daj. | 
| Typ | vrat(int kde) Alias pre daj. | 
| Typ | vráť(int kde) Alias pre daj. | 
| void | vymaz() Alias pre vymaž. | 
| void | vymaz(int kde) Alias pre odober. | 
| void | vymaž()Odstráni všetky prvky zoznamu. | 
| void | vymaž(int kde) Alias pre odober. | 
add, add, addAll, addAll, addElement, capacity, clear, clone, contains, containsAll, copyInto, elementAt, elements, ensureCapacity, equals, firstElement, get, hashCode, indexOf, indexOf, insertElementAt, isEmpty, iterator, lastElement, lastIndexOf, lastIndexOf, listIterator, listIterator, remove, remove, removeAll, removeAllElements, removeElement, removeElementAt, removeRange, retainAll, set, setElementAt, setSize, size, subList, toArray, toArray, toString, trimToSizepublic Robot.Zoznam()
public Robot.Zoznam(Typ... prvky)
public Robot.Zoznam(Collection<? extends Typ> c)
c – kolekcia, ktorej prvky sú použité na naplnenie zoznamupublic Robot.Zoznam(int počiatočnáKapacita)
počiatočnáKapacita – počiatočná kapacita zoznamupublic Robot.Zoznam(int počiatočnáKapacita, int prírastokKapacity)
počiatočnáKapacita – počiatočná kapacita zoznamuprírastokKapacity – objem o ktorý sa zväčší kapacita
	zoznamu po prekročení aktuálneho limitupublic int kapacita()
public int veľkosť()
public int počet()
 Alias pre
 Alias pre veľkosť.public int dĺžka()
 Alias pre
 Alias pre veľkosť.public int velkost()
 Alias pre
 Alias pre veľkosť.public int pocet()
 Alias pre
 Alias pre veľkosť.public int dlzka()
 Alias pre
 Alias pre veľkosť.public boolean prázdny()
true vtedy a len vtedy, keď je zoznam prázdny,
inak vráti false.true/falsepublic boolean prazdny()
 Alias pre
 Alias pre prázdny.public boolean jePrázdny()
 Alias pre
 Alias pre prázdny.public boolean jePrazdny()
 Alias pre
 Alias pre prázdny.public void pridaj(Typ prvok)
prvok – prvok, ktorý má byť pridaný na koniec zoznamupublic void pridaj(Robot.Zoznam<Typ> inýZoznam)
inýZoznam – zoznam, ktorého prvky majú byť pridané na koniec
	tohto zoznamupublic void vlož(int kde, Typ prvok)
kde – poloha prvku v zozname – poradové číslo väčšie alebo
	rovné nule a menšie alebo rovné veľkosti zoznamuprvok – prvok, ktorý má byť vložený na zadanú pozíciupublic void prepíš(int kde, Typ prvok)
kde – poloha prvku v zozname – poradové číslo väčšie alebo
	rovné nule a menšie než veľkosť zoznamuprvok – prvok, ktorým má byť určený prvok nahradenýpublic void vymaž()
public void vymaz()
 Alias pre
 Alias pre vymaž.public void odober(int kde)
kde – poloha prvku odstraňovaného zo zoznamu – poradové číslo
	väčšie alebo rovné nule a menšie než veľkosť zoznamupublic void vymaž(int kde)
 Alias pre
 Alias pre odober.public void vymaz(int kde)
 Alias pre
 Alias pre odober.public boolean odober(Object prvok)
[1] – ak chceme byť úplne presní,
povieme, že metóda odstráni prvý výskyt elementu v zozname, ktorý
voči zadanému prvku spĺňa nasledovnú podmienku: (prvok ==
null ? element == null :
prvok.equals(element)) (ak taký element
jestvuje); podmienka sa snaží exaktne vyjadriť to, že ak je nami
zadaný prvok prázdny (null), tak sa metóda pokúsi nájsť
a odstrániť prvý prázdny element v zozname, inak porovnáva obsahy
jednotlivých elementov zoznamu a odstráni ten, ktorého obsah
(hodnota) je ekvivalentný s obsahom nami zadaného prvku
prvok – prvok, ktorý má byť zo zoznamu odstránený (ak sa
	v ňom nachádza)true ak zoznam zadaný prvok obsahovalpublic boolean obsahuje(Object prvok)
[1] – ak chceme byť úplne presní,
povieme, že metóda vráti logickú hodnotu true iba
v prípade, že aspoň jeden element zoznamu vyhovuje podmienke (prvok == null ? element == null
: prvok.equals(element)), kde
prvok je nami zadaný prvok
a element je porovnávaný prvok zoznamu
(metóda postupne prechádza jednotlivé elementy zoznamu a porovnáva
ich s nami zadaným prvkom); podmienka sa snaží exaktne vyjadriť to,
že ak je nami zadaný prvok prázdny (null), metóda hľadá
výskyt prázdneho prvku v zozname, inak hľadá taký prvok, ktorého
obsah sa zhoduje s obsahom nami zadaného prvku
prvok – prvok, ktorého výskyt v zozname má byť overenýtruepublic int počítadlo()
ďalší a predošlý. Vnútorné
počítadlo používa a nastavuje aj mnoho iných metód triedy Zoznam.public int pocitadlo()
 Alias pre
 Alias pre počítadlo.public void počítadlo(int nováHodnota)
ďalší a predošlý.
Táto metóda kontroluje hodnotu počítadla tak, aby bola v rozsahu
{code num-1} až veľkosť{code ()}, čo sú hraničné
hodnoty vhodné na použitie pri cyklickom prechádzaní zoznamu.
Ak chceme prechádzať zoznam od začiatku metódou
ďalší, je šikovnejšie použiť metódu
počítadloNaZačiatok a v prípade
prechádzania zoznamu od konca (metódou predošlý) zase metódu počítadloNaKoniec.
Nasledovný príklad ukazuje, ako prejsť číselný zoznam od konca.
Príklad:
finalZoznam<Integer> čísla =newZoznam<Integer>(0,8,5,4); čísla.počítadloNaKoniec(); Integer i = čísla.predošlýPrvok();while(!čísla.prejdenýDokola()) {svet.vypíš(i," "); i = čísla.predošlýPrvok(); }
nováHodnota – nová hodnota vnútorného počítadlapublic void pocitadlo(int nováHodnota)
 Alias pre
 Alias pre počítadlo.public void počítadloNaZačiatok()
-1), aby najbližšie volanie metódy ďalší vrátilo prvý prvok zoznamu.public void pocitadloNaZaciatok()
 Alias pre
 Alias pre počítadloNaZačiatok.public void počítadloNaKoniec()
public void pocitadloNaKoniec()
 Alias pre
 Alias pre počítadloNaKoniec.public Typ daj(int kde)
kde – poloha prvku v zozname – poradové číslo väčšie alebo
	rovné nule a menšie než veľkosť zoznamupublic Typ daj()
public Typ prvý()
public Typ posledný()
.veľkosť - 1.) Zároveň nastaví vnútorné počítadlo
prvkov na index posledného prvku.public Typ ďalší()
prejdenýDokola vráti true.public Typ predošlý()
prejdenýDokola vráti true.
(Pri opise metódy počítadlo je príklad
ukazujúci, ako prejsť zoznam čísel od konca. Príklad využíva aj túto
metódu.)public boolean prejdenýDokola()
true, keď bol zoznam pri poslednom volaní metódy
ďalší alebo predošlý prejdený
dokola. Na výslednú hodnotu tejto metódy majú vplyv len spomenuté
dve metódy.
(Pri opise metódy počítadlo je príklad
ukazujúci, ako prejsť zoznam čísel od konca. Príklad využíva aj
túto metódu.)true/falsepublic boolean prejdenyDokola()
 Alias pre
 Alias pre prejdenýDokola.public boolean bolPrejdenýDokola()
 Alias pre
 Alias pre prejdenýDokola.public boolean bolPrejdenyDokola()
 Alias pre
 Alias pre prejdenýDokola.public Typ náhodný()
public int nájdi(Object prvok)
-1 ak prvok nebol v zozname nájdený[1].
[1] – ak chceme byť úplne presní,
povieme, že metóda vráti najnižší index i pre ktorý platí
podmienka (prvok == null ? element ==
null : prvok.equals(element)) (kde element je prvok zoznamu na
pozícii i) alebo -1 ak taký index nejestvuje;
podmienka sa snaží exaktne vyjadriť to, že ak je nami zadaný prvok
prázdny (null), tak sa metóda pokúsi nájsť prvý prázdny
element v zozname, inak porovnáva obsahy jednotlivých elementov
zoznamu s obsahom nami zadaného prvku
prvok – hľadaný prvok-1 ak prvok nebol nájdenýpublic int nájdi(Object prvok, int začniOd)
začniOd alebo
-1 ak prvok nebol v zozname nájdený[1].
[1] – ak chceme byť úplne presní,
povieme, že metóda vráti najnižší index i pre ktorý platí
podmienka (i >= začniOd && prvok == null ? element == null :
prvok.equals(element)) (kde element je prvok zoznamu na
pozícii i) alebo -1 ak taký index nejestvuje;
podmienka sa snaží exaktne vyjadriť to, že ak je nami zadaný prvok
prázdny (null), tak sa metóda pokúsi nájsť prvý prázdny
element v zozname (počnúc hľadanie od pozície začniOd),
inak porovnáva obsahy jednotlivých elementov zoznamu s obsahom nami
zadaného prvku
prvok – hľadaný prvokzačniOd – pozícia v zozname od ktorej sa má začať hľadaťzačniOd alebo -1 ak prvok nebol nájdenýpublic int nájdiPosledný(Object prvok)
-1 ak prvok nebol v zozname nájdený[1].
[1] – ak chceme byť úplne presní,
povieme, že metóda vráti najvyšší index i pre ktorý platí
podmienka (prvok == null ? element ==
null : prvok.equals(element)) (kde element je prvok zoznamu na
pozícii i) alebo -1 ak taký index nejestvuje;
podmienka sa snaží exaktne vyjadriť to, že ak je nami zadaný prvok
prázdny (null), tak sa metóda pokúsi nájsť posledný
prázdny element v zozname, inak porovnáva obsahy jednotlivých
elementov zoznamu s obsahom nami zadaného prvku
prvok – hľadaný prvok-1 ak
	prvok nebol nájdenýpublic int najdiPosledny(Object prvok)
 Alias pre
 Alias pre nájdiPosledný.public int hľadajOdzadu(Object prvok)
 Alias pre
 Alias pre nájdiPosledný.public int hladajOdzadu(Object prvok)
 Alias pre
 Alias pre nájdiPosledný.public int nájdiPosledný(Object prvok, int začniOd)
začniOd alebo
-1 ak prvok nebol v zozname nájdený.
[1] – ak chceme byť úplne presní,
povieme, že metóda vráti najvyšší index i pre ktorý platí
podmienka (i <= začniOd && prvok == null ? element == null :
prvok.equals(element)) (kde element je prvok zoznamu na
pozícii i) alebo -1 ak taký index nejestvuje;
podmienka sa snaží exaktne vyjadriť to, že ak je nami zadaný prvok
prázdny (null), tak sa metóda pokúsi nájsť posledný
prázdny element v zozname (počnúc hľadanie od pozície začniOd), inak porovnáva obsahy jednotlivých elementov zoznamu
s obsahom nami zadaného prvku
prvok – hľadaný prvokzačniOd – pozícia v zozname od ktorej sa má začať hľadaťzačniOd alebo
	-1 ak prvok nebol nájdený (vráti -1), ak
	je parameter začniOd záporný)public int najdiPosledny(Object prvok, int začniOd)
 Alias pre
 Alias pre nájdiPosledný.public int hľadajOdzadu(Object prvok, int začniOd)
 Alias pre
 Alias pre nájdiPosledný.public int hladajOdzadu(Object prvok, int začniOd)
 Alias pre
 Alias pre nájdiPosledný.