Upozornenie
Toto je pôvodné prvé vydanie dokumentácie pre verziu knižnice grafického robota 1.0 beta. V súčasnosti už nie je aktuálne.
Novšie vydanie dokumentácie pre verziu 1.50 je publikované na nasledujúcej adrese:
http://cec.truni.sk/horvath/GRobot/
public static class Robot.Zvuk extends Object
načítajZvuk.
Príklad:
ZvukmôjZvuk =svet.načítajZvuk("zvuk.wav"); môjZvuk.prehraj();// …
| Modifikátor a typ | Metóda a opis | 
|---|---|
| double | hlasitost() Alias pre hlasitosť. | 
| double | hlasitosť() Vráti aktuálnu mieru hlasitosti prehrávania tohto zvuku. | 
| void | hlasitost(double miera) Alias pre hlasitosť. | 
| void | hlasitosť(double miera) Upraví mieru hlasitosti pri prehrávaní tohto zvuku. | 
| boolean | hlasitostNepodporovana() Alias pre hlasitosťNepodporovaná. | 
| boolean | hlasitosťNepodporovaná()Zistí, či je (resp. nie je) týmto objektom podporovaná schopnosť
zmeny hlasitosti. | 
| void | prehraj()Spustí prehrávanie zvuku. | 
| void | slucka() Alias pre slučka. | 
| void | slučka()Spustí prehrávanie zvuku v nekonečnom cykle. | 
| double | vaha() Alias pre váha. | 
| double | váha() Vráti aktuálnu mieru stereo vyváženia prehrávania tohto
zvuku. | 
| void | vaha(double miera) Alias pre váha. | 
| void | váha(double miera) Upraví mieru stereo vyváženia prehrávania tohto zvuku
vzhľadom na
lavý a pravý kanál. | 
| boolean | vahaNepodporovana() Alias pre váhaNepodporovaná. | 
| boolean | váhaNepodporovaná()Zistí, či je (resp. nie je) týmto objektom podporovaná schopnosť
zmeny stereo váhy (prehrávania v ľavom alebo pravom kanáli). | 
| void | zastav()Zastaví prehrávanie zvuku. | 
public void zastav()
public void prehraj()
public void slučka()
public void slucka()
 Alias pre
 Alias pre slučka.public boolean hlasitosťNepodporovaná()
false. To znamená, že hlasitosť zvuku je
podporovaná.)true – vlastnosť nie je podporovaná;
	false – vlastnosť je podporovanápublic boolean hlasitostNepodporovana()
 Alias pre
 Alias pre hlasitosťNepodporovaná.public double hlasitosť()
 Vráti aktuálnu mieru hlasitosti prehrávania tohto zvuku.
 Vráti aktuálnu mieru hlasitosti prehrávania tohto zvuku.
Príklad:
ZvukmôjZvuk =svet.načítajZvuk("zvuk.wav"); môjZvuk.hlasitosť(2.0);svet.vypíšRiadok("Hlasitosť "+ (int)(môjZvuk.hlasitosť() *100) +"%"); môjZvuk.prehraj();svet.čakaj(1.0); môjZvuk.hlasitosť(0.5);svet.vypíšRiadok("Hlasitosť "+ (int)(môjZvuk.hlasitosť() *100) +"%"); môjZvuk.prehraj();svet.čakaj(1.0); môjZvuk.hlasitosť(-1.0);svet.vypíšRiadok("Hlasitosť "+ (int)(môjZvuk.hlasitosť() *100) +"%"); môjZvuk.prehraj();svet.čakaj(1.0);
0.0; 100% – 1.0public double hlasitost()
 Alias pre
 Alias pre hlasitosť.public void hlasitosť(double miera)
 Upraví mieru hlasitosti pri prehrávaní tohto zvuku. Metóda
prijíma
reálne číslo vyjadrujúce mieru hlasitosti v percentách, pričom 100%
zodpovedá hodnote
 Upraví mieru hlasitosti pri prehrávaní tohto zvuku. Metóda
prijíma
reálne číslo vyjadrujúce mieru hlasitosti v percentách, pričom 100%
zodpovedá hodnote 1.0.
Príklad:
ZvukmôjZvuk =svet.načítajZvuk("zvuk.wav");svet.vypíšRiadok("Hlasitosť 75%"); môjZvuk.hlasitosť(0.75); môjZvuk.prehraj();svet.čakaj(1.0);svet.vypíšRiadok("Hlasitosť 50%"); môjZvuk.hlasitosť(0.5); môjZvuk.prehraj();svet.čakaj(1.0);svet.vypíšRiadok("Hlasitosť 25%"); môjZvuk.hlasitosť(0.25); môjZvuk.prehraj();svet.čakaj(1.0);
miera – miera hlasitosti v percentách – 0% zodpovedá hodnote
	0.0, 100% hodnote 1.0public void hlasitost(double miera)
 Alias pre
 Alias pre hlasitosť.public boolean váhaNepodporovaná()
true – vlastnosť nie je podporovaná;
	false – vlastnosť je podporovanápublic boolean vahaNepodporovana()
 Alias pre
 Alias pre váhaNepodporovaná.public double váha()
 Vráti aktuálnu mieru stereo vyváženia prehrávania tohto
zvuku.
 Vráti aktuálnu mieru stereo vyváženia prehrávania tohto
zvuku.-1.0 (ľavý kanál) po +1.0 (pravý   kanál) vyjadrujúce mieru stereo vyváženiapublic double vaha()
 Alias pre
 Alias pre váha.public void váha(double miera)
 Upraví mieru stereo vyváženia prehrávania tohto zvuku
vzhľadom na
lavý a pravý kanál. Metóda prijíma reálne číslo vyjadrujúce mieru
vyváženia v rozsahu od
 Upraví mieru stereo vyváženia prehrávania tohto zvuku
vzhľadom na
lavý a pravý kanál. Metóda prijíma reálne číslo vyjadrujúce mieru
vyváženia v rozsahu od -1.0 (ľavý kanál) po +1.0 (pravý kanál).
Príklad:
ZvukmôjZvuk =svet.načítajZvuk("zvuk.wav");svet.vypíšRiadok("Prehraj"); môjZvuk.prehraj();svet.čakaj(1.0);svet.vypíšRiadok("Vľavo 50%"); môjZvuk.váha(-0.5); môjZvuk.prehraj();svet.čakaj(1.0);svet.vypíšRiadok("Vpravo 50%"); môjZvuk.váha(0.5); môjZvuk.prehraj();svet.čakaj(1.0);svet.vypíšRiadok("Vľavo 100%"); môjZvuk.váha(-1.0); môjZvuk.prehraj();svet.čakaj(1.0);svet.vypíšRiadok("Vpravo 100%"); môjZvuk.váha(1.0); môjZvuk.prehraj();svet.čakaj(1.0); môjZvuk.váha(0.0);// na stred
miera – miera stereo vyváženia – reálne číslo od -1.0 (ľavý kanál) po +1.0 (pravý kanál)public void vaha(double miera)
 Alias pre
 Alias pre váha.