Upozornenie
Toto je pôvodné prvé vydanie dokumentácie pre verziu knižnice grafického robota 1.0 beta. V súčasnosti už nie je aktuálne.
Novšie vydanie dokumentácie pre verziu 1.50 je publikované na nasledujúcej adrese:
http://cec.truni.sk/horvath/GRobot/
public static class Robot.Zvuk extends Object
načítajZvuk
.
Príklad:
Zvuk
môjZvuk =svet
.načítajZvuk
("zvuk.wav"
); môjZvuk.prehraj
();// …
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
double |
hlasitost()
![]() hlasitosť . |
double |
hlasitosť()
![]() |
void |
hlasitost(double miera)
![]() hlasitosť . |
void |
hlasitosť(double miera)
![]() |
boolean |
hlasitostNepodporovana()
![]() hlasitosťNepodporovaná . |
boolean |
hlasitosťNepodporovaná()
Zistí, či je (resp. nie je) týmto objektom podporovaná schopnosť
zmeny hlasitosti.
|
void |
prehraj()
Spustí prehrávanie zvuku.
|
void |
slucka()
![]() slučka . |
void |
slučka()
Spustí prehrávanie zvuku v nekonečnom cykle.
|
double |
vaha()
![]() váha . |
double |
váha()
![]() |
void |
vaha(double miera)
![]() váha . |
void |
váha(double miera)
![]() |
boolean |
vahaNepodporovana()
![]() váhaNepodporovaná . |
boolean |
váhaNepodporovaná()
Zistí, či je (resp. nie je) týmto objektom podporovaná schopnosť
zmeny stereo váhy (prehrávania v ľavom alebo pravom kanáli).
|
void |
zastav()
Zastaví prehrávanie zvuku.
|
public void zastav()
public void prehraj()
public void slučka()
public void slucka()
slučka
.public boolean hlasitosťNepodporovaná()
false
. To znamená, že hlasitosť zvuku je
podporovaná.)true
– vlastnosť nie je podporovaná;
false
– vlastnosť je podporovanápublic boolean hlasitostNepodporovana()
hlasitosťNepodporovaná
.public double hlasitosť()
Príklad:
Zvuk
môjZvuk =svet
.načítajZvuk
("zvuk.wav"
); môjZvuk.hlasitosť
(2.0
);svet
.vypíšRiadok
("Hlasitosť "
+ (int
)(môjZvuk.hlasitosť
() *100
) +"%"
); môjZvuk.prehraj
();svet
.čakaj
(1.0
); môjZvuk.hlasitosť
(0.5
);svet
.vypíšRiadok
("Hlasitosť "
+ (int
)(môjZvuk.hlasitosť
() *100
) +"%"
); môjZvuk.prehraj
();svet
.čakaj
(1.0
); môjZvuk.hlasitosť
(-1.0
);svet
.vypíšRiadok
("Hlasitosť "
+ (int
)(môjZvuk.hlasitosť
() *100
) +"%"
); môjZvuk.prehraj
();svet
.čakaj
(1.0
);
0.0
; 100% – 1.0
public double hlasitost()
hlasitosť
.public void hlasitosť(double miera)
1.0
.
Príklad:
Zvuk
môjZvuk =svet
.načítajZvuk
("zvuk.wav"
);svet
.vypíšRiadok
("Hlasitosť 75%"
); môjZvuk.hlasitosť
(0.75
); môjZvuk.prehraj
();svet
.čakaj
(1.0
);svet
.vypíšRiadok
("Hlasitosť 50%"
); môjZvuk.hlasitosť
(0.5
); môjZvuk.prehraj
();svet
.čakaj
(1.0
);svet
.vypíšRiadok
("Hlasitosť 25%"
); môjZvuk.hlasitosť
(0.25
); môjZvuk.prehraj
();svet
.čakaj
(1.0
);
miera
– miera hlasitosti v percentách – 0% zodpovedá hodnote
0.0
, 100% hodnote 1.0
public void hlasitost(double miera)
hlasitosť
.public boolean váhaNepodporovaná()
true
– vlastnosť nie je podporovaná;
false
– vlastnosť je podporovanápublic boolean vahaNepodporovana()
váhaNepodporovaná
.public double váha()
-1.0
(ľavý kanál) po +1.0
(pravý kanál) vyjadrujúce mieru stereo vyváženiapublic double vaha()
váha
.public void váha(double miera)
-1.0
(ľavý kanál) po +1.0
(pravý kanál).
Príklad:
Zvuk
môjZvuk =svet
.načítajZvuk
("zvuk.wav"
);svet
.vypíšRiadok
("Prehraj"
); môjZvuk.prehraj
();svet
.čakaj
(1.0
);svet
.vypíšRiadok
("Vľavo 50%"
); môjZvuk.váha
(-0.5
); môjZvuk.prehraj
();svet
.čakaj
(1.0
);svet
.vypíšRiadok
("Vpravo 50%"
); môjZvuk.váha
(0.5
); môjZvuk.prehraj
();svet
.čakaj
(1.0
);svet
.vypíšRiadok
("Vľavo 100%"
); môjZvuk.váha
(-1.0
); môjZvuk.prehraj
();svet
.čakaj
(1.0
);svet
.vypíšRiadok
("Vpravo 100%"
); môjZvuk.váha
(1.0
); môjZvuk.prehraj
();svet
.čakaj
(1.0
); môjZvuk.váha
(0.0
);// na stred
miera
– miera stereo vyváženia – reálne číslo od -1.0
(ľavý kanál) po +1.0
(pravý kanál)public void vaha(double miera)
váha
.