public static class GRobot.Schránka extends Object
Ctrl + C
(Windows), ⌘ + C
(Command + C – Macintosh) na vloženie
(kopírovanie) informácie do schránky; Ctrl + V
(Windows),
⌘ + V
(Command + C, Macintosh) na prevzatie
(prilepenie, „vloženie“) informácie zo schránky (terminológia v tejto
oblasti sa v súčasnosti, žiaľ, značne rôzni). Vo svete robota tieto
skratky nefungujú automaticky. Ak chceme, aby aplikácia vytvorená
pomocou robota používala schránku, musíme prepojiť patričné
položky ponuky (ktoré musíme vytvoriť)
a prepojiť s funkcionalitou (volaním metód a prípadným
doprogramovaním) tejto statickej triedy. Ako bolo práve čiastočne
podotknuté, táto trieda i všetky jej metódy sú statické. Z toho
vyplýva, že nemá zmysel vytvárať jej inštancie (jedna je i tak vytvorená automaticky). Použitie
triedy je jednoduché, stačí napísať názov triedy (prípadne jej
statickej inštancie – rozdiel je vo veľkosti prvého písmena)
a za bodkou názov metódy, ktorú chceme použiť. Napríklad na
vloženie textu do schránky slúži nasledujúci riadok kódu:
schránka
.text
("Tento text bude skopírovaný do schránky…"
);
Text zo schránky, naopak, prevezmeme nasledujúcim riadkom kódu:
String
text =schránka
.text
();
Ďalšie spracovanie prevzatého textu zariadime podľa potreby, napríklad: text pripojíme do ďalšej premennej, vypíšeme ho na obrazovku, zobrazíme v dialógu (správe) a podobne.
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
static BufferedImage |
obrazok()
Alias pre
obrázok . |
static GRobot.Obrázok |
obrázok()
Prevezme zo schránky obrázok, ak schránka obsahuje obrazovú
informáciu.
|
static boolean |
obrazok(Image obrázok)
Alias pre
obrázok . |
static boolean |
obrázok(Image obrázok)
Vloží do schránky zadaný obrázok.
|
static String |
text()
Prevezme zo schránky text, ak schránka obsahuje textovú informáciu.
|
static boolean |
text(String reťazec)
Vloží do schránky zadaný text.
|
public static String text()
null
ak schránka neobsahovala textovú informáciupublic static boolean text(String reťazec)
true
ak bola operácia úspešnápublic static GRobot.Obrázok obrázok()
null
ak schránka neobsahovala obrazovú
informáciupublic static BufferedImage obrazok()
obrázok
.public static boolean obrázok(Image obrázok)
Upozornenie: Obrázok je uchovaný v schránke len počas činnosti aplikácie robota. Po zatvorení okna sveta, je obrázok zo schránky odstránený.
true
ak bola operácia úspešná