public static class GRobot.Obrázok extends BufferedImage implements Priehľadnosť
BufferedImage
nielen o funkcionalitu bežne používanú vo svete grafického robota.
Obrázok obsahuje komponent grafika, vďaka ktorému
môžeme do obrázkov priamo
kresliť.
Trieda je využiteľná v rôznych situáciách, napríklad pri vypĺňaní plátna, definícii vlastného tvaru robota a podobne. Ponúka
nástroje na zrkadlenie, zmenu svetlosti, úpravu na farebný
negatív, rozmazanie a tak ďalej.
Upozornenie!
Pri úpravách obrázkov nikdy nie je spustené automatické prekreslenie! Všetky zmeny vykonané v obrázu sa prejavia až pri jeho najbližšom nakreslení! Následkom je napríklad i to, že ak je obrázok použitý ako vlastný tvar niektorého robota, treba po každej zmene (úprave priehľadnosti, vypĺňaní, kreslení…) zabezpečiť prekreslenie sveta.
(Automatické prekresľovanie sveta sa pri úpravách obsahu obrázkov alebo ich vlastností neaktivuje napríklad i preto, že svet nemá nikdy garantované, či je stanovený obrázok niekde použitý alebo iba pasívne uložený v pamäti…)
GRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)| Modifikátor a typ | Atribút a opis | 
|---|---|
| Graphics2D | grafikaGrafika obrázka (pre potreby kreslenia do obrázka). | 
| int | sirkaŠírka obrázka. | 
| int | šírkaŠírka obrázka. | 
| int | vyskaVýška obrázka. | 
| int | výškaVýška obrázka. | 
TYPE_3BYTE_BGR, TYPE_4BYTE_ABGR, TYPE_4BYTE_ABGR_PRE, TYPE_BYTE_BINARY, TYPE_BYTE_GRAY, TYPE_BYTE_INDEXED, TYPE_CUSTOM, TYPE_INT_ARGB, TYPE_INT_ARGB_PRE, TYPE_INT_BGR, TYPE_INT_RGB, TYPE_USHORT_555_RGB, TYPE_USHORT_565_RGB, TYPE_USHORT_GRAYaccelerationPriority, SCALE_AREA_AVERAGING, SCALE_DEFAULT, SCALE_FAST, SCALE_REPLICATE, SCALE_SMOOTH, UndefinedPropertyNEPRIEHLADNA, NEPRIEHĽADNÁ, NEPRIEHLADNE, NEPRIEHĽADNÉ, NEPRIEHLADNY, NEPRIEHĽADNÝ, NEVIDITELNA, NEVIDITEĽNÁ, NEVIDITELNE, NEVIDITEĽNÉ, NEVIDITELNY, NEVIDITEĽNÝBITMASK, OPAQUE, TRANSLUCENT| Konštruktor a opis | 
|---|
| Obrázok()Predvolený konštruktor. | 
| Obrázok(Image obrázok)Vytvorí nový obrázok podľa zadaného obrázka ako predlohy. | 
| Obrázok(int šírka,
		int výška)Konštruktor, ktorý vytvorí nový prázdny obrázok so zadanými
rozmermi (v bodoch). | 
| Modifikátor a typ | Metóda a opis | 
|---|---|
| void | bledsi() Alias pre bledší. | 
| void | bledsi(double faktor) Alias pre bledší. | 
| void | bledší()Zvýši úroveň svetlosti tohto obrázka. | 
| void | bledší(double faktor)Zvýši úroveň svetlosti tohto obrázka. | 
| void | ciernobiely() Alias pre čiernobiely. | 
| void | čiernobiely()Upraví tento obrázok do odtieňov šedej. | 
| boolean | doSchranky() Alias pre doSchránky. | 
| boolean | doSchránky()Vloží obsah tohto obrázka do schránky. | 
| GRobot.Farba | farbaBodu(double x,
		double y)Zistí farbu bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných súradniciach
v súradnicovom priestore robota. | 
| boolean | farbaBodu(double x,
		double y,
		Color farba)Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných
súradniciach v súradnicovom priestore robota zhoduje so zadanou
farbou. | 
| boolean | farbaBodu(double x,
		double y,
		Farebnosť objekt)Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných
súradniciach v súradnicovom priestore robota zhoduje s farbou
zadaného objektu. | 
| boolean | farbaBodu(double x,
		double y,
		int r,
		int g,
		int b)Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných
súradniciach v súradnicovom priestore robota zhoduje s farbou
zadanou prostredníctvom farebných zložiek. | 
| boolean | farbaBodu(double x,
		double y,
		int r,
		int g,
		int b,
		int a)Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných
súradniciach v súradnicovom priestore robota zhoduje s farbou
zadanou prostredníctvom farebných zložiek a úrovne priehľadnosti. | 
| GRobot.Farba | farbaBodu(Poloha objekt)Zistí farbu bodu (jedného pixela) obrázka na súradniciach
určených polohou objektu. | 
| boolean | farbaBodu(Poloha objekt,
		Color farba)Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na súradniciach
zadaného objektu v súradnicovom priestore robota zhoduje so zadanou
farbou. | 
| boolean | farbaBodu(Poloha objekt,
		Farebnosť farebnosť)Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na súradniciach
prvého zadaného objektu (v súradnicovom priestore robota) zhoduje
s farbou druhého zadaného objektu. | 
| boolean | farbaBodu(Poloha objekt,
		int r,
		int g,
		int b)Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na súradniciach
zadaného objektu (v súradnicovom priestore robota) zhoduje
s farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek a úrovne. | 
| boolean | farbaBodu(Poloha objekt,
		int r,
		int g,
		int b,
		int a)Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na súradniciach
zadaného objektu (v súradnicovom priestore robota) zhoduje
s farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek a úrovne
priehľadnosti. | 
| void | farebnyFilter(Color farba) Alias pre farebnýFilter. | 
| void | farebnýFilter(Color farba)Použije na tento obrázok zadaný farebný filter. | 
| void | farebnyFilter(Farebnosť objekt) Alias pre farebnýFilter. | 
| void | farebnýFilter(Farebnosť objekt)Použije na tento obrázok farebný filter podľa farby zadaného
objektu. | 
| Graphics2D | grafika()Vráti objekt grafiky obrázka (pre potreby kreslenia do obrázka). | 
| void | jednofarebny(Color farba) Alias pre monochromatický. | 
| void | jednofarebný(Color farba) Alias pre monochromatický. | 
| void | jednofarebny(Farebnosť objekt) Alias pre monochromatický. | 
| void | jednofarebný(Farebnosť objekt) Alias pre monochromatický. | 
| void | kresli(BufferedImage obrázok)Nakreslí do stredu tohto obrázka zadaný obrázok. | 
| void | kresli(double x,
	double y,
	BufferedImage obrázok)Nakreslí do tohto obrázka zadaný obrázok, pričom ho posunie
o zadané súradnice v horizontálnom a vertikálnom smere. | 
| void | kresli(double x,
	double y,
	String súbor)Nakreslí do tohto obrázka obrázok zo zadaného súboru, ktorý bude
posunutý o zadané súradnice v horizontálnom a vertikálnom smere. | 
| void | kresli(Poloha objekt,
	BufferedImage obrázok)Nakreslí do tohto obrázka zadaný obrázok, obrázok bude
posunutý o súradnice určené polohou zadaného objektu. | 
| void | kresli(Poloha objekt,
	String súbor)Nakreslí do tohto obrázka obrázok zo zadaného súboru, obrázok bude
posunutý o súradnice určené polohou zadaného objektu. | 
| void | kresli(Shape tvar)Alternatívny spôsob kreslenia obrysov tvarov do obrázka. | 
| void | kresli(String súbor)Nakreslí do stredu tohto obrázka obrázok zo zadaného súboru. | 
| GRobot | kreslic() Alias pre kreslič. | 
| void | kreslic(GRobot kreslič) Alias pre kreslič. | 
| GRobot | kreslič() | 
| void | kreslič(GRobot kreslič) | 
| void | monochromaticky(Color farba) Alias pre monochromatický. | 
| void | monochromatický(Color farba)Upraví tento obrázok do odtieňov zadanej farby. | 
| void | monochromaticky(Farebnosť objekt) Alias pre monochromatický. | 
| void | monochromatický(Farebnosť objekt)Upraví tento obrázok do odtieňov farby zadaného objektu. | 
| static GRobot.Obrazok | nacitaj(String súbor) Alias pre načítaj. | 
| static GRobot.Obrázok | načítaj(String súbor)Načíta do vnútornej pamäte sveta zadaný obrázok zo súboru
a vytvorí z neho nový objekt typu  Obrázok. | 
| double | najmensieX() Alias pre najmenšieX. | 
| double | najmensieY() Alias pre najmenšieY. | 
| double | najmenšieX() | 
| double | najmenšieY() | 
| double | najvacsieX() Alias pre najväčšieX. | 
| double | najvacsieY() Alias pre najväčšieY. | 
| double | najväčšieX() | 
| double | najväčšieY() | 
| void | negativ() Alias pre negatív. | 
| void | negatív()Pretvorí tento obrázok na svoj farebný negatív. | 
| void | odtieneSedej() Alias pre čiernobiely. | 
| void | odtieneŠedej() Alias pre čiernobiely. | 
| boolean | pouziMasku(BufferedImage maska) Alias pre použiMasku. | 
| boolean | použiMasku(BufferedImage maska)Použije na tento obrázok masku vyrobenú zo zadaného obrázka. | 
| void | prepisBod(double x,
		double y,
		Color farba) Alias pre prepíšBod. | 
| void | prepisBod(double x,
		double y,
		Farebnosť objekt) Alias pre prepíšBod. | 
| void | prepisBod(double x,
		double y,
		int farba) Alias pre prepíšBod. | 
| void | prepisBod(Poloha bod,
		Color farba) Alias pre prepíšBod. | 
| void | prepisBod(Poloha bod,
		Farebnosť objekt) Alias pre prepíšBod. | 
| void | prepisBod(Poloha bod,
		int farba) Alias pre prepíšBod. | 
| void | prepíšBod(double x,
		double y,
		Color farba)Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti bodu na zadanej
pozícii zadanou farbou. | 
| void | prepíšBod(double x,
		double y,
		Farebnosť objekt)Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti bodu na zadanej
pozícii farbou zadaného objektu. | 
| void | prepíšBod(double x,
		double y,
		int farba)Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti bodu na zadanej
pozícii zadanou kombináciou zložiek RGBA zakódovaných v celočíselnej
hodnote. | 
| void | prepíšBod(Poloha bod,
		Color farba)Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti na pozícii zadaného
bodu zadanou farbou. | 
| void | prepíšBod(Poloha bod,
		Farebnosť objekt)Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti na pozícii zadaného
bodu farbou zadaného objektu. | 
| void | prepíšBod(Poloha bod,
		int farba)Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti na pozícii zadaného
bodu zadanou kombináciou zložiek RGBA zakódovaných v celočíselnej
hodnote. | 
| void | pretoc(double Δx,
	double Δy) Alias pre pretoč. | 
| void | pretoč(double Δx,
	double Δy)Pretočí obsah obrázka o zadaný počet bodov v horizontálnom a/alebo
vertikálnom smere. | 
| void | prevratHorizontalne() Alias pre prevráťVodorovne. | 
| void | prevráťHorizontálne() | 
| void | prevratVertikalne() Alias pre prevráťZvislo. | 
| void | prevráťVertikálne() | 
| void | prevratVodorovne() Alias pre prevráťVodorovne. | 
| void | prevráťVodorovne()Prevráti obrázok podľa vodorovnej osi – horná časť obrázka sa
ocitne dole a naopak. | 
| void | prevratZvislo() Alias pre prevráťZvislo. | 
| void | prevráťZvislo()Prevráti obrázok podľa zvislej osi – pravá časť obrázka sa ocitne
vľavo a naopak. | 
| double | priehladnost() Alias pre priehľadnosť. | 
| double | priehľadnosť() | 
| void | priehladnost(double priehľadnosť) Alias pre priehľadnosť. | 
| void | priehľadnosť(double priehľadnosť) | 
| void | priehladnost(Priehľadnosť objekt) Alias pre priehľadnosť. | 
| void | priehľadnosť(Priehľadnosť objekt)Skopíruje úroveň (ne)priehľadnosti zo zadaného objektu. | 
| void | roluj(double Δx,
	double Δy)Posunie obsah obrázka o zadaný počet bodov v horizontálnom a/alebo
vertikálnom smere. | 
| void | rozmaz() Alias pre rozmaž. | 
| void | rozmaz(Color pozadie) Alias pre rozmaž. | 
| void | rozmaz(Farebnosť pozadie) Alias pre rozmaž. | 
| void | rozmaz(int opakovanie) Alias pre rozmaž. | 
| void | rozmaz(int opakovanie,
	Color pozadie) Alias pre rozmaž. | 
| void | rozmaz(int opakovanie,
	Farebnosť pozadie) Alias pre rozmaž. | 
| void | rozmaz(int opakovanie,
	int rozsah) Alias pre rozmaž. | 
| void | rozmaz(int opakovanie,
	int rozsah,
	Color pozadie) Alias pre rozmaž. | 
| void | rozmaz(int opakovanie,
	int rozsah,
	Farebnosť pozadie) Alias pre rozmaž. | 
| void | rozmaz(int bgr,
	int bgg,
	int bgb) Alias pre rozmaž. | 
| void | rozmaz(int opakovanie,
	int bgr,
	int bgg,
	int bgb) Alias pre rozmaž. | 
| void | rozmaz(int opakovanie,
	int rozsah,
	int bgr,
	int bgg,
	int bgb) Alias pre rozmaž. | 
| void | rozmaž()Rozmaže grafiku obrázka. | 
| void | rozmaž(Color pozadie)Rozmaže grafiku obrázka. | 
| void | rozmaž(Farebnosť pozadie)Rozmaže grafiku obrázka. | 
| void | rozmaž(int opakovanie)Rozmaže grafiku obrázka. | 
| void | rozmaž(int opakovanie,
	Color pozadie)Rozmaže grafiku obrázka. | 
| void | rozmaž(int opakovanie,
	Farebnosť pozadie)Rozmaže grafiku obrázka. | 
| void | rozmaž(int opakovanie,
	int rozsah)Rozmaže grafiku obrázka. | 
| void | rozmaž(int opakovanie,
	int rozsah,
	Color pozadie)Rozmaže grafiku obrázka. | 
| void | rozmaž(int opakovanie,
	int rozsah,
	Farebnosť pozadie)Rozmaže grafiku obrázka. | 
| void | rozmaž(int bgr,
	int bgg,
	int bgb)Rozmaže grafiku obrázka. | 
| void | rozmaž(int opakovanie,
	int bgr,
	int bgg,
	int bgb)Rozmaže grafiku obrázka. | 
| void | rozmaž(int opakovanie,
	int rozsah,
	int bgr,
	int bgg,
	int bgb)Rozmaže grafiku obrázka. | 
| int | sirka() Alias pre šírka. | 
| void | svetlejsi() Alias pre bledší. | 
| void | svetlejsi(double faktor) Alias pre bledší. | 
| void | svetlejší() Alias pre bledší. | 
| void | svetlejší(double faktor) Alias pre bledší. | 
| int | šírka()Vráti šírku obrázka. | 
| void | tmavsi() Alias pre tmavší. | 
| void | tmavsi(double faktor) Alias pre tmavší. | 
| void | tmavší()Zníži úroveň svetlosti tohto obrázka. | 
| void | tmavší(double faktor)Zníži úroveň svetlosti tohto obrázka. | 
| void | uloz(String súbor) Alias pre ulož. | 
| void | uloz(String súbor,
	boolean prepísať) Alias pre ulož. | 
| void | ulož(String súbor)Uloží obrázok do súboru. | 
| void | ulož(String súbor,
	boolean prepísať)Uloží obsah obrázka do súboru. | 
| void | upravPriehladnost(double zmena) Alias pre upravPriehľadnosť. | 
| void | upravPriehľadnosť(double zmena)Upraví úroveň (ne)priehľadnosti obráza. | 
| void | vylejFarbu(double x,
		double y,
		Color farba)Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu, ktorá sa odtiaľ rozšíri
po okraje tej časti kresby v obrázku, v ktorej sa zadaný bod
nachádza. | 
| void | vylejFarbu(double x,
		double y,
		Farebnosť objekt)Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu (určenú objektom), ktorá
sa odtiaľ rozšíri po okraje tej časti kresby v obrázku, v ktorej sa
zadaný bod nachádza. | 
| GRobot.Farba | vylejFarbu(double x,
		double y,
		int r,
		int g,
		int b)Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu zadanú prostredníctvom
farebných zložiek, ktorá sa určeného bodu rozšíri po okraje
okolitej kresby. | 
| GRobot.Farba | vylejFarbu(double x,
		double y,
		int r,
		int g,
		int b,
		int a)Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu zadanú prostredníctvom
farebných zložiek a úrovne (ne)priehľadnosti, pričom farba sa
z určeného bodu rozšíri k okrajom okolitej kresby. | 
| void | vylejFarbu(GRobot ktorý)Zadaný robot vyleje na svojej pozícii do obrázka svoju aktuálnu
farbu, ktorá sa odtiaľ rozšíri po
okraje okolitej kresby. | 
| void | vylejFarbu(Poloha bod,
		Color farba)Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu, ktorá sa odtiaľ rozšíri
po okraje tej časti kresby v obrázku, v ktorej sa zadaný bod
nachádza. | 
| void | vylejFarbu(Poloha bod,
		Farebnosť objekt)Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu (určenú objektom), ktorá
sa odtiaľ rozšíri po okraje tej časti kresby v obrázku, v ktorej
sa zadaný bod nachádza. | 
| GRobot.Farba | vylejFarbu(Poloha bod,
		int r,
		int g,
		int b)Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu zadanú prostredníctvom
farebných zložiek, ktorá sa určeného bodu rozšíri po okraje
okolitej kresby. | 
| GRobot.Farba | vylejFarbu(Poloha bod,
		int r,
		int g,
		int b,
		int a)Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu zadanú prostredníctvom
farebných zložiek a úrovne (ne)priehľadnosti, pričom farba sa
z určeného bodu rozšíri k okrajom okolitej kresby. | 
| void | vymaz() Alias pre vymaž. | 
| boolean | vymazKresbu(BufferedImage kresba) Alias pre vymažKresbu. | 
| void | vymaž()Vymaže obsah obrázka. | 
| boolean | vymažKresbu(BufferedImage kresba)Použije na tento obrázok filter vyrobený zo zložky jasu kresby
zadaného/predloženého obrázka. | 
| void | vypln(BufferedImage obrázok) Alias pre vyplň. | 
| void | vyplň(BufferedImage obrázok)Vyplní obrázok zadanou textúrou. | 
| void | vypln(Color farba) Alias pre vyplň. | 
| void | vyplň(Color farba)Vyplní celú plochu obrázka zadanou farbou. | 
| void | vypln(Farebnosť objekt) Alias pre vyplň. | 
| void | vyplň(Farebnosť objekt)Vyplní celú plochu obrázka farbou zadaného objektu. | 
| GRobot.Farba | vypln(int r,
	int g,
	int b) Alias pre vyplň. | 
| GRobot.Farba | vyplň(int r,
	int g,
	int b)Vyplní obrázok farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek. | 
| GRobot.Farba | vypln(int r,
	int g,
	int b,
	int a) Alias pre vyplň. | 
| GRobot.Farba | vyplň(int r,
	int g,
	int b,
	int a)Vyplní obrázok farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek
a úrovne (ne)priehľadnosti. | 
| void | vypln(Shape tvar) Alias pre vypln(Shape). | 
| void | vyplň(Shape tvar)Alternatívny spôsob kreslenia vyplnených tvarov do obrázka. | 
| void | vypln(Shape tvar,
	BufferedImage obrázok) Alias pre vypln(Shape, BufferedImage). | 
| void | vyplň(Shape tvar,
	BufferedImage obrázok)Vyplní zadaný tvar textúrou určenou zadaným obrázkom a výsledok
nakreslí do tohto obrázka. | 
| void | vypln(Shape tvar,
	String súbor) Alias pre vypln(Shape, String). | 
| void | vyplň(Shape tvar,
	String súbor)Vyplní zadaný tvar textúrou načítanou zo súboru s obrázkom
a výsledok nakreslí do obrázka. | 
| void | vypln(String súbor) Alias pre vyplň. | 
| void | vyplň(String súbor)Vyplní obrázok zadanou textúrou. | 
| BufferedImage | vyrobMasku()Vyrobí z tohto obrázka masku priehľadnosti. | 
| boolean | vyrobMasku(BufferedImage nováMaska)Vyrobí z tohto obrázka do zadaného obrázka masku priehľadnosti. | 
| int | vyska() Alias pre výška. | 
| int | výška()Vráti šírku obrázka. | 
| GRobot.Obrázok | zmeňVeľkosť(double mierka)Vyrobí nový novú verziu tohto obrázka, ktorej zmení veľkosť podľa
zadanej mierky. | 
| GRobot.Obrázok | zmeňVeľkosť(int nováŠírka,
			int nováVýška)Vyrobí nový novú verziu tohto obrázka, ktorej zmení veľkosť podľa
zadaných rozmerov. | 
| void | zrusKreslica() Alias pre zrušKresliča. | 
| void | zrušKresliča()Zruší kresliča obrázka. | 
addTileObserver, coerceData, copyData, createGraphics, getAlphaRaster, getColorModel, getData, getData, getGraphics, getHeight, getHeight, getMinTileX, getMinTileY, getMinX, getMinY, getNumXTiles, getNumYTiles, getProperty, getProperty, getPropertyNames, getRaster, getRGB, getRGB, getSampleModel, getSource, getSources, getSubimage, getTile, getTileGridXOffset, getTileGridYOffset, getTileHeight, getTileWidth, getTransparency, getType, getWidth, getWidth, getWritableTile, getWritableTileIndices, hasTileWriters, isAlphaPremultiplied, isTileWritable, releaseWritableTile, removeTileObserver, setData, setRGB, setRGB, toStringflush, getAccelerationPriority, getCapabilities, getScaledInstance, setAccelerationPrioritypublic final int šírka
šírka.public final int sirka
šírka.public final int výška
výška.public final int vyska
výška.public final Graphics2D grafika
grafika, ktorá vracia rovnaký objekt.
Používajte tento objekt ojedinele, pretože inštancie triedy
obrázok mierne prispôsobujú svoj súradnicový priestor, aby boli
lepšie použiteľné vo svete grafického robota.public Obrázok()
public Obrázok(int šírka, int výška)
šírka – šírka nového obrázkavýška – výška nového obrázkapublic Obrázok(Image obrázok)
Obrázok.načítaj(názovSúboru).obrázok – obrázoky predlohypublic static GRobot.Obrázok načítaj(String súbor)
Obrázok. Táto
metóda uzatvára funkcionalitu metódy Svet.načítajObrázok(súbor), ibaže
naviac z objektu typu Image (ktorý zostáva uložený
vo vnútornej pamäti sveta) automaticky vytvára nový objekt Obrázok.súbor – názov súboru s obrázkomObrázokRuntimeException – ak obrázok nebol nájdenýGRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)public static GRobot.Obrazok nacitaj(String súbor)
 Alias pre
 Alias pre načítaj.public int šírka()
šírka.public int sirka()
 Alias pre
 Alias pre šírka.public int výška()
výška.public int vyska()
 Alias pre
 Alias pre výška.public Graphics2D grafika()
grafika, ktorá obsahuje rovnaký
objekt, aký vracia táto metóda. Používajte tento objekt ojedinele,
pretože inštancie triedy obrázok mierne prispôsobujú svoj
súradnicový priestor, aby boli lepšie použiteľné vo svete
grafického robota.Graphics2D – grafika
	obrázkapublic GRobot.Obrázok zmeňVeľkosť(double mierka)
Príklad:
publicclassTestZmenyVeľkostiextendsGRobot{privatefinalZoznam<Obrázok> obrázky =newZoznam<Obrázok>();privateTestZmenyVeľkosti() {// Najprv vyrobíme a nakreslíme obrázok:Obrázokobrázok =newObrázok(100,100);kresliNaObrázok(obrázok);farba(žltá);vyplň();hrúbkaČiary(1);farba(červená);kružnica(45);farba(zelená);štvorec(25);farba(tyrkysová);hrúbkaČiary(2);for(inti =0; i <18; ++i) {skočNa(0,0);vpravo(20);dopredu(47); }domov();farba(modrá);kruh(5);kresliNaPodlahu();// Potom postupne zmeníme jeho rozmer v rozmedzí mierok 0.33 – 3.0…for(doublemierka =0.33; mierka <=3.0; mierka +=0.025) {veľkosť(10* mierka);// nepovinné – veľkosť robota bude// indikovať fázu procesuobrázky.pridaj(obrázok.zmeňVeľkosť(mierka)); }// …a späť. (Obrázky so zmenenou veľkosťou ukladáme do zoznamu.)for(doublemierka =3.0; mierka >=0.33; mierka -=0.025) {veľkosť(10* mierka);// nepovinné – veľkosť robota bude// indikovať fázu procesuobrázky.pridaj(obrázok.zmeňVeľkosť(mierka)); }// Konštantná uhlová rýchlosť zabezpečí rotáciu obrázkauhlováRýchlosť(0.5); }@Overridepublicvoidaktivita() {// Zmena vlastného tvaru robota postupným výberom prvkov zoznamu// zabezpečí ukážku kontinuálnej zmeny obrázka v rozmedzí mierok,// ktoré sme použili v konštruktore.vlastnýTvar(obrázky.ďalší()); }publicstaticvoidmain(String[] args) {newTestZmenyVeľkosti(); } }
mierka – mierka 0.5 znamená, že výsledný obrázok bude
	polovičný; mierka 2.0 znamená, že výsledný obrázok bude
	dvojnásobnýObrázok)public GRobot.Obrázok zmeňVeľkosť(int nováŠírka, int nováVýška)
nováŠírka – šírka novej verzie obrázkanováVýška – šírka novej verzie obrázkaObrázok)public double najmenšieX()
najväčšieX(),
najmenšieY(),
najväčšieY()public double najmensieX()
 Alias pre
 Alias pre najmenšieX.public double najmenšieY()
najmenšieX(),
najväčšieX(),
najväčšieY()public double najmensieY()
 Alias pre
 Alias pre najmenšieY.public double najväčšieX()
najmenšieX(),
najmenšieY(),
najväčšieY()public double najvacsieX()
 Alias pre
 Alias pre najväčšieX.public double najväčšieY()
najmenšieX(),
najväčšieX(),
najmenšieY()public double najvacsieY()
 Alias pre
 Alias pre najväčšieY.public void vymaž()
public void vymaz()
 Alias pre
 Alias pre vymaž.public void prepíšBod(double x, double y, Color farba)
x – x-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotay – y-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotafarba – objekt určujúci novú farbu bodupublic void prepíšBod(double x, double y, Farebnosť objekt)
x – x-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotay – y-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotaobjekt – objekt určujúci novú farbu bodupublic void prepíšBod(double x, double y, int farba)
x – x-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotay – y-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotafarba – celé číslo obsahujúce kombináciu farebných zložiek
	RGB a priehľadnostipublic void prepisBod(double x, double y, int farba)
 Alias pre
 Alias pre prepíšBod.public void prepíšBod(Poloha bod, Color farba)
bod – objekt reprezentujúci súradnice bodu (v súradnicovom
priestore robota)farba – objekt určujúci novú farbu bodupublic void prepíšBod(Poloha bod, Farebnosť objekt)
bod – objekt reprezentujúci súradnice bodu (v súradnicovom
priestore robota)objekt – objekt určujúci novú farbu bodupublic void prepíšBod(Poloha bod, int farba)
bod – objekt reprezentujúci súradnice bodu (v súradnicovom
priestore robota)farba – celé číslo obsahujúce kombináciu farebných zložiek
	RGB a priehľadnostipublic GRobot kreslič()
 Vráti aktuálneho kresliča obrázka alebo
 Vráti aktuálneho kresliča obrázka alebo null
ak nebol nastavený. Pre podrobnosti pozri informácie pri setteri
vlastnosti kreslič.null
	ak obrázok nemá kresličapublic void kreslič(GRobot kreslič)
 Nastaví „kresliča“ obrázka – kreliaceho robota, ktorý
bude slúžiť na alternatívne kreslenie a vypĺňanie tvarov v rámci
obrázka. Vlastnosť je určená na kombinované fungovanie s metódami
 Nastaví „kresliča“ obrázka – kreliaceho robota, ktorý
bude slúžiť na alternatívne kreslenie a vypĺňanie tvarov v rámci
obrázka. Vlastnosť je určená na kombinované fungovanie s metódami
kresli a vyplň.
Novému zvolenému kresličovi bude automaticky vypnuté kreslenie tvarov, pričom jeho
štandardné kresliace schopnosti (kreslenie pri pohybe dopredu, dozadu a podobne, pri položenom
pere) zostávajú zachované. Prípadnému starému kresličovi bude
kreslenie tvarov automaticky
zapnuté.
Táto vlastnosť je určená výhradne na použitie s metódami
kresli a vyplň, ktoré
očakávajú výstupy z metód robota na kreslenie tvarov (kruh, elipsa, štvorec a podobne). Nie je
dobré túto vlastnosť kombinovať s úplným presmerovaním kreslenia robota do
obrázka. Mohlo by dôjsť k neočakávaným výsledkom.
Keď chceme kresliča zrušiť, pošleme do argumentu tejto metódy
hodnotu null alebo použijeme metódu zrušKresliča.
kreslič – nový kreslič (kresliaci robot) alebo
	nullpublic void zrušKresliča()
kreslič.public void zrusKreslica()
 Alias pre
 Alias pre zrušKresliča.public void kresli(Shape tvar)
Zadaný tvar by mal byť vygenerovaný niektorým robotom (metódami
na kreslenie tvarov), pretože obrázky majú súradnicový priestor
mierne prispôsobený svetu robota (osi sú posunuté tak, aby robot
v pozícii [0, 0] kreslil do stredu obrázka – to závisí nielen od
rozmerov obrázka, ale aj od aktuálnych rozmerov plátien(!); y-ová
súradnica je orientovaná podľa súradnicového systému Javy, to
znamená, že je voči svetu robota zrkadlovo prevrátená). (Zvolený
kresliaci robot by mal mať vypnuté kreslenie tvarov, aby vygenerovaný tvar nenakreslil do
aktívneho plátna, prípadne do iného obrázka, do ktorého má
presmerované
kreslenie. Automatické vypnutie a zapnutie ich kreslenia vykoná
metóda kreslič. Treba si dať na to pozor,
keď chceme toho istého robota použiť ako kresliča na viaceré
obrázky.)
Jednoduchšie je použiť metódu GRobot.kresliNaObrázok(Obrázok) na presmerovanie kreslenia robota
do obrázka a kresliť robotom rovnakým spôsobom ako pri klasickom
kreslení na plátno (podlahu alebo strop).
public void vyplň(Shape tvar)
Zadaný tvar by mal byť vygenerovaný niektorým robotom (metódami na
kreslenie tvarov), pretože obrázky majú súradnicový priestor mierne
prispôsobený svetu robota (osi sú posunuté tak, aby robot v pozícii
[0, 0] kreslil do stredu obrázka – to závisí nielen od rozmerov
obrázka, ale aj od aktuálnych rozmerov plátien(!); y-ová súradnica
je orientovaná podľa súradnicového systému Javy, to znamená, že je
voči svetu robota zrkadlovo prevrátená). (Zvolený kresliaci robot
by mal mať vypnuté kreslenie
tvarov, aby vygenerovaný tvar nenakreslil do aktívneho plátna,
prípadne do iného obrázka, do ktorého má presmerované kreslenie.
Automatické vypnutie a zapnutie ich kreslenia vykoná metóda kreslič. Treba si dať na to pozor, keď chceme
toho istého robota použiť ako kresliča na viaceré obrázky.)
Jednoduchšie je použiť metódu GRobot.kresliNaObrázok(Obrázok) na presmerovanie kreslenia robota
do obrázka a kresliť robotom rovnakým spôsobom ako pri klasickom
kreslení na plátno (podlahu alebo strop).
public void vypln(Shape tvar)
 Alias pre
 Alias pre vypln(Shape).public void vyplň(Color farba)
farba – objekt určujúci farbu na výplň plátnavymaž()public void vyplň(Farebnosť objekt)
objekt – objekt určujúci farbu na výplň plátnavymaž()public GRobot.Farba vyplň(int r, int g, int b)
r – červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba vytvorený podľa zadaných
	zložiekvyplň(java.awt.Color)public GRobot.Farba vypln(int r, int g, int b)
 Alias pre
 Alias pre vyplň.public GRobot.Farba vyplň(int r, int g, int b, int a)
r – červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a – úroveň (ne)priehľadnosti farby; celé číslo v rozsahu
	0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná farba)Farba vytvorený podľa zadaných
	parametrovvyplň(java.awt.Color)public GRobot.Farba vypln(int r, int g, int b, int a)
 Alias pre
 Alias pre vyplň.public void vyplň(Shape tvar, String súbor)
Zadaný tvar by mal byť generovaný niektorým robotom (metódami na kreslenie tvarov), pretože obrázky majú súradnicový priestor prispôsobený svetu robota. Zvolený kresliaci robot by mal mať vypnuté kreslenie tvarov, aby vygenerovaný tvar nenakreslil do aktívneho plátna (prípadne do obrázka, do ktorého bolo jeho kreslenie presmerované).
tvar – objekt typu Shape, ktorý bude vyplnený
	textúrousúbor – názov súboru s obrázkom textúryGRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)public void vypln(Shape tvar, String súbor)
 Alias pre
 Alias pre vypln(Shape, String).public void vyplň(Shape tvar, BufferedImage obrázok)
Zadaný tvar by mal byť generovaný niektorým robotom (metódami na kreslenie tvarov), pretože obrázky majú súradnicový priestor prispôsobený svetu robota. Zvolený kresliaci robot by mal mať vypnuté kreslenie tvarov, aby vygenerovaný tvar nenakreslil do aktívneho plátna (prípadne do obrázka, do ktorého bolo jeho kreslenie presmerované).
tvar – objekt typu Shape, ktorý bude vyplnený
	textúrouobrázok – obrázok s textúroupublic void vypln(Shape tvar, BufferedImage obrázok)
 Alias pre
 Alias pre vypln(Shape, BufferedImage).public void kresli(String súbor)
súbor – názov súboru s obrázkomGRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)public void kresli(double x, double y, String súbor)
x – posun v horizontálnom smerey – posun vo vertikálnom smeresúbor – názov súboru s obrázkomGRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)public void kresli(Poloha objekt, String súbor)
objekt – objekt, ktorého súradnice určia posunutie obrázkasúbor – názov súboru s obrázkomGRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)public void kresli(BufferedImage obrázok)
obrázok – obrázok, ktorý má byť nakreslenýpublic void kresli(double x, double y, BufferedImage obrázok)
x – posun v horizontálnom smerey – posun vo vertikálnom smereobrázok – obrázok, ktorý má byť nakreslenýpublic void kresli(Poloha objekt, BufferedImage obrázok)
objekt – objekt, ktorého súradnice určia posunutie obrázkaobrázok – obrázok, ktorý má byť nakreslenýpublic void vyplň(String súbor)
súbor – názov súboru s obrázkom textúryvyplň(java.awt.Color),
GRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)public void vyplň(BufferedImage obrázok)
BufferedImage
alebo odvodený), ktorý bude použitý na dlaždicové vyplnenie celej
plochy tohto obrázka.
obrázok – obrázok s textúrouvyplň(java.awt.Color)public void vypln(BufferedImage obrázok)
 Alias pre
 Alias pre vyplň.public void vylejFarbu(double x, double y, Color farba)
GRobot.Plátno.vylejFarbu(double, double, java.awt.Color). Správanie tejto
metódy je jej veľmi podobné.x – x-ová súradnica počiatočného boduy – y-ová súradnica počiatočného bodufarba – objekt určujúci farbu výplnepublic void vylejFarbu(double x, double y, Farebnosť objekt)
GRobot.Plátno.vylejFarbu(double, double, java.awt.Color). Správanie tejto
metódy je jej veľmi podobné.x – x-ová súradnica počiatočného boduy – y-ová súradnica počiatočného boduobjekt – objekt určujúci farbu výplnepublic GRobot.Farba vylejFarbu(double x, double y, int r, int g, int b)
vylejFarbu(double, double, java.awt.Color). Správanie tejto
metódy je odvodené od nej.x – x-ová súradnica počiatočného boduy – y-ová súradnica počiatočného bodur – červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba vytvorený podľa zadaných
	zložiekvylejFarbu(double, double, java.awt.Color)public GRobot.Farba vylejFarbu(double x, double y, int r, int g, int b, int a)
vylejFarbu(double, double,
java.awt.Color). Správanie tejto metódy je odvodené od nej.x – x-ová súradnica počiatočného boduy – y-ová súradnica počiatočného bodur – červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a – úroveň (ne)priehľadnosti farby; celé číslo v rozsahu
	0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná farba)Farba vytvorený podľa zadaných
	parametrovvylejFarbu(double, double, java.awt.Color)public void vylejFarbu(Poloha bod, Color farba)
GRobot.Plátno.vylejFarbu(double, double, java.awt.Color). Správanie tejto
metódy je jej veľmi podobné.bod – súradnice počiatočného bodufarba – objekt určujúci farbu výplnepublic void vylejFarbu(Poloha bod, Farebnosť objekt)
GRobot.Plátno.vylejFarbu(double, double, java.awt.Color). Správanie tejto
metódy je jej veľmi podobné.bod – súradnice počiatočného boduobjekt – objekt určujúci farbu výplnepublic GRobot.Farba vylejFarbu(Poloha bod, int r, int g, int b)
vylejFarbu(double, double, java.awt.Color). Správanie tejto
metódy je odvodené od nej.bod – súradnice počiatočného bodur – červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba vytvorený podľa zadaných
	zložiekvylejFarbu(Poloha, java.awt.Color)public GRobot.Farba vylejFarbu(Poloha bod, int r, int g, int b, int a)
vylejFarbu(double, double,
java.awt.Color). Správanie tejto metódy je odvodené od nej.bod – súradnice počiatočného bodur – červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g – zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b – modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a – úroveň (ne)priehľadnosti farby; celé číslo v rozsahu
	0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná farba)Farba vytvorený podľa zadaných
	parametrovvylejFarbu(Poloha, java.awt.Color)public void vylejFarbu(GRobot ktorý)
vylejFarbu(double, double, java.awt.Color). Správanie tejto
metódy je odvodené od nej.ktorý – robot, ktorého poloha a farba sú použité na výplňpublic void negatív()
public void negativ()
 Alias pre
 Alias pre negatív.public void bledší(double faktor)
GRobot.Farba.svetlejšia(double).faktor – faktor zosvetlenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
	pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú povolené; čím je
	hodnota faktora nižšia, tým je zmena svetlosti výraznejšiatmavší(double)public void bledsi(double faktor)
 Alias pre
 Alias pre bledší.public void svetlejší(double faktor)
 Alias pre
 Alias pre bledší.public void svetlejsi(double faktor)
 Alias pre
 Alias pre bledší.public void tmavší(double faktor)
GRobot.Farba.tmavšia(double).faktor – faktor stmavenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
	pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú na použitie vhodné
	(0.0 by stmavila farbu do čiernej a 1.0 by nevykonala žiadnu
	zmenu svetlosti); čím je hodnota faktora nižšia, tým je
	úroveň stmavenia výraznejšiabledší(double)public void tmavsi(double faktor)
 Alias pre
 Alias pre tmavší.public void bledší()
GRobot.Farba.svetlejšia().tmavší()public void bledsi()
 Alias pre
 Alias pre bledší.public void svetlejší()
 Alias pre
 Alias pre bledší.public void svetlejsi()
 Alias pre
 Alias pre bledší.public void tmavší()
GRobot.Farba.tmavšia().bledší()public void tmavsi()
 Alias pre
 Alias pre tmavší.public void čiernobiely()
public void ciernobiely()
 Alias pre
 Alias pre čiernobiely.public void odtieneŠedej()
 Alias pre
 Alias pre čiernobiely.public void odtieneSedej()
 Alias pre
 Alias pre čiernobiely.public void monochromatický(Color farba)
farba – farba, do odtieňov ktorej bude obrázok prevedenýpublic void monochromaticky(Color farba)
 Alias pre
 Alias pre monochromatický.public void jednofarebný(Color farba)
 Alias pre
 Alias pre monochromatický.public void jednofarebny(Color farba)
 Alias pre
 Alias pre monochromatický.public void farebnýFilter(Color farba)
farba – farba filtrapublic void farebnyFilter(Color farba)
 Alias pre
 Alias pre farebnýFilter.public void monochromatický(Farebnosť objekt)
objekt – objekt, do odtieňov farby ktorého bude obrázok
	prevedenýpublic void monochromaticky(Farebnosť objekt)
 Alias pre
 Alias pre monochromatický.public void jednofarebný(Farebnosť objekt)
 Alias pre
 Alias pre monochromatický.public void jednofarebny(Farebnosť objekt)
 Alias pre
 Alias pre monochromatický.public void farebnýFilter(Farebnosť objekt)
objekt – objekt určujúci farbu filtrapublic void farebnyFilter(Farebnosť objekt)
 Alias pre
 Alias pre farebnýFilter.public boolean použiMasku(BufferedImage maska)
maska – obrázok, ktorý bude použitý ako maskatrue ak bola operácia úspešnápublic boolean pouziMasku(BufferedImage maska)
 Alias pre
 Alias pre použiMasku.public boolean vymažKresbu(BufferedImage kresba)
kresba – obrázok, ktorý bude použitý ako predloha pre filtertrue ak bola operácia úspešnápublic boolean vymazKresbu(BufferedImage kresba)
 Alias pre
 Alias pre vymažKresbu.public boolean vyrobMasku(BufferedImage nováMaska)
nováMaska) bude
nahradený.nováMaska – obrázok, do ktorého bude nová maska vyrobená
	(pôvodný obsah obrázka bude nahradený maskou)true ak bola operácia úspešnápublic BufferedImage vyrobMasku()
public void rozmaž(int opakovanie, int rozsah, Color pozadie)
opakovanie – počet opakovaní rozmazaniarozsah – rozsah rozmazania; reálny efekt dosiahneme len
	v rozsahu hodnôt 1 – 5, vyššie čísla sú zaokrúhlené na 5,
	nižšie nespôsobia žiadne rozmazaniepozadie – farba použitá pri procese rozmazania pre
	priehľadné bodypublic void rozmaž(int opakovanie, Color pozadie)
rozmaž(opakovanie, 1, pozadie);opakovanie – počet opakovaní rozmazaniapozadie – farba použitá pre neviditeľné bodypublic void rozmaž(Color pozadie)
rozmaž(1, 1, pozadie);pozadie – farba použitá pre neviditeľné bodypublic void rozmaž(int opakovanie, int rozsah, Farebnosť pozadie)
opakovanie – počet opakovaní rozmazaniarozsah – rozsah rozmazania; reálny efekt dosiahneme len
	v rozsahu hodnôt 1 – 5, vyššie čísla sú zaokrúhlené na 5,
	nižšie nespôsobia žiadne rozmazaniepozadie – farba použitá pri procese rozmazania pre
	priehľadné bodypublic void rozmaž(int opakovanie, Farebnosť pozadie)
rozmaž(opakovanie, 1, pozadie);opakovanie – počet opakovaní rozmazaniapozadie – farba použitá pre neviditeľné bodypublic void rozmaž(Farebnosť pozadie)
rozmaž(1, 1, pozadie);pozadie – farba použitá pre neviditeľné bodypublic void rozmaž(int opakovanie, int rozsah)
rozmaž(opakovanie, rozsah, Svet.farbaPozadia());
To znamená, že pre priehľadné (neviditeľné) body je pri procese
rozmazania použitá aktuálna farba pozadia sveta (pozri: Svet.farbaPozadia(farba)).opakovanie – počet opakovaní rozmazaniarozsah – rozsah rozmazaniapublic void rozmaz(int opakovanie, int rozsah)
 Alias pre
 Alias pre rozmaž.public void rozmaž(int opakovanie)
rozmaž(opakovanie, 1, Svet.farbaPozadia());
To znamená, že pre priehľadné (neviditeľné) body je pri procese
rozmazania použitá aktuálna farba pozadia sveta (pozri: Svet.farbaPozadia(farba)).opakovanie – počet opakovaní rozmazaniapublic void rozmaz(int opakovanie)
 Alias pre
 Alias pre rozmaž.public void rozmaž()
rozmaž(1, 1, Svet.farbaPozadia());
To znamená, že pre priehľadné (neviditeľné) body je pri procese
rozmazania použitá aktuálna farba pozadia sveta (pozri: Svet.farbaPozadia(farba)).public void rozmaz()
 Alias pre
 Alias pre rozmaž.public void rozmaž(int opakovanie, int rozsah, int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž(opakovanie, rozsah, new Farba(bgr, bgg, bgb));opakovanie – počet opakovaní rozmazaniarozsah – rozsah rozmazaniabgr – červený komponent pozadiabgg – zelený komponent pozadiabgb – modrý komponent pozadiapublic void rozmaz(int opakovanie, int rozsah, int bgr, int bgg, int bgb)
 Alias pre
 Alias pre rozmaž.public void rozmaž(int opakovanie, int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž(opakovanie, 1, new Farba(bgr, bgg, bgb));opakovanie – počet opakovaní rozmazaniabgr – červený komponent pozadiabgg – zelený komponent pozadiabgb – modrý komponent pozadiapublic void rozmaz(int opakovanie, int bgr, int bgg, int bgb)
 Alias pre
 Alias pre rozmaž.public void rozmaž(int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž(1, 1, new Farba(bgr, bgg, bgb));bgr – červený komponent pozadiabgg – zelený komponent pozadiabgb – modrý komponent pozadiapublic void rozmaz(int bgr, int bgg, int bgb)
 Alias pre
 Alias pre rozmaž.public void prevráťVodorovne()
prevráťZvislo()public void prevratVodorovne()
 Alias pre
 Alias pre prevráťVodorovne.public void prevráťHorizontálne()
 Prevráti obrázok podľa vodorovnej osi – horná časť
obrázka sa ocitne dole a naopak. Metóda je zároveň aliasom pre
 Prevráti obrázok podľa vodorovnej osi – horná časť
obrázka sa ocitne dole a naopak. Metóda je zároveň aliasom pre
prevráťVodorovne.prevráťVertikálne()public void prevratHorizontalne()
 Alias pre
 Alias pre prevráťVodorovne.public void prevráťZvislo()
prevráťVodorovne()public void prevratZvislo()
 Alias pre
 Alias pre prevráťZvislo.public void prevráťVertikálne()
 Prevráti obrázok podľa zvislej osi – pravá časť obrázka
sa ocitne vľavo a naopak. Metóda je zároveň aliasom pre
 Prevráti obrázok podľa zvislej osi – pravá časť obrázka
sa ocitne vľavo a naopak. Metóda je zároveň aliasom pre prevráťZvislo.prevráťHorizontálne()public void prevratVertikalne()
 Alias pre
 Alias pre prevráťZvislo.public void roluj(double Δx, double Δy)
pretoč.Δx – posun v horizontálnom (vodorovnom) smereΔy – posun vo vertikálnom (zvislom) smerepublic void pretoč(double Δx, double Δy)
roluj.Δx – posun v horizontálnom (vodorovnom) smereΔy – posun vo vertikálnom (zvislom) smerepublic void pretoc(double Δx, double Δy)
 Alias pre
 Alias pre pretoč.public GRobot.Farba farbaBodu(double x, double y)
Plátno.farbaBodu(x, y).
public GRobot.Farba farbaBodu(Poloha objekt)
farbaBodu(x, y), ale namiesto
jednotlivých súradníc sa spracuje poloha zadaného objekt.
public boolean farbaBodu(double x, double y, Color farba)
Plátno.farbaBodu(x, y, farba).x – x-ová súradnica vyšetrovaného boduy – y-ová súradnica vyšetrovaného bodufarba – farba, ktorú chceme porovnať s farbou bodu na zadanej
	pozíciitrue ak sú zadané súradnice v rámci rozmerov
	obrázka a farba bodu na zadaných súradniciach sa zhoduje so
	zadanou farbou (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
	úroveň priehľadnosti), inak falsepublic boolean farbaBodu(Poloha objekt, Color farba)
farbaBodu(x, y, farba), ale namiesto jednotlivých
súradníc je zadaný objekt, ktorého poloha určuje vyšetrované
súradnice.objekt – objekt, ktorého poloha určuje súradnice vyšetrovaného
	bodufarba – farba, ktorú chceme porovnať s farbou bodu na pozícii
	objektutrue ak je poloha objektu v rámci rozmerov
	obrázka a farba bodu na jeho súradniciach sa zhoduje so
	zadanou farbou (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
	úroveň priehľadnosti), inak falsepublic boolean farbaBodu(double x, double y, Farebnosť objekt)
Plátno.farbaBodu(x, y, farba).x – x-ová súradnica vyšetrovaného boduy – y-ová súradnica vyšetrovaného boduobjekt – objekt, ktorého farbu chceme porovnať s farbou bodu
	na zadanej pozíciitrue ak sú zadané súradnice v rámci rozmerov
	obrázka a farba bodu na zadaných súradniciach sa zhoduje
	s farbou zadaného objektu (musia sa zhodovať všetky farebné
	zložky aj úroveň priehľadnosti), inak falsepublic boolean farbaBodu(Poloha objekt, Farebnosť farebnosť)
farbaBodu(x, y, farba), ale namiesto jednotlivých súradníc je
spracovaná poloha objektu.objekt – objekt, ktorého poloha určuje súradnice vyšetrovaného
	bodufarebnosť – objekt, ktorého farbu chceme porovnať s farbou bodu
	na pozícii objektutrue ak je poloha objektu v rámci rozmerov
	obrázka a farba bodu na jeho súradniciach sa zhoduje s farbou
	zadaného objektu (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
	úroveň priehľadnosti), inak falsepublic boolean farbaBodu(double x, double y, int r, int g, int b)
255,
čiže na úplne nepriehľadnú farbu.)
Funguje podobne ako Plátno.farbaBodu(x, y, farba), ale farba je
určená prostredníctvom farebných zložiek.
x – x-ová súradnica vyšetrovaného boduy – y-ová súradnica vyšetrovaného bodur – červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
	bodu na zadanej pozíciig – červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
	bodu na zadanej pozíciib – červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
	bodu na zadanej pozíciitrue ak sú zadané súradnice v rámci rozmerov
	obrázka a farba bodu na zadaných súradniciach sa zhoduje
	so zadanou farbou (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
	úroveň priehľadnosti), inak falsepublic boolean farbaBodu(double x, double y, int r, int g, int b, int a)
Plátno.farbaBodu(x, y, farba), ale farba je
určená prostredníctvom farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
x – x-ová súradnica vyšetrovaného boduy – y-ová súradnica vyšetrovaného bodur – červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
	bodu na zadanej pozíciig – červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
	bodu na zadanej pozíciib – červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
	bodu na zadanej pozíciia – úroveň priehľadnosti farby, ktorú chceme porovnať
	s farbou bodu na zadanej pozíciitrue ak sú zadané súradnice v rámci rozmerov
	obrázka a farba bodu na zadaných súradniciach sa zhoduje
	so zadanou farbou (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
	úroveň priehľadnosti), inak falsepublic boolean farbaBodu(Poloha objekt, int r, int g, int b)
255,
čiže na úplne nepriehľadnú farbu.)
Funguje podobne ako farbaBodu(x, y, farba), ale namiesto
jednotlivých súradníc je spracovaná poloha objektu a farba je
určená prostredníctvom farebných zložiek.
objekt – objekt, ktorého poloha určuje súradnice vyšetrovaného
	bodur – červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
	bodu na pozícii objektug – červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
	bodu na pozícii objektub – červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
	bodu na pozícii objektutrue ak je poloha objektu v rámci rozmerov
	obrázka a farba bodu na jeho súradniciach sa zhoduje so
	zadanou farbou (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
	úroveň priehľadnosti), inak falsepublic boolean farbaBodu(Poloha objekt, int r, int g, int b, int a)
farbaBodu(x, y, farba), ale namiesto
jednotlivých súradníc je spracovaná poloha objektu a farba je
určená prostredníctvom farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
objekt – objekt, ktorého poloha určuje súradnice vyšetrovaného
	bodur – červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
	bodu na pozícii objektug – červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
	bodu na pozícii objektub – červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
	bodu na pozícii objektua – úroveň priehľadnosti farby, ktorú chceme porovnať
	s farbou bodu na pozícii objektutrue ak je poloha objektu v rámci rozmerov
	obrázka a farba bodu na jeho súradniciach sa zhoduje so
	zadanou farbou (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
	úroveň priehľadnosti), inak falsepublic double priehľadnosť()
priehľadnosť v rozhraní Priehľadnosťpriehľadnosť(double),
upravPriehľadnosť(double)public double priehladnost()
 Alias pre
 Alias pre priehľadnosť.priehladnost v rozhraní Priehľadnosťpublic void priehľadnosť(double priehľadnosť)
 Nastaví novú úroveň (ne)priehľadnosti tohto obrázka,
pričom jednotlivé body na obrázku môžu mať svoju vlastnú úroveň
priehľadnosti. Úroveň 0.0 znamená, že obrázok nebude pri kreslení
zobrazený. Úroveň 1.0 znamená, že jednotlivé body obrázka budú
zobrazené s ich vlastnou úrovňou priehľadnosti – nepriehľadné
body budú plne viditeľné. Úroveň priehľadnosti obrázka nemá vplyv
na jeho uloženie do súboru, iba na
jeho zobrazenie.
 Nastaví novú úroveň (ne)priehľadnosti tohto obrázka,
pričom jednotlivé body na obrázku môžu mať svoju vlastnú úroveň
priehľadnosti. Úroveň 0.0 znamená, že obrázok nebude pri kreslení
zobrazený. Úroveň 1.0 znamená, že jednotlivé body obrázka budú
zobrazené s ich vlastnou úrovňou priehľadnosti – nepriehľadné
body budú plne viditeľné. Úroveň priehľadnosti obrázka nemá vplyv
na jeho uloženie do súboru, iba na
jeho zobrazenie.priehľadnosť – nová úroveň priehľadnosti (0.0 – 1.0)priehľadnosť(),
upravPriehľadnosť(double)public void priehladnost(double priehľadnosť)
 Alias pre
 Alias pre priehľadnosť.public void priehľadnosť(Priehľadnosť objekt)
objekt – objekt určujúci novú úroveň priehľadnostipriehľadnosť(),
upravPriehľadnosť(double)public void priehladnost(Priehľadnosť objekt)
 Alias pre
 Alias pre priehľadnosť.public void upravPriehľadnosť(double zmena)
priehľadnosť.zmena – hodnota, ktorou bude násobená aktuálna hodnota
	priehľadnosti; príklady: 0.5 – priehľadnosť bude znížená
	o polovicu, 2.0 – úroveň priehľadnosti bude zdvojnásobenápriehľadnosť(double),
priehľadnosť()public void upravPriehladnost(double zmena)
 Alias pre
 Alias pre upravPriehľadnosť.public void ulož(String súbor)
.png
alebo .jpg. Ak súbor jestvuje vznikne výnimka oznamujúca,
že súbor so zadaným menom už jestvuje. Ak chcete súbor prepísať,
použite metódu ulož(String, boolean) s druhým parametrom
rovným true.súbor – názov súboru s požadovanou príponouRuntimeException – ak súbor jestvuje alebo bol zadaný názov
	súboru s neplatnou príponoupublic void ulož(String súbor, boolean prepísať)
.png alebo .jpg.súbor – názov súboru s požadovanou príponouprepísať – ak je true, prípadný jestvujúci
	súbor bude prepísaný, inak sa správa rovnako ako metóda
	ulož(String)RuntimeException – ak súbor jestvuje a parameter prepísať
	je false alebo ak bol zadaný názov súboru
	s neplatnou príponoupublic boolean doSchránky()
Upozornenie: Obrázok je uchovaný v schránke len počas činnosti aplikácie robota. Po zatvorení okna sveta, je obrázok zo schránky odstránený.
true ak bola operácia úspešnáGRobot.Schránka.obrázok(Image)public boolean doSchranky()
 Alias pre
 Alias pre doSchránky.