public static class GRobot.Obrázok extends BufferedImage implements Priehľadnosť
BufferedImage
nielen o funkcionalitu bežne používanú vo svete grafického robota.
Obrázok obsahuje komponent grafika
, vďaka ktorému
môžeme do obrázkov priamo
kresliť.
Trieda je využiteľná v rôznych situáciách, napríklad pri vypĺňaní plátna, definícii vlastného tvaru robota a podobne. Ponúka
nástroje na zrkadlenie, zmenu svetlosti, úpravu na farebný
negatív, rozmazanie a tak ďalej.
Upozornenie!
Pri úpravách obrázkov nikdy nie je spustené automatické prekreslenie! Všetky zmeny vykonané v obrázu sa prejavia až pri jeho najbližšom nakreslení! Následkom je napríklad i to, že ak je obrázok použitý ako vlastný tvar niektorého robota, treba po každej zmene (úprave priehľadnosti, vypĺňaní, kreslení…) zabezpečiť prekreslenie sveta.
(Automatické prekresľovanie sveta sa pri úpravách obsahu obrázkov alebo ich vlastností neaktivuje napríklad i preto, že svet nemá nikdy garantované, či je stanovený obrázok niekde použitý alebo iba pasívne uložený v pamäti…)
GRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)
Modifikátor a typ | Atribút a opis |
---|---|
Graphics2D |
grafika
Grafika obrázka (pre potreby kreslenia do obrázka).
|
int |
sirka
Šírka obrázka.
|
int |
šírka
Šírka obrázka.
|
int |
vyska
Výška obrázka.
|
int |
výška
Výška obrázka.
|
TYPE_3BYTE_BGR, TYPE_4BYTE_ABGR, TYPE_4BYTE_ABGR_PRE, TYPE_BYTE_BINARY, TYPE_BYTE_GRAY, TYPE_BYTE_INDEXED, TYPE_CUSTOM, TYPE_INT_ARGB, TYPE_INT_ARGB_PRE, TYPE_INT_BGR, TYPE_INT_RGB, TYPE_USHORT_555_RGB, TYPE_USHORT_565_RGB, TYPE_USHORT_GRAY
accelerationPriority, SCALE_AREA_AVERAGING, SCALE_DEFAULT, SCALE_FAST, SCALE_REPLICATE, SCALE_SMOOTH, UndefinedProperty
NEPRIEHLADNA, NEPRIEHĽADNÁ, NEPRIEHLADNE, NEPRIEHĽADNÉ, NEPRIEHLADNY, NEPRIEHĽADNÝ, NEVIDITELNA, NEVIDITEĽNÁ, NEVIDITELNE, NEVIDITEĽNÉ, NEVIDITELNY, NEVIDITEĽNÝ
BITMASK, OPAQUE, TRANSLUCENT
Konštruktor a opis |
---|
Obrázok()
Predvolený konštruktor.
|
Obrázok(Image obrázok)
Vytvorí nový obrázok podľa zadaného obrázka ako predlohy.
|
Obrázok(int šírka,
int výška)
Konštruktor, ktorý vytvorí nový prázdny obrázok so zadanými
rozmermi (v bodoch).
|
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
void |
bledsi()
Alias pre
bledší . |
void |
bledsi(double faktor)
Alias pre
bledší . |
void |
bledší()
Zvýši úroveň svetlosti tohto obrázka.
|
void |
bledší(double faktor)
Zvýši úroveň svetlosti tohto obrázka.
|
void |
ciernobiely()
Alias pre
čiernobiely . |
void |
čiernobiely()
Upraví tento obrázok do odtieňov šedej.
|
boolean |
doSchranky()
Alias pre
doSchránky . |
boolean |
doSchránky()
Vloží obsah tohto obrázka do schránky.
|
GRobot.Farba |
farbaBodu(double x,
double y)
Zistí farbu bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných súradniciach
v súradnicovom priestore robota.
|
boolean |
farbaBodu(double x,
double y,
Color farba)
Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných
súradniciach v súradnicovom priestore robota zhoduje so zadanou
farbou.
|
boolean |
farbaBodu(double x,
double y,
Farebnosť objekt)
Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných
súradniciach v súradnicovom priestore robota zhoduje s farbou
zadaného objektu.
|
boolean |
farbaBodu(double x,
double y,
int r,
int g,
int b)
Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných
súradniciach v súradnicovom priestore robota zhoduje s farbou
zadanou prostredníctvom farebných zložiek.
|
boolean |
farbaBodu(double x,
double y,
int r,
int g,
int b,
int a)
Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných
súradniciach v súradnicovom priestore robota zhoduje s farbou
zadanou prostredníctvom farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
|
GRobot.Farba |
farbaBodu(Poloha objekt)
Zistí farbu bodu (jedného pixela) obrázka na súradniciach
určených polohou objektu.
|
boolean |
farbaBodu(Poloha objekt,
Color farba)
Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na súradniciach
zadaného objektu v súradnicovom priestore robota zhoduje so zadanou
farbou.
|
boolean |
farbaBodu(Poloha objekt,
Farebnosť farebnosť)
Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na súradniciach
prvého zadaného objektu (v súradnicovom priestore robota) zhoduje
s farbou druhého zadaného objektu.
|
boolean |
farbaBodu(Poloha objekt,
int r,
int g,
int b)
Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na súradniciach
zadaného objektu (v súradnicovom priestore robota) zhoduje
s farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek a úrovne.
|
boolean |
farbaBodu(Poloha objekt,
int r,
int g,
int b,
int a)
Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na súradniciach
zadaného objektu (v súradnicovom priestore robota) zhoduje
s farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek a úrovne
priehľadnosti.
|
void |
farebnyFilter(Color farba)
Alias pre
farebnýFilter . |
void |
farebnýFilter(Color farba)
Použije na tento obrázok zadaný farebný filter.
|
void |
farebnyFilter(Farebnosť objekt)
Alias pre
farebnýFilter . |
void |
farebnýFilter(Farebnosť objekt)
Použije na tento obrázok farebný filter podľa farby zadaného
objektu.
|
Graphics2D |
grafika()
Vráti objekt grafiky obrázka (pre potreby kreslenia do obrázka).
|
void |
jednofarebny(Color farba)
Alias pre
monochromatický . |
void |
jednofarebný(Color farba)
Alias pre
monochromatický . |
void |
jednofarebny(Farebnosť objekt)
Alias pre
monochromatický . |
void |
jednofarebný(Farebnosť objekt)
Alias pre
monochromatický . |
void |
kresli(BufferedImage obrázok)
Nakreslí do stredu tohto obrázka zadaný obrázok.
|
void |
kresli(double x,
double y,
BufferedImage obrázok)
Nakreslí do tohto obrázka zadaný obrázok, pričom ho posunie
o zadané súradnice v horizontálnom a vertikálnom smere.
|
void |
kresli(double x,
double y,
String súbor)
Nakreslí do tohto obrázka obrázok zo zadaného súboru, ktorý bude
posunutý o zadané súradnice v horizontálnom a vertikálnom smere.
|
void |
kresli(Poloha objekt,
BufferedImage obrázok)
Nakreslí do tohto obrázka zadaný obrázok, obrázok bude
posunutý o súradnice určené polohou zadaného objektu.
|
void |
kresli(Poloha objekt,
String súbor)
Nakreslí do tohto obrázka obrázok zo zadaného súboru, obrázok bude
posunutý o súradnice určené polohou zadaného objektu.
|
void |
kresli(Shape tvar)
Alternatívny spôsob kreslenia obrysov tvarov do obrázka.
|
void |
kresli(String súbor)
Nakreslí do stredu tohto obrázka obrázok zo zadaného súboru.
|
GRobot |
kreslic()
Alias pre
kreslič . |
void |
kreslic(GRobot kreslič)
Alias pre
kreslič . |
GRobot |
kreslič()
|
void |
kreslič(GRobot kreslič)
|
void |
monochromaticky(Color farba)
Alias pre
monochromatický . |
void |
monochromatický(Color farba)
Upraví tento obrázok do odtieňov zadanej farby.
|
void |
monochromaticky(Farebnosť objekt)
Alias pre
monochromatický . |
void |
monochromatický(Farebnosť objekt)
Upraví tento obrázok do odtieňov farby zadaného objektu.
|
static GRobot.Obrazok |
nacitaj(String súbor)
Alias pre
načítaj . |
static GRobot.Obrázok |
načítaj(String súbor)
Načíta do vnútornej pamäte sveta zadaný obrázok zo súboru
a vytvorí z neho nový objekt typu
Obrázok . |
double |
najmensieX()
Alias pre
najmenšieX . |
double |
najmensieY()
Alias pre
najmenšieY . |
double |
najmenšieX()
|
double |
najmenšieY()
|
double |
najvacsieX()
Alias pre
najväčšieX . |
double |
najvacsieY()
Alias pre
najväčšieY . |
double |
najväčšieX()
|
double |
najväčšieY()
|
void |
negativ()
Alias pre
negatív . |
void |
negatív()
Pretvorí tento obrázok na svoj farebný negatív.
|
void |
odtieneSedej()
Alias pre
čiernobiely . |
void |
odtieneŠedej()
Alias pre
čiernobiely . |
boolean |
pouziMasku(BufferedImage maska)
Alias pre
použiMasku . |
boolean |
použiMasku(BufferedImage maska)
Použije na tento obrázok masku vyrobenú zo zadaného obrázka.
|
void |
prepisBod(double x,
double y,
Color farba)
Alias pre
prepíšBod . |
void |
prepisBod(double x,
double y,
Farebnosť objekt)
Alias pre
prepíšBod . |
void |
prepisBod(double x,
double y,
int farba)
Alias pre
prepíšBod . |
void |
prepisBod(Poloha bod,
Color farba)
Alias pre
prepíšBod . |
void |
prepisBod(Poloha bod,
Farebnosť objekt)
Alias pre
prepíšBod . |
void |
prepisBod(Poloha bod,
int farba)
Alias pre
prepíšBod . |
void |
prepíšBod(double x,
double y,
Color farba)
Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti bodu na zadanej
pozícii zadanou farbou.
|
void |
prepíšBod(double x,
double y,
Farebnosť objekt)
Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti bodu na zadanej
pozícii farbou zadaného objektu.
|
void |
prepíšBod(double x,
double y,
int farba)
Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti bodu na zadanej
pozícii zadanou kombináciou zložiek RGBA zakódovaných v celočíselnej
hodnote.
|
void |
prepíšBod(Poloha bod,
Color farba)
Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti na pozícii zadaného
bodu zadanou farbou.
|
void |
prepíšBod(Poloha bod,
Farebnosť objekt)
Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti na pozícii zadaného
bodu farbou zadaného objektu.
|
void |
prepíšBod(Poloha bod,
int farba)
Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti na pozícii zadaného
bodu zadanou kombináciou zložiek RGBA zakódovaných v celočíselnej
hodnote.
|
void |
pretoc(double Δx,
double Δy)
Alias pre
pretoč . |
void |
pretoč(double Δx,
double Δy)
Pretočí obsah obrázka o zadaný počet bodov v horizontálnom a/alebo
vertikálnom smere.
|
void |
prevratHorizontalne()
Alias pre
prevráťVodorovne . |
void |
prevráťHorizontálne()
|
void |
prevratVertikalne()
Alias pre
prevráťZvislo . |
void |
prevráťVertikálne()
|
void |
prevratVodorovne()
Alias pre
prevráťVodorovne . |
void |
prevráťVodorovne()
Prevráti obrázok podľa vodorovnej osi – horná časť obrázka sa
ocitne dole a naopak.
|
void |
prevratZvislo()
Alias pre
prevráťZvislo . |
void |
prevráťZvislo()
Prevráti obrázok podľa zvislej osi – pravá časť obrázka sa ocitne
vľavo a naopak.
|
double |
priehladnost()
Alias pre
priehľadnosť . |
double |
priehľadnosť()
|
void |
priehladnost(double priehľadnosť)
Alias pre
priehľadnosť . |
void |
priehľadnosť(double priehľadnosť)
|
void |
priehladnost(Priehľadnosť objekt)
Alias pre
priehľadnosť . |
void |
priehľadnosť(Priehľadnosť objekt)
Skopíruje úroveň (ne)priehľadnosti zo zadaného objektu.
|
void |
roluj(double Δx,
double Δy)
Posunie obsah obrázka o zadaný počet bodov v horizontálnom a/alebo
vertikálnom smere.
|
void |
rozmaz()
Alias pre
rozmaž . |
void |
rozmaz(Color pozadie)
Alias pre
rozmaž . |
void |
rozmaz(Farebnosť pozadie)
Alias pre
rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie)
Alias pre
rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie,
Color pozadie)
Alias pre
rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie,
Farebnosť pozadie)
Alias pre
rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie,
int rozsah)
Alias pre
rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie,
int rozsah,
Color pozadie)
Alias pre
rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie,
int rozsah,
Farebnosť pozadie)
Alias pre
rozmaž . |
void |
rozmaz(int bgr,
int bgg,
int bgb)
Alias pre
rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie,
int bgr,
int bgg,
int bgb)
Alias pre
rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie,
int rozsah,
int bgr,
int bgg,
int bgb)
Alias pre
rozmaž . |
void |
rozmaž()
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(Color pozadie)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(Farebnosť pozadie)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie,
Color pozadie)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie,
Farebnosť pozadie)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie,
int rozsah)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie,
int rozsah,
Color pozadie)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie,
int rozsah,
Farebnosť pozadie)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int bgr,
int bgg,
int bgb)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie,
int bgr,
int bgg,
int bgb)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie,
int rozsah,
int bgr,
int bgg,
int bgb)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
int |
sirka()
Alias pre
šírka . |
void |
svetlejsi()
Alias pre
bledší . |
void |
svetlejsi(double faktor)
Alias pre
bledší . |
void |
svetlejší()
Alias pre
bledší . |
void |
svetlejší(double faktor)
Alias pre
bledší . |
int |
šírka()
Vráti šírku obrázka.
|
void |
tmavsi()
Alias pre
tmavší . |
void |
tmavsi(double faktor)
Alias pre
tmavší . |
void |
tmavší()
Zníži úroveň svetlosti tohto obrázka.
|
void |
tmavší(double faktor)
Zníži úroveň svetlosti tohto obrázka.
|
void |
uloz(String súbor)
Alias pre
ulož . |
void |
uloz(String súbor,
boolean prepísať)
Alias pre
ulož . |
void |
ulož(String súbor)
Uloží obrázok do súboru.
|
void |
ulož(String súbor,
boolean prepísať)
Uloží obsah obrázka do súboru.
|
void |
upravPriehladnost(double zmena)
Alias pre
upravPriehľadnosť . |
void |
upravPriehľadnosť(double zmena)
Upraví úroveň (ne)priehľadnosti obráza.
|
void |
vylejFarbu(double x,
double y,
Color farba)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu, ktorá sa odtiaľ rozšíri
po okraje tej časti kresby v obrázku, v ktorej sa zadaný bod
nachádza.
|
void |
vylejFarbu(double x,
double y,
Farebnosť objekt)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu (určenú objektom), ktorá
sa odtiaľ rozšíri po okraje tej časti kresby v obrázku, v ktorej sa
zadaný bod nachádza.
|
GRobot.Farba |
vylejFarbu(double x,
double y,
int r,
int g,
int b)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu zadanú prostredníctvom
farebných zložiek, ktorá sa určeného bodu rozšíri po okraje
okolitej kresby.
|
GRobot.Farba |
vylejFarbu(double x,
double y,
int r,
int g,
int b,
int a)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu zadanú prostredníctvom
farebných zložiek a úrovne (ne)priehľadnosti, pričom farba sa
z určeného bodu rozšíri k okrajom okolitej kresby.
|
void |
vylejFarbu(GRobot ktorý)
Zadaný robot vyleje na svojej pozícii do obrázka svoju aktuálnu
farbu, ktorá sa odtiaľ rozšíri po
okraje okolitej kresby.
|
void |
vylejFarbu(Poloha bod,
Color farba)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu, ktorá sa odtiaľ rozšíri
po okraje tej časti kresby v obrázku, v ktorej sa zadaný bod
nachádza.
|
void |
vylejFarbu(Poloha bod,
Farebnosť objekt)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu (určenú objektom), ktorá
sa odtiaľ rozšíri po okraje tej časti kresby v obrázku, v ktorej
sa zadaný bod nachádza.
|
GRobot.Farba |
vylejFarbu(Poloha bod,
int r,
int g,
int b)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu zadanú prostredníctvom
farebných zložiek, ktorá sa určeného bodu rozšíri po okraje
okolitej kresby.
|
GRobot.Farba |
vylejFarbu(Poloha bod,
int r,
int g,
int b,
int a)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu zadanú prostredníctvom
farebných zložiek a úrovne (ne)priehľadnosti, pričom farba sa
z určeného bodu rozšíri k okrajom okolitej kresby.
|
void |
vymaz()
Alias pre
vymaž . |
boolean |
vymazKresbu(BufferedImage kresba)
Alias pre
vymažKresbu . |
void |
vymaž()
Vymaže obsah obrázka.
|
boolean |
vymažKresbu(BufferedImage kresba)
Použije na tento obrázok filter vyrobený zo zložky jasu kresby
zadaného/predloženého obrázka.
|
void |
vypln(BufferedImage obrázok)
Alias pre
vyplň . |
void |
vyplň(BufferedImage obrázok)
Vyplní obrázok zadanou textúrou.
|
void |
vypln(Color farba)
Alias pre
vyplň . |
void |
vyplň(Color farba)
Vyplní celú plochu obrázka zadanou farbou.
|
void |
vypln(Farebnosť objekt)
Alias pre
vyplň . |
void |
vyplň(Farebnosť objekt)
Vyplní celú plochu obrázka farbou zadaného objektu.
|
GRobot.Farba |
vypln(int r,
int g,
int b)
Alias pre
vyplň . |
GRobot.Farba |
vyplň(int r,
int g,
int b)
Vyplní obrázok farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek.
|
GRobot.Farba |
vypln(int r,
int g,
int b,
int a)
Alias pre
vyplň . |
GRobot.Farba |
vyplň(int r,
int g,
int b,
int a)
Vyplní obrázok farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek
a úrovne (ne)priehľadnosti.
|
void |
vypln(Shape tvar)
Alias pre
vypln(Shape) . |
void |
vyplň(Shape tvar)
Alternatívny spôsob kreslenia vyplnených tvarov do obrázka.
|
void |
vypln(Shape tvar,
BufferedImage obrázok)
Alias pre
vypln(Shape, BufferedImage) . |
void |
vyplň(Shape tvar,
BufferedImage obrázok)
Vyplní zadaný tvar textúrou určenou zadaným obrázkom a výsledok
nakreslí do tohto obrázka.
|
void |
vypln(Shape tvar,
String súbor)
Alias pre
vypln(Shape, String) . |
void |
vyplň(Shape tvar,
String súbor)
Vyplní zadaný tvar textúrou načítanou zo súboru s obrázkom
a výsledok nakreslí do obrázka.
|
void |
vypln(String súbor)
Alias pre
vyplň . |
void |
vyplň(String súbor)
Vyplní obrázok zadanou textúrou.
|
BufferedImage |
vyrobMasku()
Vyrobí z tohto obrázka masku priehľadnosti.
|
boolean |
vyrobMasku(BufferedImage nováMaska)
Vyrobí z tohto obrázka do zadaného obrázka masku priehľadnosti.
|
int |
vyska()
Alias pre
výška . |
int |
výška()
Vráti šírku obrázka.
|
GRobot.Obrázok |
zmeňVeľkosť(double mierka)
Vyrobí nový novú verziu tohto obrázka, ktorej zmení veľkosť podľa
zadanej mierky.
|
GRobot.Obrázok |
zmeňVeľkosť(int nováŠírka,
int nováVýška)
Vyrobí nový novú verziu tohto obrázka, ktorej zmení veľkosť podľa
zadaných rozmerov.
|
void |
zrusKreslica()
Alias pre
zrušKresliča . |
void |
zrušKresliča()
Zruší kresliča obrázka.
|
addTileObserver, coerceData, copyData, createGraphics, getAlphaRaster, getColorModel, getData, getData, getGraphics, getHeight, getHeight, getMinTileX, getMinTileY, getMinX, getMinY, getNumXTiles, getNumYTiles, getProperty, getProperty, getPropertyNames, getRaster, getRGB, getRGB, getSampleModel, getSource, getSources, getSubimage, getTile, getTileGridXOffset, getTileGridYOffset, getTileHeight, getTileWidth, getTransparency, getType, getWidth, getWidth, getWritableTile, getWritableTileIndices, hasTileWriters, isAlphaPremultiplied, isTileWritable, releaseWritableTile, removeTileObserver, setData, setRGB, setRGB, toString
flush, getAccelerationPriority, getCapabilities, getScaledInstance, setAccelerationPriority
public final int šírka
šírka
.public final int sirka
šírka
.public final int výška
výška
.public final int vyska
výška
.public final Graphics2D grafika
grafika
, ktorá vracia rovnaký objekt.
Používajte tento objekt ojedinele, pretože inštancie triedy
obrázok mierne prispôsobujú svoj súradnicový priestor, aby boli
lepšie použiteľné vo svete grafického robota.public Obrázok()
public Obrázok(int šírka, int výška)
šírka
– šírka nového obrázkavýška
– výška nového obrázkapublic Obrázok(Image obrázok)
Obrázok
.
načítaj
(názovSúboru)
.obrázok
– obrázoky predlohypublic static GRobot.Obrázok načítaj(String súbor)
Obrázok
. Táto
metóda uzatvára funkcionalitu metódy Svet.načítajObrázok(súbor)
, ibaže
naviac z objektu typu Image
(ktorý zostáva uložený
vo vnútornej pamäti sveta) automaticky vytvára nový objekt Obrázok
.súbor
– názov súboru s obrázkomObrázok
RuntimeException
– ak obrázok nebol nájdenýGRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)
public static GRobot.Obrazok nacitaj(String súbor)
načítaj
.public int šírka()
šírka
.public int sirka()
šírka
.public int výška()
výška
.public int vyska()
výška
.public Graphics2D grafika()
grafika
, ktorá obsahuje rovnaký
objekt, aký vracia táto metóda. Používajte tento objekt ojedinele,
pretože inštancie triedy obrázok mierne prispôsobujú svoj
súradnicový priestor, aby boli lepšie použiteľné vo svete
grafického robota.Graphics2D
– grafika
obrázkapublic GRobot.Obrázok zmeňVeľkosť(double mierka)
Príklad:
public
class
TestZmenyVeľkostiextends
GRobot
{private
final
Zoznam
<Obrázok
> obrázky =new
Zoznam
<Obrázok
>();private
TestZmenyVeľkosti() {// Najprv vyrobíme a nakreslíme obrázok:
Obrázok
obrázok =new
Obrázok
(100
,100
);kresliNaObrázok
(obrázok);farba
(žltá
);vyplň
();hrúbkaČiary
(1
);farba
(červená
);kružnica
(45
);farba
(zelená
);štvorec
(25
);farba
(tyrkysová
);hrúbkaČiary
(2
);for
(int
i =0
; i <18
; ++i) {skočNa
(0
,0
);vpravo
(20
);dopredu
(47
); }domov
();farba
(modrá
);kruh
(5
);kresliNaPodlahu
();// Potom postupne zmeníme jeho rozmer v rozmedzí mierok 0.33 – 3.0…
for
(double
mierka =0.33
; mierka <=3.0
; mierka +=0.025
) {veľkosť
(10
* mierka);// nepovinné – veľkosť robota bude
// indikovať fázu procesu
obrázky.pridaj
(obrázok.zmeňVeľkosť
(mierka)); }// …a späť. (Obrázky so zmenenou veľkosťou ukladáme do zoznamu.)
for
(double
mierka =3.0
; mierka >=0.33
; mierka -=0.025
) {veľkosť
(10
* mierka);// nepovinné – veľkosť robota bude
// indikovať fázu procesu
obrázky.pridaj
(obrázok.zmeňVeľkosť
(mierka)); }// Konštantná uhlová rýchlosť zabezpečí rotáciu obrázka
uhlováRýchlosť
(0.5
); }@
Overridepublic
void
aktivita
() {// Zmena vlastného tvaru robota postupným výberom prvkov zoznamu
// zabezpečí ukážku kontinuálnej zmeny obrázka v rozmedzí mierok,
// ktoré sme použili v konštruktore.
vlastnýTvar
(obrázky.ďalší
()); }public
static
void
main(String
[] args) {new
TestZmenyVeľkosti(); } }
mierka
– mierka 0.5
znamená, že výsledný obrázok bude
polovičný; mierka 2.0
znamená, že výsledný obrázok bude
dvojnásobnýObrázok
)public GRobot.Obrázok zmeňVeľkosť(int nováŠírka, int nováVýška)
nováŠírka
– šírka novej verzie obrázkanováVýška
– šírka novej verzie obrázkaObrázok
)public double najmenšieX()
najväčšieX()
,
najmenšieY()
,
najväčšieY()
public double najmensieX()
najmenšieX
.public double najmenšieY()
najmenšieX()
,
najväčšieX()
,
najväčšieY()
public double najmensieY()
najmenšieY
.public double najväčšieX()
najmenšieX()
,
najmenšieY()
,
najväčšieY()
public double najvacsieX()
najväčšieX
.public double najväčšieY()
najmenšieX()
,
najväčšieX()
,
najmenšieY()
public double najvacsieY()
najväčšieY
.public void vymaž()
public void vymaz()
vymaž
.public void prepíšBod(double x, double y, Color farba)
x
– x-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotay
– y-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotafarba
– objekt určujúci novú farbu bodupublic void prepíšBod(double x, double y, Farebnosť objekt)
x
– x-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotay
– y-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotaobjekt
– objekt určujúci novú farbu bodupublic void prepíšBod(double x, double y, int farba)
x
– x-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotay
– y-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotafarba
– celé číslo obsahujúce kombináciu farebných zložiek
RGB a priehľadnostipublic void prepisBod(double x, double y, int farba)
prepíšBod
.public void prepíšBod(Poloha bod, Color farba)
bod
– objekt reprezentujúci súradnice bodu (v súradnicovom
priestore robota)farba
– objekt určujúci novú farbu bodupublic void prepíšBod(Poloha bod, Farebnosť objekt)
bod
– objekt reprezentujúci súradnice bodu (v súradnicovom
priestore robota)objekt
– objekt určujúci novú farbu bodupublic void prepíšBod(Poloha bod, int farba)
bod
– objekt reprezentujúci súradnice bodu (v súradnicovom
priestore robota)farba
– celé číslo obsahujúce kombináciu farebných zložiek
RGB a priehľadnostipublic GRobot kreslič()
null
ak nebol nastavený. Pre podrobnosti pozri informácie pri setteri
vlastnosti kreslič
.null
ak obrázok nemá kresličapublic void kreslič(GRobot kreslič)
kresli
a vyplň
.
Novému zvolenému kresličovi bude automaticky vypnuté kreslenie tvarov, pričom jeho
štandardné kresliace schopnosti (kreslenie pri pohybe dopredu, dozadu a podobne, pri položenom
pere) zostávajú zachované. Prípadnému starému kresličovi bude
kreslenie tvarov automaticky
zapnuté.
Táto vlastnosť je určená výhradne na použitie s metódami
kresli
a vyplň
, ktoré
očakávajú výstupy z metód robota na kreslenie tvarov (kruh
, elipsa
, štvorec
a podobne). Nie je
dobré túto vlastnosť kombinovať s úplným presmerovaním kreslenia robota do
obrázka. Mohlo by dôjsť k neočakávaným výsledkom.
Keď chceme kresliča zrušiť, pošleme do argumentu tejto metódy
hodnotu null
alebo použijeme metódu zrušKresliča
.
kreslič
– nový kreslič (kresliaci robot) alebo
null
public void zrušKresliča()
kreslič
.public void zrusKreslica()
zrušKresliča
.public void kresli(Shape tvar)
Zadaný tvar by mal byť vygenerovaný niektorým robotom (metódami
na kreslenie tvarov), pretože obrázky majú súradnicový priestor
mierne prispôsobený svetu robota (osi sú posunuté tak, aby robot
v pozícii [0, 0] kreslil do stredu obrázka – to závisí nielen od
rozmerov obrázka, ale aj od aktuálnych rozmerov plátien(!); y-ová
súradnica je orientovaná podľa súradnicového systému Javy, to
znamená, že je voči svetu robota zrkadlovo prevrátená). (Zvolený
kresliaci robot by mal mať vypnuté kreslenie tvarov, aby vygenerovaný tvar nenakreslil do
aktívneho plátna, prípadne do iného obrázka, do ktorého má
presmerované
kreslenie. Automatické vypnutie a zapnutie ich kreslenia vykoná
metóda kreslič
. Treba si dať na to pozor,
keď chceme toho istého robota použiť ako kresliča na viaceré
obrázky.)
Jednoduchšie je použiť metódu GRobot.kresliNaObrázok(Obrázok)
na presmerovanie kreslenia robota
do obrázka a kresliť robotom rovnakým spôsobom ako pri klasickom
kreslení na plátno (podlahu alebo strop).
public void vyplň(Shape tvar)
Zadaný tvar by mal byť vygenerovaný niektorým robotom (metódami na
kreslenie tvarov), pretože obrázky majú súradnicový priestor mierne
prispôsobený svetu robota (osi sú posunuté tak, aby robot v pozícii
[0, 0] kreslil do stredu obrázka – to závisí nielen od rozmerov
obrázka, ale aj od aktuálnych rozmerov plátien(!); y-ová súradnica
je orientovaná podľa súradnicového systému Javy, to znamená, že je
voči svetu robota zrkadlovo prevrátená). (Zvolený kresliaci robot
by mal mať vypnuté kreslenie
tvarov, aby vygenerovaný tvar nenakreslil do aktívneho plátna,
prípadne do iného obrázka, do ktorého má presmerované kreslenie.
Automatické vypnutie a zapnutie ich kreslenia vykoná metóda kreslič
. Treba si dať na to pozor, keď chceme
toho istého robota použiť ako kresliča na viaceré obrázky.)
Jednoduchšie je použiť metódu GRobot.kresliNaObrázok(Obrázok)
na presmerovanie kreslenia robota
do obrázka a kresliť robotom rovnakým spôsobom ako pri klasickom
kreslení na plátno (podlahu alebo strop).
public void vypln(Shape tvar)
vypln(Shape)
.public void vyplň(Color farba)
farba
– objekt určujúci farbu na výplň plátnavymaž()
public void vyplň(Farebnosť objekt)
objekt
– objekt určujúci farbu na výplň plátnavymaž()
public GRobot.Farba vyplň(int r, int g, int b)
r
– červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba
vytvorený podľa zadaných
zložiekvyplň(java.awt.Color)
public GRobot.Farba vypln(int r, int g, int b)
vyplň
.public GRobot.Farba vyplň(int r, int g, int b, int a)
r
– červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a
– úroveň (ne)priehľadnosti farby; celé číslo v rozsahu
0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná farba)Farba
vytvorený podľa zadaných
parametrovvyplň(java.awt.Color)
public GRobot.Farba vypln(int r, int g, int b, int a)
vyplň
.public void vyplň(Shape tvar, String súbor)
Zadaný tvar by mal byť generovaný niektorým robotom (metódami na kreslenie tvarov), pretože obrázky majú súradnicový priestor prispôsobený svetu robota. Zvolený kresliaci robot by mal mať vypnuté kreslenie tvarov, aby vygenerovaný tvar nenakreslil do aktívneho plátna (prípadne do obrázka, do ktorého bolo jeho kreslenie presmerované).
tvar
– objekt typu Shape
, ktorý bude vyplnený
textúrousúbor
– názov súboru s obrázkom textúryGRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)
public void vypln(Shape tvar, String súbor)
vypln(Shape, String)
.public void vyplň(Shape tvar, BufferedImage obrázok)
Zadaný tvar by mal byť generovaný niektorým robotom (metódami na kreslenie tvarov), pretože obrázky majú súradnicový priestor prispôsobený svetu robota. Zvolený kresliaci robot by mal mať vypnuté kreslenie tvarov, aby vygenerovaný tvar nenakreslil do aktívneho plátna (prípadne do obrázka, do ktorého bolo jeho kreslenie presmerované).
tvar
– objekt typu Shape
, ktorý bude vyplnený
textúrouobrázok
– obrázok s textúroupublic void vypln(Shape tvar, BufferedImage obrázok)
vypln(Shape, BufferedImage)
.public void kresli(String súbor)
súbor
– názov súboru s obrázkomGRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)
public void kresli(double x, double y, String súbor)
x
– posun v horizontálnom smerey
– posun vo vertikálnom smeresúbor
– názov súboru s obrázkomGRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)
public void kresli(Poloha objekt, String súbor)
objekt
– objekt, ktorého súradnice určia posunutie obrázkasúbor
– názov súboru s obrázkomGRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)
public void kresli(BufferedImage obrázok)
obrázok
– obrázok, ktorý má byť nakreslenýpublic void kresli(double x, double y, BufferedImage obrázok)
x
– posun v horizontálnom smerey
– posun vo vertikálnom smereobrázok
– obrázok, ktorý má byť nakreslenýpublic void kresli(Poloha objekt, BufferedImage obrázok)
objekt
– objekt, ktorého súradnice určia posunutie obrázkaobrázok
– obrázok, ktorý má byť nakreslenýpublic void vyplň(String súbor)
súbor
– názov súboru s obrázkom textúryvyplň(java.awt.Color)
,
GRobot.Svet.priečinokObrázkov(String)
public void vyplň(BufferedImage obrázok)
BufferedImage
alebo odvodený), ktorý bude použitý na dlaždicové vyplnenie celej
plochy tohto obrázka.
obrázok
– obrázok s textúrouvyplň(java.awt.Color)
public void vypln(BufferedImage obrázok)
vyplň
.public void vylejFarbu(double x, double y, Color farba)
GRobot.Plátno.vylejFarbu(double, double, java.awt.Color)
. Správanie tejto
metódy je jej veľmi podobné.x
– x-ová súradnica počiatočného boduy
– y-ová súradnica počiatočného bodufarba
– objekt určujúci farbu výplnepublic void vylejFarbu(double x, double y, Farebnosť objekt)
GRobot.Plátno.vylejFarbu(double, double, java.awt.Color)
. Správanie tejto
metódy je jej veľmi podobné.x
– x-ová súradnica počiatočného boduy
– y-ová súradnica počiatočného boduobjekt
– objekt určujúci farbu výplnepublic GRobot.Farba vylejFarbu(double x, double y, int r, int g, int b)
vylejFarbu(double, double, java.awt.Color)
. Správanie tejto
metódy je odvodené od nej.x
– x-ová súradnica počiatočného boduy
– y-ová súradnica počiatočného bodur
– červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba
vytvorený podľa zadaných
zložiekvylejFarbu(double, double, java.awt.Color)
public GRobot.Farba vylejFarbu(double x, double y, int r, int g, int b, int a)
vylejFarbu(double, double,
java.awt.Color)
. Správanie tejto metódy je odvodené od nej.x
– x-ová súradnica počiatočného boduy
– y-ová súradnica počiatočného bodur
– červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a
– úroveň (ne)priehľadnosti farby; celé číslo v rozsahu
0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná farba)Farba
vytvorený podľa zadaných
parametrovvylejFarbu(double, double, java.awt.Color)
public void vylejFarbu(Poloha bod, Color farba)
GRobot.Plátno.vylejFarbu(double, double, java.awt.Color)
. Správanie tejto
metódy je jej veľmi podobné.bod
– súradnice počiatočného bodufarba
– objekt určujúci farbu výplnepublic void vylejFarbu(Poloha bod, Farebnosť objekt)
GRobot.Plátno.vylejFarbu(double, double, java.awt.Color)
. Správanie tejto
metódy je jej veľmi podobné.bod
– súradnice počiatočného boduobjekt
– objekt určujúci farbu výplnepublic GRobot.Farba vylejFarbu(Poloha bod, int r, int g, int b)
vylejFarbu(double, double, java.awt.Color)
. Správanie tejto
metódy je odvodené od nej.bod
– súradnice počiatočného bodur
– červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba
vytvorený podľa zadaných
zložiekvylejFarbu(Poloha, java.awt.Color)
public GRobot.Farba vylejFarbu(Poloha bod, int r, int g, int b, int a)
vylejFarbu(double, double,
java.awt.Color)
. Správanie tejto metódy je odvodené od nej.bod
– súradnice počiatočného bodur
– červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a
– úroveň (ne)priehľadnosti farby; celé číslo v rozsahu
0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná farba)Farba
vytvorený podľa zadaných
parametrovvylejFarbu(Poloha, java.awt.Color)
public void vylejFarbu(GRobot ktorý)
vylejFarbu(double, double, java.awt.Color)
. Správanie tejto
metódy je odvodené od nej.ktorý
– robot, ktorého poloha a farba sú použité na výplňpublic void negatív()
public void negativ()
negatív
.public void bledší(double faktor)
GRobot.Farba.svetlejšia(double)
.faktor
– faktor zosvetlenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú povolené; čím je
hodnota faktora nižšia, tým je zmena svetlosti výraznejšiatmavší(double)
public void bledsi(double faktor)
bledší
.public void svetlejší(double faktor)
bledší
.public void svetlejsi(double faktor)
bledší
.public void tmavší(double faktor)
GRobot.Farba.tmavšia(double)
.faktor
– faktor stmavenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú na použitie vhodné
(0.0 by stmavila farbu do čiernej a 1.0 by nevykonala žiadnu
zmenu svetlosti); čím je hodnota faktora nižšia, tým je
úroveň stmavenia výraznejšiabledší(double)
public void tmavsi(double faktor)
tmavší
.public void bledší()
GRobot.Farba.svetlejšia()
.tmavší()
public void bledsi()
bledší
.public void svetlejší()
bledší
.public void svetlejsi()
bledší
.public void tmavší()
GRobot.Farba.tmavšia()
.bledší()
public void tmavsi()
tmavší
.public void čiernobiely()
public void ciernobiely()
čiernobiely
.public void odtieneŠedej()
čiernobiely
.public void odtieneSedej()
čiernobiely
.public void monochromatický(Color farba)
farba
– farba, do odtieňov ktorej bude obrázok prevedenýpublic void monochromaticky(Color farba)
monochromatický
.public void jednofarebný(Color farba)
monochromatický
.public void jednofarebny(Color farba)
monochromatický
.public void farebnýFilter(Color farba)
farba
– farba filtrapublic void farebnyFilter(Color farba)
farebnýFilter
.public void monochromatický(Farebnosť objekt)
objekt
– objekt, do odtieňov farby ktorého bude obrázok
prevedenýpublic void monochromaticky(Farebnosť objekt)
monochromatický
.public void jednofarebný(Farebnosť objekt)
monochromatický
.public void jednofarebny(Farebnosť objekt)
monochromatický
.public void farebnýFilter(Farebnosť objekt)
objekt
– objekt určujúci farbu filtrapublic void farebnyFilter(Farebnosť objekt)
farebnýFilter
.public boolean použiMasku(BufferedImage maska)
maska
– obrázok, ktorý bude použitý ako maskatrue
ak bola operácia úspešnápublic boolean pouziMasku(BufferedImage maska)
použiMasku
.public boolean vymažKresbu(BufferedImage kresba)
kresba
– obrázok, ktorý bude použitý ako predloha pre filtertrue
ak bola operácia úspešnápublic boolean vymazKresbu(BufferedImage kresba)
vymažKresbu
.public boolean vyrobMasku(BufferedImage nováMaska)
nováMaska
) bude
nahradený.nováMaska
– obrázok, do ktorého bude nová maska vyrobená
(pôvodný obsah obrázka bude nahradený maskou)true
ak bola operácia úspešnápublic BufferedImage vyrobMasku()
public void rozmaž(int opakovanie, int rozsah, Color pozadie)
opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniarozsah
– rozsah rozmazania; reálny efekt dosiahneme len
v rozsahu hodnôt 1 – 5, vyššie čísla sú zaokrúhlené na 5,
nižšie nespôsobia žiadne rozmazaniepozadie
– farba použitá pri procese rozmazania pre
priehľadné bodypublic void rozmaž(int opakovanie, Color pozadie)
rozmaž
(opakovanie,
1
, pozadie);
opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniapozadie
– farba použitá pre neviditeľné bodypublic void rozmaž(Color pozadie)
rozmaž
(
1
,
1
, pozadie);
pozadie
– farba použitá pre neviditeľné bodypublic void rozmaž(int opakovanie, int rozsah, Farebnosť pozadie)
opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniarozsah
– rozsah rozmazania; reálny efekt dosiahneme len
v rozsahu hodnôt 1 – 5, vyššie čísla sú zaokrúhlené na 5,
nižšie nespôsobia žiadne rozmazaniepozadie
– farba použitá pri procese rozmazania pre
priehľadné bodypublic void rozmaž(int opakovanie, Farebnosť pozadie)
rozmaž
(opakovanie,
1
, pozadie);
opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniapozadie
– farba použitá pre neviditeľné bodypublic void rozmaž(Farebnosť pozadie)
rozmaž
(
1
,
1
, pozadie);
pozadie
– farba použitá pre neviditeľné bodypublic void rozmaž(int opakovanie, int rozsah)
rozmaž
(opakovanie, rozsah,
Svet
.farbaPozadia
());
To znamená, že pre priehľadné (neviditeľné) body je pri procese
rozmazania použitá aktuálna farba pozadia sveta (pozri: Svet.farbaPozadia(farba)
).opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniarozsah
– rozsah rozmazaniapublic void rozmaz(int opakovanie, int rozsah)
rozmaž
.public void rozmaž(int opakovanie)
rozmaž
(opakovanie,
1
,
Svet
.farbaPozadia
());
To znamená, že pre priehľadné (neviditeľné) body je pri procese
rozmazania použitá aktuálna farba pozadia sveta (pozri: Svet.farbaPozadia(farba)
).opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniapublic void rozmaz(int opakovanie)
rozmaž
.public void rozmaž()
rozmaž
(
1
,
1
,
Svet
.farbaPozadia
());
To znamená, že pre priehľadné (neviditeľné) body je pri procese
rozmazania použitá aktuálna farba pozadia sveta (pozri: Svet.farbaPozadia(farba)
).public void rozmaz()
rozmaž
.public void rozmaž(int opakovanie, int rozsah, int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž
(opakovanie, rozsah,
new
Farba
(bgr, bgg, bgb));
opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniarozsah
– rozsah rozmazaniabgr
– červený komponent pozadiabgg
– zelený komponent pozadiabgb
– modrý komponent pozadiapublic void rozmaz(int opakovanie, int rozsah, int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž
.public void rozmaž(int opakovanie, int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž
(opakovanie,
1
,
new
Farba
(bgr, bgg, bgb));
opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniabgr
– červený komponent pozadiabgg
– zelený komponent pozadiabgb
– modrý komponent pozadiapublic void rozmaz(int opakovanie, int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž
.public void rozmaž(int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž
(
1
,
1
,
new
Farba
(bgr, bgg, bgb));
bgr
– červený komponent pozadiabgg
– zelený komponent pozadiabgb
– modrý komponent pozadiapublic void rozmaz(int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž
.public void prevráťVodorovne()
prevráťZvislo()
public void prevratVodorovne()
prevráťVodorovne
.public void prevráťHorizontálne()
prevráťVodorovne
.prevráťVertikálne()
public void prevratHorizontalne()
prevráťVodorovne
.public void prevráťZvislo()
prevráťVodorovne()
public void prevratZvislo()
prevráťZvislo
.public void prevráťVertikálne()
prevráťZvislo
.prevráťHorizontálne()
public void prevratVertikalne()
prevráťZvislo
.public void roluj(double Δx, double Δy)
pretoč
.Δx
– posun v horizontálnom (vodorovnom) smereΔy
– posun vo vertikálnom (zvislom) smerepublic void pretoč(double Δx, double Δy)
roluj
.Δx
– posun v horizontálnom (vodorovnom) smereΔy
– posun vo vertikálnom (zvislom) smerepublic void pretoc(double Δx, double Δy)
pretoč
.public GRobot.Farba farbaBodu(double x, double y)
Plátno.farbaBodu(x, y)
.
public GRobot.Farba farbaBodu(Poloha objekt)
farbaBodu(x, y)
, ale namiesto
jednotlivých súradníc sa spracuje poloha zadaného objekt.
public boolean farbaBodu(double x, double y, Color farba)
Plátno.farbaBodu(x, y, farba)
.x
– x-ová súradnica vyšetrovaného boduy
– y-ová súradnica vyšetrovaného bodufarba
– farba, ktorú chceme porovnať s farbou bodu na zadanej
pozíciitrue
ak sú zadané súradnice v rámci rozmerov
obrázka a farba bodu na zadaných súradniciach sa zhoduje so
zadanou farbou (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
úroveň priehľadnosti), inak false
public boolean farbaBodu(Poloha objekt, Color farba)
farbaBodu(x, y, farba)
, ale namiesto jednotlivých
súradníc je zadaný objekt, ktorého poloha určuje vyšetrované
súradnice.objekt
– objekt, ktorého poloha určuje súradnice vyšetrovaného
bodufarba
– farba, ktorú chceme porovnať s farbou bodu na pozícii
objektutrue
ak je poloha objektu v rámci rozmerov
obrázka a farba bodu na jeho súradniciach sa zhoduje so
zadanou farbou (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
úroveň priehľadnosti), inak false
public boolean farbaBodu(double x, double y, Farebnosť objekt)
Plátno.farbaBodu(x, y, farba)
.x
– x-ová súradnica vyšetrovaného boduy
– y-ová súradnica vyšetrovaného boduobjekt
– objekt, ktorého farbu chceme porovnať s farbou bodu
na zadanej pozíciitrue
ak sú zadané súradnice v rámci rozmerov
obrázka a farba bodu na zadaných súradniciach sa zhoduje
s farbou zadaného objektu (musia sa zhodovať všetky farebné
zložky aj úroveň priehľadnosti), inak false
public boolean farbaBodu(Poloha objekt, Farebnosť farebnosť)
farbaBodu(x, y, farba)
, ale namiesto jednotlivých súradníc je
spracovaná poloha objektu.objekt
– objekt, ktorého poloha určuje súradnice vyšetrovaného
bodufarebnosť
– objekt, ktorého farbu chceme porovnať s farbou bodu
na pozícii objektutrue
ak je poloha objektu v rámci rozmerov
obrázka a farba bodu na jeho súradniciach sa zhoduje s farbou
zadaného objektu (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
úroveň priehľadnosti), inak false
public boolean farbaBodu(double x, double y, int r, int g, int b)
255
,
čiže na úplne nepriehľadnú farbu.)
Funguje podobne ako Plátno.farbaBodu(x, y, farba)
, ale farba je
určená prostredníctvom farebných zložiek.
x
– x-ová súradnica vyšetrovaného boduy
– y-ová súradnica vyšetrovaného bodur
– červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
bodu na zadanej pozíciig
– červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
bodu na zadanej pozíciib
– červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
bodu na zadanej pozíciitrue
ak sú zadané súradnice v rámci rozmerov
obrázka a farba bodu na zadaných súradniciach sa zhoduje
so zadanou farbou (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
úroveň priehľadnosti), inak false
public boolean farbaBodu(double x, double y, int r, int g, int b, int a)
Plátno.farbaBodu(x, y, farba)
, ale farba je
určená prostredníctvom farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
x
– x-ová súradnica vyšetrovaného boduy
– y-ová súradnica vyšetrovaného bodur
– červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
bodu na zadanej pozíciig
– červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
bodu na zadanej pozíciib
– červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
bodu na zadanej pozíciia
– úroveň priehľadnosti farby, ktorú chceme porovnať
s farbou bodu na zadanej pozíciitrue
ak sú zadané súradnice v rámci rozmerov
obrázka a farba bodu na zadaných súradniciach sa zhoduje
so zadanou farbou (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
úroveň priehľadnosti), inak false
public boolean farbaBodu(Poloha objekt, int r, int g, int b)
255
,
čiže na úplne nepriehľadnú farbu.)
Funguje podobne ako farbaBodu(x, y, farba)
, ale namiesto
jednotlivých súradníc je spracovaná poloha objektu a farba je
určená prostredníctvom farebných zložiek.
objekt
– objekt, ktorého poloha určuje súradnice vyšetrovaného
bodur
– červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
bodu na pozícii objektug
– červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
bodu na pozícii objektub
– červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
bodu na pozícii objektutrue
ak je poloha objektu v rámci rozmerov
obrázka a farba bodu na jeho súradniciach sa zhoduje so
zadanou farbou (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
úroveň priehľadnosti), inak false
public boolean farbaBodu(Poloha objekt, int r, int g, int b, int a)
farbaBodu(x, y, farba)
, ale namiesto
jednotlivých súradníc je spracovaná poloha objektu a farba je
určená prostredníctvom farebných zložiek a úrovne priehľadnosti.
objekt
– objekt, ktorého poloha určuje súradnice vyšetrovaného
bodur
– červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
bodu na pozícii objektug
– červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
bodu na pozícii objektub
– červená zložka farby, ktorú chceme porovnať s farbou
bodu na pozícii objektua
– úroveň priehľadnosti farby, ktorú chceme porovnať
s farbou bodu na pozícii objektutrue
ak je poloha objektu v rámci rozmerov
obrázka a farba bodu na jeho súradniciach sa zhoduje so
zadanou farbou (musia sa zhodovať všetky farebné zložky aj
úroveň priehľadnosti), inak false
public double priehľadnosť()
priehľadnosť
v rozhraní Priehľadnosť
priehľadnosť(double)
,
upravPriehľadnosť(double)
public double priehladnost()
priehľadnosť
.priehladnost
v rozhraní Priehľadnosť
public void priehľadnosť(double priehľadnosť)
priehľadnosť
– nová úroveň priehľadnosti (0.0 – 1.0)priehľadnosť()
,
upravPriehľadnosť(double)
public void priehladnost(double priehľadnosť)
priehľadnosť
.public void priehľadnosť(Priehľadnosť objekt)
objekt
– objekt určujúci novú úroveň priehľadnostipriehľadnosť()
,
upravPriehľadnosť(double)
public void priehladnost(Priehľadnosť objekt)
priehľadnosť
.public void upravPriehľadnosť(double zmena)
priehľadnosť
.zmena
– hodnota, ktorou bude násobená aktuálna hodnota
priehľadnosti; príklady: 0.5 – priehľadnosť bude znížená
o polovicu, 2.0 – úroveň priehľadnosti bude zdvojnásobenápriehľadnosť(double)
,
priehľadnosť()
public void upravPriehladnost(double zmena)
upravPriehľadnosť
.public void ulož(String súbor)
.png
alebo .jpg
. Ak súbor jestvuje vznikne výnimka oznamujúca,
že súbor so zadaným menom už jestvuje. Ak chcete súbor prepísať,
použite metódu ulož(String, boolean)
s druhým parametrom
rovným true
.súbor
– názov súboru s požadovanou príponouRuntimeException
– ak súbor jestvuje alebo bol zadaný názov
súboru s neplatnou príponoupublic void ulož(String súbor, boolean prepísať)
.png
alebo .jpg
.súbor
– názov súboru s požadovanou príponouprepísať
– ak je true
, prípadný jestvujúci
súbor bude prepísaný, inak sa správa rovnako ako metóda
ulož(String)
RuntimeException
– ak súbor jestvuje a parameter prepísať
je false
alebo ak bol zadaný názov súboru
s neplatnou príponoupublic boolean doSchránky()
Upozornenie: Obrázok je uchovaný v schránke len počas činnosti aplikácie robota. Po zatvorení okna sveta, je obrázok zo schránky odstránený.
true
ak bola operácia úspešnáGRobot.Schránka.obrázok(Image)
public boolean doSchranky()
doSchránky
.