public static class GRobot.ÚdajeUdalostí extends Object
ObsluhaUdalostí
).Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
static WindowEvent |
aktivitaOkna()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti okna súvisiacej
s jeho aktiváciou alebo deaktiváciou.
|
static int |
klaves()
Alias pre
kláves . |
static int |
kláves()
Vráti kód klávesu poslednej udalosti klávesnice.
|
static boolean |
klaves(int kód)
Alias pre
kláves . |
static boolean |
kláves(int kód)
Overí kód klávesu poslednej udalosti klávesnice.
|
static KeyEvent |
klavesnica()
Alias pre
klávesnica . |
static KeyEvent |
klávesnica()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti klávesnice.
|
static MouseWheelEvent |
kolieskoMysi()
Alias pre
kolieskoMyši . |
static MouseWheelEvent |
kolieskoMyši()
Vráti spresnenie objektu s informáciami o poslednej udalosti myši,
ktorá sa dotýkala rolovania kolieskom myši.
|
static GRobot.KontextovaPolozka |
kontextovaPolozka()
Alias pre
kontextováPoložka . |
static GRobot.KontextováPoložka |
kontextováPoložka()
Vráti objekt
KontextováPoložka
s naposledy zvolenou kontextovou položkou. |
static MouseEvent |
mys()
Alias pre
myš . |
static MouseEvent |
myš()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti myši.
|
static ComponentEvent |
okno()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti okna.
|
static GRobot.Bod |
polohaMysi()
Alias pre
polohaMyši() . |
static double |
polohaMysiX()
Alias pre
polohaMyšiX() . |
static double |
polohaMysiY()
Alias pre
polohaMyšiY() . |
static GRobot.Bod |
polohaMyši()
Vráti polohu kurzora myši prepočítanú do súradníc plátna.
|
static double |
polohaMyšiX()
Alias pre
súradnicaMyšiX() . |
static double |
polohaMyšiY()
Alias pre
súradnicaMyšiY() . |
static GRobot.PolozkaPonuky |
polozkaPonuky()
Alias pre
položkaPonuky . |
static GRobot.PoložkaPonuky |
položkaPonuky()
Vráti objekt
PoložkaPonuky s naposledy
zvolenou položkou ponuky. |
static String |
prikazSkratky()
Alias pre
príkazSkratky . |
static String |
príkazSkratky()
Vráti príkaz poslednej udalosti klávesovej skratky.
|
static int |
rolovanieKolieskomMysiX()
Alias pre
rolovanieKolieskomMyšiX() . |
static int |
rolovanieKolieskomMysiY()
Alias pre
rolovanieKolieskomMyšiY() . |
static int |
rolovanieKolieskomMyšiX()
Vráti počet jednotiek rolovania kolieskom myši v smere x.
|
static int |
rolovanieKolieskomMyšiY()
Vráti počet jednotiek rolovania kolieskom myši v smere osi y.
|
static double |
suradnicaMysiX()
Alias pre
súradnicaMyšiX() . |
static double |
suradnicaMysiY()
Alias pre
súradnicaMyšiY() . |
static double |
súradnicaMyšiX()
Vráti hodnotu x-ovej súradnice myši prepočítanú do súradníc
plátna.
|
static double |
súradnicaMyšiY()
Vráti hodnotu y-ovej súradnice myši prepočítanú do súradníc
plátna.
|
static ActionEvent |
tik()
Ak je aktívny časovač,
tak vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti časovača.
|
static GRobot.Tlacidlo |
tlacidlo()
Alias pre
tlačidlo . |
static int |
tlacidloMysi()
Alias pre
tlačidloMyši . |
static boolean |
tlacidloMysi(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyši . |
static boolean |
tlacidloMysi1()
Alias pre
tlačidloMyši1 . |
static boolean |
tlacidloMysi2()
Alias pre
tlačidloMyši2 . |
static boolean |
tlacidloMysi3()
Alias pre
tlačidloMyši3 . |
static boolean |
tlacidloMysiDole(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyšiDole . |
static boolean |
tlacidloMysiHore(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyšiHore . |
static boolean |
tlacidloMysiStlacene(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyšiDole . |
static boolean |
tlacidloMysiUvolnene(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyšiHore . |
static GRobot.Tlačidlo |
tlačidlo()
Vráti objekt
Tlačidlo naposledy
zvoleného tlačidla. |
static int |
tlačidloMyši()
Vráti poradové číslo tlačidla myši, s ktorým bolo naposledy
manipulované.
|
static boolean |
tlačidloMyši(int ktoré)
Overí, či bolo naposledy manipulované (či bolo stlačené alebo
uvoľnené) s tlačidlom myši so zadaným poradovým číslom.
|
static boolean |
tlačidloMyši1()
Je stlačené prvé tlačidlo myši?
|
static boolean |
tlačidloMyši2()
Je stlačené druhé tlačidlo myši?
|
static boolean |
tlačidloMyši3()
Je stlačené tretie tlačidlo myši?
|
static boolean |
tlačidloMyšiDole(int ktoré)
Vráti informáciu o stave požadovaného tlačidla myši.
|
static boolean |
tlačidloMyšiHore(int ktoré)
Vráti informáciu o stave požadovaného tlačidla myši.
|
static boolean |
tlačidloMyšiStlačené(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyšiDole . |
static boolean |
tlačidloMyšiUvoľnené(int ktoré)
Alias pre
tlačidloMyšiHore . |
static ActionEvent |
udalostSkratky()
Alias pre
udalosťSkratky . |
static ActionEvent |
udalosťSkratky()
Vráti objekt s informáciami o poslednej udalosti klávesovej skratky.
|
static char |
znak()
Vráti znak zadaný pri poslednej udalosti klávesnice.
|
static boolean |
znak(char znak)
Overí či pri poslednej udalosti klávesnice bol zadaný určený
znak . |
public static ActionEvent tik()
ObsluhaUdalostí.tik()
.ActionEvent
s informáciami o poslednej udalosti časovačapublic static ComponentEvent okno()
presunutieOkna
alebo zmenaVeľkostiOkna
.ComponentEvent
s informáciami o poslednej udalosti oknapublic static WindowEvent aktivitaOkna()
aktiváciaOkna
alebo deaktiváciaOkna
.WindowEvent
s informáciami
o poslednej udalosti okna súvisiacej s jeho aktiváciou alebo deaktivácioupublic static GRobot.PoložkaPonuky položkaPonuky()
PoložkaPonuky
s naposledy
zvolenou položkou ponuky. Využiteľné v metóde voľbaPoložkyPonuky
.PoložkaPonuky
naposledy
zvolenej položky ponukypublic static GRobot.PolozkaPonuky polozkaPonuky()
položkaPonuky
.public static GRobot.KontextováPoložka kontextováPoložka()
KontextováPoložka
s naposledy zvolenou kontextovou položkou. Využiteľné v metóde
voľbaKontextovejPoložky
.KontextováPoložka
naposledy zvolenej kontextovej položkypublic static GRobot.KontextovaPolozka kontextovaPolozka()
kontextováPoložka
.public static GRobot.Tlačidlo tlačidlo()
Tlačidlo
naposledy
zvoleného tlačidla. Využiteľné v metóde voľbaTlačidla
.
Praktický príklad nájdete v opise triedy Tlačidlo
.
Tlačidlo
naposledy
zvoleného tlačidlapublic static GRobot.Tlacidlo tlacidlo()
tlačidlo
.public static KeyEvent klávesnica()
stlačenieKlávesu
alebo uvoľnenieKlávesu
.KeyEvent
s informáciami o poslednej udalosti klávesnicekláves()
,
kláves(int)
,
znak()
,
znak(char)
public static KeyEvent klavesnica()
klávesnica
.public static boolean kláves(int kód)
kód
– kód klávesu – použiteľné sú kódy definované v triede
Kláves
alebo KeyEvent
true
ak sa zadaný kód
zhoduje s kódom
klávesu naposledy vzniknutej udalosti klávesniceklávesnica()
,
kláves()
public static boolean klaves(int kód)
kláves
.public static int kláves()
Kláves
alebo KeyEvent
klávesnica()
,
kláves(int)
public static int klaves()
kláves
.public static boolean znak(char znak)
znak
.znak
– znak, ktorého zhodu chceme overiťtrue
ak sa zadaný znak
zhoduje so
znakom zadaným pri poslednej vzniknutej udalosti klávesniceklávesnica()
,
znak()
public static char znak()
klávesnica()
,
znak(char)
public static String príkazSkratky()
klávesováSkratka
.public static String prikazSkratky()
príkazSkratky
.public static ActionEvent udalosťSkratky()
klávesováSkratka
.ActionEvent
s informáciami
o poslednej udalosti klávesovej skratkypublic static ActionEvent udalostSkratky()
udalosťSkratky
.public static MouseEvent myš()
klik
stlačenieTlačidlaMyši
,
uvoľnenieTlačidlaMyši
,
pohybMyši
ťahanieMyšou
.MouseEvent
s informáciami o poslednej udalosti myšikolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
,
súradnicaMyšiX()
,
súradnicaMyšiY()
public static MouseEvent mys()
myš
.public static MouseWheelEvent kolieskoMyši()
MouseEvent
, ktorú je možné
získať metódou myš
. Informácie sú využiteľné
v metóde rolovanieKolieskomMyši
.
Nasledujúci príklad ukazuje, ako sa dajú na rozhýbanie robota
použiť metódy rolovanieKolieskomMyšiX
a rolovanieKolieskomMyšiY
(ak nemáte horizontálne koliesko alebo
zariadenie, ktoré umožňuje horizontálne rolovanie, skúste použiť
s vertikálnym kolieskom kláves Shift
):
public
class
RolovanieKolieskomextends
GRobot
{private
int
Δx =0
;private
int
Δy =0
;private
RolovanieKolieskom() {new
ObsluhaUdalostí
() {@
Overridepublic
void
tik
() {otoč
(Δx, Δy);choď
(Δx, Δy); Δx = Δy =0
; }@
Overridepublic
void
rolovanieKolieskomMyši
() { Δx +=ÚdajeUdalostí
.rolovanieKolieskomMyšiX
(); Δy +=ÚdajeUdalostí
.rolovanieKolieskomMyšiY
(); } };predvolenýTvar
(false
);Svet
.spustiČasovač
(); }public
static
void
main(String
[] args) {new
RolovanieKolieskom(); } }
MouseWheelEvent
s informáciami o poslednej udalosti myši,
ktorá sa dotýkala rolovania kolieskom myšimyš()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
,
súradnicaMyšiX()
,
súradnicaMyšiY()
,
rolovanieKolieskomMyšiX()
,
rolovanieKolieskomMyšiY()
public static MouseWheelEvent kolieskoMysi()
kolieskoMyši
.public static int rolovanieKolieskomMyšiX()
rolovanieKolieskomMyši
obsluhy udalostí. Kladná hodnota znamená doprava, záporná doľava.
Príklad použitia tejto metódy sa nachádza pri opise metódy
kolieskoMyši()
.
kolieskoMyši()
,
GRobot.ObsluhaUdalostí.rolovanieKolieskomMyši()
public static int rolovanieKolieskomMysiX()
rolovanieKolieskomMyšiX()
.public static int rolovanieKolieskomMyšiY()
rolovanieKolieskomMyši
obsluhy udalostí. Kladná hodnota znamená hore, záporná dole, čo
je v súlade so súradnicovým priestorom robota, ale v protiklade
s hodnotou vrátenou systémom (metódou kolieskoMyši()
.
getWheelRotation()
).
Príklad použitia tejto metódy sa nachádza pri opise metódy
kolieskoMyši()
.
kolieskoMyši()
,
GRobot.ObsluhaUdalostí.rolovanieKolieskomMyši()
public static int rolovanieKolieskomMysiY()
rolovanieKolieskomMyšiY()
.public static double súradnicaMyšiX()
ÚdajeUdalostí.myš()
.getX()
a ÚdajeUdalostí.myš()
.getY()
.myš()
,
súradnicaMyšiY()
public static double suradnicaMysiX()
súradnicaMyšiX()
.public static double súradnicaMyšiY()
ÚdajeUdalostí.myš()
.getX()
a ÚdajeUdalostí.myš()
.getY()
.myš()
,
súradnicaMyšiX()
public static double suradnicaMysiY()
súradnicaMyšiY()
.public static double polohaMyšiX()
súradnicaMyšiX()
.public static double polohaMysiX()
polohaMyšiX()
.public static double polohaMyšiY()
súradnicaMyšiY()
.public static double polohaMysiY()
polohaMyšiY()
.public static GRobot.Bod polohaMyši()
súradnicaMyšiX()
,
súradnicaMyšiY()
public static GRobot.Bod polohaMysi()
polohaMyši()
.public static boolean tlačidloMyši1()
true
/false
– podľa toho, či je
tlačidlo stlačené alebo niemyš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
public static boolean tlacidloMysi1()
tlačidloMyši1
.public static boolean tlačidloMyši2()
true
/false
– podľa toho, či je
tlačidlo stlačené alebo niemyš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
public static boolean tlacidloMysi2()
tlačidloMyši2
.public static boolean tlačidloMyši3()
true
/false
– podľa toho, či je
tlačidlo stlačené alebo niemyš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
public static boolean tlacidloMysi3()
tlačidloMyši3
.public static boolean tlačidloMyšiDole(int ktoré)
true
, inak false
.ktoré
– poradové číslo tlačidla myši: 1 až 3 – ĽAVÉ
, STREDNÉ
, PRAVÉ
true
ak je stanovené tlačidlo stlačené,
v opačnom prípade false
; ak je parameter
ktoré
mimo povolených hodnôt (1 – 3), metóda vráti
false
myš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
public static boolean tlacidloMysiDole(int ktoré)
tlačidloMyšiDole
.public static boolean tlačidloMyšiStlačené(int ktoré)
tlačidloMyšiDole
.public static boolean tlacidloMysiStlacene(int ktoré)
tlačidloMyšiDole
.public static boolean tlačidloMyšiHore(int ktoré)
true
, inak false
.ktoré
– poradové číslo tlačidla myši: 1 až 3 – ĽAVÉ
, STREDNÉ
, PRAVÉ
true
ak je stanovené tlačidlo uvoľnené,
v opačnom prípade false
; ak je parameter
ktoré
mimo povolených hodnôt (1 – 3), metóda vráti
true
myš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyši()
,
tlačidloMyši(int)
public static boolean tlacidloMysiHore(int ktoré)
tlačidloMyšiHore
.public static boolean tlačidloMyšiUvoľnené(int ktoré)
tlačidloMyšiHore
.public static boolean tlacidloMysiUvolnene(int ktoré)
tlačidloMyšiHore
.public static int tlačidloMyši()
ĽAVÉ
,
STREDNÉ
, PRAVÉ
myš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši(int)
public static int tlacidloMysi()
tlačidloMyši
.public static boolean tlačidloMyši(int ktoré)
ktoré
– 0 – žiadne; 1 až 3 – ĽAVÉ
,
STREDNÉ
, PRAVÉ
myš()
,
kolieskoMyši()
,
tlačidloMyši1()
,
tlačidloMyši2()
,
tlačidloMyši3()
,
tlačidloMyšiDole(int)
,
tlačidloMyšiHore(int)
,
tlačidloMyši()
public static boolean tlacidloMysi(int ktoré)
tlačidloMyši
.