public static class GRobot.Tlačidlo extends JButton implements Poloha
Tlačidlo
dovoľuje vytvárať v aplikácii
používajúcej robota tlačidlá, ktoré sú zobrazované nad plátnom (avšak
nie sú jeho súčasťou). Každé nové tlačidlo je automaticky umiestnené
na súradnice stredu plátna s predvolenými rozmermi 108 × 32 bodov
(šírka × výška).
(Poznámka: Tlačidlá používajú súradnicový priestor
robota a používajú pri tom vlastný zabudovaný mechanizmus, preto na
manipuláciu s polohou a rozmermi tlačidiel používajte metódy
definované v tejto triede, ako: polohaX
, polohaY
, šírka
, výška
…, nie
zdedené metódy setLocation
,
setSize
…)
Na obsluhu tlačidiel je určená metóda ObsluhaUdalostí
.
voľbaTlačidla
. Jej využitie ukazuje nasledujúci príklad:
// Vytvoríme tlačidlá, ktorými budeme ovládať robota
// (Poznámka: predpokladáme, že tento kód je umiestnený
// v konštruktore hlavného robota…)
final
Tlačidlo
tlačidloDopredu =new
Tlačidlo
("Dopredu"
);final
Tlačidlo
tlačidloDozadu =new
Tlačidlo
("Dozadu"
);final
Tlačidlo
tlačidloVpravo =new
Tlačidlo
("Vpravo"
);final
Tlačidlo
tlačidloVľavo =new
Tlačidlo
("Vľavo"
);// Rozmiestnime tlačidlá v ľavom hornom rohu tesne pod seba
tlačidloDopredu.prilepVľavo
(); tlačidloDopredu.prilepHore
(); tlačidloDozadu.poloha
(tlačidloDopredu); tlačidloDozadu.skoč
(0
, -tlačidloDopredu.výška
()); tlačidloVpravo.poloha
(tlačidloDozadu); tlačidloVpravo.skoč
(0
, -tlačidloDozadu.výška
()); tlačidloVľavo.poloha
(tlačidloVpravo); tlačidloVľavo.skoč
(0
, -tlačidloVpravo.výška
());// Definujeme obsluhu udalostí
new
ObsluhaUdalostí
() {@
Overridepublic
void
voľbaTlačidla
() {if
(ÚdajeUdalostí
.tlačidlo
() == tlačidloDopredu)dopredu
(10
);else
if
(ÚdajeUdalostí
.tlačidlo
() == tlačidloDozadu)dozadu
(10
);else
if
(ÚdajeUdalostí
.tlačidlo
() == tlačidloVpravo)vpravo
(10
);else
if
(ÚdajeUdalostí
.tlačidlo
() == tlačidloVľavo)vľavo
(10
); } };
JButton.AccessibleJButton
AbstractButton.AccessibleAbstractButton, AbstractButton.ButtonChangeListener
JComponent.AccessibleJComponent
Container.AccessibleAWTContainer
Component.AccessibleAWTComponent, Component.BaselineResizeBehavior, Component.BltBufferStrategy, Component.FlipBufferStrategy
actionListener, BORDER_PAINTED_CHANGED_PROPERTY, CONTENT_AREA_FILLED_CHANGED_PROPERTY, DISABLED_ICON_CHANGED_PROPERTY, DISABLED_SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, FOCUS_PAINTED_CHANGED_PROPERTY, HORIZONTAL_ALIGNMENT_CHANGED_PROPERTY, HORIZONTAL_TEXT_POSITION_CHANGED_PROPERTY, changeEvent, changeListener, ICON_CHANGED_PROPERTY, itemListener, MARGIN_CHANGED_PROPERTY, MNEMONIC_CHANGED_PROPERTY, model, MODEL_CHANGED_PROPERTY, PRESSED_ICON_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_ENABLED_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_ICON_CHANGED_PROPERTY, ROLLOVER_SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, SELECTED_ICON_CHANGED_PROPERTY, TEXT_CHANGED_PROPERTY, VERTICAL_ALIGNMENT_CHANGED_PROPERTY, VERTICAL_TEXT_POSITION_CHANGED_PROPERTY
listenerList, TOOL_TIP_TEXT_KEY, ui, UNDEFINED_CONDITION, WHEN_ANCESTOR_OF_FOCUSED_COMPONENT, WHEN_FOCUSED, WHEN_IN_FOCUSED_WINDOW
accessibleContext, BOTTOM_ALIGNMENT, CENTER_ALIGNMENT, LEFT_ALIGNMENT, RIGHT_ALIGNMENT, TOP_ALIGNMENT
BOTTOM, CENTER, EAST, HORIZONTAL, LEADING, LEFT, NEXT, NORTH, NORTH_EAST, NORTH_WEST, PREVIOUS, RIGHT, SOUTH, SOUTH_EAST, SOUTH_WEST, TOP, TRAILING, VERTICAL, WEST
ABORT, ALLBITS, ERROR, FRAMEBITS, HEIGHT, PROPERTIES, SOMEBITS, WIDTH
Konštruktor a opis |
---|
Tlačidlo(GRobot.Obrázok obrázok)
Konštruktor obrázkového tlačidla.
|
Tlačidlo(GRobot.Obrázok obrázok,
GRobot.Obrázok obrázokStlačeného)
Konštruktor obrázkového tlačidla s odlišným obrázkom v stlačenom
stave.
|
Tlačidlo(GRobot.Obrázok obrázok,
String text)
Konštruktor textového tlačidla s obrázkom.
|
Tlačidlo(String text)
Konštruktor textového tlačidla.
|
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
boolean |
aktivne()
Alias pre
aktívne . |
boolean |
aktívne()
Overí, či je tlačidlo aktívne.
|
boolean |
aktivovane()
Alias pre
aktivované . |
boolean |
aktivované()
Overí, či bola toto tlačidlo naposledy aktivované (zvolené).
|
void |
aktivuj()
Aktivuje tlačidlo.
|
void |
deaktivuj()
Deaktivuje tlačidlo.
|
int |
medzeraMedziObrazkomATextom()
Alias pre
medzeraMedziObrázkomATextom . |
int |
medzeraMedziObrázkomATextom()
|
void |
medzeraMedziObrazkomATextom(int medzera)
Alias pre
medzeraMedziObrázkomATextom . |
void |
medzeraMedziObrázkomATextom(int medzera)
|
int |
mnemonickaSkratka()
Alias pre
mnemonickáSkratka . |
int |
mnemonickáSkratka()
|
void |
mnemonickaSkratka(int mnemonickáSkratka)
Alias pre
mnemonickáSkratka . |
void |
mnemonickáSkratka(int mnemonickáSkratka)
|
void |
obnovDekor()
Obnoví dekor tlačidla pôvodne určený aktuálne použitým L&F (Look
and Feel, v našom prípade používame L&F zhodný s dizajnom
ovládacích prvkov operačného systému).
|
GRobot.Obrázok |
obrazok()
Alias pre
obrázok . |
GRobot.Obrázok |
obrázok()
Vráti základný obrázok tlačidla alebo
null ak tlačidlo
nemá priradený obrázok. |
void |
obrazok(GRobot.Obrázok obrázok)
Alias pre
obrázok . |
void |
obrázok(GRobot.Obrázok obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok tlačidla.
|
GRobot.Obrázok |
obrazokDeaktivovaneho()
Alias pre
obrázokDeaktivovaného . |
GRobot.Obrázok |
obrázokDeaktivovaného()
Vráti obrázok deaktivovaného tlačidla
alebo
null ak tlačidlo nemá definovaný obrázok pre
deaktivovaný stav. |
void |
obrazokDeaktivovaneho(GRobot.Obrázok obrázok)
Alias pre
obrázokDeaktivovaného . |
void |
obrázokDeaktivovaného(GRobot.Obrázok obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok deaktivovaného tlačidla.
|
GRobot.Obrázok |
obrazokDeaktivovanehoOznaceneho()
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
void |
obrazokDeaktivovanehoOznaceneho(GRobot.Obrázok obrázok)
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
GRobot.Obrázok |
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()
Vráti obrázok deaktivovaného označeného tlačidla alebo
null ak tlačidlo
nemá definovaný obrázok pre označený stav. |
void |
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(GRobot.Obrázok obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok deaktivovaného a súčasne označeného
tlačidla.
|
GRobot.Obrázok |
obrazokOznaceneho()
Alias pre
obrázokOznačeného . |
void |
obrazokOznaceneho(GRobot.Obrázok obrázok)
Alias pre
obrázokOznačeného . |
GRobot.Obrázok |
obrazokOznacenehoDeaktivovaneho()
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
void |
obrazokOznacenehoDeaktivovaneho(GRobot.Obrázok obrázok)
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
GRobot.Obrázok |
obrázokOznačeného()
Vráti obrázok označeného tlačidla alebo
null ak tlačidlo nemá definovaný obrázok pre označený
stav. |
void |
obrázokOznačeného(GRobot.Obrázok obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok označeného
tlačidla.
|
GRobot.Obrázok |
obrázokOznačenéhoDeaktivovaného()
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
void |
obrázokOznačenéhoDeaktivovaného(GRobot.Obrázok obrázok)
Alias pre
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného . |
GRobot.Obrázok |
obrazokStlaceneho()
Alias pre
obrázokStlačeného . |
void |
obrazokStlaceneho(GRobot.Obrázok obrázok)
Alias pre
obrázokStlačeného . |
GRobot.Obrázok |
obrázokStlačeného()
Vráti obrázok stlačeného tlačidla alebo
null ak
tlačidlo nemá definovaný obrázok pre stlačený stav. |
void |
obrázokStlačeného(GRobot.Obrázok obrázok)
Nastaví alebo odstráni obrázok stlačeného tlačidla.
|
void |
odlep()
Odlepí tlačidlo od všetkých okrajov.
|
void |
odznac()
Alias pre
odznač . |
void |
odznač()
Zruší označenie tlačidla.
|
void |
oznac()
Alias pre
označ . |
boolean |
oznacene()
Alias pre
označené . |
void |
označ()
Označí tlačidlo.
|
boolean |
označené()
Overí, či je tlačidlo označené.
|
GRobot.Bod |
poloha()
Vráti aktuálnu polohu tlačidla.
|
void |
poloha(double x,
double y)
Presunie tlačidlo na zadané súradnice
x , y . |
void |
poloha(Poloha objekt)
Presunie tlačidlo na súradnice zadaného objektu.
|
double |
polohaX()
|
void |
polohaX(double novéX)
|
double |
polohaY()
|
void |
polohaY(double novéY)
|
void |
prilepDole()
Prilepí tlačidlo k dolnému okraju.
|
void |
prilepHore()
Prilepí tlačidlo k hornému okraju.
|
void |
prilepVlavo()
Alias pre
prilepVľavo . |
void |
prilepVľavo()
Prilepí tlačidlo k ľavému okraju.
|
void |
prilepVpravo()
Prilepí tlačidlo k pravému okraju.
|
void |
setVisible(boolean visible)
Prekrytie originálnej metódy na zabezpečenie postúpenia vstupu
klávesnice hlavnému panelu.
|
int |
sirka()
Alias pre
šírka . |
void |
sirka(int nováŠírka)
Alias pre
šírka . |
void |
skoc(double Δx,
double Δy)
Alias pre
skoč . |
void |
skocNa(double x,
double y)
Alias pre
poloha . |
void |
skocNa(Poloha objekt)
Alias pre
poloha . |
void |
skoč(double Δx,
double Δy)
Presunie tlačidlo o zadaný počet bodov v horizontálnom
a vertikálnom smere.
|
void |
skočNa(double x,
double y)
Alias pre
poloha . |
void |
skočNa(Poloha objekt)
Alias pre
poloha . |
void |
skry()
Skryje tlačidlo.
|
double |
suradnicaX()
Alias pre
polohaX() . |
double |
súradnicaX()
Alias pre
polohaX() . |
void |
suradnicaX(double novéX)
Alias pre
polohaX(double) . |
void |
súradnicaX(double novéX)
Alias pre
polohaX(double) . |
double |
suradnicaY()
Alias pre
polohaY() . |
double |
súradnicaY()
Alias pre
polohaY() . |
void |
suradnicaY(double novéY)
Alias pre
polohaY(double) . |
void |
súradnicaY(double novéY)
Alias pre
polohaY(double) . |
int |
šírka()
|
void |
šírka(int nováŠírka)
|
(package private) String |
text()
|
(package private) void |
text(String text)
|
boolean |
viditelne()
Alias pre
viditeľné . |
boolean |
viditeľné()
Zistí, či je tlačidlo viditeľné (zobrazené) alebo nie.
|
int |
vyska()
Alias pre
výška . |
void |
vyska(int nováVýška)
Alias pre
výška . |
int |
výška()
|
void |
výška(int nováVýška)
|
void |
zobraz()
Zobrazí tlačidlo.
|
boolean |
zobrazene()
Alias pre
zobrazené . |
boolean |
zobrazené()
Zistí, či je tlačidlo viditeľné (zobrazené) alebo nie.
|
void |
zrusDekor()
Alias pre
zrušDekor . |
void |
zrusOznacenie()
Alias pre
zrušOznačenie . |
void |
zrušDekor()
Zruší dekor tlačidla určený aktuálne použitým L&F (Look and Feel,
v našom prípade používame L&F zhodný s dizajnom ovládacích prvkov
operačného systému).
|
void |
zrušOznačenie()
Zruší označenie tlačidla.
|
boolean |
zvolene()
Alias pre
aktivované . |
boolean |
zvolené()
Alias pre
aktivované . |
getAccessibleContext, getUITriedaID, isDefaultButton, isDefaultCapable, paramString, removeNotify, setDefaultCapable, updateUI
actionPropertyChanged, addActionListener, addChangeListener, addImpl, addItemListener, configurePropertiesFromAction, createActionListener, createActionPropertyChangeListener, createChangeListener, createItemListener, doClick, doClick, fireActionPerformed, fireItemStateChanged, fireStateChanged, getAction, getActionCommand, getActionListeners, getDisabledIcon, getDisabledSelectedIcon, getDisplayedMnemonicIndex, getHideActionText, getHorizontalAlignment, getHorizontalTextPosition, getChangeListeners, getIcon, getIconTextGap, getItemListeners, getLabel, getMargin, getMnemonic, getModel, getMultiClickThreshhold, getPressedIcon, getRolloverIcon, getRolloverSelectedIcon, getSelectedIcon, getSelectedObjects, getText, getUI, getVerticalAlignment, getVerticalTextPosition, checkHorizontalKey, checkVerticalKey, imageUpdate, init, isBorderPainted, isContentAreaFilled, isFocusPainted, isRolloverEnabled, isSelected, paintBorder, removeActionListener, removeChangeListener, removeItemListener, setAction, setActionCommand, setBorderPainted, setContentAreaFilled, setDisabledIcon, setDisabledSelectedIcon, setDisplayedMnemonicIndex, setEnabled, setFocusPainted, setHideActionText, setHorizontalAlignment, setHorizontalTextPosition, setIcon, setIconTextGap, setLabel, setLayout, setMargin, setMnemonic, setMnemonic, setModel, setMultiClickThreshhold, setPressedIcon, setRolloverEnabled, setRolloverIcon, setRolloverSelectedIcon, setSelected, setSelectedIcon, setText, setUI, setVerticalAlignment, setVerticalTextPosition
addAncestorListener, addNotify, addVetoableChangeListener, computeVisibleRect, contains, createToolTip, disable, enable, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, fireVetoableChange, getActionForKeyStroke, getActionMap, getAlignmentX, getAlignmentY, getAncestorListeners, getAutoscrolls, getBaseline, getBaselineResizeBehavior, getBorder, getBounds, getClientProperty, getComponentGraphics, getComponentPopupMenu, getConditionForKeyStroke, getDebugGraphicsOptions, getDefaultLocale, getFontMetrics, getGraphics, getHeight, getInheritsPopupMenu, getInputMap, getInputMap, getInputVerifier, getInsets, getInsets, getListeners, getLocation, getMaximumSize, getMinimumSize, getĎalšieFocusableComponent, getPopupLocation, getPreferredSize, getRegisteredKeyStrokes, getRootPane, getSize, getToolTipLocation, getToolTipText, getToolTipText, getTopLevelAncestor, getTransferHandler, getVerifyInputWhenFocusTarget, getVetoableChangeListeners, getVisibleRect, getWidth, getX, getY, grabFocus, hide, isDoubleBuffered, isLightweightComponent, isManagingFocus, isOpaque, isOptimizedDrawingEnabled, isPaintingForPrint, isPaintingOrigin, isPaintingTile, isRequestFocusEnabled, isValidateRoot, paint, paintComponent, paintChildren, paintImmediately, paintImmediately, print, printAll, printBorder, printComponent, printChildren, processComponentKeyEvent, processKeyBinding, processKeyEvent, processMouseEvent, processMouseMotionEvent, putClientProperty, registerKeyboardAction, registerKeyboardAction, removeAncestorListener, removeVetoableChangeListener, repaint, repaint, requestDefaultFocus, requestFocus, requestFocus, requestFocusInWindow, requestFocusInWindow, resetKeyboardActions, reshape, revalidate, scrollRectToVisible, setActionMap, setAlignmentX, setAlignmentY, setAutoscrolls, setBackground, setBorder, setComponentPopupMenu, setDebugGraphicsOptions, setDefaultLocale, setDoubleBuffered, setFocusTraversalKeys, setFont, setForeground, setInheritsPopupMenu, setInputMap, setInputVerifier, setMaximumSize, setMinimumSize, setĎalšieFocusableComponent, setOpaque, setPreferredSize, setRequestFocusEnabled, setToolTipText, setTransferHandler, setUI, setVerifyInputWhenFocusTarget, unregisterKeyboardAction, update
add, add, add, add, add, addContainerListener, addPropertyChangeListener, addPropertyChangeListener, applyComponentOrientation, areFocusTraversalKeysSet, countComponents, deliverEvent, doLayout, findComponentAt, findComponentAt, getComponent, getComponentAt, getComponentAt, getComponentCount, getComponents, getComponentZOrder, getContainerListeners, getFocusTraversalKeys, getFocusTraversalPolicy, getLayout, getMousePosition, insets, invalidate, isAncestorOf, isFocusCycleRoot, isFocusCycleRoot, isFocusTraversalPolicyProvider, isFocusTraversalPolicySet, layout, list, list, locate, minimumSize, paintComponents, preferredSize, printComponents, processContainerEvent, processEvent, remove, remove, removeAll, removeContainerListener, setComponentZOrder, setFocusCycleRoot, setFocusTraversalPolicy, setFocusTraversalPolicyProvider, transferFocusDownCycle, validate, validateTree
action, add, addComponentListener, addFocusListener, addHierarchyBoundsListener, addHierarchyListener, addInputMetódyListener, addKeyListener, addMouseListener, addMouseMotionListener, addMouseWheelListener, bounds, coalesceEvents, contains, createImage, createImage, createVolatileImage, createVolatileImage, disableEvents, dispatchEvent, enable, enableEvents, enableInputMetódy, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, firePropertyChange, getBackground, getBounds, getColorModel, getComponentListeners, getComponentOrientation, getCursor, getDropTarget, getFocusCycleRootAncestor, getFocusListeners, getFocusTraversalKeysEnabled, getFont, getForeground, getGraphicsConfiguration, getHierarchyBoundsListeners, getHierarchyListeners, getIgnoreRepaint, getInputContext, getInputMetódyListeners, getInputMetódyRequests, getKeyListeners, getLocale, getLocation, getLocationOnScreen, getMouseListeners, getMouseMotionListeners, getMousePosition, getMouseWheelListeners, getName, getParent, getPeer, getPropertyChangeListeners, getPropertyChangeListeners, getSize, getToolkit, getTreeLock, gotFocus, handleEvent, hasFocus, checkImage, checkImage, inside, isBackgroundSet, isCursorSet, isDisplayable, isEnabled, isFocusable, isFocusOwner, isFocusTraversable, isFontSet, isForegroundSet, isLightweight, isMaximumSizeSet, isMinimumSizeSet, isPreferredSizeSet, isShowing, isValid, isVisible, keyDown, keyUp, list, list, list, location, lostFocus, mouseDown, mouseDrag, mouseEnter, mouseExit, mouseMove, mouseUp, move, nextFocus, paintAll, postEvent, prepareImage, prepareImage, processComponentEvent, processFocusEvent, processHierarchyBoundsEvent, processHierarchyEvent, processInputMetódyEvent, processMouseWheelEvent, remove, removeComponentListener, removeFocusListener, removeHierarchyBoundsListener, removeHierarchyListener, removeInputMetódyListener, removeKeyListener, removeMouseListener, removeMouseMotionListener, removeMouseWheelListener, removePropertyChangeListener, removePropertyChangeListener, repaint, repaint, repaint, resize, resize, setBounds, setBounds, setComponentOrientation, setCursor, setDropTarget, setFocusable, setFocusTraversalKeysEnabled, setIgnoreRepaint, setLocale, setLocation, setLocation, setName, setSize, setSize, show, show, size, toString, transferFocus, transferFocusBackward, transferFocusUpCycle
public Tlačidlo(String text)
text
– text tlačidlaGRobot.Tlačidlo(GRobot.Obrázok)
,
GRobot.Tlačidlo(GRobot.Obrázok, GRobot.Obrázok)
,
GRobot.Tlačidlo(GRobot.Obrázok, String)
,
text(String)
public Tlačidlo(GRobot.Obrázok obrázok)
obrázok
– obrázok tlačidlaGRobot.Tlačidlo(String)
,
GRobot.Tlačidlo(GRobot.Obrázok, GRobot.Obrázok)
,
GRobot.Tlačidlo(GRobot.Obrázok, String)
,
obrázok(GRobot.Obrázok)
public Tlačidlo(GRobot.Obrázok obrázok, GRobot.Obrázok obrázokStlačeného)
obrázok
– obrázok tlačidla v normálnom (nestlačenom) staveobrázokStlačeného
– obrázok stlačeného tlačidlaGRobot.Tlačidlo(String)
,
GRobot.Tlačidlo(GRobot.Obrázok)
,
GRobot.Tlačidlo(GRobot.Obrázok, String)
,
obrázok(GRobot.Obrázok)
public Tlačidlo(GRobot.Obrázok obrázok, String text)
obrázok
– obrázok tlačidlatext
– text tlačidlaGRobot.Tlačidlo(String)
,
GRobot.Tlačidlo(GRobot.Obrázok)
,
GRobot.Tlačidlo(GRobot.Obrázok, GRobot.Obrázok)
,
obrázok(GRobot.Obrázok)
,
text(String)
public boolean aktivované()
voľbaTlačidla
.
(Upozornenie: pozor na podobnosť medzi názvami metód
aktívne
– aktivované
a označené
– zvolené
!
Metóda aktivované
a jej alias zvolené
zisťujú, či bolo stanovené tlačidlo naposledny
aktivované (zvolené). Metóda aktívne
overuje,
či je stanovené tlačidlo použiteľné (stlačiteľné) a metóda označené
zisťuje, či bolo tlačidlo takzvane
označené (čo môže mať subjektívny
význam).)
true
ak bolo naposledy aktivované toto
tlačidlo, v opačnom prípade false
public boolean aktivovane()
public boolean zvolené()
public boolean zvolene()
public int mnemonickáSkratka()
mnemonickáSkratka(int)
public int mnemonickaSkratka()
mnemonickáSkratka
.public void mnemonickáSkratka(int mnemonickáSkratka)
Svet.pridajPoložkuPonuky(text, mnemonickáSkratka)
.)mnemonickáSkratka
– kód mnemonickej skratky (príklad: Kláves.VK_A
)mnemonickáSkratka()
public void mnemonickaSkratka(int mnemonickáSkratka)
mnemonickáSkratka
.public double polohaX()
polohaX
v rozhraní Poloha
polohaX(double)
public double polohaY()
polohaY
v rozhraní Poloha
polohaY(double)
public void polohaX(double novéX)
novéX
– nová x-ová súradnica polohy tlačidlapolohaX()
,
poloha(double, double)
public void polohaY(double novéY)
novéY
– nová y-ová súradnica polohy tlačidlapolohaY()
,
poloha(double, double)
,
poloha(Poloha)
public void súradnicaX(double novéX)
polohaX(double)
.public void suradnicaX(double novéX)
polohaX(double)
.public void súradnicaY(double novéY)
polohaY(double)
.public void suradnicaY(double novéY)
polohaY(double)
.public double súradnicaX()
polohaX()
.súradnicaX
v rozhraní Poloha
public double súradnicaY()
polohaY()
.súradnicaY
v rozhraní Poloha
public double suradnicaX()
polohaX()
.suradnicaX
v rozhraní Poloha
public double suradnicaY()
polohaY()
.suradnicaY
v rozhraní Poloha
public void poloha(double x, double y)
x
, y
.
(Poznámka: prilepovanie upravuje
súradnicový priestor tlačidla.)x
– nová x-ová súradnica polohy tlačidlay
– nová y-ová súradnica polohy tlačidlapolohaX(double)
,
polohaY(double)
,
poloha(Poloha)
public void poloha(Poloha objekt)
objekt
– objekt, na ktorého súradnice bude tlačidlo presunutépolohaX(double)
,
polohaY(double)
,
poloha(double, double)
public GRobot.Bod poloha()
public void skočNa(double x, double y)
poloha
.public void skocNa(double x, double y)
poloha
.public void skoč(double Δx, double Δy)
−1
– 1
nebude mať za následok posunutie tlačidla…Δx
– počet bodov v smere xΔy
– počet bodov v smere ypublic void skoc(double Δx, double Δy)
skoč
.public void prilepVľavo()
prilepVpravo()
,
prilepHore()
,
prilepDole()
,
odlep()
public void prilepVlavo()
prilepVľavo
.public void prilepVpravo()
prilepVľavo()
,
prilepHore()
,
prilepDole()
,
odlep()
public void prilepHore()
prilepVľavo()
,
prilepVpravo()
,
prilepDole()
,
odlep()
public void prilepDole()
prilepVľavo()
,
prilepVpravo()
,
prilepHore()
,
odlep()
public void odlep()
prilepVľavo()
,
prilepVpravo()
,
prilepHore()
,
prilepDole()
public int šírka()
šírka(int)
public int sirka()
šírka
.public int výška()
výška(int)
public int vyska()
výška
.public void šírka(int nováŠírka)
nováŠírka
– nová šírka tlačidlašírka()
public void sirka(int nováŠírka)
šírka
.public void výška(int nováVýška)
nováVýška
– nová výška tlačidlavýška()
public void vyska(int nováVýška)
výška
.public boolean aktívne()
(Upozornenie: pozor na podobnosť medzi názvami metód
aktívne
– aktivované
a označené
– zvolené
!
Metóda aktivované
a jej alias zvolené
zisťujú, či bolo stanovené tlačidlo naposledny
aktivované (zvolené). Metóda aktívne
overuje,
či je stanovené tlačidlo použiteľné (stlačiteľné) a metóda označené
zisťuje, či bolo tlačidlo takzvane
označené (čo môže mať subjektívny
význam).)
true
– je aktívne;
false
– nie je aktívneaktivuj()
,
deaktivuj()
public boolean aktivne()
aktívne
.public void aktivuj()
aktivuj
) tlačidla, bude opäť
použiteľné a bude reagovať na klikanie myšou aj voľbu klávesnicou.aktívne()
,
aktivuj()
,
deaktivuj()
public void deaktivuj()
aktívne()
,
aktivuj()
,
deaktivuj()
public boolean označené()
(Upozornenie: pozor na podobnosť medzi názvami metód
aktívne
– aktivované
a označené
– zvolené
!
Metóda aktivované
a jej alias zvolené
zisťujú, či bolo stanovené tlačidlo naposledny
aktivované (zvolené). Metóda aktívne
overuje,
či je stanovené tlačidlo použiteľné (stlačiteľné) a metóda označené
zisťuje, či bolo tlačidlo takzvane
označené (čo môže mať subjektívny
význam).)
true
– je označené;
false
– nie je označenéoznač()
,
odznač()
,
zrušOznačenie()
public boolean oznacene()
označené
.public void označ()
označené
.)aktívne()
,
odznač()
,
zrušOznačenie()
public void oznac()
označ
.public void odznač()
označené
.)aktívne()
,
označ()
,
zrušOznačenie()
public void odznac()
odznač
.public void zrušOznačenie()
označené
.)public void zrusOznacenie()
zrušOznačenie
.public boolean viditeľné()
skry
a zobraz
. Alternatívou tejto metódy je metóda zobrazené
.zobrazené()
,
zobraz()
,
skry()
public boolean viditelne()
viditeľné
.public boolean zobrazené()
skry
a zobraz
. Alternatívou tejto metódy je metóda viditeľné
.viditeľné()
,
zobraz()
,
skry()
public boolean zobrazene()
zobrazené
.public void zobraz()
viditeľné()
,
zobrazené()
,
skry()
public void skry()
viditeľné()
,
zobrazené()
,
zobraz()
public void setVisible(boolean visible)
setVisible
v triede JComponent
String text()
text(String)
void text(String text)
text
– nový text tlačidlaGRobot.Tlačidlo(String)
,
GRobot.Tlačidlo(GRobot.Obrázok, String)
,
text()
public void obrázok(GRobot.Obrázok obrázok)
obrázok
– nový obrázok tlačidla alebo null
ak chceme odstrániť obrázok tlačidlaGRobot.Tlačidlo(GRobot.Obrázok)
,
GRobot.Tlačidlo(GRobot.Obrázok, GRobot.Obrázok)
,
GRobot.Tlačidlo(GRobot.Obrázok, String)
,
obrázokStlačeného(GRobot.Obrázok)
,
obrázokDeaktivovaného(GRobot.Obrázok)
,
obrázokOznačeného(GRobot.Obrázok)
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(GRobot.Obrázok)
public void obrazok(GRobot.Obrázok obrázok)
obrázok
.public GRobot.Obrázok obrázok()
null
ak tlačidlo
nemá priradený obrázok.Obrázok
alebo null
obrázokStlačeného()
,
obrázokDeaktivovaného()
,
obrázokOznačeného()
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()
public GRobot.Obrázok obrazok()
obrázok
.public void obrázokStlačeného(GRobot.Obrázok obrázok)
obrázok
– nový obrázok stlačeného tlačidla alebo null
ak chceme odstrániť obrázok stlačeného tlačidlaobrázok(GRobot.Obrázok)
,
obrázokDeaktivovaného(GRobot.Obrázok)
,
obrázokOznačeného(GRobot.Obrázok)
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(GRobot.Obrázok)
public void obrazokStlaceneho(GRobot.Obrázok obrázok)
obrázokStlačeného
.public GRobot.Obrázok obrázokStlačeného()
null
ak
tlačidlo nemá definovaný obrázok pre stlačený stav.Obrázok
alebo null
obrázok()
,
obrázokDeaktivovaného()
,
obrázokOznačeného()
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()
public GRobot.Obrázok obrazokStlaceneho()
obrázokStlačeného
.public void obrázokDeaktivovaného(GRobot.Obrázok obrázok)
obrázok
– nový obrázok deaktivovaného tlačidla alebo null
ak chceme odstrániť obrázok deaktivovaného tlačidlaobrázok(GRobot.Obrázok)
,
obrázokStlačeného(GRobot.Obrázok)
,
obrázokOznačeného(GRobot.Obrázok)
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(GRobot.Obrázok)
public void obrazokDeaktivovaneho(GRobot.Obrázok obrázok)
obrázokDeaktivovaného
.public GRobot.Obrázok obrázokDeaktivovaného()
null
ak tlačidlo nemá definovaný obrázok pre
deaktivovaný stav.Obrázok
alebo null
obrázok()
,
obrázokStlačeného()
,
obrázokOznačeného()
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()
public GRobot.Obrázok obrazokDeaktivovaneho()
obrázokDeaktivovaného
.public void obrázokOznačeného(GRobot.Obrázok obrázok)
|
|
obrázok
– nový obrázok označeného tlačidla alebo null
ak chceme odstrániť obrázok označeného tlačidlaobrázok(GRobot.Obrázok)
,
obrázokStlačeného(GRobot.Obrázok)
,
obrázokDeaktivovaného(GRobot.Obrázok)
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(GRobot.Obrázok)
public void obrazokOznaceneho(GRobot.Obrázok obrázok)
obrázokOznačeného
.public GRobot.Obrázok obrázokOznačeného()
null
ak tlačidlo nemá definovaný obrázok pre označený
stav.Obrázok
alebo null
obrázok()
,
obrázokStlačeného()
,
obrázokDeaktivovaného()
,
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()
public GRobot.Obrázok obrazokOznaceneho()
obrázokOznačeného
.public void obrázokDeaktivovanéhoOznačeného(GRobot.Obrázok obrázok)
obrázok
– nový obrázok deaktivovaného označeného tlačidla
alebo null
ak chceme odstrániť obrázok
deaktivovaného označeného tlačidlaobrázok(GRobot.Obrázok)
,
obrázokStlačeného(GRobot.Obrázok)
,
obrázokDeaktivovaného(GRobot.Obrázok)
,
obrázokOznačeného(GRobot.Obrázok)
public void obrazokDeaktivovanehoOznaceneho(GRobot.Obrázok obrázok)
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.public void obrázokOznačenéhoDeaktivovaného(GRobot.Obrázok obrázok)
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.public void obrazokOznacenehoDeaktivovaneho(GRobot.Obrázok obrázok)
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.public GRobot.Obrázok obrázokDeaktivovanéhoOznačeného()
null
ak tlačidlo
nemá definovaný obrázok pre označený stav.Obrázok
alebo null
obrázok()
,
obrázokStlačeného()
,
obrázokDeaktivovaného()
,
obrázokOznačeného()
public GRobot.Obrázok obrazokDeaktivovanehoOznaceneho()
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.public GRobot.Obrázok obrázokOznačenéhoDeaktivovaného()
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.public GRobot.Obrázok obrazokOznacenehoDeaktivovaneho()
obrázokDeaktivovanéhoOznačeného
.public int medzeraMedziObrázkomATextom()
public int medzeraMedziObrazkomATextom()
medzeraMedziObrázkomATextom
.public void medzeraMedziObrázkomATextom(int medzera)
medzera
– celé číslo určujúce počet pixelov medzi obrázkom
a textompublic void medzeraMedziObrazkomATextom(int medzera)
medzeraMedziObrázkomATextom
.public void zrušDekor()
Obrázok
).
public void zrusDekor()
zrušDekor
.public void obnovDekor()
zrušDekor
).