Upozornenie
Toto je pôvodné prvé vydanie dokumentácie pre verziu knižnice grafického robota 1.0 beta. V súčasnosti už nie je aktuálne.
Novšie vydanie dokumentácie pre verziu 1.50 je publikované na nasledujúcej adrese:
http://cec.truni.sk/horvath/GRobot/
public static class Robot.Obrázok extends BufferedImage
BufferedImage
nielen o funkcionalitu bežne používanú vo svete grafického robota.
Obrázok obsahuje komponent grafika
, vďaka ktorému
môžeme do obrázkov priamo
kresliť.
Trieda je využiteľná v rôznych situáciách, napríklad pri vypĺňaní, definícii vlastného tvaru robota a podobne. Ponúka
nástroje na zrkadlenie, zmenu svetlosti, úpravu na farebný
negatív, rozmazanie a tak ďalej.
Upozornenie!
Pri úpravách obrázkov nikdy nie je spustené automatické prekreslenie! Všetky zmeny vykonané v obrázu sa prejavia až pri jeho najbližšom nakreslení! Následkom je napríklad i to, že ak je obrázok použitý ako vlastný tvar niektorého robota, treba po každej zmene (úprave priehľadnosti, vypĺňaní, kreslení…) zabezpečiť prekreslenie sveta.
(Automatické prekresľovanie sveta sa pri úpravách obsahu obrázkov alebo ich vlastností neaktivuje napríklad i preto, že svet nemá nikdy garantované, či je daný obrázok niekde použitý alebo iba pasívne uložený v pamäti…)
Modifikátor a typ | Atribút a opis |
---|---|
Graphics2D |
grafika
Grafika obrázka (pre potreby kreslenia do obrázka).
|
int |
sirka
Šírka obrázka.
|
int |
šírka
Šírka obrázka.
|
int |
vyska
Výška obrázka.
|
int |
výška
Výška obrázka.
|
TYPE_3BYTE_BGR, TYPE_4BYTE_ABGR, TYPE_4BYTE_ABGR_PRE, TYPE_BYTE_BINARY, TYPE_BYTE_GRAY, TYPE_BYTE_INDEXED, TYPE_CUSTOM, TYPE_INT_ARGB, TYPE_INT_ARGB_PRE, TYPE_INT_BGR, TYPE_INT_RGB, TYPE_USHORT_555_RGB, TYPE_USHORT_565_RGB, TYPE_USHORT_GRAY
accelerationPriority, SCALE_AREA_AVERAGING, SCALE_DEFAULT, SCALE_FAST, SCALE_REPLICATE, SCALE_SMOOTH, UndefinedProperty
BITMASK, OPAQUE, TRANSLUCENT
Konštruktor a opis |
---|
Robot.Obrázok()
Predvolený konštruktor.
|
Robot.Obrázok(Image obrázok)
Vytvorí nový obrázok podľa zadaného obrázka ako predlohy.
|
Robot.Obrázok(int šírka,
int výška)
Konštruktor, ktorý vytvorí nový prázdny obrázok so zadanými rozmermi
(v bodoch).
|
Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
void |
bledsi()
![]() bledší . |
void |
bledsi(double faktor)
![]() bledší . |
void |
bledší()
Zvýši úroveň svetlosti tohto obrázka.
|
void |
bledší(double faktor)
Zvýši úroveň svetlosti tohto obrázka.
|
void |
ciernobiely()
![]() čiernobiely . |
void |
čiernobiely()
Upraví tento obrázok do odtieňov šedej.
|
boolean |
doSchranky()
![]() doSchránky . |
boolean |
doSchránky()
Vloží obsah tohto obrázka do schránky.
|
Robot.Farba |
farbaBodu(double x,
double y)
Zistí farbu bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných súradniciach
v súradnicovom priestore robota.
|
boolean |
farbaBodu(double x,
double y,
Robot.Farba farba)
Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných
súradniciach v súradnicovom priestore robota zhoduje so zadanou
farbou.
|
Robot.Farba |
farbaBodu(Point2D bod)
Zistí farbu bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných súradniciach
v súradnicovom priestore robota.
|
boolean |
farbaBodu(Point2D bod,
Robot.Farba farba)
Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných
súradniciach v súradnicovom priestore robota zhoduje so zadanou
farbou.
|
Robot.Farba |
farbaBodu(Robot ktorý)
Zistí farbu bodu (jedného pixela) obrázka na súradniciach
určených polohou robota.
|
boolean |
farbaBodu(Robot ktorý,
Robot.Farba farba)
Zistí, či sa farba bodu (jedného pixela) obrázka na zadaných
súradniciach v súradnicovom priestore robota zhoduje so zadanou
farbou.
|
void |
farebnyFilter(Robot.Farba farba)
![]() farebnýFilter . |
void |
farebnýFilter(Robot.Farba farba)
Použije na tento obrázok zadaný farebný filter.
|
Graphics2D |
grafika()
Vráti objekt grafiky obrázka (pre potreby kreslenia do obrázka).
|
void |
jednofarebny(Robot.Farba farba)
![]() monochromatický . |
void |
jednofarebný(Robot.Farba farba)
![]() monochromatický . |
void |
kresli(BufferedImage obrázok)
Nakreslí do stredu tohto obrázka zadaný obrázok.
|
void |
kresli(double x,
double y,
BufferedImage obrázok)
Nakreslí do tohto obrázka zadaný obrázok, pričom ho posunie
o zadané súradnice v horizontálnom a vertikálnom smere.
|
void |
kresli(double x,
double y,
String súbor)
Nakreslí do tohto obrázka obrázok zo zadaného súboru, ktorý bude
posunutý o zadané súradnice v horizontálnom a vertikálnom smere.
|
void |
kresli(Point2D bod,
BufferedImage obrázok)
Nakreslí do tohto obrázka zadaný obrázok, pričom ho posunie
o zadané súradnice v horizontálnom a vertikálnom smere.
|
void |
kresli(Point2D bod,
String súbor)
Nakreslí do tohto obrázka obrázok zo zadaného súboru, ktorý bude
posunutý o zadané súradnice v horizontálnom a vertikálnom smere.
|
void |
kresli(Robot ktorý,
BufferedImage obrázok)
Nakreslí do tohto obrázka zadaný obrázok, obrázok bude
posunutý o súradnice určené polohou zadaného robota.
|
void |
kresli(Robot ktorý,
String súbor)
Nakreslí do tohto obrázka obrázok zo zadaného súboru, obrázok bude
posunutý o súradnice určené polohou zadaného robota.
|
void |
kresli(Shape tvar)
Alternatívny spôsob kreslenia obrysov tvarov do obrázka.
|
void |
kresli(String súbor)
Nakreslí do stredu tohto obrázka obrázok zo zadaného súboru.
|
Robot |
kreslic()
![]() kreslič . |
void |
kreslic(Robot kreslič)
![]() kreslič . |
Robot |
kreslič()
![]() null
ak nebol nastavený. |
void |
kreslič(Robot kreslič)
![]() |
void |
monochromaticky(Robot.Farba farba)
![]() monochromatický . |
void |
monochromatický(Robot.Farba farba)
Upraví tento obrázok do odtieňov zadanej farby.
|
static Robot.Obrázok |
načítaj(String súbor)
Načíta do vnútornej pamäte sveta zadaný obrázok zo súboru a vytvorí
z neho nový objekt typu
Obrázok . |
double |
najmensieX()
![]() najmenšieX . |
double |
najmensieY()
![]() najmenšieY . |
double |
najmenšieX()
![]() |
double |
najmenšieY()
![]() |
double |
najvacsieX()
![]() najväčšieX . |
double |
najvacsieY()
![]() najväčšieY . |
double |
najväčšieX()
![]() |
double |
najväčšieY()
![]() |
void |
negativ()
![]() negatív . |
void |
negatív()
Pretvorí tento obrázok na svoj farebný negatív.
|
void |
odtieneSedej()
![]() čiernobiely . |
void |
odtieneŠedej()
![]() čiernobiely . |
boolean |
pouziMasku(BufferedImage maska)
![]() použiMasku . |
boolean |
použiMasku(BufferedImage maska)
Použije na tento obrázok masku vyrobenú zo zadaného obrázka.
|
void |
prepíšBod(double x,
double y,
int farba)
Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti bodu na zadanej
pozícii zadanou kombináciou zložiek RGBA zakódovaných v celočíselnej
hodnote.
|
void |
prepíšBod(double x,
double y,
Robot.Farba farba)
Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti bodu na zadanej
pozícii zadanou farbou.
|
void |
pretoc(double Δx,
double Δy)
![]() pretoč . |
void |
pretoč(double Δx,
double Δy)
Pretočí obsah obrázka o zadaný počet bodov v horizontálnom a/alebo
vertikálnom smere.
|
void |
prevratHorizontalne()
![]() prevráťVodorovne . |
void |
prevráťHorizontálne()
![]() |
void |
prevratVertikalne()
![]() prevráťZvislo . |
void |
prevráťVertikálne()
![]() |
void |
prevratVodorovne()
![]() prevráťVodorovne . |
void |
prevráťVodorovne()
Prevráti obrázok podľa vodorovnej osi – horná časť obrázka sa ocitne
dole a naopak.
|
void |
prevratZvislo()
![]() prevráťZvislo . |
void |
prevráťZvislo()
Prevráti obrázok podľa zvislej osi – pravá časť obrázka sa ocitne
vľavo a naopak.
|
double |
priehladnost()
![]() priehľadnosť . |
double |
priehľadnosť()
![]() |
void |
priehladnost(double priehľadnosť)
![]() priehľadnosť . |
void |
priehľadnosť(double priehľadnosť)
![]() |
void |
roluj(double Δx,
double Δy)
Posunie obsah obrázka o zadaný počet bodov v horizontálnom a/alebo
vertikálnom smere.
|
void |
rozmaz()
![]() rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie)
![]() rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie,
int rozsah)
![]() rozmaž . |
void |
rozmaz(int bgr,
int bgg,
int bgb)
![]() rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie,
int bgr,
int bgg,
int bgb)
![]() rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie,
int rozsah,
int bgr,
int bgg,
int bgb)
![]() rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie,
int rozsah,
Robot.Farba pozadie)
![]() rozmaž . |
void |
rozmaz(int opakovanie,
Robot.Farba pozadie)
![]() rozmaž . |
void |
rozmaz(Robot.Farba pozadie)
![]() rozmaž . |
void |
rozmaž()
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie,
int rozsah)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int bgr,
int bgg,
int bgb)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie,
int bgr,
int bgg,
int bgb)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie,
int rozsah,
int bgr,
int bgg,
int bgb)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie,
int rozsah,
Robot.Farba pozadie)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(int opakovanie,
Robot.Farba pozadie)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
void |
rozmaž(Robot.Farba pozadie)
Rozmaže grafiku obrázka.
|
int |
sirka()
![]() šírka . |
int |
šírka()
Vráti šírku obrázka.
|
void |
tmavsi()
![]() tmavší . |
void |
tmavsi(double faktor)
![]() tmavší . |
void |
tmavší()
Zníži úroveň svetlosti tohto obrázka.
|
void |
tmavší(double faktor)
Zníži úroveň svetlosti tohto obrázka.
|
void |
uloz(String súbor)
![]() ulož . |
void |
uloz(String súbor,
boolean prepísať)
![]() ulož . |
void |
ulož(String súbor)
Uloží obrázok do súboru.
|
void |
ulož(String súbor,
boolean prepísať)
Uloží obsah obrázka do súboru.
|
void |
upravPriehladnost(double zmena)
![]() upravPriehľadnosť . |
void |
upravPriehľadnosť(double zmena)
Upraví úroveň (ne)priehľadnosti obráza.
|
Robot.Farba |
vylejFarbu(double x,
double y,
int r,
int g,
int b)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu zadanú prostredníctvom
farebných zložiek, ktorá sa určeného bodu rozšíri po okraje okolitej
kresby.
|
Robot.Farba |
vylejFarbu(double x,
double y,
int r,
int g,
int b,
int a)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu zadanú prostredníctvom
farebných zložiek a úrovne (ne)priehľadnosti, pričom farba sa
z daného bodu rozšíri k okrajom okolitej kresby.
|
void |
vylejFarbu(double x,
double y,
Object farba)
Toto je klon metódy
vylejFarbu(double, double, Robot.Farba) . |
void |
vylejFarbu(double x,
double y,
Robot.Farba farba)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu, ktorá sa odtiaľ rozšíri po
okraje tej časti kresby v obrázku, v ktorej sa zadaný bod nachádza.
|
Robot.Farba |
vylejFarbu(Point2D bod,
int r,
int g,
int b)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu zadanú prostredníctvom
farebných zložiek, ktorá sa určeného bodu rozšíri po okraje okolitej
kresby.
|
Robot.Farba |
vylejFarbu(Point2D bod,
int r,
int g,
int b,
int a)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu zadanú prostredníctvom
farebných zložiek a úrovne (ne)priehľadnosti, pričom farba sa
z daného bodu rozšíri k okrajom okolitej kresby.
|
void |
vylejFarbu(Point2D bod,
Object farba)
Toto je klon metódy
vylejFarbu(double, double, Robot.Farba) . |
void |
vylejFarbu(Point2D bod,
Robot.Farba farba)
Vyleje do zadaného bodu do obrázka farbu, ktorá sa odtiaľ rozšíri po
okraje tej časti kresby v obrázku, v ktorej sa zadaný bod nachádza.
|
void |
vylejFarbu(Robot ktorý)
Zadaný robot vyleje na svojej pozícii do obrázka svoju aktuálnu
farbu, ktorá sa odtiaľ rozšíri po okraje
okolitej kresby.
|
void |
vymaz()
![]() vymaž . |
void |
vymaž()
Vymaže obsah obrázka.
|
void |
vypln(BufferedImage obrázok)
![]() vyplň . |
void |
vyplň(BufferedImage obrázok)
Vyplní obrázok zadanou textúrou.
|
Robot.Farba |
vypln(int r,
int g,
int b)
![]() vyplň . |
Robot.Farba |
vyplň(int r,
int g,
int b)
Vyplní obrázok farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek.
|
Robot.Farba |
vypln(int r,
int g,
int b,
int a)
![]() vyplň . |
Robot.Farba |
vyplň(int r,
int g,
int b,
int a)
Vyplní obrázok farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek
a úrovne (ne)priehľadnosti.
|
void |
vypln(Object farba)
![]() vyplň . |
void |
vyplň(Object farba)
Toto je klon metódy
vyplň(Robot.Farba) . |
void |
vypln(Robot.Farba farba)
![]() vyplň . |
void |
vyplň(Robot.Farba farba)
Vyplní celú plochu obrázka zadanou farbou.
|
void |
vypln(Shape tvar)
![]() vypln(Shape) . |
void |
vyplň(Shape tvar)
Alternatívny spôsob kreslenia vyplnených tvarov do obrázka.
|
void |
vypln(Shape tvar,
BufferedImage obrázok)
![]() vypln(Shape, BufferedImage) . |
void |
vyplň(Shape tvar,
BufferedImage obrázok)
Vyplní zadaný tvar textúrou určenou zadaným obrázkom a výsledok
nakreslí do tohto obrázka.
|
void |
vypln(Shape tvar,
String súbor)
![]() vypln(Shape, String) . |
void |
vyplň(Shape tvar,
String súbor)
Vyplní zadaný tvar textúrou načítanou zo súboru s obrázkom a výsledok
nakreslí do obrázka.
|
void |
vypln(String súbor)
![]() vyplň . |
void |
vyplň(String súbor)
Vyplní obrázok zadanou textúrou.
|
BufferedImage |
vyrobMasku()
Vyrobí z tohto obrázka masku priehľadnosti.
|
boolean |
vyrobMasku(BufferedImage nováMaska)
Vyrobí z tohto obrázka do zadaného obrázka masku priehľadnosti.
|
int |
vyska()
![]() výška . |
int |
výška()
Vráti šírku obrázka.
|
void |
zrusKreslica()
![]() zrušKresliča . |
void |
zrušKresliča()
Zruší kresliča obrázka.
|
addTileObserver, coerceData, copyData, createGraphics, getAlphaRaster, getColorModel, getData, getData, getGraphics, getHeight, getHeight, getMinTileX, getMinTileY, getMinX, getMinY, getNumXTiles, getNumYTiles, getProperty, getProperty, getPropertyNames, getRaster, getRGB, getRGB, getSampleModel, getSource, getSources, getSubimage, getTile, getTileGridXOffset, getTileGridYOffset, getTileHeight, getTileWidth, getTransparency, getType, getWidth, getWidth, getWritableTile, getWritableTileIndices, hasTileWriters, isAlphaPremultiplied, isTileWritable, releaseWritableTile, removeTileObserver, setData, setRGB, setRGB, toString
flush, getAccelerationPriority, getCapabilities, getScaledInstance, setAccelerationPriority
public final int šírka
šírka
.public final int sirka
šírka
.public final int výška
výška
.public final int vyska
výška
.public final Graphics2D grafika
grafika
, ktorá vracia rovnaký objekt.
Používajte tento objekt ojedinele, pretože inštancie triedy
obrázok mierne prispôsobujú svoj súradnicový priestor, aby boli
lepšie použiteľné vo svete grafického robota.public Robot.Obrázok()
public Robot.Obrázok(int šírka, int výška)
šírka
– šírka nového obrázkavýška
– výška nového obrázkapublic Robot.Obrázok(Image obrázok)
obrázok
– obrázoky predlohypublic static Robot.Obrázok načítaj(String súbor)
Obrázok
. Táto metóda
zapuzdruje metódu svet.načítajObrázok(súbor)
, ibaže popri tom z objektu typu Image
(ktorý zostáva uložený vo vnútornej pamäti sveta)
automaticky vytvára nový objekt Obrázok
.súbor
– názov súboru s obrázkomObrázok
RuntimeException
– ak obrázok nebol nájdenýpublic int šírka()
šírka
.public int sirka()
šírka
.public int výška()
výška
.public int vyska()
výška
.public Graphics2D grafika()
grafika
, ktorá obsahuje rovnaký objekt, aký vracia
táto metóda. Používajte tento objekt ojedinele, pretože inštancie
triedy obrázok mierne prispôsobujú svoj súradnicový priestor, aby
boli lepšie použiteľné vo svete grafického robota.Graphics2D
– grafika obrázkapublic double najmenšieX()
najväčšieX()
,
najmenšieY()
,
najväčšieY()
public double najmensieX()
najmenšieX
.public double najmenšieY()
najmenšieX()
,
najväčšieX()
,
najväčšieY()
public double najmensieY()
najmenšieY
.public double najväčšieX()
najmenšieX()
,
najmenšieY()
,
najväčšieY()
public double najvacsieX()
najväčšieX
.public double najväčšieY()
najmenšieX()
,
najväčšieX()
,
najmenšieY()
public double najvacsieY()
najväčšieY
.public void vymaž()
public void vymaz()
vymaž
.public void prepíšBod(double x, double y, Robot.Farba farba)
x
– x-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotay
– y-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotafarba
– objekt typu Farba
určujúci novú farbu
bodupublic void prepíšBod(double x, double y, int farba)
x
– x-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotay
– y-ová súradnica bodu v súradnicovom priestore robotafarba
– celé číslo obsahujúce kombináciu farebných zložiek RGB
a priehľadnostipublic Robot kreslič()
null
ak nebol nastavený. Pre podrobnosti pozri informácie pri setteri
vlastnosti kreslič
.null
ak obrázok nemá kresličapublic void kreslič(Robot kreslič)
kresli
a vyplň
. Novému
zvolenému kresličovi bude automaticky vypnuté kreslenie tvarov, pričom jeho
štandardné kresliace schopnosti (kreslenie pri pohybe dopredu, dozadu a podobne, pri položenom pere)
zostávajú zachované. Prípadnému starému kresličovi bude kreslenie tvarov automaticky zapnuté.
Táto vlastnosť je určená výhradne na použitie s metódami
kresli
a vyplň
, ktoré
očakávajú výstupy z metód robota na kreslenie tvarov (kruh
, elipsa
, štvorec
a podobne). Nie je
dobré túto vlastnosť kombinovať s úplným presmerovaním kreslenia robota do
obrázka. Mohlo by dôjsť k neočakávaným výsledkom.
Keď chceme kresliča zrušiť, pošleme do argumentu tejto metódy
hodnotu null
alebo použijeme metódu zrušKresliča
.
kreslič
– nový kreslič (kresliaci robot) alebo null
public void zrušKresliča()
kreslič
.public void zrusKreslica()
zrušKresliča
.public void kresli(Shape tvar)
Zadaný tvar by mal byť vygenerovaný niektorým robotom (metódami na
kreslenie tvarov), pretože obrázky majú súradnicový priestor mierne
prispôsobený svetu robota (osi sú posunuté tak, aby robot v pozícii
[0, 0] kreslil do stredu obrázka – to závisí nielen od rozmerov
obrázka, ale aj od aktuálnych rozmerov plátien(!); y-ová súradnica
je orientovaná podľa súradnicového systému Javy, to znamená, že je
voči svetu robota zrkadlovo prevrátená). (Zvolený kresliaci robot by
mal mať vypnuté kreslenie tvarov,
aby vygenerovaný tvar nenakreslil do aktívneho plátna, prípadne do
iného obrázka, do ktorého má presmerované kreslenie. Automatické
vypnutie a zapnutie ich kreslenia vykoná metóda kreslič
. Treba si dať na to pozor, keď chceme toho
istého robota použiť ako kresliča na viaceré obrázky.)
Jednoduchšie je použiť metódu Robot.kresliNaObrázok(Obrázok)
na presmerovanie kreslenia robota do obrázka a kresliť robotom
rovnakým spôsobom ako pri klasickom kreslení na plátno (podlahu alebo strop).
public void vyplň(Shape tvar)
Zadaný tvar by mal byť vygenerovaný niektorým robotom (metódami na
kreslenie tvarov), pretože obrázky majú súradnicový priestor mierne
prispôsobený svetu robota (osi sú posunuté tak, aby robot v pozícii
[0, 0] kreslil do stredu obrázka – to závisí nielen od rozmerov
obrázka, ale aj od aktuálnych rozmerov plátien(!); y-ová súradnica
je orientovaná podľa súradnicového systému Javy, to znamená, že je
voči svetu robota zrkadlovo prevrátená). (Zvolený kresliaci robot by
mal mať vypnuté kreslenie tvarov,
aby vygenerovaný tvar nenakreslil do aktívneho plátna, prípadne do
iného obrázka, do ktorého má presmerované kreslenie. Automatické
vypnutie a zapnutie ich kreslenia vykoná metóda kreslič
. Treba si dať na to pozor, keď chceme toho
istého robota použiť ako kresliča na viaceré obrázky.)
Jednoduchšie je použiť metódu Robot.kresliNaObrázok(Obrázok)
na presmerovanie kreslenia robota do obrázka a kresliť robotom
rovnakým spôsobom ako pri klasickom kreslení na plátno (podlahu alebo strop).
public void vypln(Shape tvar)
vypln(Shape)
.public void vyplň(Robot.Farba farba)
public void vypln(Robot.Farba farba)
vyplň
.public void vyplň(Object farba)
vyplň(Robot.Farba)
. Obrázok je vyplnený
len v prípade, že je v premennej typu Object
(zadanej ako
parameter) uložená inštancia triedy Farba
alebo Color
.public Robot.Farba vyplň(int r, int g, int b)
r
– červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba
vytvorený podľa zadaných
zložiekvyplň(Robot.Farba)
public Robot.Farba vypln(int r, int g, int b)
vyplň
.public Robot.Farba vyplň(int r, int g, int b, int a)
r
– červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a
– úroveň (ne)priehľadnosti farby; celé číslo v rozsahu
0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná farba)Farba
vytvorený podľa zadaných
parametrovvyplň(Robot.Farba)
public Robot.Farba vypln(int r, int g, int b, int a)
vyplň
.public void vyplň(Shape tvar, String súbor)
Zadaný tvar by mal byť generovaný niektorým robotom (metódami na kreslenie tvarov), pretože obrázky majú súradnicový priestor prispôsobený svetu robota. Zvolený kresliaci robot by mal mať vypnuté kreslenie tvarov, aby vygenerovaný tvar nenakreslil do aktívneho plátna (prípadne do obrázka, do ktorého bolo jeho kreslenie presmerované).
tvar
– objekt typu Shape
, ktorý bude vyplnený
textúrousúbor
– názov súboru s obrázkom textúrypublic void vypln(Shape tvar, String súbor)
vypln(Shape, String)
.public void vyplň(Shape tvar, BufferedImage obrázok)
Zadaný tvar by mal byť generovaný niektorým robotom (metódami na kreslenie tvarov), pretože obrázky majú súradnicový priestor prispôsobený svetu robota. Zvolený kresliaci robot by mal mať vypnuté kreslenie tvarov, aby vygenerovaný tvar nenakreslil do aktívneho plátna (prípadne do obrázka, do ktorého bolo jeho kreslenie presmerované).
tvar
– objekt typu Shape
, ktorý bude vyplnený
textúrouobrázok
– obrázok s textúroupublic void vypln(Shape tvar, BufferedImage obrázok)
vypln(Shape, BufferedImage)
.public void kresli(String súbor)
súbor
– názov súboru s obrázkompublic void kresli(double x, double y, String súbor)
x
– posun v horizontálnom smerey
– posun vo vertikálnom smeresúbor
– názov súboru s obrázkompublic void kresli(Point2D bod, String súbor)
bod
– súradnice, o ktoré má byť obrázok posunutýsúbor
– názov súboru s obrázkompublic void kresli(Robot ktorý, String súbor)
ktorý
– robot, ktorého súradnice určia posunutie obrázkasúbor
– názov súboru s obrázkompublic void kresli(BufferedImage obrázok)
obrázok
– obrázok, ktorý má byť nakreslenýpublic void kresli(double x, double y, BufferedImage obrázok)
x
– posun v horizontálnom smerey
– posun vo vertikálnom smereobrázok
– obrázok, ktorý má byť nakreslenýpublic void kresli(Point2D bod, BufferedImage obrázok)
bod
– súradnice, o ktoré má byť obrázok posunutýobrázok
– obrázok, ktorý má byť nakreslenýpublic void kresli(Robot ktorý, BufferedImage obrázok)
ktorý
– robot, ktorého súradnice určia posunutie obrázkaobrázok
– obrázok, ktorý má byť nakreslenýpublic void vyplň(String súbor)
súbor
– názov súboru s obrázkom textúryvyplň(Robot.Farba)
public void vyplň(BufferedImage obrázok)
BufferedImage
alebo odvodený), ktorý bude použitý na dlaždicové vyplnenie celej
plochy tohto obrázka.obrázok
– obrázok s textúrouvyplň(Robot.Farba)
public void vypln(BufferedImage obrázok)
vyplň
.public void vylejFarbu(double x, double y, Robot.Farba farba)
Robot.Plátno.vylejFarbu(double,
double, Robot.Farba)
. Správanie tejto metódy je jej veľmi podobné.x
– x-ová súradnica počiatočného boduy
– y-ová súradnica počiatočného bodufarba
– objekt typu Farba
určujúci farbu výplnepublic void vylejFarbu(double x, double y, Object farba)
vylejFarbu(double, double, Robot.Farba)
.
Proces vyplnenia sa uskutoční len v prípade, že je v premennej typu
Object
(zadanej ako parameter) uložená inštancia triedy
Farba
alebo Color
.public Robot.Farba vylejFarbu(double x, double y, int r, int g, int b)
vylejFarbu(double,
double, Robot.Farba)
. Správanie tejto metódy je odvodené od nej.x
– x-ová súradnica počiatočného boduy
– y-ová súradnica počiatočného bodur
– červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba
vytvorený podľa zadaných
zložiekvylejFarbu(double, double, Robot.Farba)
public Robot.Farba vylejFarbu(double x, double y, int r, int g, int b, int a)
vylejFarbu(double, double,
Robot.Farba)
. Správanie tejto metódy je odvodené od nej.x
– x-ová súradnica počiatočného boduy
– y-ová súradnica počiatočného bodur
– červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a
– úroveň (ne)priehľadnosti farby; celé číslo v rozsahu
0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná farba)Farba
vytvorený podľa zadaných
parametrovvylejFarbu(double, double, Robot.Farba)
public void vylejFarbu(Point2D bod, Robot.Farba farba)
Robot.Plátno.vylejFarbu(double,
double, Robot.Farba)
. Správanie tejto metódy je jej veľmi podobné.bod
– súradnice počiatočného bodufarba
– objekt typu Farba
určujúci farbu výplnepublic void vylejFarbu(Point2D bod, Object farba)
vylejFarbu(double, double, Robot.Farba)
.
Proces vyplnenia sa uskutoční len v prípade, že je v premennej typu
Object
(zadanej ako parameter) uložená inštancia triedy
Farba
alebo Color
.public Robot.Farba vylejFarbu(Point2D bod, int r, int g, int b)
vylejFarbu(double,
double, Robot.Farba)
. Správanie tejto metódy je odvodené od nej.bod
– súradnice počiatočného bodur
– červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255Farba
vytvorený podľa zadaných
zložiekvylejFarbu(Point2D, Robot.Farba)
public Robot.Farba vylejFarbu(Point2D bod, int r, int g, int b, int a)
vylejFarbu(double, double,
Robot.Farba)
. Správanie tejto metódy je odvodené od nej.bod
– súradnice počiatočného bodur
– červená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255g
– zelená zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255b
– modrá zložka farby; celé číslo v rozsahu 0 – 255a
– úroveň (ne)priehľadnosti farby; celé číslo v rozsahu
0 – 255 (0 – neviditeľná farba; 255 – nepriehľadná farba)Farba
vytvorený podľa zadaných
parametrovvylejFarbu(Point2D, Robot.Farba)
public void vylejFarbu(Robot ktorý)
vylejFarbu(double, double, Robot.Farba)
. Správanie tejto metódy je
odvodené od nej.ktorý
– robot, ktorého poloha a farba sú použité na výplňpublic void negatív()
public void negativ()
negatív
.public void bledší(double faktor)
Robot.Farba.bledšia(double)
.faktor
– faktor zosvetlenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú povolené; čím je
hodnota faktora nižšia, tým je zmena svetlosti výraznejšiatmavší(double)
public void bledsi(double faktor)
bledší
.public void tmavší(double faktor)
Robot.Farba.tmavšia(double)
.faktor
– faktor stmavenia – hodnota v rozsahu 0.0 – 1.0,
pričom krajné hodnoty (0.0 a 1.0) nie sú na použitie vhodné
(0.0 by stmavila farbu do čiernej a 1.0 by nevykonala žiadnu
zmenu svetlosti); čím je hodnota faktora nižšia, tým je úroveň
stmavenia výraznejšiabledší(double)
public void tmavsi(double faktor)
tmavší
.public void bledší()
Robot.Farba.bledšia()
.tmavší()
public void bledsi()
bledší
.public void tmavší()
Robot.Farba.tmavšia()
.bledší()
public void tmavsi()
tmavší
.public void čiernobiely()
public void ciernobiely()
čiernobiely
.public void odtieneŠedej()
čiernobiely
.public void odtieneSedej()
čiernobiely
.public void monochromatický(Robot.Farba farba)
farba
– farba, do odtieňov ktorej bude obrázok prevedenýpublic void monochromaticky(Robot.Farba farba)
monochromatický
.public void jednofarebný(Robot.Farba farba)
monochromatický
.public void jednofarebny(Robot.Farba farba)
monochromatický
.public void farebnýFilter(Robot.Farba farba)
farba
– farba filtrapublic void farebnyFilter(Robot.Farba farba)
farebnýFilter
.public boolean použiMasku(BufferedImage maska)
maska
– obrázok, ktorý bude použitý ako maskatrue
ak bola operácia úspešnápublic boolean pouziMasku(BufferedImage maska)
použiMasku
.public boolean vyrobMasku(BufferedImage nováMaska)
nováMaska
) bude nahradený.nováMaska
– obrázok, do ktorého bude nová maska vyrobená
(pôvodný obsah obrázka bude nahradený maskou)true
ak bola operácia úspešnápublic BufferedImage vyrobMasku()
public void rozmaž(int opakovanie, int rozsah, Robot.Farba pozadie)
opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniarozsah
– rozsah rozmazania; reálny efekt dosiahneme len
v rámci hodnôt 1 – 5, vyššie čísla sú zaokrúhlené na 5, nižšie
nespôsobia žiadne rozmazaniepozadie
– farba použitá pri procese rozmazania pre priehľadné
bodypublic void rozmaz(int opakovanie, int rozsah, Robot.Farba pozadie)
rozmaž
.public void rozmaž(int opakovanie, Robot.Farba pozadie)
rozmaž
(opakovanie,
1
, pozadie);
opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniapozadie
– farba použitá pre neviditeľné bodypublic void rozmaz(int opakovanie, Robot.Farba pozadie)
rozmaž
.public void rozmaž(Robot.Farba pozadie)
rozmaž
(
1
,
1
, pozadie);
pozadie
– farba použitá pre neviditeľné bodypublic void rozmaz(Robot.Farba pozadie)
rozmaž
.public void rozmaž(int opakovanie, int rozsah)
rozmaž
(opakovanie, rozsah,
svet
.farbaPozadia
());
To znamená, že pre priehľadné (neviditeľné) body je pri procese
rozmazania použitá aktuálna farba pozadia sveta (pozri: svet.farbaPozadia(Farba)
).opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniarozsah
– rozsah rozmazaniapublic void rozmaz(int opakovanie, int rozsah)
rozmaž
.public void rozmaž(int opakovanie)
rozmaž
(opakovanie,
1
,
svet
.farbaPozadia
());
To znamená, že pre priehľadné (neviditeľné) body je pri procese
rozmazania použitá aktuálna farba pozadia sveta (pozri: svet.farbaPozadia(Farba)
).opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniapublic void rozmaz(int opakovanie)
rozmaž
.public void rozmaž()
rozmaž
(
1
,
1
,
svet
.farbaPozadia
());
To znamená, že pre priehľadné (neviditeľné) body je pri procese
rozmazania použitá aktuálna farba pozadia sveta (pozri: svet.farbaPozadia(Farba)
).public void rozmaz()
rozmaž
.public void rozmaž(int opakovanie, int rozsah, int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž
(opakovanie, rozsah, new
Farba
(bgr, bgg,
bgb));
opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniarozsah
– rozsah rozmazaniabgr
– červený komponent pozadiabgg
– zelený komponent pozadiabgb
– modrý komponent pozadiapublic void rozmaz(int opakovanie, int rozsah, int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž
.public void rozmaž(int opakovanie, int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž
(opakovanie,
1
, new
Farba
(bgr, bgg,
bgb));
opakovanie
– počet opakovaní rozmazaniabgr
– červený komponent pozadiabgg
– zelený komponent pozadiabgb
– modrý komponent pozadiapublic void rozmaz(int opakovanie, int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž
.public void rozmaž(int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž
(
1
,
1
, new
Farba
(bgr,
bgg, bgb));
bgr
– červený komponent pozadiabgg
– zelený komponent pozadiabgb
– modrý komponent pozadiapublic void rozmaz(int bgr, int bgg, int bgb)
rozmaž
.public void prevráťVodorovne()
prevráťZvislo()
public void prevratVodorovne()
prevráťVodorovne
.public void prevráťHorizontálne()
prevráťVodorovne
.prevráťVertikálne()
public void prevratHorizontalne()
prevráťVodorovne
.public void prevráťZvislo()
prevráťVodorovne()
public void prevratZvislo()
prevráťZvislo
.public void prevráťVertikálne()
prevráťZvislo
.prevráťHorizontálne()
public void prevratVertikalne()
prevráťZvislo
.public void roluj(double Δx, double Δy)
pretoč
.Δx
– posun v horizontálnom (vodorovnom) smereΔy
– posun vo vertikálnom (zvislom) smerepublic void pretoč(double Δx, double Δy)
roluj
.Δx
– posun v horizontálnom (vodorovnom) smereΔy
– posun vo vertikálnom (zvislom) smerepublic void pretoc(double Δx, double Δy)
pretoč
.public Robot.Farba farbaBodu(double x, double y)
Plátno.farbaBodu(x, y)
.public Robot.Farba farbaBodu(Point2D bod)
farbaBodu(x, y)
, ale namiesto
jednotlivých súradníc je zadaný objekt Point2D
,
ktorého súradnice sú použité na určenie polohy.public Robot.Farba farbaBodu(Robot ktorý)
farbaBodu(x, y)
, ale namiesto
jednotlivých súradníc je zadaný robot, ktorého poloha určuje
vyšetrované súradnice.public boolean farbaBodu(double x, double y, Robot.Farba farba)
Plátno.farbaBodu(x, y, farba)
.x
– x-ová súradnica vyšetrovaného boduy
– y-ová súradnica vyšetrovaného bodufarba
– farba, ktorú chceme porovnať s farbou bodu na zadanej
pozíciitrue
ak sú zadané súradnice v rámci rozmerov
obrázka a farba bodu na zadaných súradniciach sa zhoduje so
zadanou farbou, inak false
public boolean farbaBodu(Point2D bod, Robot.Farba farba)
farbaBodu(x, y, farba)
, ale namiesto jednotlivých
súradníc je zadaný objekt Point2D
, ktorého súradnice
sú použité na určenie polohy.bod
– súradnice vyšetrovaného bodufarba
– farba, ktorú chceme porovnať s farbou bodu na zadanej
pozíciitrue
ak sú súradnice bodu v rámci rozmerov
obrázka a farba bodu na jeho súradniciach sa zhoduje so
zadanou farbou, inak false
public boolean farbaBodu(Robot ktorý, Robot.Farba farba)
farbaBodu(x, y, farba)
, ale namiesto jednotlivých
súradníc je zadaný robot, ktorého poloha určuje vyšetrované
súradnice.ktorý
– robot, ktorého poloha určuje súradnice vyšetrovaného
bodufarba
– farba, ktorú chceme porovnať s farbou bodu na pozícii
robotatrue
ak je poloha robota v rámci rozmerov
obrázka a farba bodu na jeho súradniciach sa zhoduje so
zadanou farbou, inak false
public double priehľadnosť()
priehľadnosť(double)
,
upravPriehľadnosť(double)
public double priehladnost()
priehľadnosť
.public void priehľadnosť(double priehľadnosť)
priehľadnosť
– nová úroveň priehľadnosti (0.0 – 1.0)priehľadnosť()
,
upravPriehľadnosť(double)
public void priehladnost(double priehľadnosť)
priehľadnosť
.public void upravPriehľadnosť(double zmena)
priehľadnosť
.zmena
– hodnota, ktorou bude násobená aktuálna hodnota
priehľadnosti; príklady: 0.5 – priehľadnosť bude znížená
o polovicu, 2.0 – úroveň priehľadnosti bude zdvojnásobenápriehľadnosť(double)
,
priehľadnosť()
public void upravPriehladnost(double zmena)
upravPriehľadnosť
.public void ulož(String súbor)
.png
alebo
.jpg
. Ak súbor jestvuje vznikne výnimka oznamujúca, že súbor
so zadaným menom už jestvuje. Ak chcete súbor prepísať, použite
metódu ulož(String, boolean)
s druhým parametrom
rovným true
.súbor
– názov súboru s požadovanou príponouRuntimeException
– ak súbor jestvuje alebo bol zadaný názov
súboru s neplatnou príponoupublic void ulož(String súbor, boolean prepísať)
.png
alebo .jpg
.súbor
– názov súboru s požadovanou príponouprepísať
– ak je true
, prípadný jestvujúci
súbor bude prepísaný, inak sa správa rovnako ako metóda
ulož(String)
RuntimeException
– ak súbor jestvuje a parameter prepísať
je false
alebo ak bol zadaný názov súboru
s neplatnou príponoupublic boolean doSchránky()
Upozornenie: obrázok je uchovaný v schránke len počas činnosti aplikácie robota. Po zatvorení okna sveta, je obrázok zo schránky odstránený.
true
ak bola operácia úspešnáRobot.Schránka.obrázok(Image)
public boolean doSchranky()
doSchránky
.