Informačná gramotnosť
IKT a vyučovací proces

Otázka vhodnosti využitia IKT vo výučbe závísíod viacerých faktorov, na ktoré je možné nazerať z troch hľadísk (didaktické, technické a organizačné hľadisko).

Kedy je
využitie IKT pre danú tému a cieľ prínosom?
- zvolíme tému, pre ktorú je používanie
IKT primerané a presvedčivé
- zvolíme tému, pre ktorú platí, že
vďaka použitiu IKT je práca na nej efektívnejšia
- žiaci / študenti môžu prezentovať
výsledky svojej práce
Pred integráciou konkrétnych IKT do výučby je potrebné si ozrejmiť zmysel ich samotnej implementácie (o.i. aj nasledovným):
- Ako mi IKT pomôžu splniť môj
didaktický cieľ?
- Ako IKT v tejto téme odbremenia
študentov od nepotrebnej technickej práce?
- Ako IKT podporia zvedavosť a tvorivosť?
- Ako podporia schopnosť verbalizovať, kooperovať a komunikovať?
- Čo už musia študenti vedieť? Čo sa
naučia?
Pri uplatňovaní IKT vo vyučovaní
sú rozhodujúcimi faktormi:
- existencia vhodného softvéru,
- technické vybavenie počítačových učební,
- ľudský potenciál, t.j. znalosť a schopnosť učiteľa
používať dostupné IKT.
Využitie vybraných IKT
prostriedkov v predprimárnom a primárom vzdelávaní:
- Digitálne kamery a foroaparáty
- Programovatelné hračky
- Multimediálne počítače
- Interaktívne virtuálne
tabule
Informačná gramotnosť © 2012 PaedDr. Stanislav Javorský all rights reserved