Informačná gramotnosť
2. Digitálna kompetencia

Požiadavky na budúcich učiteľov týkajúce sa využívania informačných a komunikačných technológií (IKT) rastú. Pedagóg ich má v zásade poznať a efektívne využívať. Spektrum digitálnych technológií otvára otázku špecifikácie spôsobilostí (komplexne nazývanými digitálna kompetencia) učiteľov. Cieľom kapitoly je:
- oboznámiť sa s pojmom digitálnej kompetencie učiteľa,
- vymedziť základné oblasti digitálnej kompetencie učiteľa,
- predstaviť reflektovať potrebu digitálnej kompetencie učiteľov v praxi.

Digitálna kompetencia ako jedna
z kľúčových kompetencií (podľa Európskeho referenčného rámca, o. i. www.ec.europa.eu) v sebe zahŕňa súbor vedomostí, zručností a postojov obsahovo
zameraných na využívanie technológií informačnej spoločnosti na prácu, voľný
čas a komunikáciu.
Informačná gramotnosť © 2012 PaedDr. Stanislav Javorský all rights reserved