Informačná gramotnosť
Zhrnutie

V kontexte informačnej spoločnosti predstavuje nadobúdanie a rozvoj digitálnej kompetencie zrejmú potrebu.

Z teoretických štúdií vyplýva, že digitálna kompetencia je multidimenzionálnou, komplexnou a parciálnou kompetenciou. Vlastnosti je možné konkretizovať nasledovne:
- multidimenzionálna- integruje kognitívne, medzipredmetové a spoločenské schopnosti a zručnosti
- komplexná – potrebuje viac času a kontextuálnu rôznorodosť, než jej dopad začne byť evidentný
- prepojená s ostatnými kľúčovými kompetenciami
Digitálnakompetencia spočíva v schopnosti:
- skúmať a čeliť novým technologickým situáciám flexibilne
- analyzovať, vyberať a kriticky hodnotiť informácie
- využívať technologické potenciály na riešenie problémov
- uvedomovať si zodpovednosť a akceptovať legislatívne práva na informácie

1. International Society for Technology in Education. (2007). National Educational Technology Standards for Students [online]. Eugene: ISTE, 2007
2. Grabe, M., Grabe, C. (2007). Integrating Technology for Meaningful Learning. New York, Boston:Houghton Mifflin Company, 2007. 431 s. ISBN 978-0-618-63701-0. 3. Javorský, S. (2011). Možnosti rozvoja digitálnej gramotnosti žiakov v primárnom vzdelávaní. Rigorózna práca. Trnava, 2011. 105 s.Informačná gramotnosť © 2012 PaedDr. Stanislav Javorský all rights reserved