Informačná gramotnosť
Kategórie pedagogického softvéru
Pedagogický softvér je možné klasifikovať podľa viacerých aspektov:
1. podľa veku adresáta, ktorému je program určený
2. podľa funkcie
- monofunkčné programy (s jedinou funkciou, napr. výklad šošoviek pre SŠ fyziku)
- multifunkčné programy (napr. aj na výklad, aj na precvičovanie, simuláciu a pod.)
- jednoúčelové – len pre jeden vyučovací
predmet
- viacúčelové – pre vyučovanie na
viacerých predmetoch, napr. na matematike a fyzike
4. podľa spôsobu práce
- pre individuálnu prácu žiaka/študenta
- pre výklad učiteľa
- pre skupinovú prácu, a i.
5. podľa technických nárokov (t.j. potrebné technické
parametre – multimédiá, pripojenie na internet a i.)
6. podľa typu autorstva
- profesionálne (anonymných autorov, napr. zo zahraničia)
- profesionálne autorské (Imagine, Baltík a i.)
- práce žiakov, študentov, učiteľov,
zvyčajne bez ďalšieho vývoja a podpory
7. podľa typu licencie (freeware, shareware, platené licencie)
8. podľa
didaktického cieľa a formy
Informačná gramotnosť © 2012 PaedDr. Stanislav Javorský all rights reserved