Modifikátor a typ | Metóda a opis |
---|---|
void |
aktivácia()
Táto metóda je prázdna.
|
void |
aktiváciaOkna()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
aktivita()
Táto metóda je prázdna.
|
boolean |
aktívny()
Overí, či je tento robot aktívny.
|
void |
aktivuj()
Aktivuje robota a spustí
časovač (ak je nečinný).
|
void |
aktivuj(boolean ajČasovač)
Metóda má rovnaký účel ako metóda
aktivuj() s tým, že dovoľuje programátorovi určiť, či má
byť automaticky spustený
časovač (ak nie je v činnosti). |
void |
aktivuj(int dobaAktivity)
Metóda má rovnaký účel ako metóda
aktivuj() , ibaže dovoľuje programátorovi určiť dobu
aktivity. |
void |
aktivuj(int dobaAktivity,
boolean ajČasovač)
Metóda spája funkcionalitu metód
aktivuj(dobaAktivity) a aktivuj(ajČasovač) . |
void |
bod()
Nakreslí na aktuálnej pozícii robota bod s veľkosťou podľa
aktuálnej hrúbky pera, najmenej však s veľkosťou jedného
pixela.
|
boolean |
bodVCeste(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY)
Zistí, či sa aktuálne súradnice zadaného bodu nachádzajú
v uzavretej oblasti cesty, ktorá bola zaznamenaná kreslením
aktuálneho robota od posledného použitia metódy
začniCestu . |
boolean |
bodVCeste(Poloha objekt)
Funguje rovnako ako metóda
bodVCeste(x, y) , len namiesto súradníc bodu je použitá poloha
zadaného objektu… |
boolean |
bodVElipse(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY,
double pomer)
Zistí, či sa súradnice zadaného bodu nachádzajú v elipse
pootočenej v smere robota, so stredom na aktuálnej pozícii
robota a s rozmermi odvodenými z veľkosti robota a zadaného pomeru strán.
|
boolean |
bodVElipse(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY,
double a,
double b)
Zistí, či sa súradnice zadaného bodu nachádzajú v elipse
pootočenej v smere robota, so stredom na aktuálnej pozícii
robota a s rozmermi zadaných poloosí.
|
boolean |
bodVElipse(Poloha objekt,
double pomer)
Funguje rovnako ako metóda
bodVElipse(x, y, pomer) , len namiesto súradníc bodu
je použitá poloha zadaného objektu… |
boolean |
bodVElipse(Poloha objekt,
double a,
double b)
Funguje rovnako ako metóda
bodVElipse(x, y, a, b) , len namiesto
súradníc bodu je použitá poloha zadaného objektu… |
boolean |
bodVHviezde(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY)
Zistí, či sa súradnice zadaného bodu nachádzajú v hviezde so
stredom na aktuálnej pozícii robota, rotovanej v smere robota
a rozmerom podľa veľkosti
robota.
|
boolean |
bodVHviezde(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY,
double polomer)
Zistí, či sa súradnice zadaného bodu nachádzajú v hviezde so
stredom na aktuálnej pozícii robota, rotovanej v smere robota
a rozmerom udaným polomerom opísanej kružnice.
|
boolean |
bodVHviezde(Poloha objekt)
Funguje rovnako ako metóda
bodVHviezde(x, y) , len namiesto súradníc bodu je
použitá poloha zadaného objektu… |
boolean |
bodVHviezde(Poloha objekt,
double polomer)
Funguje rovnako ako metóda
bodVHviezde(x, y, polomer) , len namiesto
súradníc bodu je použitá poloha zadaného objektu… |
boolean |
bodVKruhu(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY)
Zistí, či sa súradnice zadaného bodu nachádzajú v kruhu
s polomerom veľkosti robota
a stredom na aktuálnej pozícii robota.
|
boolean |
bodVKruhu(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY,
double polomer)
Zistí, či sa súradnice zadaného bodu nachádzajú v kruhu so
zadaným polomerom stredom na aktuálnej pozícii robota.
|
boolean |
bodVKruhu(Poloha objekt)
Funguje rovnako ako metóda
bodVKruhu(x, y) , len namiesto súradníc bodu je použitá
poloha zadaného objektu… |
boolean |
bodVKruhu(Poloha objekt,
double polomer)
Funguje rovnako ako metóda
bodVKruhu(x, y, polomer) , len namiesto súradníc bodu
je použitá poloha zadaného objektu… |
boolean |
bodVObdĺžniku(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY,
double pomer)
Zistí, či sa súradnice zadaného bodu nachádzajú vo obdĺžniku
so stredom na aktuálnej pozícii robota, rotovanom v smere
robota a s rozmermi podľa veľkosti robota a zadaného pomeru strán.
|
boolean |
bodVObdĺžniku(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY,
double a,
double b)
Zistí, či sa súradnice zadaného bodu nachádzajú vo obdĺžniku
so stredom na aktuálnej pozícii robota, rotovanom v smere
robota a s rozmermi udanými ako poloosi vpísanej elipsy.
|
boolean |
bodVObdĺžniku(Poloha objekt,
double pomer)
Funguje rovnako ako metóda
bodVObdĺžniku(x, y, pomer) , len namiesto
súradníc bodu je použitá poloha zadaného objektu… |
boolean |
bodVObdĺžniku(Poloha objekt,
double a,
double b)
Funguje rovnako ako metóda
bodVObdĺžniku(x, y, a, b) , len
namiesto súradníc bodu je použitá poloha zadaného objektu… |
boolean |
bodVOblasti(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY,
Area oblasť)
Zistí, či sa súradnice zadaného bodu nachádzajú v zadanej
oblasti, ktorá je na účely porovnania rotovaná podľa smeru
robota (za východisko je považovaných 90°; odchýlka v kladom
alebo zápornom smere patrične rotuje oblasť) a posunutá
o súradnice robota na plátne (stred sa nachádza v bode [0, 0] –
v strede plátna).
|
boolean |
bodVOblasti(Poloha objekt,
Area oblasť)
Funguje rovnako ako metóda
bodVOblasti(x, y, oblasť) , len namiesto súradníc bodu
je použitá poloha zadaného objektu…
(Pozri zoznam zmien. |
boolean |
bodVoŠtvorci(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY)
Zistí, či sa súradnice zadaného bodu nachádzajú vo štvorci so
stredom na aktuálnej pozícii robota, rotovanom v smere robota
a rozmerom podľa veľkosti
robota.
|
boolean |
bodVoŠtvorci(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY,
double polomer)
Zistí, či sa súradnice zadaného bodu nachádzajú vo štvorci so
stredom na aktuálnej pozícii robota, rotovanom v smere robota
a rozmerom udaným polomerom vpísanej kružnice.
|
boolean |
bodVoŠtvorci(Poloha objekt)
Funguje rovnako ako metóda
bodVoŠtvorci(x, y) , len namiesto súradníc bodu je
použitá poloha zadaného objektu… |
boolean |
bodVoŠtvorci(Poloha objekt,
double polomer)
Funguje rovnako ako metóda
bodVoŠtvorci(x, y, polomer) , len namiesto
súradníc bodu je použitá poloha zadaného objektu… |
boolean |
bodVPôsobisku(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY)
Zistí, či sa aktuálne súradnice zadaného bodu nachádzajú
v oblasti obdĺžnika, v rámci ktorého bolo zaznamenané
kreslenie aktuálnym robotom.
|
boolean |
bodVPôsobisku(Poloha objekt)
Funguje rovnako ako metóda
bodVPôsobisku(x, y) , len namiesto súradníc bodu je
použitá poloha zadaného robota… |
boolean |
bodVTvare(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY,
Shape tvar)
Zistí, či sa súradnice zadaného bodu nachádzajú v zadanom
tvare.
|
boolean |
bodVTvare(Poloha objekt,
Shape tvar)
Funguje rovnako ako metóda
bodVTvare(x, y, tvar) , len namiesto súradníc bodu
je použitá poloha zadaného objektu… |
Shape |
cesta()
Ukončí záznam cesty a vráti cestu ako tvar.
|
void |
cieľ(double x,
double y)
Zapne automatické smerovanie do cieľa.
|
void |
cieľ(double x,
double y,
boolean spusti)
Metóda má rovnaký účel ako metóda
cieľ(x, y) , ibaže umožňuje programátorovi určiť, či
smie byť robot automaticky spustený
(aktivovaný). |
void |
cieľ(double x,
double y,
boolean spusti,
boolean zastavVCieli)
Metóda má rovnaký účel ako metóda
cieľ(x, y) , ibaže umožňuje programátorovi určiť, či
smie byť robot automaticky spustený
(aktivovaný) a či má zastaviť po dosiahnutí cieľa. |
void |
cieľ(Poloha objekt)
Zapne automatické smerovanie do cieľa.
|
void |
cieľ(Poloha objekt,
boolean spusti)
Metóda má rovnaký účel ako metóda
cieľ(Poloha) , ibaže umožňuje programátorovi určiť, či
smie byť tento robot automaticky spustený (aktivovaný). |
void |
cieľ(Poloha objekt,
boolean spusti,
boolean zastavVCieli)
Metóda má rovnaký účel ako metóda
cieľ(Poloha) , ibaže umožňuje programátorovi určiť, či
smie byť tento robot automaticky spustený (aktivovaný) a či má zastaviť po dosiahnutí
cieľa. |
void |
cieľ(Shape tvar)
Zapne automatické smerovanie do cieľa, ktorý je určený
stredom hraníc[1] zadaného tvaru Javy (
Shape ). |
void |
cieľ(Shape tvar,
boolean spusti)
Metóda má rovnaký účel ako metóda
cieľ(tvar) , ibaže umožňuje programátorovi určiť, či
smie byť robot automaticky spustený
(aktivovaný). |
void |
cieľ(Shape tvar,
boolean spusti,
boolean zastavVCieli)
Metóda má rovnaký účel ako metóda
cieľ(tvar) , ibaže umožňuje programátorovi určiť, či
smie byť robot automaticky spustený
(aktivovaný) a či má zastaviť po dosiahnutí cieľa. |
boolean |
cieľAktívny()
Zistí, či je robot práve v režime smerovania do cieľa.
|
void |
cieľNaMyš()
Zapne automatické smerovanie do cieľa, ktorý bude určený
aktuálnymi súradnicami myši.
|
void |
cieľNaMyš(boolean spusti)
Metóda má rovnaký účel ako metóda
cieľNaMyš() , ibaže umožňuje programátorovi určiť, či smie
byť robot automaticky spustený
(aktivovaný). |
void |
cieľNaMyš(boolean spusti,
boolean zastavVCieli)
Metóda má rovnaký účel ako metóda
cieľNaMyš() , ibaže umožňuje programátorovi určiť, či smie
byť robot automaticky spustený
(aktivovaný) a či má zastaviť po dosiahnutí cieľa. |
double |
cieľX()
Vráti x-ovú súradnicu naposledy definovaného cieľa.
|
double |
cieľY()
Vráti y-ovú súradnicu naposledy definovaného cieľa.
|
void |
čítajKonfiguráciu(GRobot.Súbor súbor)
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
deaktivácia()
Táto metóda je prázdna.
|
void |
deaktiváciaOkna()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
deaktivuj()
Deaktivuje robota (napr. po skončení doby aktivity).
|
void |
dokreslenie()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
double |
domaX()
|
void |
domaX(double x)
|
double |
domaY()
|
void |
domaY(double y)
|
void |
domov()
Presunie robota „domov“ – na štartovaciu pozíciu, obráti
predvoleným smerom.
|
void |
domov(double novýUholDoma)
Presne ako
domov , len s tým rozdielom, že
robotovi nastaví nový štartovací smer. |
void |
domov(double novéXDoma,
double novéYDoma)
Presne ako
domov , len s tým rozdielom, že
robotovi nastaví novú štartovaciu pozíciu. |
void |
domov(double novéXDoma,
double novéYDoma,
double novýUholDoma)
Presne ako
domov , len s tým rozdielom, že
robotovi nastaví novú štartovaciu pozíciu a smer. |
void |
domov(double novéXDoma,
double novéYDoma,
Smer novýSmerDoma)
Presne ako
domov , len s tým rozdielom, že
robotovi nastaví novú štartovaciu pozíciu a smer. |
void |
domov(GRobot.Častica častica)
Presne ako
domov , len s tým rozdielom, že
robotovi nastaví novú štartovaciu pozíciu a smer. |
void |
domov(GRobot iný)
Prevezme všetky parametre domovskej pozície od zadaného
robota a zároveň ich aplikuje.
|
void |
domov(Poloha nováPolohaDoma)
Presne ako
domov , len s tým rozdielom, že
robotovi nastaví novú štartovaciu pozíciu. |
void |
domov(Poloha nováPolohaDoma,
double novýUholDoma)
Presne ako
domov , len s tým rozdielom, že
robotovi nastaví novú štartovaciu pozíciu a smer. |
void |
domov(Poloha nováPolohaDoma,
Smer novýSmerDoma)
Presne ako
domov , len s tým rozdielom, že
robotovi nastaví novú štartovaciu pozíciu a smer. |
void |
domov(Smer novýSmerDoma)
Presne ako
domov , len s tým rozdielom, že
robotovi nastaví nový štartovací smer. |
void |
dopredu(double dĺžka)
Prikáže robotovi, aby sa posunul dopredu o zadaný počet
bodov v aktuálnom smere.
|
void |
dosiahnutieCieľa()
Táto metóda je prázdna.
|
GRobot.Zoznam<GRobot.Bod> |
dráha()
|
void |
dráha(GRobot.Zoznam<GRobot.Bod> nováDráha)
|
Shape |
elipsa(double pomer)
Nakreslí na mieste robota elipsu pootočenú v smere robota
s veľkosťou odvodenou od veľkosti
robota podľa zadaného stranového pomeru.
|
Shape |
elipsa(double a,
double b)
Nakreslí na mieste robota elipsu so zadanými rozmermi
pootočenú v smere robota (predvolený smer robota je 90°).
|
String |
F(double číslo,
int desatinné)
Táto metóda slúži na jednoduché formátovanie reálnych čísiel.
|
String |
F(double číslo,
int šírka,
int desatinné)
Táto metóda slúži na jednoduché formátovanie reálnych čísiel.
|
GRobot.Farba |
farba()
|
void |
farba(Color nováFarba)
|
void |
farba(Farebnosť podľaObjektu)
Nastaví farbu a priehľadnosť robota podľa zadaného
objektu, ktorý musí byť implementáciou rozhrania
Farebnosť . |
GRobot.Farba |
farba(int r,
int g,
int b)
Nastav farbu robota.
|
GRobot.Farba |
farba(int r,
int g,
int b,
int a)
Nastav farbu robota.
|
GRobot.Farba |
farbaBodu()
Zistí farbu bodu (jedného pixela) aktívneho plátna robota
(podlahy alebo stropu) v mieste, kde robot práve stojí.
|
boolean |
farbaBodu(Color farba)
Zistí, či farba bodu (jedného pixela) aktívneho plátna robota
(podlahy alebo stropu) v mieste, kde robot práve stojí je
zhodná so zadanou farbou.
|
boolean |
farbaBodu(Farebnosť objekt)
Zistí, či farba bodu (jedného pixela) aktívneho plátna robota
(podlahy alebo stropu) v mieste, kde robot práve stojí je
zhodná s farbou zadaného objektu.
|
boolean |
farbaBodu(int r,
int g,
int b)
Zistí, či farba bodu (jedného pixela) aktívneho plátna robota
(podlahy alebo stropu) v mieste, kde robot práve stojí je
zhodná s farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek.
|
boolean |
farbaBodu(int r,
int g,
int b,
int a)
Zistí, či farba bodu (jedného pixela) aktívneho plátna robota
(podlahy alebo stropu) v mieste, kde robot práve stojí je
zhodná s farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek
a úrovne priehľadnosti.
|
GRobot.Farba |
farbaDoma()
Zistí ako sa mení farba po prechode robota
domov.
|
void |
farbaDoma(Color nováFarba)
Nastaví alebo zruší ovplyvňovanie farby robota po jeho
prechode domov.
|
void |
farbaDoma(Farebnosť podľaObjektu)
Nastaví alebo zruší ovplyvňovanie farby robota po jeho
prechode domov.
|
GRobot.Farba |
farbaDoma(int r,
int g,
int b)
Nastaví ovplyvňovanie farby robota po jeho
prechode domov.
|
GRobot.Farba |
farbaDoma(int r,
int g,
int b,
int a)
Nastaví ovplyvňovanie farby robota po jeho
prechode domov.
|
GRobot.Farba |
farbaNaMyši()
Zistí farbu bodu (jedného pixela) aktívneho plátna robota
(podlahy alebo stropu) na súradniciach myši.
|
boolean |
farbaNaMyši(Color farba)
Zistí, či je farba bodu (jedného pixela) aktívneho plátna
robota (podlahy alebo stropu) na súradniciach myši zhodná so
zadanou farbou.
|
boolean |
farbaNaMyši(Farebnosť objekt)
Zistí, či je farba bodu (jedného pixela) aktívneho plátna
robota (podlahy alebo stropu) na súradniciach myši zhodná
s farbou zadaného objektu.
|
boolean |
farbaNaMyši(int r,
int g,
int b)
Zistí, či je farba bodu (jedného pixela) aktívneho plátna
robota (podlahy alebo stropu) na súradniciach myši zhodná
s farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek.
|
boolean |
farbaNaMyši(int r,
int g,
int b,
int a)
Zistí, či je farba bodu (jedného pixela) aktívneho plátna
robota (podlahy alebo stropu) na súradniciach myši zhodná
s farbou zadanou prostredníctvom farebných zložiek a úrovne
priehľadnosti.
|
int |
fázaDráhy()
Zistí aktuálnu fázu pohybu robota po dráhe.
|
void |
fázaDráhy(int nováFáza)
Zmení fázu pohybu robota po dráhe.
|
double |
hrúbkaČiary()
|
void |
hrúbkaČiary(double nováHrúbka)
|
Double |
hrúbkaČiaryDoma()
Zistí ako sa mení hrúbka pera po prechode robota
domov.
|
void |
hrúbkaČiaryDoma(Double nováHrúbka)
Nastaví alebo zruší ovplyvňovanie hrúbky pera po prechode
robota domov.
|
double |
hrúbkaPera()
|
void |
hrúbkaPera(double nováHrúbka)
|
Double |
hrúbkaPeraDoma()
Zistí ako sa mení hrúbka pera po prechode robota
domov.
|
void |
hrúbkaPeraDoma(Double nováHrúbka)
Nastaví alebo zruší ovplyvňovanie hrúbky pera po prechode
robota domov.
|
Shape |
hviezda()
Nakreslí na mieste robota hviezdu určenú rozmerom opísanej
kružnice s polomerom veľkosti robota
a obrátenú v smere robota.
|
Shape |
hviezda(double polomer)
Nakreslí na mieste robota päťcípu hviezdu určenú rozmerom
opísanej kružnice a orientovanú v smere robota.
|
void |
choď(double Δx,
double Δy)
Prikáže robotovi, aby sa na posunul o zadaný počet bodov
v horizontálnom a vertikálnom smere.
|
void |
choďNa(double novéX,
double novéY)
Prikáže robotovi, aby prešiel na konkrétne súradnice na
podlahe (strope).
|
void |
choďNa(Poloha objekt)
Prikáže tomuto robotovi, aby prešiel na polohu
zadaného objektu.
|
void |
choďNa(Shape tvar)
Prikáže robotovi, aby prešiel do stredu
hraníc[1] zadaného tvaru.
|
void |
choďNaMyš()
Prikáže robotovi, aby na podlahe (strope) prešiel na
aktuálne súradnice myši.
|
void |
choďNaPoOblúku(double x,
double y)
Pohne robotom po oblúku do cieľového bodu určeného
súradnicami [x, y] s ohľadom na aktuálne otočenie robota.
|
void |
choďNaPoOblúku(Poloha poloha)
Funguje rovnako ako
choďNaPoOblúku(x, y) , ale namiesto samostatných súradníc
prijíma implementáciu rozhrania Poloha
(napríklad Bod ). |
void |
choďPoOblúku(double uhol,
double polomer)
Pohne robotom po oblúku so zadaným polomerom o zadaný
uhol a v prípade, že je položené pero, tak oblúk aj
nakreslí.
|
boolean |
interaktívnyRežim()
Zistí stav interaktívneho režimu pre tohto robota.
|
void |
interaktívnyRežim(boolean zapni)
Zapne alebo vypne interaktívny režim pre tohto robota.
|
boolean |
jeSpojnica(GRobot cieľ)
Zistí, či medzi týmto a zadaným robotom jestvuje spojnica
smerujúca od tohto robota.
|
void |
klávesováSkratka()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
klik()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
boolean |
koliduje(GRobot iný)
Zistí, či tento a zadaný robot vzájomne „kolidujú“, t. j. či
došlo k ich zrážke.
|
GRobot.Oblasť |
kolíznaOblasť()
|
void |
kolíznaOblasť(Shape podľaTvaru)
Pomocou zadaného tvaru definuje novú
kolíznu oblasť, ktorú bude od tohto okamihu využívať robot na
detekciu kolízií s pomocou metódy
koliduje . |
boolean |
konfiguráciaZmenená()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
koniecDráhy()
Táto metóda je predvolene prázdna.
|
void |
kopírujSpojnice(GRobot odKtorého)
Skopíruje (alebo aktualizuje) všetky spojnice podľa zadaného
robota.
|
void |
kráčajPoDráhe()
Aktivuje robota a zaháji jeho pohyb po aktuálnej dráhe.
|
boolean |
kráčamPoDráhe()
Metóda zistí, či sa robot práve nachádza v režime kráčania
po dráhe.
|
void |
kráčaniePoDráhe()
Táto metóda je predvolene prázdna.
|
boolean |
kreslenieTvarovPovolené()
Zistí, či je kreslenie tvarov povolené alebo zakázané.
|
void |
kresliCestu()
Ukončí záznam cesty a nakreslí zaznamenanú cestu aktuálnou
farbou a hrúbkou čiary.
|
void |
kresliDo(Shape tvar)
Obmedzí akékoľvek kreslenie na aktívne plátno robota (podlahu
alebo strop) na plochu zadaného útvaru (
Shape ). |
boolean |
kreslímNaObrázok(GRobot.Obrázok obrázok)
Zistí, či je kreslenie tohto robota presmerované do určeného
obrázka.
|
boolean |
kreslímNaPodlahu()
Overí, či tento robot kreslí na podlahu, teda, či je podlaha
aktívnym plátnom robota.
|
boolean |
kreslímNaStrop()
Overí, či tento robot kreslí na strop, teda, či je strop
aktívnym plátnom robota.
|
void |
kresliNaObrázok(GRobot.Obrázok obrázok)
Presmeruje kreslenie tohto robota do určeného obrázka.
|
void |
kresliNaPodlahu()
Po použití tejto metódy bude tento robot kresliť na plátno
podlahy (predvolený stav).
|
void |
kresliNaStrop()
Po použití tejto metódy bude tento robot kresliť na plátno
stropu.
|
void |
kresliPôsobisko()
Zvýrazní oblasť obdĺžnika – pôsobisko, v rámci ktorého robot
kreslil od svojho vzniku alebo od posledného použitia niektorej
z metód
domov . |
void |
kresliTvar()
Táto metóda je prázdna.
|
void |
kresliTvary()
Povolí kreslenie tvarov a písanie textov robotom (predvolený
stav).
|
void |
kresliVšade()
Zruší oblasť na obmedzenie kreslenia na aktívne plátno
(podlahu alebo strop).
|
Shape |
kruh()
Nakreslí na mieste robota kruh s polomerom veľkosti robota.
|
Shape |
kruh(double polomer)
Nakreslí na mieste robota kruh so zadaným polomerom.
|
Shape |
kružnica()
Nakreslí na mieste robota kružnicu s polomerom veľkosti robota.
|
Shape |
kružnica(double polomer)
Nakreslí na mieste robota kružnicu so zadaným polomerom.
|
GRobot.Zoznam<Double> |
mapaSmerov()
|
void |
mapaSmerov(GRobot.Zoznam<Double> nováMapaSmerov)
|
double |
maximálnaRýchlosť()
Zistí hodnotu maximálnej rýchlosti tohto
robota.
|
void |
maximálnaRýchlosť(double maximálnaRýchlosť)
|
double |
maximálnaUhlováRýchlosť()
Zistí hodnotu maximálnej uhlovej
rýchlosti (maximálnej rýchlosti otáčania) tohto robota.
|
void |
maximálnaUhlováRýchlosť(double maximálnaUhlováRýchlosť)
|
String |
meno()
|
void |
meno(String novéMeno)
|
boolean |
myšVCeste()
Zistí, či sa aktuálne súradnice myši nachádzajú v uzavretej
oblasti cesty, ktorá bola zaznamenaná kreslením aktuálneho
robota od posledného použitia metódy
začniCestu . |
boolean |
myšVElipse(double pomer)
Zistí, či sa aktuálne súradnice myši nachádzajú v elipse
pootočenej v smere robota, so stredom na aktuálnej pozícii
robota a s rozmermi podľa veľkosti robota a zadaného pomeru poloosí.
|
boolean |
myšVElipse(double a,
double b)
Zistí, či sa aktuálne súradnice myši nachádzajú v elipse
pootočenej v smere robota, so stredom na aktuálnej pozícii
robota a s rozmermi zadaných poloosí.
|
boolean |
myšVHviezde()
Zistí, či sa aktuálne súradnice myši nachádzajú v hviezde so
stredom na aktuálnej pozícii robota, rotovanej v smere robota
a rozmerom podľa veľkosti
robota.
|
boolean |
myšVHviezde(double polomer)
Zistí, či sa aktuálne súradnice myši nachádzajú v päťcípej
hviezde so stredom na aktuálnej pozícii robota, rotovanej
v smere robota a rozmerom udaným prostredníctvom polomeru
opísanej kružnice.
|
boolean |
myšVKruhu()
Zistí, či sa aktuálne súradnice myši nachádzajú v kruhu so
stredom na aktuálnej pozícii robota a polomerom s veľkosťou robota.
|
boolean |
myšVKruhu(double polomer)
Zistí, či sa aktuálne súradnice myši nachádzajú v kruhu so
stredom na aktuálnej pozícii robota a zadaným polomerom.
|
boolean |
myšVObdĺžniku(double pomer)
Zistí, či sa aktuálne súradnice myši nachádzajú v obdĺžniku
pootočenom v smere robota, so stredom na aktuálnej pozícii
robota a s rozmermi podľa veľkosti robota a zadaného pomeru strán.
|
boolean |
myšVObdĺžniku(double a,
double b)
Zistí, či sa aktuálne súradnice myši nachádzajú v obdĺžniku
pootočenom v smere robota, so stredom na aktuálnej pozícii
robota a s rozmermi udanými ako poloosi vpísanej elipsy.
|
boolean |
myšVOblasti(Area oblasť)
Zistí, či sa aktuálne súradnice myši nachádzajú v zadanej
oblasti, ktorá je na účely porovnania rotovaná podľa smeru
robota (za východisko je považovaných 90°; odchýlka v kladom
alebo zápornom smere patrične rotuje oblasť) a posunutá
o súradnice robota na plátne (stred sa nachádza v bode [0, 0]
– v strede plátna).
|
boolean |
myšVoŠtvorci()
Zistí, či sa aktuálne súradnice myši nachádzajú vo štvorci so
stredom na aktuálnej pozícii robota, rotovanom v smere robota
a rozmerom podľa veľkosti
robota.
|
boolean |
myšVoŠtvorci(double polomer)
Zistí, či sa aktuálne súradnice myši nachádzajú vo štvorci so
stredom na aktuálnej pozícii robota, rotovanom v smere robota
a rozmerom udaným polomerom vpísanej kružnice.
|
boolean |
myšVPôsobisku()
Zistí, či sa aktuálne súradnice myši nachádzajú v oblasti
obdĺžnika, v rámci ktorého bolo zaznamenané kreslenie
aktuálnym robotom.
|
void |
načítajZoSúboru(GRobot.Súbor súbor)
Načíta vlastnosti robota zo zadaného súboru.
|
void |
náhodnáFarba()
Zmení farbu robota na náhodnú.
|
void |
náhodnáPoloha()
Umiestni robota na náhodnú pozíciu na plátne.
|
void |
náhodnýSmer()
Otočí robota náhodným smerom.
|
void |
naSpodok()
Presunie tohto robota do pozadia s ohľadom na umiestnenie
robotov do vrstiev.
|
void |
naVrch()
Presunie tohto robota do popredia s ohľadom na umiestnenie
robotov do vrstiev.
|
boolean |
neaktívny()
Overí, či je tento robot neaktívny.
|
void |
nekresliDo(Shape tvar)
Vytvára obmedzenie na kreslenie na aktívne plátno robota
(podlahu alebo strop).
|
void |
nekresliPôsobisko()
Skryje zvýraznenie oblasti pôsobiska, ktoré bolo zapnuté
metódou
kresliPôsobisko . |
void |
nekresliTvary()
Zakáže kreslenie tvarov (kružnice, elipsy,
štvorca, obdĺžnika…) a písanie textu robotom, aby príslušné metódy
mohli byť využité na iné účely, napríklad na obmedzenie kreslenia.
|
void |
nižšie()
Presunie tohto robota o úroveň nižšie v rámci poradia kreslenia
robotov s ohľadom na umiestnenie robotov do vrstiev.
|
void |
novýDomov()
Zapamätá si aktuálnu pozíciu a smer ako nový domov.
|
void |
novýDomov(double novýUholDoma)
Nastaví robotovi nový domovský smer.
|
void |
novýDomov(double novéXDoma,
double novéYDoma)
Nastaví robotovi novú domovskú pozíciu.
|
void |
novýDomov(double novéXDoma,
double novéYDoma,
double novýUholDoma)
Nastaví robotovi novú domovskú pozíciu a smer.
|
void |
novýDomov(double novéXDoma,
double novéYDoma,
Smer novýSmerDoma)
Nastaví robotovi novú domovskú pozíciu a smer.
|
void |
novýDomov(GRobot.Častica častica)
Nastaví domovskú polohu a smer robota podľa polohy a smeru
zadanej častice.
|
void |
novýDomov(GRobot iný)
Prevezme všetky parametre domovskej pozície od zadaného
robota.
|
void |
novýDomov(Poloha nováPolohaDoma)
Nastaví robotovi novú domovskú pozíciu.
|
void |
novýDomov(Poloha nováPolohaDoma,
double novýUholDoma)
Nastaví robotovi novú domovskú pozíciu a smer.
|
void |
novýDomov(Poloha nováPolohaDoma,
Smer novýSmerDoma)
Nastaví robotovi novú domovskú pozíciu a smer.
|
void |
novýDomov(Smer novýSmerDoma)
Nastaví robotovi nový domovský smer.
|
Shape |
obdĺžnik(double pomer)
Nakreslí na mieste robota obdĺžnik určený rozmerom vpísanej
elipsy a obrátený v smere robota.
|
Shape |
obdĺžnik(double a,
double b)
Nakreslí na mieste robota obdĺžnik určený rozmerom vpísanej
elipsy a obrátený v smere robota (predvolený smer robota je 90°).
|
void |
obkresliCestu()
Táto metóda funguje rovnako ako keby sme volali metódy
uzavriCestu a kresliCestu za sebou (v uvedenom poradí). |
void |
obkresliOblasť(Area oblasť)
Obkreslí zadanú oblasť hrúbkou a farbou čiary nastavenú pre
tohto robota, rotovanú podľa smeru robota (za východisko je
považovaných 90°; odchýlka v kladom alebo zápornom smere
patrične rotuje oblasť) a posunutú o súradnice robota na plátne
(stred sa nachádza v bode [0, 0] – v strede plátna).
|
void |
obráťDráhu()
Prevráti poradie bodov dráhy.
|
void |
obráťMapuSmerov()
Prevráti poradie prvkov mapy smerov.
|
void |
obrázok(Image obrázok)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa aktuálneho spôsobu
kreslenia.
|
void |
obrázok(Image obrázok,
double mierka)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa aktuálneho spôsobu
kreslenia.
|
void |
obrázok(Image obrázok,
double Δx,
double Δy)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa aktuálneho spôsobu
kreslenia s vysunutím stredu otáčania o zadané odchýlky Δx a Δy.
|
void |
obrázok(Image obrázok,
double Δx,
double Δy,
double mierka)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa aktuálneho spôsobu
kreslenia s vysunutím stredu otáčania o zadané odchýlky Δx a Δy.
|
void |
obrázok(Image obrázok,
int spôsobKreslenia)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa zadaného spôsobu
kreslenia.
|
void |
obrázok(Image obrázok,
int spôsobKreslenia,
double mierka)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa zadaného spôsobu
kreslenia.
|
void |
obrázok(Image obrázok,
int spôsobKreslenia,
double Δx,
double Δy)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa zadaného spôsobu
kreslenia s vysunutím stredu otáčania o zadané odchýlky Δx a Δy.
|
void |
obrázok(Image obrázok,
int spôsobKreslenia,
double Δx,
double Δy,
double mierka)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa zadaného spôsobu
kreslenia s vysunutím stredu otáčania o zadané odchýlky Δx a Δy.
|
void |
obrázok(String súbor)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa aktuálneho spôsobu
kreslenia.
|
void |
obrázok(String súbor,
double mierka)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa aktuálneho spôsobu
kreslenia.
|
void |
obrázok(String súbor,
double Δx,
double Δy)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa aktuálneho spôsobu
kreslenia s vysunutím stredu otáčania o zadané odchýlky Δx a Δy.
|
void |
obrázok(String súbor,
double Δx,
double Δy,
double mierka)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa aktuálneho spôsobu
kreslenia s vysunutím stredu otáčania o zadané odchýlky Δx a Δy.
|
void |
obrázok(String súbor,
int spôsobKreslenia)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa zadaného spôsobu
kreslenia.
|
void |
obrázok(String súbor,
int spôsobKreslenia,
double mierka)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa zadaného spôsobu
kreslenia.
|
void |
obrázok(String súbor,
int spôsobKreslenia,
double Δx,
double Δy)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa zadaného spôsobu
kreslenia s vysunutím stredu otáčania o zadané odchýlky Δx a Δy.
|
void |
obrázok(String súbor,
int spôsobKreslenia,
double Δx,
double Δy,
double mierka)
Nakreslí obrázok na pozícii robota podľa zadaného spôsobu
kreslenia s vysunutím stredu otáčania o zadané odchýlky Δx a Δy.
|
void |
otáčajTvar(double otáčanie)
|
void |
otáčajTvar(double otáčanie,
boolean aktivuj)
|
double |
otáčanieTvaru()
Zistí aktuálnu hodnotu rovnomerného otáčania tvaru robota.
|
void |
otoč(double uhol)
Nasmeruje (otočí) robota rovnakým smerom, ako určuje zadaný
uhol.
|
void |
otoč(double Δx,
double Δy)
Nasmeruje robota smerom zadaným pomocou súradníc [Δx, Δy].
|
void |
otoč(double Δx,
double Δy,
double najviacO)
Funguje podobne ako metóda
otoč , ibaže obmedzuje uhol pootočenia daným smerom –
neotočí robota okamžite smerom na zadané súradnice, iba ním
pootočí daným smerom o maximálnu zadanú hodnotu uhla. |
void |
otoč(Smer objekt)
Nasmeruje tohto robota rovnakým smerom, akým je otočený
zadaný objekt.
|
void |
otoč(Smer objekt,
double najviacO)
Funguje podobne ako metóda
otoč ,
ibaže obmedzuje uhol pootočenia daným smerom – neotočí
robota okamžite podľa smeru iného robota, iba ním pootočí
o maximálnu zadanú hodnotu uhla. |
void |
otočNa(double x,
double y)
Nasmeruje robota smerom na zadané súradnice [x, y] na
podlahe (strope).
|
void |
otočNa(double x,
double y,
double najviacO)
Funguje podobne ako metóda
otočNa , ibaže obmedzuje uhol pootočenia daným smerom –
neotočí robota okamžite smerom na zadané súradnice, iba ním
pootočí daným smerom o maximálnu zadanú hodnotu uhla. |
void |
otočNa(Poloha objekt)
Nasmeruje tohto robota smerom k zadanému objektu.
|
void |
otočNa(Poloha objekt,
double najviacO)
Funguje podobne ako metóda
otočNa ,
ibaže obmedzuje uhol pootočenia daným smerom – neotočí
tohto robota okamžite smerom k objektu, iba ho
pootočí daným smerom o maximálnu zadanú hodnotu uhla. |
void |
otočNa(Shape tvar)
Nasmeruje tohto robota smerom do stredu
hraníc[1] zadaného tvaru.
|
void |
otočNa(Shape tvar,
double najviacO)
Funguje podobne ako metóda
otočNa ,
ibaže obmedzuje uhol pootočenia daným smerom – neotočí
tohto robota okamžite smerom do stredu hraníc[1]
tvaru, iba ho pootočí daným smerom o maximálnu zadanú
hodnotu uhla. |
void |
otočNaMyš()
Nasmeruje robota smerom na aktuálne súradnice myši.
|
void |
otočNaMyš(double najviacO)
Funguje podobne ako metóda
otočNaMyš ,
ibaže obmedzuje uhol pootočenia – neotočí tohto robota
okamžite smerom k súradniciam myši, iba ho pootočí daným
smerom o maximálnu zadanú hodnotu uhla. |
void |
otočO(double uhol)
Otočí robota o zadaný uhol (proti smeru hodinových
ručičiek).
|
void |
označKľúčovúFázuDráhy(int fáza)
Označí zadanú fázu dráhy za kľúčovú.
|
void |
označKľúčovúFázuDráhy(Poloha poloha)
Označí takú fázu dráhy za kľúčovú, ktorej poloha je
najbližšie k zadanej polohe.
|
void |
označKľúčovúFázuDráhy(Poloha poloha,
double okruh)
Označí takú fázu dráhy za kľúčovú, ktorej poloha je
najbližšie k zadanej polohe a v rámci zadaného okruhu.
|
void |
pasivita()
Táto metóda je prázdna.
|
void |
pečiatka()
Vytlačí na aktuálnom plátne robota pečiatku v jeho aktuálnom
tvare.
|
boolean |
peroPoložené()
Zistí aktuálnu polohu pera.
|
Boolean |
peroPoloženéDoma()
Overí, či robot pri prechode na domovskú pozíciu položí
pero na plátno.
|
boolean |
peroZdvihnuté()
Zistí aktuálnu polohu pera.
|
Boolean |
peroZdvihnutéDoma()
Overí, či robot pri prechode na domovskú pozíciu zdvihne
pero z plátna.
|
GRobot.Písmo |
písmo()
|
void |
písmo(Font novéPísmo)
|
GRobot.Písmo |
písmo(String názov,
int veľkosť)
Nastaví nový typ písma, ktorým bude robot písať.
|
GRobot.Písmo |
písmoDoma()
Zistí ako sa mení písmo robota po jeho prechode na
domovskú pozíciu.
|
void |
písmoDoma(Font novéPísmo)
Nastaví alebo zruší zmenu písma robota po jeho prechode na
domovskú pozíciu.
|
GRobot.Písmo |
písmoDoma(String názov,
int veľkosť)
Určí nové písmo robota, ktoré bude nastavené po jeho prechode
na domovskú pozíciu.
|
void |
pohybMyši()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
pokračujVDráhe()
Obnoví pohyb robota po aktuálnej dráhe.
|
GRobot.Bod |
poloha()
Vráti aktuálne súradnice robota
v objekte typu
Bod . |
void |
poloha(Poloha poloha)
|
boolean |
polohaPera()
Zistí aktuálnu polohu pera.
|
void |
polohaPera(boolean polož)
Zdvihne alebo položí pero na základe zadanej pravdivostnej
hodnoty –
true položí pero, false
zdvihne pero. |
Boolean |
polohaPeraDoma()
Zistí, či sa mení stav pera pri prechode na domovskú pozíciu
robota.
|
void |
polohaPeraDoma(Boolean položené)
Nastaví správanie zmeny polohy pera po prechode domov na
základe zadaného objektu typu
Boolean . |
double |
polohaX()
|
void |
polohaX(double novéX)
|
double |
polohaY()
|
void |
polohaY(double novéY)
|
void |
položPero()
Položí pero tohto robota na plátno podlahy alebo stropu.
|
void |
položPeroDoma()
Spôsobí, že odteraz vždy pri použití niektorej modifikácie
metódy
domov položí robot pero na plátno. |
double |
pootočenieTvaru()
|
void |
pootočenieTvaru(double pootočenie)
|
void |
pootočMapuSmerov(double uhol)
Pootočí hodnoty v mape smerov o zadaný uhol.
|
void |
posuňDráhu(double Δx,
double Δy)
Posunie body dráhy o zadaný rozdiel súradníc Δx a Δy.
|
void |
posuňDráhu(int početPrvkov)
Posunie prvky v zozname bodov dráhy o zadaný počet doprava
(pri zadaní kladného počtu prvkov) alebo doľava (pri zadaní
záporného počtu prvkov).
|
void |
posuňMapuSmerov(int početPrvkov)
Posunie prvky mapy smerov o zadanú hodnotu doprava.
|
void |
posuňVľavo(double dĺžka)
Prikáže robotovi, aby sa posunul vľavo o zadaný počet bodov
(vzhľadom na aktuálnu orientáciu).
|
void |
posuňVpravo(double dĺžka)
Prikáže robotovi, aby sa posunul vpravo o zadaný počet
bodov (vzhľadom na aktuálnu orientáciu).
|
void |
posuňVSmere(double smer,
double dĺžka)
Prikáže robotovi, aby sa posunul v zadanom smere o zadaný
počet bodov.
|
void |
potvrdenieÚdajov()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
pracuj()
Táto metóda je automaticky spúšťaná
časovačom . |
void |
pred(GRobot ktorého)
Presunie tohto robota pred zadaného robota (z pohľadu
zoradenia robotov vo vnútornom zozname, pričom umiestnenie
robotov do vrstiev zostane neovplyvnené).
|
void |
predvolenáFarba()
Nastaví farbu robota na predvolenú farbu.
|
void |
predvolenáHrúbkaČiary()
Nastaví hrúbku čiary pera na predvolenú.
|
void |
predvolenáHrúbkaPera()
Nastaví hrúbku čiary pera na predvolenú.
|
void |
predvolenéPísmo()
Vráti nastavenie typu písma robota na predvolené.
|
void |
predvolenýDutýTvar()
Nastaví predvolený dutý tvar robota.
|
void |
predvolenýTvar()
Nastaví predvolený tvar robota.
|
void |
predvolenýTvar(boolean vyplnený)
Nastaví predvolený tvar robota.
|
void |
prekreslenie()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
prepíšBod()
Prepíše farebné zložky a zložku priehľadnosti bodu na
aktuálnej pozícii robota aktuálnou farbou robota.
|
void |
presunutieOkna()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
double |
priehľadnosť()
|
void |
priehľadnosť(double priehľadnosť)
|
void |
priehľadnosť(Priehľadnosť objekt)
Skopíruje úroveň (ne)priehľadnosti zo zadaného objektu.
|
Double |
priehľadnosťDoma()
Zistí ako sa mení priehľadnosť robota po jeho prechode na
domovskú pozíciu.
|
void |
priehľadnosťDoma(Double nováPriehľadnosť)
Nastaví alebo zruší ovplyvňovanie priehľadnosti robota po
jeho prechode na domovskú pozíciu.
|
void |
prijatieVýzvy(GRobot autor,
int kľúč)
Táto metóda je prázdna.
|
void |
pustenieSúboru(String súbor)
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
rolovanieKolieskomMyši()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
rozbehniSa()
Metóda slúži na aktiváciu robota, ktorý má nenulové
zrýchlenie.
|
void |
rozbehniSa(double zrýchlenie)
Metóda nastaví robotovi zadané zrýchlenie a v prípade zadania
nenulovej hodnoty automaticky aktivuje robota.
|
void |
rozbehniSa(double zrýchlenie,
boolean aktivuj)
Metóda nastaví robotovi zadané zrýchlenie a zároveň dovoľuje
programátorovi určiť, či má byť robot v prípade zadania
nenulovej hodnoty zrýchlenia automaticky aktivovaný.
|
void |
rozbehniSa(double zrýchlenie,
double maximálnaRýchlosť)
Metóda nastaví robotovi nové hodnoty zrýchlenia a maximálnej rýchlosti
a v prípade zadania nenulovej hodnoty zrýchlenia
automaticky aktivuje robota.
|
void |
rozbehniSa(double zrýchlenie,
double maximálnaRýchlosť,
boolean aktivuj)
Metóda nastaví robotovi nové hodnoty zrýchlenia a maximálnej rýchlosti a dovoľuje
programátorovi určiť, či má byť robot v prípade zadania
nenulovej hodnoty zrýchlenia automaticky aktivovaný.
|
double |
rýchlosť()
Zistí aktuálnu hodnotu rýchlosti tohto robota.
|
void |
rýchlosť(double rýchlosť)
|
void |
rýchlosť(double rýchlosť,
boolean aktivuj)
Nastaví robotovi novú hodnotu rýchlosti a dovolí
programátorovi rozhodnúť, či má byť robot automaticky
aktivovaný.
|
void |
skoč(double Δx,
double Δy)
Prikáže robotovi, aby sa na na podlahe (strope) preskočil
o zadaný počet bodov v horizontálnom a vertikálnom smere.
|
void |
skočNa(double novéX,
double novéY)
Prikáže robotovi, aby preskočil na konkrétne súradnice na
podlahe (strope).
|
void |
skočNa(Poloha objekt)
Prikáže tomuto robotovi, aby preskočil na polohu zadaného
objektu.
|
void |
skočNa(Shape tvar)
Prikáže robotovi, aby preskočil do stredu
hraníc[1] zadaného tvaru.
|
void |
skočNaMyš()
Prikáže robotovi, aby v rámci podlahy (stropu) preskočil na
aktuálne súradnice myši.
|
void |
skočNaPoOblúku(double x,
double y)
Pohne robotom po oblúku do cieľového bodu určeného
súradnicami [x, y] s ohľadom na aktuálne otočenie robota
bez nakreslenia oblúka.
|
void |
skočNaPoOblúku(Poloha poloha)
Funguje rovnako ako
skočNaPoOblúku(x, y) , ale namiesto samostatných súradníc
prijíma implementáciu rozhrania Poloha
(napríklad Bod ). |
void |
skočPoOblúku(double uhol,
double polomer)
Pohne robotom po oblúku so zadaným polomerom o zadaný
uhol bez jeho nakreslenia.
|
void |
skončiCestu()
Ukončí záznam cesty a ponechá ju na ďalšie použitie.
|
void |
skry()
Skryje tohto robota.
|
void |
skryDoma()
Spôsobí, že odteraz sa robot vždy pri použití niektorej
modifikácie metódy
domov skryje. |
boolean |
skrytý()
Zistí, či je robot viditeľný alebo skrytý.
|
Boolean |
skrytýDoma()
Zistí, či sa mení viditeľnosť robota pri prechode na
domovskú pozíciu.
|
double |
smer()
|
void |
smer(double uhol)
|
double |
smer(double Δx,
double Δy)
Zistí smer k bodu zadanému pomocou odchýlok súradníc
v horizontálnom a vertikáklom smere [Δx, Δy].
|
void |
smer(Smer objekt)
|
double |
smerDoma()
|
void |
smerDoma(double uhol)
|
double |
smerNa(double x,
double y)
Zistí smer (uhol) z aktuálneho miesta robota smerom na
zadané súradnice [x, y].
|
double |
smerNa(Poloha objekt)
Zistí smer (uhol) z aktuálneho miesta robota smerom ku
zadanému objektu.
|
double |
smerNa(Shape tvar)
Zistí smer (uhol) z aktuálneho miesta robota smerom do,
stredu hraníc[1] zadaného tvaru.
|
double |
smerNaMyš()
Zistí smer (uhol) z aktuálneho miesta robota smerom
k aktuálnym súradniciam myši.
|
boolean |
somPred(GRobot ktorým)
Overí, či je tento robot pred zadaným robotom.
|
boolean |
somZa(GRobot ktorým)
Overí, či je tento robot za zadaným robotom.
|
void |
spojnica(GRobot cieľ)
Vytvorí novú alebo upraví parametre jestvujúcej spojnice
medzi týmto a zadaným robotom.
|
void |
spojnica(GRobot cieľ,
Color farba)
Vytvorí novú alebo upraví parametre jestvujúcej spojnice
medzi týmto a zadaným robotom.
|
void |
spojnica(GRobot cieľ,
double hrúbka)
Vytvorí novú alebo upraví parametre jestvujúcej spojnice
medzi týmto a zadaným robotom.
|
void |
spojnica(GRobot cieľ,
double hrúbka,
Color farba)
Vytvorí novú alebo upraví parametre jestvujúcej spojnice
medzi týmto a zadaným robotom.
|
void |
spojnica(GRobot cieľ,
double hrúbka,
Farebnosť objekt)
Vytvorí novú alebo upraví parametre jestvujúcej spojnice
medzi týmto a zadaným robotom.
|
void |
spojnica(GRobot cieľ,
Farebnosť objekt)
Vytvorí novú alebo upraví parametre jestvujúcej spojnice
medzi týmto a zadaným robotom.
|
int |
spôsobKreslenia()
|
void |
spôsobKreslenia(int novýSpôsobKreslenia)
|
void |
spracovaniePríkazu()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
spustenie()
Táto metóda je prázdna.
|
void |
spusti()
Aktivuje robota alternatívnym spôsobom a spustí časovač (ak je nečinný).
|
void |
spusti(boolean ajČasovač)
Metóda má rovnaký účel ako metóda
spusti() s tým, že dovoľuje programátorovi určiť, či má
byť automaticky spustený
časovač (ak už nie je v činnosti). |
void |
spusti(int dobaAktivity)
Metóda má rovnaký účel ako metóda
spusti() , ibaže dovoľuje programátorovi určiť dobu
aktivity. |
void |
spusti(int dobaAktivity,
boolean ajČasovač)
Metóda spája funkcionalitu metód
spusti(dobaAktivity) a spusti(ajČasovač) . |
void |
státieNaDráhe()
Táto metóda je predvolene prázdna.
|
void |
stlačenieKlávesu()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
stlačenieTlačidlaMyši()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
Shape |
štvorec()
Nakreslí na mieste robota štvorec určený rozmerom vpísanej
kružnice s polomerom veľkosti robota
a obrátený v smere robota.
|
Shape |
štvorec(double polomer)
Nakreslí na mieste robota štvorec určený rozmerom vpísanej
kružnice a obrátený v smere robota.
|
void |
ťahanieMyšou()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
ťahanieSúborov()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
Shape |
text(String text)
Napíše[1] zadaný text na pozícii robota podľa
aktuálneho spôsobu kreslenia (pozri:
spôsobKreslenia ) alebo vytvorí tvar
obrysu zadaného textu (čo záleží od toho, či je tento robot
momentálne zamestnaný
alebo nie a či je zakázané
kreslenie tvarov) (pozri vysvetlenie pri návratovej hodnote). |
Shape |
text(String text,
double Δx,
double Δy)
Napíše[1] zadaný text na pozícii robota podľa
aktuálneho spôsobu kreslenia (pozri:
spôsobKreslenia ) a s vysunutím stredu
otáčania o zadané odchýlky Δx a Δy alebo vytvorí tvar
obrysu zadaného textu (čo záleží od toho, či je tento robot
momentálne zamestnaný
alebo nie a či je zakázané
kreslenie tvarov) (pozri vysvetlenie pri návratovej hodnote). |
Shape |
text(String text,
int spôsobKreslenia)
Napíše[1] zadaný text na pozícii robota podľa
zadaného spôsobu kreslenia alebo vytvorí tvar obrysu zadaného
textu.
|
Shape |
text(String text,
int spôsobKreslenia,
double Δx,
double Δy)
Napíše[1] zadaný text na pozícii robota podľa
zadaného spôsobu kreslenia a s vysunutím stredu otáčania
o zadané odchýlky Δx a Δy alebo vytvorí tvar obrysu zadaného
textu.
|
void |
tik()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
double |
uhlováRýchlosť()
Zistí aktuálnu hodnotu uhlovej rýchlosti (rýchlosti
otáčania) tohto robota.
|
void |
uhlováRýchlosť(double uhlováRýchlosť)
|
void |
uhlováRýchlosť(double uhlováRýchlosť,
boolean aktivuj)
Nastaví novú hodnotu hodnotu uhlovej rýchlosti (rýchlosti
otáčania) tohto robota.
|
double |
uhlovéZrýchlenie()
Zistí hodnotu uhlového zrýchlenia (zrýchlenia
otáčania) tohto robota.
|
void |
uhlovéZrýchlenie(double uhlovéZrýchlenie)
|
void |
uhlovéZrýchlenie(double uhlovéZrýchlenie,
boolean aktivuj)
Metóda funguje rovnako ako metóda
uhlovéZrýchlenie(double
uhlovéZrýchlenie) , ale dovoľuje programátorovi určiť, či
smie byť robot (v prípade zadania nenulového zrýchlenia)
aktivovaný. |
double |
uhol()
|
void |
uhol(double uhol)
|
void |
uhol(Smer objekt)
|
double |
uholDoma()
|
void |
uholDoma(double uhol)
|
void |
ukáž()
Zobrazí tohto robota.
|
void |
ukážDoma()
Spôsobí, že odteraz sa robot vždy pri použití niektorej
modifikácie metódy
domov zobrazí. |
void |
ukončenie()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
ukončenieÚpravyTextu(String text,
int spôsob)
Táto metóda je predvolene prázdna.
|
void |
uložDoSúboru(GRobot.Súbor súbor)
Uloží vlastnosti robota do zadaného súboru.
|
void |
upravCieľ(double x,
double y)
Ak je smerovanie do cieľa aktívne, upraví cieľové
súradnice, inak má rovnaký efekt ako volanie metódy
cieľ . |
void |
upravCieľ(double x,
double y,
boolean spusti)
Ak je smerovanie do cieľa aktívne, upraví cieľové
súradnice, inak má rovnaký efekt ako volanie metódy
cieľ . |
void |
upravCieľ(Poloha objekt)
Ak je smerovanie do cieľa aktívne, upraví cieľové
súradnice, inak má rovnaký efekt ako volanie metódy
cieľ . |
void |
upravCieľ(Poloha objekt,
boolean spusti)
Ak je smerovanie do cieľa aktívne, upraví cieľové
súradnice, inak má rovnaký efekt ako volanie metódy
cieľ . |
void |
upravCieľ(Shape tvar)
Ak je smerovanie do cieľa aktívne, upraví cieľové súradnice
smerom do stredu hraníc[1] zadaného tvaru, inak
má rovnaký efekt ako volanie metódy
cieľ . |
void |
upravCieľ(Shape tvar,
boolean spusti)
Ak je smerovanie do cieľa aktívne, upraví cieľové
súradnice smerom do stredu hraníc[1] zadaného
tvaru, inak má rovnaký efekt ako volanie metódy
cieľ . |
void |
upravCieľNaMyš()
Ak je smerovanie do cieľa aktívne, upraví cieľové súradnice
podľa aktuálnych súradníc myši, inak má rovnaký efekt ako
volanie metódy
cieľNaMyš . |
void |
upravCieľNaMyš(boolean spusti)
Ak je smerovanie do cieľa aktívne, upraví cieľové
súradnice podľa aktuálnych súradníc myši, inak má rovnaký
efekt ako volanie metódy
cieľNaMyš . |
void |
upravPriehľadnosť(double zmena)
Upraví úroveň (ne)priehľadnosti tohto robota.
|
boolean |
upravText(String text)
Táto metóda umožní používateľovi upraviť text priamo na plátne.
|
boolean |
upravText(String text,
double šírka)
Táto metóda umožní používateľovi upraviť text priamo na plátne.
|
void |
uvoľnenieKlávesu()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
uvoľnenieTlačidlaMyši()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
uvoľni()
Automaticky uvoľní robota z úloh tvorby (prípadne kreslenia)
oblasti.
|
void |
uvoľni(GRobot.Oblasť oblasť)
Uvoľní tohto robota z úloh tvorby (prípadne kreslenia) zadanej
oblasti.
|
void |
uzavriCestu()
Ukončí záznam cesty, uzavrie cestu (prepojí posledný bod
s prvým bodom posledného kresleného segmentu) a ponechá ju na
ďalšie použitie.
|
double |
veľkosť()
|
void |
veľkosť(double veľkosť)
|
Double |
veľkosťDoma()
Zistí ako sa mení veľkosť robota po jeho prechode na
domovskú pozíciu.
|
void |
veľkosťDoma(Double nováVeľkosť)
Nastaví alebo zruší ovplyvňovanie veľkosti robota po jeho
prechode na domovskú pozíciu.
|
boolean |
viditeľný()
Zistí, či je robot viditeľný alebo skrytý.
|
Boolean |
viditeľnýDoma()
Zistí, či sa mení viditeľnosť robota pri prechode na
domovskú pozíciu.
|
void |
vlastnýTvar(GRobot.VlastnýTvar tvar)
Umožní kresliť vlastný tvar robota namiesto klasického tvaru.
|
void |
vlastnýTvar(Image obrázok)
Zmení tvar robota z klasického tvaru na zadaný obrázok.
|
void |
vlastnýTvar(Image obrázok,
boolean upravVeľkosťRobota)
Zmení tvar robota z klasického tvaru na zadaný obrázok.
|
void |
vlastnýTvar(String súbor)
Zmení tvar robota z klasického tvaru na zadaný obrázok.
|
void |
vlastnýTvar(String súbor,
boolean upravVeľkosťRobota)
Zmení tvar robota z klasického tvaru na zadaný obrázok.
|
void |
vľavo(double uhol)
Prikáže robotovi, aby sa obrátil o zadaný uhol proti smeru
hodinových ručičiek.
|
void |
voľbaKontextovejPoložky()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
voľbaPoložkyPonuky()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
voľbaTlačidla()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
vpravo(double uhol)
Prikáže robotovi, aby sa obrátil o zadaný uhol v smere
hodinových ručičiek.
|
int |
vrstva()
|
void |
vrstva(int vrstva)
|
void |
vstupDoKľúčovejFázyDráhy(int fáza)
Táto metóda je predvolene prázdna.
|
boolean |
vykonajPríkaz(String príkaz)
Táto metóda je automaticky používaná interaktívnym režimom,
ale umožňuje používať príkazy dostupné v interaktívnom
režime aj za hranicami tohto režimu.
|
void |
vylejFarbu()
Robot vyleje na svojej pozícii na aktívne plátno alebo do
obrázka, kam bolo presmerované jeho kreslenie, svoju
farbu, ktorá sa odtiaľ rozšíri po okraje
okolitej kresby.
|
void |
vymazanie()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
vymažPôsobisko()
Vymaže pôsobisko, čo je oblasť obdĺžnika, v rámci ktorého robot
kreslil od posledného vymazania pôsobiska alebo od posledného
použitia niektorej z metód
domov . |
void |
vyplň()
Vyplní aktívne plátno alebo obrázok, do ktorého má robot
presmerované kreslenie, aktuálnou farbou kreslenia robota.
|
void |
vyplňCestu()
Ukončí záznam cesty a vyplní zaznamenanú cestu aktuálnou
farbou robota.
|
Shape |
vyplňElipsu(double pomer)
Vyplní elipsu so stredom na mieste robota, pootočenú v smere
robota, s veľkosťou odvodenou od veľkosti robota podľa zadaného stranového pomeru.
|
Shape |
vyplňElipsu(double a,
double b)
Vyplní elipsu so zadanými rozmermi, so stredom na mieste
robota a pootočenú v smere robota (predvolený smer robota je
90°).
|
Shape |
vyplňHviezdu()
Vyplní hviezdu so stredom na mieste robota, obrátenú v smere
robota a určenú rozmerom opísanej kružnice s polomerom
veľkosti robota.
|
Shape |
vyplňHviezdu(double polomer)
Vyplní päťcípu hviezdu so stredom na mieste robota, orientovanú
v smere robota a určenú polomerom opísanej kružnice.
|
Shape |
vyplňObdĺžnik(double pomer)
Vyplní obdĺžnik so stredom na mieste robota, obrátený v smere
robota a určený rozmermi vpísanej elipsy.
|
Shape |
vyplňObdĺžnik(double a,
double b)
Vyplní obdĺžnik so stredom na mieste robota, obrátený v smere
robota a určený rozmermi vpísanej elipsy (predvolený smer robota
je 90°).
|
void |
vyplňOblasť(Area oblasť)
Vyplní plochu zadanej oblasti farbou nastavenou pre tohto
robota, pričom vypĺňanú oblasť rotuje podľa smeru robota (za
východisko je považovaných 90°; odchýlka v kladom alebo
zápornom smere patrične rotuje oblasť) a posúva o súradnice
robota na plátne (stred sa nachádza v bode [0, 0] – v strede
plátna).
|
void |
vyplňOblasť(Area oblasť,
BufferedImage obrázok)
Vyplní plochu zadanej oblasti zadanou textúrou, pričom oblasť
rotuje podľa smeru[1] robota a posúva
o súradnice[2] robota na plátne.
|
void |
vyplňOblasť(Area oblasť,
String súbor)
Vyplní plochu zadanej oblasti zadanou textúrou, pričom oblasť
rotuje podľa smeru[1] robota a posúva
o súradnice[2] robota na plátne.
|
Shape |
vyplňŠtvorec()
Vyplní štvorec so stredom na mieste robota, obrátený v smere
robota a určený polomerom vpísanej kružnice s polomerom
veľkosti robota.
|
Shape |
vyplňŠtvorec(double polomer)
Vyplní štvorec so stredom na mieste robota, obrátený v smere
robota a určený polomerom vpísanej kružnice.
|
void |
vyššie()
Presunie tohto robota o úroveň vyššie v rámci poradia kreslenia
robotov s ohľadom na umiestnenie robotov do vrstiev.
|
GRobot.Zoznam<GRobot.Bod> |
vytvorDráhu()
|
GRobot.Zoznam<GRobot.Bod> |
vytvorDráhu(double zrnitosť)
Vytvorí z aktuálnej cesty dráhu so
zadanou zrnitosťou.
|
GRobot.Zoznam<GRobot.Bod> |
vytvorDráhu(Shape tvar)
Vytvorí zo zadaného tvaru dráhu so zrnitosťou rovnou hodnote
aktuálnej rýchlosti robota.
|
GRobot.Zoznam<GRobot.Bod> |
vytvorDráhu(Shape tvar,
double zrnitosť)
Vytvorí zo zadaného tvaru dráhu so zadanou zrnitosťou.
|
GRobot.Zoznam<Double> |
vytvorMapuSmerov()
|
GRobot.Zoznam<Double> |
vytvorMapuSmerov(double zrnitosť)
Vytvorí z aktuálnej cesty dráhu so
zadanou zrnitosťou a z nej vytvorí mapu smerov, ktoré budú
použité pri pohybe robota po jeho aktuálne dráhe.
|
GRobot.Zoznam<Double> |
vytvorMapuSmerov(Shape tvar)
Vytvorí zo zadaného tvaru dráhu so zrnitosťou rovnou hodnote
aktuálnej rýchlosti robota a z nej
vytvorí mapu smerov, ktoré budú použité pri pohybe robota po
jeho aktuálne dráhe.
|
GRobot.Zoznam<Double> |
vytvorMapuSmerov(Shape tvar,
double zrnitosť)
Vytvorí zo zadaného tvaru dráhu so zadanou zrnitosťou a z nej
vytvorí mapu smerov, ktoré budú použité pri pohybe robota po
jeho aktuálne dráhe.
|
void |
vyzviRobotov()
Spustením tejto metódy sa pre každého robota (podľa ich
aktuálneho poradia) vykoná reakcia
prijatieVýzvy , pričom
autorom výzvy bude tento robot a hodnota argumentu
kľúč bude rovná - 1 . |
void |
vyzviRobotov(int kľúč)
Spustením tejto metódy sa pre každého robota (podľa ich
aktuálneho poradia) vykoná reakcia
prijatieVýzvy , pričom
autorom výzvy bude tento robot. |
void |
vyzviRobotov(int kľúč,
boolean obrátene)
Spustením tejto metódy sa pre každého robota (podľa ich
aktuálneho poradia) vykoná reakcia
prijatieVýzvy , pričom
autorom výzvy bude tento robot. |
void |
vzad(double dĺžka)
Prikáže robotovi, aby cúvol z aktuálneho miesta o zadaný
počet bodov (v aktuálnom smere).
|
double |
vzdialenosť()
Zistí, aká je vzdialenosť tohto robota od stredu súradnicovej
sústavy.
|
double |
vzdialenosťOd(double súradnicaBoduX,
double súradnicaBoduY)
Zistí vzdialenosť medzi týmto robotom a zadanými súradnicami na
podlahe (strope).
|
double |
vzdialenosťOd(Poloha objekt)
Zistí vzdialenosť medzi týmto a zadaným objektom.
|
double |
vzdialenosťOd(Shape tvar)
Zistí vzdialenosť medzi týmto robotom a stredom
hraníc[1] zadaného tvaru.
|
double |
vzdialenosťOdMyši()
Zistí vzdialenosť medzi týmto robotom a aktuálnymi súradnicami
myši.
|
void |
za(GRobot ktorého)
Presunie tohto robota za zadaného robota (z pohľadu zoradenia
robotov vo vnútornom zozname robotov, pričom umiestnenie
robotov do vrstiev zostane neovplyvnené).
|
void |
zabrzdi()
Prikáže robotovi začať brzdiť a automaticky zastaviť pri dosiahnutí nulovej rýchlosti.
|
void |
zabrzdi(double zrýchlenie)
Prikáže robotovi začať brzdiť so zadaným „zrýchlením“
(spomalením) a automaticky zastaviť
pri dosiahnutí nulovej rýchlosti.
|
void |
začniCestu()
Začne záznam cesty robota.
|
void |
začniCestu(boolean rešpektujPolohuPera)
Začne záznam novej cesty robota.
|
void |
začniCúvať()
Metóda slúži na aktiváciu robota, ktorý má nenulové
zrýchlenie.
|
void |
zadanieZnaku()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
zachovajFarbuDoma()
Po použití tejto metódy nebude farba robota pri
použití niektorej modifikácie metódy
domov
ovplyvňovaná. |
void |
zachovajHrúbkuČiaryDoma()
Po použití tejto metódy nebude hrúbka pera robota pri
použití niektorej modifikácie metódy
domov
ovplyvňovaná. |
void |
zachovajHrúbkuPeraDoma()
Po použití tejto metódy nebude hrúbka pera robota pri
použití niektorej modifikácie metódy
domov
ovplyvňovaná. |
void |
zachovajPeroDoma()
Po použití tejto metódy nebude stav pera pri použití
niektorej modifikácie metódy
domov nijako
ovplyvňovaný. |
void |
zachovajPísmoDoma()
Po použití tejto metódy nebude písmo robota pri
použití niektorej modifikácie metódy
domov
ovplyvňovaná. |
void |
zachovajPriehľadnosťDoma()
Po použití tejto metódy nebude priehľadnosť robota pri
použití niektorej modifikácie metódy
domov
ovplyvňovaná. |
void |
zachovajVeľkosťDoma()
Po použití tejto metódy nebude veľkosť robota pri
použití niektorej modifikácie metódy
domov
ovplyvňovaná. |
void |
zachovajViditeľnosťDoma()
Po použití tejto metódy nebude viditeľnosť robota pri
použití niektorej modifikácie metódy
domov
nijako ovplyvňovaná. |
void |
zamestnaj(GRobot.Oblasť oblasť)
Zamestná tohto robota na účely tvorby, prípadne kreslenia,
zadanej oblasti.
|
boolean |
zamestnaný()
Overí, či je tento robot zamestnaný na potreby niektorej
oblasti.
|
boolean |
zamestnaný(GRobot.Oblasť oblasť)
Overí, či je tento robot zamestnaný na potreby danej oblasti.
|
void |
zapíšKonfiguráciu(GRobot.Súbor súbor)
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
zastav()
Deaktivuje robota (napr. po dosiahnutí cieľa).
|
void |
zastavenie()
Táto metóda je prázdna.
|
boolean |
zastavíPoSpomalení()
Zistí, či má robot prikázané automaticky zastaviť pri najbližšom dosiahnutí nulovej
rýchlosti.
|
boolean |
zastavíVCieli()
Zistí, či má robot prikázané automaticky zastaviť po dosiahnutí cieľa.
|
void |
zastavNaDráhe()
Deaktivuje robota a ukončí jeho pohyb po dráhe.
|
void |
zastavPoSpomalení()
Prikáže robotovi, aby najbližšie, keď dosiahne nulovú
rýchlosť automaticky zastavil.
|
void |
zdvihniPero()
Zdvihne pero tohto robota z plátna podlahy alebo stropu.
|
void |
zdvihniPeroDoma()
Spôsobí, že odteraz vždy pri použití niektorej modifikácie
metódy
domov zdvihne robot pero z plátna. |
void |
zmenaVeľkostiOkna()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
zobraz()
Zobrazí tohto robota.
|
void |
zobrazDoma()
Spôsobí, že odteraz sa robot vždy pri použití niektorej
modifikácie metódy
domov zobrazí. |
boolean |
zobrazený()
Zistí, či je robot viditeľný alebo skrytý.
|
Boolean |
zobrazenýDoma()
Zistí, či sa mení viditeľnosť robota pri prechode na
domovskú pozíciu.
|
void |
zrušCestu()
Ukončí a zmaže záznam cesty.
|
void |
zrušCieľ()
Vypne smerovanie do cieľa zapnuté niektorým z klonov metódy
cieľ . |
void |
zrušCieľ(boolean zastav)
Vypne smerovanie do cieľa zapnuté niektorým z klonov
metódy
cieľ . |
void |
zrušenieÚdajov()
Táto metóda je predvolene prázdna, je vyhradená na prekrytie
v triede hlavného robota
a jej prekrytie nemá význam pri ostatných robotoch.
|
void |
zrušKľúčovúFázuDráhy(int fáza)
Zruší označenie zadanej fázy dráhy za kľúčové.
|
void |
zrušKľúčovúFázuDráhy(Poloha poloha)
Zruší označenie takej fázy dráhy za kľúčové, ktorej poloha
je najbližšie k zadanej polohe, pričom sú počas hľadania
vhodnej fázy na zrušenie brané do úvahy len už označené
fázy.
|
void |
zrušKľúčovúFázuDráhy(Poloha poloha,
double okruh)
Zruší označenie takej fázy dráhy za kľúčové, ktorej poloha
je najbližšie k zadanej polohe v rámci zadaného okruhu,
pričom sú počas hľadania vhodnej fázy na zrušenie brané do
úvahy len už označené fázy.
|
void |
zrušKolíznuOblasť()
|
void |
zrušSpojnice()
Zruší všetky spojnice smerujúce k tomuto aj od tohto robota.
|
void |
zrušSpojnicu(GRobot cieľ)
Zruší jestvujúcu spojnicu medzi týmto a zadaným robotom.
|
double |
zrýchlenie()
Zistí hodnotu zrýchlenia tohto robota.
|
void |
zrýchlenie(double zrýchlenie)
|
void |
zrýchlenie(double zrýchlenie,
boolean aktivuj)
Metóda funguje rovnako ako metóda
zrýchlenie(double zrýchlenie) , ale
dovoľuje programátorovi určiť, či smie byť robot
(v prípade zadania nenulového zrýchlenia) aktivovaný. |
???